V Ljubljano je po vodomca prišel nemški režiser Ulrich Köhler (tretji iz leve). Namesto režiserke Lole Doillon pa je nagrado fipresci prevzel mladi igralec iz filma In s kom ti seksaš? Gael Travares (drugi iz leve). Foto: RTV SLO
V Ljubljano je po vodomca prišel nemški režiser Ulrich Köhler (tretji iz leve). Namesto režiserke Lole Doillon pa je nagrado fipresci prevzel mladi igralec iz filma In s kom ti seksaš? Gael Travares (drugi iz leve). Foto: RTV SLO
Ob odprtju festivala sta Branko Završan in Lučka Počkaj v kratkem 'skeču' odlično odigrala sinhronizatorja tujih filmov. Foto: Liffe/Mateja Prinčič
Jan Sverak, Vratne lahve
Gledalci so za najboljši film izbrali Povratne steklenice, najbolj pa je bil nad splošnim uspehom filma presenečen režiser Jan Svěrák. Foto: 42. MFF Karlovy Vary

Vodomca za najboljšega režiserja filma iz sklopa Perspektiv je dobil Ulrich Köhle za film Okna v ponedeljek, ki že tisočkrat obdelano temo predstavi s svežim in z novim pristopom, kajti družinska stiska ni prikazana z razkošjem mučnih besed, temveč z neuporabnimi predmeti in stavki vsakdana. Nagrado fipresci svetovnega združenje filmskih kritikov in novinarjev si je prislužil film In s kom ti seksaš. Amnesty international pa je za najboljši film na temo človekovih pravic razglasil zgodbo o dvospolnosti XXY. Nagrado itak filmfest pa si je prislužil film Postaja.

Nepresenetljiv uspeh
Zlati kolut, ki ga vsako leto izglasuje občinstvo, si je prislužila češka uspešnica Povratne steklenice. Uspeh filma ni tako presenetljiv, če vemo, da je komična ljubezenska zgodba delo ustvarjalcev filma Kolja. Izbranec občinstva v Karlovih Varih in velika kinematografska uspešnica na Češkem je zgodba o postaranem učitelju književnosti, ki se počuti premladega za upokojitev - in zato v supermarketu sprejme službo na oddelku za povratne steklenice. S Povratnimi steklenicami se je za zlati kolut boril tudi srbski film Past režiserja Srdana Golubovića.

Znova zamgovita najstniška zgodba
Filmski kritiki so nagrado fipresci poklonili francoskemu filmu In s kom ti seksaš režiserka Lole Doilon. Gre za zgodbo o vzponih in padcih, radostih in bridkostih prve ljubezni in tegobah najstništva na splošno. Režiserka je zamisel za film dobila, ko je snemala kratek film Majorettes, pri katerem je sodelovala z najstniki. Snemanje pa je potekalo tako dobro, da se je odločila posneti celovečerni film o najstnikih, ki je hkrati tudi njen prvenec.

Strah pred drugačnostjo
Amnesty International Slovenije je za najboljši film na temo človekovih pravic spoznal film XXY režiserke Lucíe Puenze. V obrazložitvi, zakaj so se odločili za ta film, je žirija zapisala: "Film s skrajno prepričljivimi filmskimi sredstvi, v katerih z lahkoto prepoznamo izrazit avtorski kinematografski pristop, obvlada tako kompleksno temo, ki jo obravnava ... Interseksualnost - nedoločljivost spola oziroma medspolnost ter dileme, ki jih spolna identiteta in spolna usmerjenost povzročata, so prikazani skozi subtilen, intimen človeški portret. Sooči nas z dejstvom, da so strah in tabuji tisti, ki tlakujejo pot nepravičnosti, nasilju in diskriminaciji."

Natečaj itak
Na natečaj za najboljši kratki film itak filmfest je prispelo 56 filmov. Žirija v sestavi Simon Popek, Nejc Gazvoda, Maja Taraniš Gigia in Eva Winkler je izbrala film Postaja, katerega ustvarjalci so prejeli vstopnice za ogled vseh projekcij filmov LIFFe 2008 in unikatni kipec. Film pa so posneli Matevž Jerman, Matej Bandelj, Matevž Rener, Gregor Vuga in Amir Ahmetovič iz Kopra.

Nagrade so podelile mednarodne žirije. O vodomcu je odločala žirija, v kateri so bili Alexis A. Tioseco, Enrico Chiesa in Andrej Blatnik, o nagradi AI-ja na temo človekovih pravic pa žirija, v kateri so bili Taco Ruighaver, Jasmin Duraković in Nataša Posel, v žiriji fipresci pa so bili člani Gabe Klinger, Leo Soesanto in Neil Baskal.

Tudi letos dober obisk
Liffe je obdržal svoje zvesto občinstvo, saj so tudi letos organizatorji našteli okoli 50 tisoč gledalcev. Prvič je bil letos k festivalu pritegnjen Maribor s projekcijami v Koloseju. Dodatno je bilo nekaj projekcij tudi v Slovenski kinoteki, sicer pa v standardnih dvoranah - dveh v Cankarjevem domu, v Kinodvoru, v kinu Komuna in v kinu Vič.

Letos je ognjeni krst kot programski direktor preživel Simon Popek. S sodelavci je izbral okoli sto filmov, ki smo jih lahko videli v okviru festivala. V ospredju sta bila izbor filmov "zares neodvisne" ameriške filmske produkcije in pregled novega romunskega filma, nekaj manj pa je bilo zato letos filmov azijske produkcije.