Film
Salma Hayek
Salma Hayek zagovarja idejo, da je boj za enakopravnost naloga obeh spolov in ne samo tistega v diskriminiranem položaju. Foto: Reuters
V soboto se je na rdeči preprogi zbralo 82 žensk iz filmske industrije, med njimi Cate Blanchett, Ava DuVernay in Jane Fonda. V tišini so protestirale proti preslabi zastopanosti režiserk v tekmovalnem sporedu (v vsej zgodovini festivala se je za zlato palmo potegovalo samo 82 žensk in 1.688 moških). Foto: Reuters
Ne pozabimo, da je canski festival tisti, ki tradicionalno zahteva, naj povabljenke na rdeči preprogi nosijo visoke pete. Kristen Stewart se je letos na dnu stopnic sezula in tako pokazala, kaj si misli o takšnih zapovedih. Foto: AP

Dodaj v

Salma Hayek: Čas je, da začnejo moški sprejemati nižje honorarje

Cannes se letos ne izogiba perečemu vprašanju neenakosti
15. maj 2018 ob 14:37
Cannes - MMC RTV SLO

Canski filmski festival, vsakoletni eksces zvezdnikov, filmov in blišča, letos preveva uporniško vzdušje. Za najnovejšo revolucionarno gesto je poskrbela Salma Hayek: trdi, da bi moški igralci morali sprejemati nižje honorarje, če zares stremijo k plačni enakosti med spoloma.

Mehiška igralka, ki se je v zadnjih mesecih izkazala za eno najglasnejših podpornic iniciative #MeToo in kampanje Time's Up, je prepričana, da bi morali tudi igralci sprejeti določene žrtve oz. odrekanja.

"Niso samo producenti tisti, ki morajo ukrepati, če hočemo premostiti plačni prepad," opozarja. "Tudi igralci morajo. Čas se je iztekel. Dolgo vam je šlo super, zdaj pa je čas, da ste radodarni še do igralk," je izjavila na okrogli mizi Women in Motion (Ženske v gibanju).

"Če igralci zahtevajo tako prenapihnjene honorarje, ne bo za igralke ostalo nič. Če je proračun filma deset milijonov dolarjev, mora igralec razumeti, da ne bomo dosegli plačne enakosti, če bo on zase zahteval 9,7 milijona dolarjev. Edina alternativa je, da črtajo cel film." S samozavestjo igralke, ki ji ni treba skrbeti za delo, je dodala: "Zaradi teh besed me bodo sovražili ... Upam, da bom lahko še kdaj delala."

Stvari se počasi spreminjajo
Salma Hayek je že pred časom razkrila, da ji je Harvey Weinstein na snemanju biografske drame Frida grozil, da ji bo dal polomiti kolena, ker se ni hotela ukloniti njegovemu osvajanju. Sama danes opaža, da se stvari v Hollywoodu dejansko spreminjajo: v času po padcu Weinsteina ji je uspelo prodati več idej za filme o ženskah, za katere prej deset let ni mogla navdušiti nikogar. "Moške je groza. Plenilci se skrivajo. Atmosfero lahko kar čutiš."

Hayekova seveda ni edina, ki je povzdignila glas. V soboto se je na rdeči preprogi zbralo 82 žensk iz filmske industrije, med njimi Cate Blanchett, Ava DuVernay in Jane Fonda. V tišini so protestirale proti preslabi zastopanosti režiserk v tekmovalnem sporedu (v vsej zgodovini festivala se je za zlato palmo potegovalo samo 82 žensk in več kot tisoč moških).

Skupina protestnic, v kateri sta bili tudi Kristen Stewart in režiserka Patty Jenkins, se je ustavila na sredi stopnic v glavno festivalsko palačo in tako ponazorila ovirano napredovanje žensk v filmski industriji. "Tukaj nas je 82 žensk, kolikor znaša število režiserk, ki so se sprehodile po teh stopnicah od prve prireditve tega filmskega festivala leta 1946. V enakem obdobju se je po teh istih stopnicah povzpelo 1.688 režiserjev," je v govoru poudarila Blanchettova. "Prestižno zlato palmo so podelili 71 režiserjem in le dvema režiserkama."

