Mednarodno distribucijo filma Zemlja - naš dom je prevzel Luc Besson. Pričujočo fotografijo Zemlje iz vesolja pa je posnela Evropska vesoljska agencija. Foto: EPA
Mednarodno distribucijo filma Zemlja - naš dom je prevzel Luc Besson. Pričujočo fotografijo Zemlje iz vesolja pa je posnela Evropska vesoljska agencija. Foto: EPA

Film kaže nadarjenost človeških bitij in njihovo zmožnost prilagajanja okolju in tega sebi. Veliko vprašanje je, kako bomo izbrali eksploatacijo naše nadarjenosti.

Isabelle Delannoy o filmu Zemlja - naš dom

To jasno sporočilo je jedro dokumentarnega film Zemlja - naš dom. To bo "največji dogodek na svetu", prvič predvajan na isti dan v več kot 50 državah sveta, večinoma brezplačno, in to v kinodvoranah, na medmrežju in na javnih televizijah, tudi na 2. programu TV Slovenija na svetovni dan okolja.

Soustvarjalec scenarija in režiser Yann Arthus-Bertrand je začutil potrebo ustvariti film pod vplivom izjemnega vtisa, ki ga je na gledalce napravil film Neprijetna resnica Ala Gora.

Preveliko plenjenje zemeljskega bogastva
V 200.000 letih je na Zemlji človeštvo na glavo postavilo ravnotežje, ki se je oblikovalo v štirih milijardah let evolucije na planetu. Cena, ki jo plačuje, je visoka in človeštvo se mora čim prej zavedeti svojega prevelikega plenjenja zemeljskega bogastva in spremeniti vzorce potrošnje. Z edinstvenimi posnetki iz več kot 50 držav sveta, vse je posneto iz zraka, z dokumentarnim filmom Zemlja - naš dom je Yann Arthus-Bertrand položil temeljni kamen za zgradbo, ki jo moramo graditi vsi skupaj.

Seveda je od produkcije do snemanja in montaže tako ambicioznega projekta naletel na mnoge ovire. Film, ki je njegov režijski prvenec, je v celoti posnet v HD-tehniki iz helikopterja. Morali so premagati tehnične ovire, povezane s snemalnimi pogoji, ki so se spreminjali iz države v državo. Film so delali brez scenarija, imeli so le eno stran sinopsisa. Režiser je poznal zgodbo, ki jo je želel povedati, a obseg pripovedi se je večal s snemanjem. Ker Yann Arthus-Bertrand ni mogel biti na vseh lokacijah hkrati, je vsak dan dobil neke vrste kompilacijo, kjer so bili sestavljeni vsi posnetki. To je olajšalo delo tudi pri montaži filma. To je prvi film, ki je bil 100-odstotno posnet iz zraka, kar je režiserjev zaščitni znak. Film je vrhunec vsega, kar je videl v več kot 20 letih in prenesel v objektiv, da lahko vidi to čim več ljudi.

Režiser je pri ustvarjanju ritma filma želel, da si film vzame svoj čas. Veliko prizorov je v počasnem gibanju. Ugajala mu je predvsem opazovalna funkcija filma. Film naj bi ljudi pripravil k poslušanju, razmišljanju.

Ste že začutili potrebo po spremembi življenja?
Iz zraka lahko vidimo zemeljske poškodbe. Film razmišlja o nastalem položaju in nas priganja k ukrepanju. Daje težo argumentom okoljevarstvenih organizacij, ki nas svarijo pred pretirano porabo. Prav zaradi tega je bil film distribuiran kot še nikoli doslej: brezplačno, kamor koli je mogoče. Tako naj bi film prišel do ljudi, katerih poraba ima neposreden vpliv na Zemljo, da bi začutili potrebo spremeniti svoje življenje. Režiserja je pri nastajanju besedila, ki je seveda kritično, navdahnila knjiga znamenitega ameriškega okoljevarstvenika Lesterja Browna Država sveta. Scenarij mu je pomagala oblikovati Isabelle Delannoy. Glasbo je ustvaril Armand Amar, eden najbolj priznanih francoskih glasbenikov in poznavalcev svetovne glasbe.

Vsi izpusti izpušnih plinov so bili preračunani in nadomeščeni z denarjem, ki so ga porabili za proizvodnjo čiste energije. Zadnjih deset let je bilo temeljno delo Yanna Arthusa – Bertranda nadomeščanje ogljika. A vendar je snemalni helikopter za vsa potovanja onesnaževal okolje manj kot eno samo potniško letalo, ki leti prazno iz Pariza v Los Angeles, da pobere potnike. Koliko emisij torej vsak dan povzročijo prazna letala?

A. K.

Film kaže nadarjenost človeških bitij in njihovo zmožnost prilagajanja okolju in tega sebi. Veliko vprašanje je, kako bomo izbrali eksploatacijo naše nadarjenosti.

Isabelle Delannoy o filmu Zemlja - naš dom