Film

Poudarki

  • Igrajo: Primož Bezjak, Pia Zemljič, Vlado Novak, Dario Varga, Janez Škof, Davor Janjić, Bojan Emeršič, Severina in drugi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,9 od 37 glasov Ocenite to novico!
Marko Naberšnik, Pia zemljič

Režiser Marko Naberšnik je vlogo temnolase lepotice Bronje zaupal igralki Pii Zemljič. Foto: RTV SLO/Stane Sršen
Petelinji zajtrk: Vlado Novak in Severina
Mojster Gajaš (Vlado Novak) sanja o Severini, znani poppevki, ki se na svoji glasbeni turneji ustavi v mestu. Foto: RTV SLO/Stane Sršen
VIDEO
Na TVS prihaja Petelinji...

Dodaj v

Po Petelinjem zajtrku še film Nedotakljivi

Pogovor z režiserjem Markom Naberšnikom
10. februar 2009 ob 17:33
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ni veliko filmov, ki bi v kinodvorane zbezali tiste, ki se v teh že leta niso pojavili. Toliko večji dosežek je, če to uspe slovenskemu filmu.

Govorimo seveda o filmu Petelinji zajtrk, ki je po lanskem uspehu v kinematografih prišel tudi na male zaslone. Tako so si ga v sredo na 1. programu TV Slovenija lahko ogledali tisti, ki si jim ga ni uspelo ogledati v kinu ali pa ga želijo videti znova. MMC se je ob tej priložnosti pogovarjal z režiserjem filma Markom Naberšnikom.

Režiser, ki je film Petelinji zajtrk posnel po istoimenski literarni predlogi Ferija Lainščka, vztraja pri zgodbah prekmurskega pisatelja in trenutno pripravlja film Šanghaj. Ta temelji na Lainščkovem romanu Nedotakljivi. In kot pravi, je Lainšček "znova ustvaril slikovito paleto filmskih likov, začinjeno s humorjem in z iskrenim pogledom na življenje".

Kaj pa je po njegovem mnenju tisto, kar je številne gledalce navdušilo pri Petelinjem zajtrku? "Na to vprašanje ni enoznačnega odgovora. V prvi vrsti gre za ljubezensko zgodbo, začinjeno s humorjem, potem je tukaj odlična igra Vlada Novaka, Pie Zemljič, Primoža Bezjaka in Daria Varge, glasba Saše Lošiča in seveda magnetizem Severine. Samo eden izmed naštetih dejavnikov ne bi zadostoval, verjamem, da so bile filmu zvezde naklonjene in vsi elementi so se skladno povezali in na koncu v kino privabili gledalce."

V kino po več kot 15 letih
Zdi se, da je tudi Petelinji zajtrk pripomogel, da dajo gledalci ob obisku kina vendarle več priložnosti slovenski produkciji. "Slišal sem izjave, da so zaradi Petelinjega zajtrka odpirali že zapuščene kinodvorane in da so v kino odhajali tudi taki, ki si filma v dvorani niso ogledali že več kot petnajst let." Marko Naberšnik na podlagi tega sklepa, da so nekateri tako znova ugotovili, da je obisk kinematografov lahko zelo prijeten družabni dogodek. "Obisk kinematografov je koristen za vse – za tam zaposlene in za tiste, ki filme ustvarjamo."

Kako Belmondo gradi cigansko vas Šanghaj
Po ljubezenski zgodbi Petelinjega zajtrka, ki se dogaja v majhnem podeželskem kraju, kjer živijo junaki filma tiho in neopazno, a vsak izmed njih goji skrite strasti, torej prihaja film Šanghaj. Tudi ta je zgodba o ljubezni, a tudi o želji po uspehu. Pripoveduje o romu Belmondu, ki se odloči zgraditi veliko cigansko vas in jo poimenuje Šanghaj. "Zgodba se dogaja v Jugoslaviji in Belmondo odkriva čare prekupčevanja cigaret, alkohola, ženskih najlonk in ameriških kavbojk. Spozna privlačno Madžarko in si ustvari družino. Tako kot je v posel s prekupčevanjem Belmonda uvedel oče, tako si želi tudi Belmondo za prekupčevanje navdušiti sina. A tokrat ne gre vse po načrtih. Belmonda namreč zaslepita denar in želja po uspehu. Kako daleč je pripravljen iti za svojimi sanjami? Bo žrtvoval svojo družino ali zastavil celo lastno življenje," je o novem filmu še povedal režiser.