Kar naenkrat vsi hočejo ženske v ekipah
Dolgo zatirani glasovi žensk v filmski industriji kar naenkrat pridobivajo veljavo, opaža Hayekova – v ZDA je trenutno menda težko najeti znano scenaristko ali režiserko, saj se studii tepejo zanje, da bi tako ujeli korak z razpoloženjem javnosti. Vseeno pa bo po njenih besedah "plačna neenakost trajala še nekaj časa ... Ker ti še vedno hočejo ponuditi izkoriščevalski honorar, kakršni so bili do zdaj".

"Prej bi se morale razjeziti. Prej bi morale stopiti skupaj – šele to je zaleglo," ugotavlja igralka, ki je bila za Frido nominirana za oskarja.

Igralka je prepričana, da se moški ne bi smeli bati sprememb v razmerjih moči v Hollywoodu. "Za moške je trenutno zelo vznemirljivo obdobje. Priložnost imajo, da na novo premislijo, kaj pomeni biti moški, kar s seboj prinese ogromno svobode. Ogromno čudovitih, miroljubnih moških so zatirali nasilneži, ki mislijo, da je identiteta moškega vezana na nasilje. Številni moški so zaradi tega trpeli ali pa so se morali prilagoditi, čeprav niso hoteli biti taki."

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
paver
# 15.05.2018 ob 14:47
Vsi naj dobijo po 638€ pa bojo tiho.
Heldarion
# 15.05.2018 ob 14:57
Včasih je bolje, da si tiho, in folk samo misli, da si neumen, kot da odpreš usta, in razbliniš vse dvome.
Fleaa
# 15.05.2018 ob 15:04
zakaj se nobene ženska ne pobuni, da je po rudnikih zaposlenih več moških kot je pa češplc? al pa na naftnih ploščadih? pa v jeklarnah? kje je tukaj #MeToo !?!?!
samo vprašanje časa je kdaj bodo ženske fudablerke zahtevale enako plačilo kot Messi, Ronaldo & Co....
bebest
# 15.05.2018 ob 15:31
Kaj pa XXX industrija, kjer so akterke nekajkrat bolje plačane od moških kolegov?
podatnik
# 15.05.2018 ob 14:51
Salma Hayek: Čas je, da začnejo ženske sprejemati večje...
Haribo
# 15.05.2018 ob 15:52
Jaz pa mislim, da je čas da začnejo ženske sprejemati moške z nižjim honorarjem. Sploh gospa Hayek je čisto po naključju poročena s super miljarderjem, njej bi bil zagotovo bolj všeč kakšen z manjšo denarnico.
kingeston
# 15.05.2018 ob 15:37
hehe, totalitarizem in enoumje...

krasni novi svet, ki nam ga propagirajo medijske zvezde, ki so glavni borci pri poneumljanju ljudi s svojimi bebastimi filmi!

BRAVO!
josh k.
# 15.05.2018 ob 15:36
Letos je pač moderno, da si upornik...
Bo že minilo tako kot so pokemoni.
tim sein
# 15.05.2018 ob 14:54
Aha, sem pes taco moli....
apache666
# 15.05.2018 ob 15:46
Ce hocejo enakopravnost naj tudi izvolijo v vojsko, mehanicni delavnico, naftno ploscad, visinska dela, gradbenistvo... saj ste si izborile svoje pravice. Niste zavezane za stedilnik
StricaOdZadi
# 15.05.2018 ob 14:55
Aja? Zakaj že?
ednina
# 15.05.2018 ob 19:23
Podpiram feminizem, ampak to je pa zelo čuden pristop.

Torej če sem prav razumel, se pričakuje, da bi moški zahtevali manjša plačila kot jih lahko dobijo? A ni logično, da se bo vsakdo poskušal izboriti za čim večje?

