Drugi celovečerec Stevena Knighta je drzen eksperiment v minimalistični filmski pripovedi, hkrati pa napeta psihološka drama z izjemno igro Toma Hardyja. Foto: Kinodvor
Drugi celovečerec Stevena Knighta je drzen eksperiment v minimalistični filmski pripovedi, hkrati pa napeta psihološka drama z izjemno igro Toma Hardyja. Foto: Kinodvor
Locke
Ivan Locke je človek z na videz popolnim življenjem - ima ljubečo družino, sanjsko službo in kariero gradbenega nadzornika -, ki pa ga en sam nepričakovan telefonski klic postavi na glavo. Foto: Promocijsko gradivo

Premisa, ki v središče postavlja enega samega protagonista, zgodba pa se v celoti odvije v avtomobilu, na prvi pogled ne obljublja najbolj razburljive cineastične izkušnje. Vendar letošnji nominiranec za oskarja Tom Hardy v glavni vlogi in Steven Knight za peresom in kamero uspeta v uri in pol uresniči ravno to.

Film, ki se odvije v realnem času trajanja, pripoveduje o Ivanu Locku, gradbenem nadzorniku, ki se večer pred enim največjih projektov svoje kariere vozi proti domu, kjer ga pričakujeta ljubeča žena in sin. Ko se odpravi na pot, ima službo, zakon, sanjsko življenje, ki pa ga v trenutku odločitve postavi na kocko, odločen, da stori pravo stvar. Namesto proti domu, kjer naj bi si s sinom ogledala nogometno tekmo, se odpravi proti Londonu, kjer se mu pravkar rojeva nezakonski otrok. Vendar prevzem odgovornosti terja svoj davek in Lockovo sprva sanjsko življenje se z vsakim telefonskim pogovorom bolj zdrobi.

V filmu ves čas vidimo samo Hardyja, ki v živce parajočih realnih 90 minutah na zunaj statične, a čustveno izjemno dinamične zgodbe, tekmuje s časom, odločen, da kljub posledicam sprejme svoj delež krivde. Bližnje posnetke protagonistovega obraza prekinjajo le občasni pogledi na nočni promet avtoceste, po kateri se vozi, in glasovi sogovornikov na drugi strani telefonske zveze. Steven Knight (scenarist filmov Umazane lepe stvari in Smrtne obljube) si je z odpovedjo vsakršnih vizualnih pomagal v drugem režijskem celovečercu zastavil težek izziv, ga uspešno razrešil in se zapisal med najvidnejše sodobne avtorje britanskega filma.

Spodaj prisluhnite pogovoru, ki so ga ob premieri filma z Andrejem E. Skubicem pripravili v ljubljanskem Kinodvoru.