Peti del Paranormalnega napoveduje slogan:
Peti del Paranormalnega napoveduje slogan: "Končno boste videli (paranormalno) aktivnost." Režiser Gregory Plotkin je namreč odločen, da je novi film obenem tudi zadnji v franšizi. Foto:
Paranormalno
Naj osvežimo spomin: izvirni film, ki ga je sicer kazil nesrečno mačističen podton, je imel še precej preprosto zasnovo. Mlad par, ki so ga noč za nočjo terorizirali nepojasnjeno loputanje z vrati in topi treski iz spodnjega nadstropja, se je - namesto da bi se odselil - lova na nadnaravne sile lotil z domačo kamero.

Najnovejšemu - in po napovedih režiserja zadnjemu - filmu v franšizi Paranormalno grozi najslabši zaslužek v kinematografih od celotne peterice. Pa to ne zato, ker bi se vdani oboževalci sage dokončno naveličani.

Lastnike kinematografov je razjezil Paramountov drzni distribucijski načrt: 17 dni po tem, ko filma Paranormal Activity: The Ghost Dimension ne bodo predvajali v praktično nobeni dvorani več, ga bodo ljudje lahko naročili v svoje domače dnevne sobe (tradicionalno je to obdobje čakanja vsaj tri ali štiri mesece).

Številne ameriške kinoverige so se na ta inovativni pristop odzvale z uporom: filma v tem primeru sploh ne nameravajo predvajati, je poročal The Hollywood Reporter. To pomeni, da bo Paranormalno 5 od 23. oktobra dalje predvajalo 1.400 kinematografov v Severni Ameriki, kar je približno polovico toliko, kot jih je predvajalo prejšnji del.

Domači zaslužek filma bo v takih okoliščinah le težko dosegel številke prejšnjih filmov (od 10 do 12 milijonov dolarjev v prvem koncu tedna) - pa čeprav v industriji ta hip za The Ghost Dimension (Dimenzijo prikazni) velja večje zanimanje, kot je za kilavi prejšnji del, The Marked Ones.

Studio Paramount bo v zameno za tako dramatično zmanjšan presledek med kinematografsko in VOD (video na zahtevo) premiero nerazkrit delež svojega zaslužka delil z AMC Entertainment, drugo največjo verigo kinematografov v ZDA.

Kinematografi nekoč ne bodo več glavni vir prihodka
Pri Paramountu namreč računajo, da bodo na ta način sicer manj zaslužili v kinematografih, nato pa razliko več kot nadomestili v digitalni areni. "Gre za dolgoročno zdravje industrije; skrajšati moramo to dolgo obdobje, v katerem potrošnik ne more do določenega filma." Številni analitiki zabavne industrije so Paramountov načrt sicer pohvalili kot premeten.

Pri Universalu so sicer nekaj podobnega poskusili že leta 2011, s komedijo Oropaj bogataša (Tower Heist). Napovedali so, da bo film na zahtevo dostopen že tri tedne po kinematografski premieri. Številne kinematografske verige so reagirale tako burno, da so se morali svojim načrtom odpovedati.

Universal je sicer tvegal veliko več kot zdaj Paramount: njihov film je stal 75 milijonov dolarjev, medtem ko so najnovejši del grozljivke Paranormalno posneli za skromnih deset milijonov. Če se bo tokratno tveganje obrestovalo, bo to gotovo zanimiva smernica za prihodnost.