Da ne bo pomote, marsikdo zahteva več, kot si zasluži, ampak to pač ni stvar feminizma. To je preprosto prosti trg, ponudba in povpraševanje. In vsakdo na tem trgu poskuša, da je čim bolj uspešen. Da pa ne pride do izkoriščanja in nepoštenosti pa morajo biti ustrezne regulacije.
Grof_von_Baron
# 15.05.2018 ob 19:01
Če bi bil v vprašanju kateri drugi poklic, bi rekel samo: Koji je tebi k***, kdo misliš da si, da se bom zaradi tebe odpovedoval čemerkoli, sploh pa temu kar z velikim trudom odtrgam zase od te kapitalistične mašinerije. Kakšen narcisiszem in parazitstvo. Ampak ker je Hollwood gojišče leftie propagande, ki jo veselo propagirjao tudi moški igralci, ji dam pa prav. Znižajte jim plače! Znižajte jim plače! Še boljša možnost pa je: Edina alternativa je, da črtajo cel film
MrzlaJuha
# 15.05.2018 ob 16:45
Salma, nihče te ne sili, da delaš za male pare ...
windstorm
# 15.05.2018 ob 19:20
Jaz pa mislim, da je čas da začnejo ženske sprejemati moške z nižjim honorarjem.

Moški lahko začnete pa sprejemati stare, pa grde, pa debele, pa krevljaste.


To se ne bo zgodilo. Ženske si želijo moškega višjega statusa, ali pa vsaj enakega kot so same. Moški pa plodno žensko: mlado in lepo. Razburjajte se nad evolucijo.
juventina10
# 15.05.2018 ob 18:14
če bo njen dragi začel prejemati nižjo plačo ,bo hitrp rekla adijo.....sicer pa ,ali sploh še kaj snema, ji ni potrebno.
PikiMiki
# 15.05.2018 ob 16:40
@Fleaa
''samo vprašanje časa je kdaj bodo ženske fudablerke zahtevale enako plačilo kot Messi, Ronaldo & Co....''
Se je že zgodilo ;)
Ne prav dolgo nazaj sem gledal prispevek iz Amerike, ko so se babe spraševale, kako to da so nagrade, ki jih podeljuje FIFA pri uspehih na SP za moške vsaj 10 višje kot za ženske. No sej na koncu so imeli vsaj eno gospo z malce bolj odprto glavo in jim je dopovedala da je čisto logično da drobiž poberejo, glede na to da so njihove tekme manj zanimive kot tekme mladincev.
PS: So priredili tekmo med 12 letnimi fanti in žensko reprezantanco. So jih otroci gladko premagali ;)
srn
# 15.05.2018 ob 15:13
Eni bi vse regulirali. Če se nekaterim zdijo honorarji prenizki, jih pač naj ne sprejmejo. Kje je problem?
jk11
# 15.05.2018 ob 15:01
En igralec ranga Tom Cruz in ena nadobudna mlada igralka v istem filmu naj dobita isto plačilo? Zakaj bi potem sploh studiji najemali neprepoznavne ljudi, če bodo morali biti plačani isto kot znane soigralce. Bo še Hollywood bolj elitističen.
por
# 15.05.2018 ob 16:50
No ja... "Če jaz dobim malo naj tudi drugi"??
Če že moram izbirati med npr. Salmo Hayek in Charlotte Gainsburg, ali npr Mattom Damonom (da me ne katera ženska obtoži za seksista, ker primerjam ženske samo z ženskami), bi bila Salma moj zadnji izbor. Če je takih kot jaz veliko, ima posledično Salma nižjo plačo. Je pa res, da moški igralci ali ženske igralke res ne rabijo 500kratnik plače svoje/ga kolega. Ampak potem tudi produkcijske hiše ne rabijo miljobov, ane? Pa Banke? Pa Rothschildi? Pa blablabla
kingeston
# 15.05.2018 ob 15:39
tako kot v 'zlatih' jugoslovanskih časih; ni važno koliko si naredil, ni važno če bi lenaril in zabušaval; plača je bila za vse enaka...
bolano res...
Aslan
# 15.05.2018 ob 15:13
Kam smo prišli... Res, četudi smo Slovenci na nekaterih področjih banalni, pa vsaj tukaj ne gremo v skrajnosti. Na bljuvanje me sili to nespametno in nenormalno razmišljanje.
Kapitan Kljuka
# 16.05.2018 ob 08:07
Ja, valda. Filmski šefi mi ponudijo 20 milijonov, jaz jih bom pa le 5 vzel... Kej si mona??
hehet
# 15.05.2018 ob 19:49
Upor proti protokolu na prireditvi je pač višek aktivizma, levica in a nutshell.
feminist
# 15.05.2018 ob 19:30
Salma Hayek: Čas je, da začnejo moški sprejemati nižje honorarje

