"Vse, kar delam, moja podoba, kdo sem in tisto, za kar čutim, da me predstavlja, je v rokah moškega, običajno belega moškega," pred kratkim pa je sprevidela, da sama želi biti "tista, ki odloča, kakšno podobo pokazati javnosti", je povedala igralka Gabourey Sidibe, ki bo režirala kratki film Pripoved o štirih ženskah. Foto: EPA
false
Chloe Sevigny, ki letos predstavlja film Love & Friendship, je režirala prvi film v seriji o dinamiki ženske moči. Kitty bo predstavljen na festivalu v Cannesu. Foto: EPA

Serijo kratkih filmov ShatterBox Anthology, s katerimi naj bi ženske raziskovale dinamiko moči, je zasnovala digitalna založniška organizacija Refinery29, ki se usmerja predvsem na vprašanja žensk. K režiji dvanajstih kratkih filmov so povabili igralke, scenaristke, producentke in druge filmske ustvarjalke.

Biti tista, ki sama odloča o javni podobi
Prvi v seriji bo kratki film Kitty igralke Chloë Sevigny, ki bo premierno predvajan na filmskem festivalu v Cannesu. Na Festivalu se bo kot igralka v dveh novih filmih – novem filmu Woodyja Allena, Café Society, in filmu Personal Shopper francoskega režiserja Oliviera Assayasa - predstavila tudi Kristen Stewart, ki se bo po svojem debitantskem preizkusu v režijskih vodah za videospot skupine Sage + The Saints’ Take Me to the South lotila še režije kratkega filma o dinamiki moči z naslovom Water.

Prvič se bo kot režiserka predstavila tudi igralka Gabourey Sidibe, ki bo v serijo prispevala film z naslovom A Tale of Four Women. "Vse, kar delam, moja podoba, kdo sem, in tisto, za kar čutim, da me predstavlja, je v rokah moškega, običajno belega moškega," je spregovorila o svoji igralski karieri in dodala, da se je za režijo ob tokratnem povabilu odločila zlahka, saj je pred kratkim sprevidela, da sama želi biti "tista, ki odloča, kakšno podobo pokazati javnosti".

Dragi Hollywood
Refinery29 je projekt prvič najavil s pismom, naslovljenim Hoolywoodu – Dragi Hollywood: Ne moreš zmagati brez žensk (#DearHollywood: You Can't Win Without Women), v katerem opozarja na majhen delež glavnih igralk (12 odstotkov v 100 najuspešnejših filmov leta 2014) ali režiserk (sedem odstotkov v vseh filmih leta 2014). Ob tem navajajo, da so filmi z glavno žensko vlogo leta 2013 v povprečju zaslužili 20 odstotkov več kot tisti z moškim v ospredju.

S projektom ShatterBox Anthology so zato vzpostavili platformo za ženske v vodilnih vlogah pri ustvarjanju filmov. "Ko so ženske angažirane kot režiserke in producentke, jih najemajo tudi kot scenaristke in igralke," so prepričani. K projektu dvanajstih kratkih filmov so povabili več mladih filmskih ustvarjalk, ki bodo, seveda z ženskami in dekleti v ospredju, ustvarile štiri dokumentarne filme, štiri komedije, dva animirana filma in dve drami. Vse v kratki formi, ki omogoča dobro vstopno točko za talentirane ustvarjalke, ki se prvič preizkušajo v režiji.