Filmček, za katerega so menda uporabili 120 kilogramov legokock, si je že v prvem dnevu ogledalo skoraj milijon ljudi. Foto: YouTube
Filmček, za katerega so menda uporabili 120 kilogramov legokock, si je že v prvem dnevu ogledalo skoraj milijon ljudi. Foto: YouTube
Greenpeaceovo peticijo proti Legu je do zdaj podpisalo že več kot 450 tisoč ljudi. Foto: YouTube

Aktivisti pri Greenpeaceu so letošnjo filmsko uspešnico Lego predelali v parodijo, v kateri se mali legomožički počasi utapljajo v nafti. Video je bil posnet, da bi tako izpostavili - po mnenju Greenpeacea sporno - sodelovanje med danskim izdelovalcem kock in korporacijo Shell. Potem ko je filmček, ki je imel že več kot tri milijone ogledov, prejšnji teden zaradi pritožbe filmskega studia z YouTuba izginil, se je hitro pojavil na konkurenčnem portalu Vimeo. ("Oh, smo koga užalili?" so zajedljivo tvitnili greenpeaceovci.) Zdaj si ga je spet mogoče ogledati tudi na YouTubu.

Tema parodije je torej 116 milijonov dolarjev "težko" sponzorstvo, ki Lego veže na Shell. V njej vidimo lepljivo črno snov, ki počasi zaliva severne medvede, sove, otroke in celo Božička; ves čas se v ozadju vrti počasna, melanholična interpretacija sicer histerično vesele pesmice Everything Is Awesome, ki so jo prepevali v Warnerjevem nepričakovano uspešnem filmu.

Spomnimo: film Lego je s popkulturnimi referencami natrpan animirani film, v katerem zlobni megaloman - Lord Biznis - vsem prebivalcem idiličnega legosveta opere možgane, da je treba v življenju na vsakem koraku "slediti pravilom" in se za vsako ceno izogibati nekonformizmu. Za piko na i je Lord Biznis celo na čelu (fiktivne) naftne korporacije Octan.

Kratki filmček Everything is NOT Awesome je za Greenpeace ustvarila londonska agencija Don't Panic, je poročal The Guardian; z njim bi radi največjega izdelovalca igrač prisilili v prekinitev pogodbe, po kateri njihove izdelke prodajajo na Shellovih bencinskih črpalkah. Obenem opozarjajo tudi na Shellove načrte o vrtanju na Arktiki.

Ni videti, da je poziv učinkoval
Podjetje Lego je prejšnji teden na to temo objavilo tudi izjavo za javnost, v kateri sporočajo, da so "trdno odločeni imeti pozitiven vpliv na družbo in planet, ki ga bodo podedovali naši otroci". "Naš svojevrstni prispevek je navdih in vzgoja otrok po vsem svetu, ki jim omogočamo ustvarjalno izkušnjo igranja. Promocijska pogodba, kakršno imamo s Shellom, je le eden izmed načinov, kako se lahko kocke Lego znajdejo v rokah še več otrok."