fantasticen seksizem in se lepsi primer levicarstva: enakopravnost v gozdu dosegat s sekiro.
holywood bo 2020 republikanska volilna baza - kokice v roke pa gas :-)
mr polh
# 15.05.2018 ob 18:40
Ma dej, moški so ti postavli cel hollywood pa cannes pa ne vem kaj še, naredi si svoje pa nehaj jamrat.
windstorm
# 15.05.2018 ob 18:34
Salma Hayek: Čas je, da začnejo moški sprejemati nižje honorarje

Ne, hvala! Mogoče je čas, da nehamo najemati ženske, da se izognemo tožbi za spolno nadlegovanje, ker si jo pogledal v oči, ko si ji dal v roke kakšen dokument.
judoka
# 15.05.2018 ob 16:32
Bi bilo zanimivo vidit gole stevilke. Npr koliko profita/prometa prinesejo filmi z x igralko vs. y igralcem, ampak pri filmski industriji stvari verjetno niso tako preproste, da bi bilo to mozno. Torej je placna izenacenost cisto realna.

So pa pri sportu stvari direktno preverljive. Npr. tenisu ali nogometu (glej avstralijo), ampak to kvazi feministk ne ustavlja, da ne bi tudi tam zahtevale vecje (enake) place. Ekonomija je vcasih ocitno nepomembna.

Je Ronda Rousey lepo razlozila novinarki, ki jo je vprasala kako se pocuti, ker zasluzi manj kot kaksen moski prvak.
"V prvi vrsti se gre zato koliko denarja prineses"
wiki
# 15.05.2018 ob 15:53
Številni moški so zaradi tega trpeli ali pa so se morali prilagoditi, čeprav niso hoteli biti taki.

očitno potrebujemo poleg #metoo še #mentoo. očitno v hollywoodu vsi trpijo.
Do Brasil
# 15.05.2018 ob 15:36
Tole je pa iz njenih ust v producentska usesa! Seveda ji bodo ustregli, saj se kapital za to bori. Vsem igralcem manj denarja, pa bodo (zgleda) zadovoljni eni in drugi!
(Na ene in druge ne mislim na oba spola. Pardon vse tri spole)
aljaz26
# 15.05.2018 ob 14:54
Naj bo fer glede na vlogo. Glavni igralec ne more imeti enako kot stranska igralka, tako kot glavna igralka ne enako kot stranski igralec.
Razem seveda kjer je stranski igralec/ka magnet za gledalce in pritegne vecjo mnozico v kinematografe (seveda spet gledano na screentime)
kingeston
# 16.05.2018 ob 15:24
sportasica: Mislila sem, da živim v odprtejši družbi.

