Za vlogo krutega in pohlepnega naftnega mogotca je britanski igralec Daniel Day-Lewis že prejel zlati globus in nagrado bafta, jima bo sledil še srebrni medved? Foto:
Za vlogo krutega in pohlepnega naftnega mogotca je britanski igralec Daniel Day-Lewis že prejel zlati globus in nagrado bafta, jima bo sledil še srebrni medved? Foto:
Sally Hawkins
Tilda Swinton
Za srebrnega medveda se poteguje tudi britanska igralka Tilda Swinton v vlogi alkoholizirane ugrabiteljice otroka v filmu Julia Ericka Zonce. Foto: EPA
Errol Morris
Za zlatega medveda se z dokumentarcem Standard Operating Procedure o zlorabah v iraškem zaporu Abu Ghraib poteguje tudi režiser Errol Morris. Foto: EPA

Mednarodni filmski festival v Berlinu se izteka. Mednarodna žirija, ki ji letos predseduje francosko-grški režiser Constantin Costa-Gavras, bo drevi na slovesni podelitvi razglasila glavne zmagovalce festivala - dobitnike zlatega in srebrnih medvedov. Prvo nagrado bo prejel najboljši film festivala, druge pa najboljši igralec, igralka in režiser itd. Po ocenah kritikov imata med 21. filmi v tekmovalni sekciji največ možnosti temačna hollywoodska drama There Will Be Blood (Tekla bo kri) režiserja Paula Andersona in lahkotna, nizkoproračunska britanska komedija Happy-Go-Lucky (Lahkomiselna) Mika Leigha.

Abu Ghraib in brazilski boj z mamili
Poleg omenjenih se v tekmi za zlatega berlinskega medveda največkrat pojavljajo še dokumentarec Standard Operating Procedure o zlorabah v iraškem zaporu Abu Ghraib, kjer so se ameriški vojaki izživljali nad zaporniki. Dogajanje v zaporu je predstavljeno s stališča vpletenih vojakov in obnavlja dogodke, ki so povzročili velik mednarodni škandal. Mnenja na festivalu je razdelil tudi brazilski film The Elite Squad, ki je v matični državi prava uspešnica. Film o posebni enoti policistov, ki se borijo proti trgovini z mamili in "mafijskim kraljem", nekateri vidijo kot desničarsko propagando in drugi kot nazoren, vendar realističen, prikaz nasilja in korupcije.

Življenje, zaznamovano s smrtjo
Med favoriti za glavno nagrado je tudi mehiški film Lake Tahoe, o mladem fantu, ki po očetovi smrti brezciljno tava in po neuspelem kratkem izletu z družinskim avtomobilom spozna vrsto zanimivih ljudi. S smrtjo je zaznamovan tudi nemški film Kirschblüten - Hanami (Češnjevi cvetovi - Hanami) režiserke Doris Dörrie, v katerem je v glavni vlogi zablestel Elmar Wepper (omenjajo ga tudi med favoriti za nagrado za najboljšega igralca), ki je prepričljivo odigral rakavega bolnika, vdovca, ki se odpravi na Japonsko, da bi uresničil ženine neizživete sanje. V vlogi žalujočega televizijskega producenta pa je bil mnogo pohval deležen Nanni Moretti, glavni igralec filma Quiet Chaos.

Ganljive življenjske zgodbe
Še ena ganljiva zgodba je tudi film Kabei - Our Mother o ženski iz Tokia, katere mož je v zaporu, sama pa se mora med drugo svetovno vojno bojevati za lastno in preživetje svojih dveh hčera. Med favoriti kritikov so se znašli tudi filmi In Love We Trust, o ločenem paru, ki skuša na vse mogoče načine rešiti življenje svojega bolnega otroka, Elegy z Penelope Cruz v vlogi študentke in Benom Kingsleyjem kot njenim učiteljem, ki se zapleteta v ljubezensko razmerje, zaznamovano s seksualnimi obsesijami, ljubosumjem in staranjem, ter francoski film I've Loved You So Long o sestrah, ki se ponovno vidita po 15 letih in skušata pozabiti tragično preteklost.

Splošni vtis letošnjega festivala je sicer precej klavrn, saj je večina predvajanih filmov pustila bolj ali manj bled vtis.

V ospredju tudi glasba
Na letošnjem festivalu je bila večkrat v ospredju glasba, najprej z dokumentarnim filmom Shine a Light o legendarnih rockerjih Rolling Stones režiserja Martina Scorseseja, ki je odprl letošnji festival in tu doživel tudi svetovno premiero. Čeprav se je tokrat prvič v zgodovini festivala zgodilo, da ga je odprl dokumentarec, je Scorsesejev film naletel na precej mlačen odziv kritikov, ki so v eni sapi zatrjevali, da so od "mojstra" pričakovali več. Veliko pozornosti je bil deležen tudi dokumentarec o življenju ameriške pevke in kantavtorice Patti Smith, s svojim režiserskim prvencem Filth & Wisdom pa je na festivalu debitirala tudi Madonna, ki so ji po videnem mnogi svetovali, naj se izogiba filmu in raje posveti tistemu, kar v resnici zna - glasbi.

K. S.