Sam si Petelinjega zajtrka tokrat ne bo ogledal, saj bo večer preživel delavno, in sicer kot režiser na snemanju televizijske zabavne oddaje Na zdravje.

M. K.

Prijavi napako
Komentarji
pinokioc
# 12.02.2009 ob 12:57
Lepo je videti, da folk "še" razmišlja normalno. V tem filmu ni nič kar bi mu dajal vrednost dobrega filma.
Temu pravite čudež? To ne pomeni niič dobrega za slovnski film..
en_pameten
# 12.02.2009 ob 12:07
Brez Severine bi imel film pol manj gledalcev :) Koliko je filmov na Liffu, ki so res odlični, pa ne pridejo potem na redni spored v kinematografe! Zato ker ti filmi niso tako pospremljeni s propagando, kot pa kakšni drugi omembe nevredni. Zakaj ni na sporedu filma Fant A (A boy), Lornin molk (Silence de Lorna), Mrak (Mørke), ki imajo dejansko neko malo bolj nepredvidljivo zgodbo za razliko od nekaterih drugih filmov, kjer se akterji samo prekladajo, buljijo nekam v tri krasne in imajo abotne, kvazi nadrealistične dialoge, če jih že imajo?
Gorenjc123
# 11.02.2009 ob 19:42
@Zoya24
Če maš preveč časa pa ni druzga za delat... Je gledljiv :D več pa ne.
zoya24
# 11.02.2009 ob 19:28
Jz ga pa še nism gledala, ja,ja, pa ne vem zakaj. Povejte mi a se ga sploh splača?
Gorenjc123
# 11.02.2009 ob 11:46
Ohja Tuditi film enostavno ni nevem kakšna mojstrovina, zgodba ni nič posebngega tko da bi se z lahkoto dal posnet ;) In kaj pravijo vsi za nas? Drugače pa kdor se zadovolji z malim, si ne zasluži velikega ;) :D
basket4life
# 11.02.2009 ob 10:40
Nasplošno je film napihnjen skomercializiran......... eni ste butli tukaj gor, kateri film pa lahko uspe brez dobre reklame pa ljudje poglejte si ta svet v katerem živimo vso poročanje je senzacionalistično gledaš dnevnik, 24 ur najprej imaš 30 kriminala ubijanje, kraje, vse najhujše stvari sveta. zadnji 6-7 min pa čas za nekaj pozitivnih novic. Film jeh čist ql saj kaže eno normalno podeželsko, življenje Slovencev, zgodba ni neka težka vendar ima sporočilo. In dajmo Slovenci bit enkrat nekaj več, ta skromnost je nekaterim že skisala možgane!
Bregas
# 11.02.2009 ob 10:07
Ne vem, s čim kritiki primerjate ta film, da ga ocenjujete za povprečnega. A s hollywoodsko produkcijo? Tam je en film na 1000 mogoče boljši od Petelinjega zajtrka. A z evropsko produkcijo? Tu je Petelinji zajtrke med boljšimi v zadnjih letih. A s slovensko produkcijo? Tu pa ni treba komentarja, s tem se najbrž vsi strinjate.
tuditi
# 11.02.2009 ob 10:07
Pismo ste eni tukaj pametni!Kaj ste pa vi naredili v življenju?Raje premaknite svojo rit pa kaj naredite in se hvalite...Gorenjc takšne komentarj sem pričakovla samo od tebe sej vemo vsi kaj pravijo za vas.

