Objavljeni napovedniki so v resnici oglasi za dragoceni konjak, o vsebini samega filma pa ne vemo ničesar. Foto: YouTube
Objavljeni napovedniki so v resnici oglasi za dragoceni konjak, o vsebini samega filma pa ne vemo ničesar. Foto: YouTube
100 Years
Za vsakega izmed treh napovednikov sta si Malkovich in Robert Rodriguez zamislila drugačno vizijo prihodnosti. Foto: YouTube

Kratki film, naslovljen preprosto 100 Years (Sto let), bo zaklenjen v poseben sef s časovno tempirano ključavnico. Ta je shranjen v Cognacu v Franciji, odpreti pa se ga bo dalo šele od 18. novembra 2115 dalje.

V resnici ne gre za kakšen zelo avantgarden umetniški projekt, ampak za promocijo znamke konjaka, Louis XIII., ki ga pred prodajo starajo sto let. "Louis XIII. je pravi dokaz mojstrstva časa in skušali smo ustvariti proaktivno umetnino, ki raziskuje odnos med preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo," je v izjavo za javnost zapisal direktor podjetja Ludovic du Plessis. Dvakratnega oskarjevskega nominiranca Malkovicha je Plessis opisal kot "največjega igralca svoje generacije".

Malkovich in Rodriguez, ki je film režiral, sta koncept in scenarij razvila skupaj, o vsebini kratkega filma pa ni znano drugega, kot da je "čustveno nabit".

Vstopnica, ki je ta generacija ne bo mogla uporabiti
Vsi, ki so se udeležili novinarske projekcije ob predstavitvi projekta, so dobili vstopnice - in navodilo, naj jih izročijo svojim potomcem, ki se bodo tako lahko čez sto let v Parizu udeležili posebne projekcije filma, ki je trenutno shranjen za neprebojnim steklom.

Drugi se bomo morali zadovoljiti le s tremi različnimi napovedniki; vsak izmed njih prikazuje drugačno različico prihodnosti. Ob tem je treba povedati, da ne gledamo prizorov iz filma, ampak samo različne interpretacije tega, kako bo nekdo čez sto let naletel na film.

Tri vizije prihodnosti
"Ko smo se lotili projekta, smo imeli več različnih možnosti, kako bo videti prihodnost,"
je pojasnil Malkovich. "Neverjetno tehnološko razvito različico, postapokaliptični, razrušeni svet, ki se je vrnil k naravi, in pa "retroprihodnost", kot si jo je znanstvena fantastika predstavljala v štiridesetih in petdesetih letih 20. stoletja."

Malkovich se je zato pred snemanjem temeljito poučil o futurizmu, znanstveni fantastiki in o predstavah o današnjem času, kot so jih imeli pred stotimi leti. "Nekatere so bile nenavadno točne, ampak velika večina je bila popolnoma zgrešena. Tak je naš odnos do prihodnosti tudi danes."