Pogovori med igralkama, ki so jih snemali v Beli krajini v štirih letnih časih, so na prvi pogled film o minevanju, ki pa je, kot pravi režiser Vlado Škafar, postal film 'o tistem, kar ne mine'. Foto: Slovenski filmski center
Pogovori med igralkama, ki so jih snemali v Beli krajini v štirih letnih časih, so na prvi pogled film o minevanju, ki pa je, kot pravi režiser Vlado Škafar, postal film 'o tistem, kar ne mine'. Foto: Slovenski filmski center
Kot je zapisala Špela Barlič v Pogledih, gre za 'počasen, meditativen, v pastelih naslikan film brez ostrih rezov in robov, ki potrebuje čustveno odprtega gledalca, razpoloženega za počasno vijuganje med radostmi in bolečinami človeške eksistence'. Foto: Slovenski filmski center

Francoski festival, ki bo potekal med 2. in 8. julijem, slovi kot eden izmed najpomembnejših festivalov dokumentarnega filma v Evropi in svetu, takoj za festivalom dokumentarnega filma v Amsterdamu.

Deklica in drevo sodeluje v tekmovalnem programu šestnajstih filmov, med katerimi so štirje prvenci. Film bo na sporedu 4. in 6. julija, projekciji bo vsakič sledil pogovor z režiserjem.

Mednarodna premiera filma Deklica in drevo se bo zgodila vzporedno s svetovnima premierama dveh slovenskih filmov na drugem koncu Evrope: v Karlovih Varih bosta prav takrat prikazana filma Dvojina v režiji Nejca Gazvode in Adria Blues Miroslava Mandića.

Dvojina in Adria Blues šele prihajata na slovenski filmski festival in v slovensko distribucijo, film Deklica in drevo pa ima vse to že za sabo. Slovenska premiera je bila v Drami SNG, drugem domu glavnih junakinj filma, igralk Štefke Drolc in Ivanke Mežan. Po projekciji na festivalu v Portorožu se je film podal na posebno prikazovalsko pot, ki ni sledila klasični distribuciji.

Posebnost filma so očitno razumeli tudi na festivalu v Marseillu, kjer sicer slovenskih igralk ne poznajo, so pa kljub temu razumeli glavno moč filma. Leta 2009 je Škafar na istem festivalu predstavil film Nočni pogovori z Mojco.