Na mednarodnem filmskem festivalu Let's CEE, ki predstavlja filme iz srednje iz Vzhodne Evrope, je strokovna žirija pod vodstvom Jana Cvitkoviča nagradila manjšinsko koprodukcijo Ti me nosiš scenaristke in režiserke Ivone Juke, ki prepleta zgodbe treh žensk v različnih odnosih s svojimi očeti. Foto: SFC
Na mednarodnem filmskem festivalu Let's CEE, ki predstavlja filme iz srednje iz Vzhodne Evrope, je strokovna žirija pod vodstvom Jana Cvitkoviča nagradila manjšinsko koprodukcijo Ti me nosiš scenaristke in režiserke Ivone Juke, ki prepleta zgodbe treh žensk v različnih odnosih s svojimi očeti. Foto: SFC
false
V filmu Ti me nosiš je nastopil tudi Sebastijan Cavazza, slovenski koproducent je Vertigo. Projekcij slovenskih filmov se je udeležilo tudi veliko Slovencev, ki živijo in delajo na Dunaju. Foto: SFC
false
Ob 20-letnici Slovenskega filmskega centra je bil na letošnji izdaji festivala poseben poudarek namenjen slovenskemu filmu. Med igranimi celovečerci so predstavili Inferno Vinka Möderndorferja, Čefurji raus! Gorana Vojnovića ter najnovejši Cvitkovičev film Šiška De Luxe, ki bo slovensko distribucijo začel 27. oktobra. Foto: Slovenski filmski center

Filmski festival Let's CEE, letos četrti, predstavlja filme iz srednje in Vzhodne Evrope. "Na Dunaju že vsak drugi prebivalec ni bil rojen v tem mestu, zato ima festival v avstrijski prestolnici široko ciljno občinstvo, katerega del je tudi kar velika slovenska skupnost," so sporočili iz Slovenskega filmskega centra. Letos so na 181 projekcijah pokazali 118 filmov.
Strokovna žirija z Janom Cvitkovičem kot predsednikom – poleg njega so bili v žiriji še Peter Roehsler, Ursula Wolschlager in Katahrina Wöppermann – je glavno nagrado za najboljši celovečerni igrani film podelila hrvaško-črnogorsko-srbsko-slovenski koprodukciji Ti me nosiš hrvaške scenaristke in režiserke Ivone Juke. Film se osredotoča na tri različne odnose med hčerami in očeti ter prepleta njihove zgodbe v kompleksno strukturo. Pripoveduje o desetletni Dori, večinoma prepuščeni sebi, ki sanja, da bo nekoč vodja nogometnega moštva, ko se nenadoma v njeno življenje vrne s kriminalno preteklostjo obremenjeni oče. Ives, televizijska režiserka, skrbi za očeta z alzheimerjevo boleznijo, ki hčerke včasih niti ne prepozna več. Nataša, uspešna producentka, se v nezadovoljivem partnerstvu spoprime še z nosečnostjo in odloči se, da znova najde odtujenega očeta. V filmu je zaigral tudi Sebastijan Cavazza, slovenski koproducent filma je Vertigo.
Urania, kipec in kinodvorana v stavbi po načrtih Fabianija
Strokovna žirija je tokrat izbirala med enajstimi tekmovalnimi filmi. V konkurenci za nagrado je bila tudi hrvaško-slovensko-srbska koprodukcija Zenit hrvaškega režiserja Daliborja Matanića. Nagrado sestavljata denarni del 1.500 evrov in kipec, ki ga je oblikoval avstrijski umetnik Tone Fink in se poimenuje Urania, prav tako kot stavba, ki so jo v letih 1909/10 zgradili po načrtih arhitekta Maksa Fabianija in je danes tudi kinodvorana, v kateri poteka del festivalskega programa.
Poudarek slovenskim filmom
Ob 20-letnici Slovenskega filmskega centra je bil na letošnji izdaji festivala poseben poudarek na slovenskem filmskem ustvarjanju. Med igranimi celovečernimi filmi so predstavili kar tri slovenske: Šiška De Luxe režiserja Jana Cvitkoviča, ki bo slovensko distribucijo začel 27. oktobra, Inferno režiserja Vinka Möderndorferja in film Čefurji raus! režiserja Gorana Vojnovića.
V programu Prijatelji za vedno – presežki so prikazali tudi koprodukcijo Postali bomo prvaki sveta srbskega režiserja Darka Bajića, kjer je koproducent Perfo Production.
V dokumentarnem programu so prikazali slovenski glasbeni dokumentarec Čas za improvizacijo režiserjev Tine Lesničar in Janeza Stucina. Film predstavlja slovenske džezovske glasbenike, ki študirajo in igrajo v New Yorku, Amsterdamu in na Dunaju.
V programu kratkih filmov so prikazali dva filma iz Slovenije: Mario je gledal morje z zaljubljenimi očmi režiserke Svetlane Dramlić v produkciji Arkadene in Svetlo črna režiserja Reneja Maurina v produkciji AGRFT-ja.