Prihodnji teden v ameriške kinematografe prihaja
Prihodnji teden v ameriške kinematografe prihaja "reboot" Supermanove franšize, film Man of Steel. Tudi brez Googlove pomoči se da napovedati, da bo silno obiskan. Foto:

Andrea Chen, glavna Googlova analitičarka za področje zabavne industrije in medijev, je na svojem blogu pred dnevi objavila ugotovitve študije Quantifying Movie Magic with Google Search (Merjenje filmske magije s pomočjo Google Searcha). Google namreč filme razvršča glede na iskanost napovednika, nato pa vračuna še številne druge dejavnike (mesec v letu, priljubljenost franšize itd.) - in na koncu štiri tedne pred premiero z, tako vsaj trdijo, 92-odstotno natančnostjo napove, koliko bo posamezen film zaslužil v premiernem koncu tedna v kinematografih.

"Če film v sedmih dneh pred premiero na Googlu doseže 250 tisoč več ogledov napovednika kot podoben film, je varno napovedati, da bo v prvem koncu tedna zaslužil do 4,3 milijona dolarjev več," piše Chenova. "Če ima 20 tisoč več plačanih klikov kot podoben film, se mu obeta 7,5 milijona višji zaslužek."

Ne skušajo zaslužiti
Pri Googlu so prepričani, da bi njihova metoda napovedovanja lahko prišla prav studiem, ki iščejo kar najbolj premeten način trženja. Sami sicer svojih podatkov ne nameravajo prodajati, pač pa jih bodo s svojimi strankami delili brezplačno.

Ljudje v kinematografe ne gredo na pamet
Študija je nastala na podlagi podatkov, nabranih pred premierami 99 lanskih filmov. Povprečen (ameriški) kinoobiskovalec menda preveri kar 13 virov, preden se odloči, kateri film si bo ogledal. "Naš iskalnik beleži tudi stopnjo aktivnega raziskovanja. Čeprav je število izdanih filmov v letu 2012 upadlo za 9 odstotkov v primerjavi z letom prej, je v istem obdobju število iskanj na Googlu naraslo za 56 odstotkov."