Film je super,celo v Ameriki ga z užitkom gledajo da ne govorimo da je bil eden najbolj gledanih v slo kinodvoranah...
primavera08
# 11.02.2009 ob 09:58
Vlado Novak = ZAKON!!!
mike1968
# 10.02.2009 ob 23:41
Film je super...kaj ce bi nergaci enkrat za vselej nehali nergai in kritizirati...ocitno, da jim manjka samozavesti... Se enkrat super film...
pikabu
# 10.02.2009 ob 22:37
Vlado Novak je res dobro odigral, ostali povrečni, Pia Zemljič pa vmes govori kar malo po koroško, saj ne bo nihče opazil... :(
galoper
# 10.02.2009 ob 21:49
Nič posebnega, niti vsakdanjega. Kaj neki bi rad prikazal? Dodamo gromozansko glasnost majhnih šumov, kakšen površen prizor in mogoče bo film primeren za male ekrane. V kino me je zvabila reklama.
Gorenjc123
# 10.02.2009 ob 21:27
Kdo tuki pravi, da so ostali slovenski filmi kaj boljši? Vse je eno in isto sranje... Mislim resno, če je to za vas dober oziroma odličen film potem še niste videli dobrega filma. Sicer ma vsak svoj okus, samo zgodba ni nič posebnega, igralci povprečni razen Vlado Novak zasenči vse ostale, objektivno gledano vse skupaj zelo povprečno ocena max 7/10 ;)
mun
# 10.02.2009 ob 21:20
Se strinjam z nixo ... ne vem zakaj vsak dober slovenski film, ki doživi veliko gledanost takoj postane "komercijalen" ... mene tista kvazi realna slovenska črno bela morija, ki jo servirajo petkrat na leto in ji rečejo, da je umetnost, ker folk ne uživa v njej, niti najmanj ne privlači več. kljub vsemu je petelinji vseeno ohranil slovensko filmsko dušo, pa če prav ni cele dvorane v kinu zamoril, meni se pa to zdi umetnost.
nixo
# 10.02.2009 ob 20:38
Za slovenski film je Petelinji zajtrk čudež. Saj to je več kot jasno, da ne gre za kakšno vrhunsko filmsko umetnost, ampak ker je privabil kot slovenski film v kino toliko gledalcev mu gre čestitat. Ni najlažje ne, posnet film, ki ga gre v kino gledat toliko ljudi, zelo redkim slovenskim režiserjem je to uspelo , Naberšniku je. Če bi bilo tako lahko bi to vsi delali, ampak očitno je še vedno lažje posnet film,ki ga nihče ne gleda, potem pa rečt, da gre za umetniški film.
prim00z
# 10.02.2009 ob 20:36
zakon film
HDoC
# 10.02.2009 ob 19:36
bravo naberschnic!
Merlot
# 10.02.2009 ob 18:35
Men je Petelinji zajtrk ravno zarad tega všeč, kar vas je nekatere zmotilo. Pa kaj, če si je eno minuto prižigal čik? Pa kaj, če si je eno minuto rezal salamo? Toooo rabi slovenski film, ne pa nekih globokih monologov, kot ih vidimo v ostalih (zelo manj uspešnih) slovenskih filmih. Film mora prikazovati realno situacijo, in Petelinji zajtrk je prav zaradi tega prava mojstrovina. Igralci so bili dobri...Vlado Novak pa naravnosti sijajen. Sam sem ga po ogledu filma postavil ob bok največjih Hollywoodskih legend. Res sijajen igralec.
Gorenjc123
# 10.02.2009 ob 18:20
Genesis se strinjam. Nasplošno film prenapihnjen pa preveč skomercjaliziran, samo zato taka gledanost. Vglavnem nič posebnega pa noben presežek. Tipični slovenski film seks, kajenje, alkohol... Seveda je lažje narest 1 min kako prižiga čik kot pa 1 minutni dvogovor... :P Jebiga.
genesiss
# 10.02.2009 ob 18:07
Navdušila je odlična igra Vlada Novaka, ostali so slabi.
Kazalo