Cela plejada nadarjenih mladih igralk obstaja, ki nesejo tudi uveljavljene moške kolege...


kaj je zate odprta in svoboda družba?

takšna kjer se dva (producent/delodajalec/kupec in igralec/delavec/prodajalec) svobodno odločita in zmenita koliko bo njegovo delo/izdelek vredno in ovrednoteno in plačilo zanjga, ali takšna kjer neka državna komisija pod prisilo lobijev DOLOČI ceno za neko storitev/delo/stvar...

pojmi kot so svoboda, demokratičnost, samostojnosti... ti niso blizu, mar ne.
raje imaš tiranijo, prisilo, enoumje, za katero napačno praviš da je 'svoboda' ker se trenutno pač sklada s tvojim nazorom.

zares žalostno...
vrtojb5
# 15.05.2018 ob 20:37
Zakaj že? Zaradi povprečnih igralk kot je ona? Edino kar ima ona za pokazat je telo, drugo je nula.
ForzaJuve!!
# 15.05.2018 ob 19:27
Če njihove vloge ne pritegnejo toliko ljudi kot moške zagotovo ne morejo biti toliko plačane in obratno.

V pornofilmih so tudi ženske bolje plačane...verjetno, ker pritegnejo več ljudi kot moški...
actimel
# 15.05.2018 ob 15:08
:) :)

Ugotovili so, da argument "ženske režiserke so dobile samo 2 nagradi" ne pije vode, ker je to dejansko skladno s tem koliko jih je tekmovalo.

Zdaj mamo nov slogan: "premalo žensk se poteguje za zlato palmo"
cartekmedo
# 17.05.2018 ob 22:10
To pametuje ta,ki je poročena z miljaderjem!!!
xes
# 16.05.2018 ob 10:33
No, nekega dne tudi tale Salma ne bo dobila vloge, samo zato ker pač ne bo zadostila neki kvoti, naprimer ne bo azijka ali črnka ali kaj podobnega, vlogo pa bo dobila sicer veliko slabša igralka iz prave kvote... palica ima dva konca.
Prismuknjen
# 16.05.2018 ob 10:20
Ja Sarma, ti nam povej.
NoriGoban
# 15.05.2018 ob 19:45
"Ne pozabimo, da je canski festival tisti"

Napaka! Pise se kanski festival! Alternativno pa cannes-ki! Nikakor pa ne canski! Clovek ne more vec razumet kaj avtor misli!
Furiosa
# 15.05.2018 ob 19:08
@mr.polh

Ma dej, moški so ti postavli cel hollywood pa cannes pa ne vem kaj še, naredi si svoje pa nehaj jamrat.

Še ena v dolgi vrsti laži. Ženske so bile pri filmu zraven od vsega začetka, kot režiserke, producentke, lastnice produkcijskih hiš, šele ko je panoga postala bolj dobičkonosna, so jih, tipično, moški izrinili v drugorazredni položaj.
Monopattern
# 15.05.2018 ob 18:43
Izkoriščevalski honorar... Ja seveda, če dobiš 1 milijon namesto 2 za film si res žrtev. Kam nakažem pomoč? Raje se vsi odrečite denarju pa naj ima čistilka ali snemalec večjo plačo. A to pa ne bi ane?
spela55
# 15.05.2018 ob 18:42
Ce hocejo enakopravnost naj tudi izvolijo v vojsko, mehanicni delavnico, naftno ploscad, visinska dela, gradbenistvo... saj ste si izborile svoje pravice.

A bš no :D A pa si mogoče zasledil kje kake novice o tem, kakšen prah se je dvignil, ko so se prvič pojavile debate o ženskah v vojski? Najbrž tudi nisi slišal tistega človeka, ko se je diplomantka gradbeništva pojavila v njegovi pidarni za službo, pa ji je direkt povedal, da ženskam v gradbeništvu ni mesta. Ker, če te nekdo nekje noče zaposlit, greš samo na polcijo in prijaviš, ane?
spela55
# 15.05.2018 ob 18:37
zakaj se nobene ženska ne pobuni, da je po rudnikih zaposlenih več moških kot je pa češplc? al pa na naftnih ploščadih? pa v jeklarnah? kje je tukaj #MeToo !?!?!
samo vprašanje časa je kdaj bodo ženske fudablerke zahtevale enako plačilo kot Messi, Ronaldo & Co.


