Življenje matere in hčerke, ki že tako ali tako živita v nočni mori siren, zračnih napadov in hrupa, dobi še zloveščo senco paranormalnega. Foto: Netflix
Življenje matere in hčerke, ki že tako ali tako živita v nočni mori siren, zračnih napadov in hrupa, dobi še zloveščo senco paranormalnega. Foto: Netflix

Tudi po januarskem uspehu v Utahu film počasi nabira zagon na žanrskih festivalih po Ameriki, z oktobrom pa prihaja tudi v kinematografe na oni strani Atlantika. (Že na začetku leta je pravice za streaming film odkupil Netflix, zato je čisto mogoče, da ga bomo pri nas lahko videli (vsaj) po tej poti.)

Film kritiki že od samega začetka radi primerjajo z avstralsko psihološko srhljivko The Babadook (2014), ki je prav tako stavila na počasno stopnjevanje napetosti in zlovešče paranormalne sile. Anvari svojo zgodbo postavi v Iran v leto 1988, čas prelivanja krvi v iransko-iraški vojni. Shideh (Narges Rashidi) po moževem odhodu v vojno ostane sama s hčerko Dorso (Avin Manshadi). Po celi vrsti nenavadnih pripetljajev začneta verjeti, da so njun dom zasedli zli duhovi, ki jima skušajo ukrasti najdragocenejše osebne predmete, vključno z Dorsino ljubo punčko iz cunj. Ker je Shideh prepričana, da ji hoče džin ukrasti hčerko, ji ne preostane drugega, kot da se zlemu duhu zoperstavi.

"Tema vojnega kaosa v zgodbo vnese ključni element napetosti," piše recenzent portala Consequence of Sound. "Na neki točki se stavba znajde na udaru in vse je v zraku: bomo priča eksploziji, paranormalni manifestaciji ali čemu tretjemu?"

Under the Shadow, "veliko odkritje Sundancea", je za Babaka Anvarija tako režijski kot scenaristični prvenec; Iranec je očitno mojster počasnega, metodološkega stopnjevanja napetosti. Srhljivi napovednik si lahko ogledate spodaj.