Najslavnejši hollywoodski Peter Pan je v začetku junija srečal abrahama. Glede okrogle številke je precej stoičen:
Najslavnejši hollywoodski Peter Pan je v začetku junija srečal abrahama. Glede okrogle številke je precej stoičen: "No, lahko bi bilo huje, lahko ne bi dočakal 50. To bi bilo pa res precej bedno." Foto: EPA

To je eden od tistih filmov, ki so ga kritiki v tej rundi spregledali; ponovno ga bodo gledali čez nekaj let in videli, da so se zmotili.

Jerry Bruckheimer
Depp je moral vsak dan par ur preživeti pri maskerki - "razen, če sem se odločil iti tak domov, da smo zjutraj prihranili čas, kar je bilo kar pogosto. Ni bilo ravno udobno, videti sem bil čudno, ampak mislim, da se je splačalo. In potem sem si na glavo za svojega duhovnega vodjo posadil še mrtvega ptiča. To bi moral vsak poskusiti, mimogrede. Res je nekaj posebnega!"
Film je najbrž skušal na neki način - podobno kot Rango - podati malo drugačno, resničnejšo vizijo Divjega zahoda, cinizma belih kolonizatorjev in hladnokrvnega genocida, ki je doletel staroselce. A kaj, ko se to med klovnovskimi "gegi" in spraševanjem "Pa kaj je s to masko?!" večinoma izgubi ...

Johnny Depp, ki se mora to poletje sprijazniti s tem, da ne bo ponovil uspeha Piratov s Karibov, še več, da bo Osamljeni jezdec, pa čeprav delo istega režiserja, očitno orjaška finančna izguba, zdaj trdi, da so ljudi od ogleda filma odvrnila neupravičeno visoka pričakovanja in porazne recenzije. "Mislim, da so bile recenzije napisane sedem do osem mesecev pred tem dejansko premiero film," trdi Depp. "Kritiki so pričakovali, da bo orjaški blockbuster. Sam nisem imel podobnih predstav. Nikoli jih nimam."

No, roko na srce, kako bi jih tudi imel? V nedavnem intervjuju za The Independent je Depp namreč ponovil že slišano mantro, da filmov, v katerih nastopa, nikoli ne gleda: "Že zdavnaj sem se odločil, da je bolje, če svojih filmov ne gledam, kar je bedno, ker zamudiš precej fantastičnih vlog svojih prijateljev. Ampak zdi se mi, da bi mi to samo škodilo. Raje čim manj vem o končnem izidu, kajti ko si enkrat odigral svoj lik, se te vse skupaj ne tiče več. (...) Pravzaprav je nekdo enkrat sestavil kompilacijo mojih prizrov iz različnih filmov, in ko sem jih videl takole enega ob drugem, se mi je zdelo neverjetno, s čim sem jo lahko odnesel. Resno. Iskreno šokiran sem, da še dobivam delo. Neverjetno," je iskren 50-letni igralec, ki trenutno snema Transcendence, znanstvenofantastični triler Wallyja Pfisterja.

Snemanje Osamljenega jezdeca, v katerem naslovnega junaka igra Armie Hammer, njegovega indijanskega "pribočnika" Tonta pa Depp, je stalo neracionalnih 225 milijonov dolarjev - in v to številko sploh še ni vštet strošek zamude in dolgotrajne, razvlečene produkcije, ki se je na vsakem možnem koraku znašla v škripcih. Filmu, ki je nato najprej v ZDA, nato pa tudi po svetu (in zdaj še v Veliki Britaniji, kamor prihaja malo kasneje) večinoma naletel na nenavdušene kritike, se po nekaterih predvidevanjih napoveduje, da bo imeč tudi do 150-miljonsko izgubo.

V enem od intervjujev na britanskih tleh je Depp sicer deloval že bolj sprijaznjeno s kritikami: "Vedno bodo negativci, vsak mora imeti svoje mnenje. Veliki Christopher Hitchens je nekoč izjavil, da ima vsak človek na svetu nekje v sebi knjigo, ki bi točno tam morala tudi ostati. Ljudje tako lahko kritizirajo in secirajo, ampak sam vem, da sem se stvari približal s prave strani. In to je največ, kar lahko naredim." Depp, ki je z likom Tonta skušal "popraviti" krivico, ki jo je s svojim stereotipnim prikazovanjem ameriških staroselcev indijancem naredila filmska industrija, kot vzornika v tem pogledu navaja svojega pokojnega prijatelja Marlona Branda.

Morda pa je film samo toliko pred svojim časom?
Producent Jerry Bruckheimer se očitno bolj strinja z Deppovo (prvotno) pritožbo: "Po mojem so recenzirali proračun, ne pa ocenjevali filma. To je škoda, ker gre za fantastičen film, krasno epopejo, v kateri je ogromno humorja," je povedal za Yahoo. "To je eden od tistih filmov, ki so ga kritiki v tej rundi spregledali; ponovno ga bodo gledali čez nekaj let in videli, da so se zmotili."

Tudi Armie Hammer, za katerega je bila to čisto prva glavna filmska vloga, je v podobnem tonu pipomnil, da so imeli kritiki Osamljenega jezdeca "na muhi" že dolgo, preden je prišel v kinematografe: "Sklenili so našemu filmu prerezati vrat."

Morda pa je razlaga povsem preprosta
Deppova in Bruckheimerjeva interpretacija med kritiki seveda ni naletela na kakšno silno razumevanje. "Zakaj je Osamljeni jezdec tako pogrnil v kinematografih?," se (retorično) sprašuje Peter Travers iz Rolling Stona. "Ker je film beden, zakaj pa."

To je eden od tistih filmov, ki so ga kritiki v tej rundi spregledali; ponovno ga bodo gledali čez nekaj let in videli, da so se zmotili.

Jerry Bruckheimer