Pa v rudnikih recimo zaradi tega, ker ste moški v časih, ko ste imeli edini pasivno in aktivno volilno pravico sprejeli zakon, ki ženskam prepoveduje delo v rudnikih in ki še vedno ni odpravljen. Je pa drugače trenutno govora o nekem drugem poklicu in o plači, ne o zastopanosti v določenih poklicih. Če pa že ravno hočeš, se lahko začneš bunit zakaj ni več moških med snažilkami.

P.S. Ko se boš naslednjič spraševal zakaj- zato ker je žaljivo nas poimenovati po delu telesa, ki predstavlja naš intimni del. Tebi se pa pač zdi duhovito. Žalostno.
opat
# 15.05.2018 ob 18:26
Saj ni treba delati v filmski industriji. Mogoče pa bo bolje v MacDonaldsu.
gesan
# 15.05.2018 ob 17:01
Salma Hayek: Čas je, da začnejo moški sprejemati nižje honorarje
-------------------------------------------
Evo nadaljevanje showinizma!

To velja za vse in ne samo za moške!
Razen delavcev.

Je pa res, da bi se nižji honorarji morali izenačit na oba spola brez izgovorov.
Cel ta showbiznis vključno z športom (določenim) je šel drastično predaleč!
hepimen
# 15.05.2018 ob 16:43
Čas je, da vsi, ki imajo višjo plačo od mene, začnejo sprejemati nižjo, da se bom jaz lahko spogajal za višjo...

Nikoli ne bomo dosegli plačne enakosti, če bodo direktorji imeli dvajset jurjev bruto, delavci pa minimalca.
Camelbak
# 15.05.2018 ob 15:41
Kaj pa XXX industrija, kjer so akterke nekajkrat bolje plačane od moških kolegov?
No porno industrija je na sploh zelo škodljiva za vse udeležence in je ena najhujših industrij na sploh o čemer pa je bilo že veliko govora.
Lahko pa si v pomoč vzameš komentar
samo vprašanje časa je kdaj bodo ženske fudablerke zahtevale enako plačilo kot Messi, Ronaldo & Co....
iz enakega razloga so nekatere zvezdnice v porno industriji plačane več kot moški
por
# 15.05.2018 ob 19:02
No ja, sej sta lahko gol pa žoga pa gol frojdovska, mislim pa da to bolj sliči na sulico/kroglo in plen... Kakorkoli, ko gledam filme, stare 20 let ali več, se samo držim za glavo ob vsemu šovinizmu, seksizmu in dvoumnih spolnih insinuacijah, da ne rečem zlorabah. Zenske majo končno svoj glas tud v mainstreamu, seveda je potrebna skrajna reakcija, da se mainstream na koncu koncev uravnoteži. Bomo pa do tega ravnotežja se še naposlušali bolj ali manj umnih pripomb z obeh strani...
angryjoe
# 15.05.2018 ob 17:42
Cel svet se ukvarja s tem cehom holivudskih igralk, ki so kar naenkrat reprezentativne za ženske v družbi?? Skrajna bedarija. Vrhunski igralci in vrhunski šport so kategorije, kjer akterji obračajo milijone in zakonitosti prepoznavnosti/slave narekujejo povsem drugačno obravnavo razmerjih kot za 99% ostale gospodarske dejavnosti. Povprečna Andreja in povprečni Andrej se ne moreta poistovetiti s tegobami holovudskim zvzdnikov, niti nanje te tegobe ne vplivajo. Zlorabe in plačna nesorazmerja v holivudu so stvar ceha in ženske se naj kot pogajalke izpogajajo za boljše izhodišče.... To je njihova stanovska stvar, nikakor pa ne samooklicani boj za pravičnost med spoloma. Slednje je le prikladna parola, ki jo potem zagrenjeni sjw uporabijo v svoj prid.
spela55
# 15.05.2018 ob 18:44
Jaz pa mislim, da je čas da začnejo ženske sprejemati moške z nižjim honorarjem.

Moški lahko začnete pa sprejemati stare, pa grde, pa debele, pa krevljaste.
Kazalo