Kdor je videl film Birdman, prav gotovo ni mogel preslišati njegove glasbene podlage ali spregledati, kakšno vlogo ima za zgodbo.. Foto: Liffe
Kdor je videl film Birdman, prav gotovo ni mogel preslišati njegove glasbene podlage ali spregledati, kakšno vlogo ima za zgodbo.. Foto: Liffe
Ko je Akademija 12. decembra objavila seznam filmov, katerih glasbena podlaga pride v poštev za nominacije, Birdmana ni bilo med njimi. Režiser in skladatelj sta se nato obrnila na organizacijo in skušala razložiti svoj prav, a brez uspeha. Foto: Reuters
Predvsem vloga Michaela Keatona je tiste vrste, ki bo najverjetneje Akademijo prepričala vsaj v nominacijo za oskarja. Foto: Reuters

Inovativna džezovska bobnarska podlaga Birdmana, eden najmočnejših adutov letošnjega filma Alejandra Gonzálesa Iñárrituja, se zaradi tehnikalije ne more potegovati za oskarja za najboljšo glasbo v filmu, poroča filmski blog Deadline.

Skladatelj Antonio Sanchez si je za film zamislil predvsem dolge solaže bobnov brez glasbene spremljave, ki v samem filmu zelo učinkovito povežejo, kar je videti kot en sam neprekinjen kader direktorja fotografije Emmanuela Lubezkija. Birdmanov "soundtrack" je že dobil nagrado letošnjega beneškega filmskega festivala (tam je film doživel svetovno premiero), v isti sekciji pa je že nominiran tudi za zlati globus in nagrado Critics' Choice.

Ameriška akademija za filmsko umetnost in znanost pa ima malo drugačen pravilnik. Organizacija je glasbeno podlago izločila iz uradne konkurence zato, ker je Sanchez svojo izvirno glasbo prepletel s 17 minutami že prej obstoječe klasične glasbe. Oskarjevska pravila narekujejo: "Glasbene podlage, ki so razredčene z uporabo že prej obstoječega glasbenega motiva ali glasbe, katerih vtis je zmanjšan zaradi predominantne uporabe pesmi, ali pa take, ki so sestavljene iz skladb več skladateljev, ne pridejo v poštev."

Priznava, da je razočaran
Do take odločitve je Akademija prišla kljub precej intenzivni kampanji, ki sta jo že začela tako skladatelj kot tudi režiser filma. Sanchez je zdaj za Hitfix že komentiral, da je nad odločitvijo "razočaran", češ da je bil njegov prispevek bistven za nastajanje Birdmana od samega začetka dalje. "Z Alejandrom sva zelo natančno pojasnila, kaj sva naredila in kakšen je bil najin delovni proces. Alejandro je povedal, kakšen pomen ima glasbena podlaga za film, ne samo zaradi končnega rezultata, ampak tudi zato, ker sem bil poleg še pred začetkom snemanja, da je lahko vadil z igralci."

"Režiserji običajno uporabljajo začasno glasbo, da dobijo občutek za ritem filma, in v tem primeru sem posnel tudi te zasilne vložke. Prste sem imel zraven na čisto vseh stopnjah procesa, in zato se mi ta odločitev zdi tako čudna."

Pa še nekaj ga moti: "Rekli so, da najbolj dramatične, prelomne trenutke v filmu spremlja klasična glasba. S tem se ne strinjam, v ključnih trenutkih slišimo bobne."

Pomembno bi bilo sodelovati ...
"Še vedno nismo zadovoljni z utemeljitvijo. Če bi šlo za zelo nedvoumno odločitev, bi razumel. In imeli smo že precej zagona (v boju za nagrade, op. n.). Da zdaj ne moremo niti sodelovati, niti priti na seznam, je veliko razočaranje. Če sem na seznamu in potem ne dobim nominacije, tako pač je. Da pa ne morem niti sodelovati z nečim, v kar smo vsi izlili svoja srca, pa je ... razočaranje."

Tehtnica se lahko še prevesi
V bitki za oskarje, ki jih bodo februarja podelili v Los Angelesu, je Birdman za zdaj sicer eden od močnejših favoritov (še najbolj ga ogrožajo Fantovska leta Richarda Linklatterja). Komedija, v kateri Michael Keaton igra odcvetelega zvezdnika hollywoodske franšize, ki skuša dokazati svojo umetniško integriteto z gledališko režijo, je trenutno že nominirana za štiri nagrade igralskega ceha (SAG) ter za šest zlatih globusov.