Film
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 14 glasov Ocenite to novico!
Petra in David predstavljata tipičen par: on jo na obletnico preseneti v službi, ona, ki je zakopana v delu, pa nad idejo, da bi na licu mesta skupaj "pobegnila" na Bled, ni ravno navdušena. Foto: RTV SLO
       Ženska se ne rodi, ženska to postane.       
 Simone de Beauvoir
Špela Kuclar je sicer režirala tudi mladinski celovečerec Življenje kot v filmu. Foto: RTV SLO

Dodaj v

Znajo moški še biti moški in ženske ženske?

Med spoloma - premiera dokumentarca na TVS 1
11. april 2013 ob 15:37,
zadnji poseg: 16. april 2013 ob 09:26
Ljubljana - MMC RTV SLO

Bitka ali vojna? Enakopravnost ali enakost? O vprašanju, ki se verjetno dotika vsakogar med nami - kako postaviti in negovati temelje zdravega partnerskega razmerja - v novem dokumentarcu TV Slovenija spregovori vrsta uglednih strokovnjakov.

Dokumentarni program Televizije Slovenija je v Kinodvoru predpremierno predstavil dokumentarni film Med spoloma avtorice Špele Kuclar. V torek, 16. aprila, ob 21.00, si ga boste lahko premierno ogledali na prvem programu TV Slovenija.

Primer kopnečega kromosoma y
Dokumentarni film Med spoloma razkriva, kot so povzeli ustvarjalci, kaj v današnjem času pomeni biti moški in kaj ženska. Ali res moški postajajo vse bolj feminilni, je za to, prosto po Boštjanu M. Zupančiču, kriva koncentracija pesticidov v okolju, ali je kriv feminizem, ki je podivjal in pripeljal do tega, da je vse več žensk samskih in nesrečnih, so sodobni moški res kastrirani in ali res kromosom y izginja? Dokumentarec meseca Med spoloma odpira vprašanja o novih vlogah moškega in ženskega spola in nas vodi do ključnega vprašanja, kaj je vloga in namen človeka.

Do teh vprašanj se prebijemo prek zgodbe Petre (Barbara Pia Jenič) in Davida (Jan Bučar), ki sta po sedmih letih zveze tik na tem, da se razideta: ona zanj nima dovolj časa, on ni dovolj razumevajoč do potreb njene službe. Kot zadnji izhod vidita obisk pri terapevtki, ki kmalu ugotovi, v čem je težava: preveč se ukvarjata s tem, kar imata, in ne s tem, kar kot par sta. Ujeta v hiter ritem sodobnega življenja ne vidita več svoje vloge kot ženska in moški.

V njuno zgodbo so vpletena pričanja znanih Slovencev, strokovnjakov za psihologijo in odnose, od dr. Andreja Perka, ki postavi izhodiščno temo, da smo ljudje "odnosna bitja", ki se lahko popolnoma realiziramo le v zvezi, pa do vedno kontroverznega Romana Vodeba ("Vsega je kriv feminizem!") in trenutno pri nas zelo priljubljenega Zorana Milivojevića. Dr. Vesna Godina postavi tezo, da je "definicija moške identitete v krizi", medtem ko znani plastični kirurg dr. Franc Planinšek opozarja na "napako" žensk, ki za vsako ceno skušajo biti samostojne, alfa samice, s čimer moške, z njegovimi besedami, kastrirajo. Svoje mnenje pristavi celo mojstrica obrazne joge. O temi so razmišljali tudi Savina A. Ritter ("Ženska energija je podobna vodi, moška pa jadrnici na njeni gladini") in še nekateri drugi znani obrazi. Naj se z njihovimi mnenji strinjamo ali ne - tema odnosov med moškimi je vsaj toliko večno aktualna kot tudi odprta za neskončno interpretacij.

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
booster
# 11.04.2013 ob 19:37
To mi je ena najljubših tem za pogovor. Ljudje so dosegli tolikšno stopnjo oddaljenosti od duhovnosti in tako veliko vezanost na racionalno dojemanje vsega, da je že skrajno neverjetno, da še niso množično dojeli, da sami sebe j... v glavo. Danes večina verjetno niti seksati ne bi več znala brez raznoraznih knjig in dokumentarcev o "pravilnem" seksu. Tisti, ki bi pa znali, bi se obremenjevali, da kdo morda bolje seksa od njih. Poglejte okoli sebe, kako ljudje sami iz sebe delajo norca, pa boste med temi ljudmi našli tudi sebe. In zaradi tega ne bi smeli biti užaljeni, ampak bi bilo dejansko dobro, da bi dojeli, da so vsa pravila izmišljena, vsiljena. Če ste slučajno kdaj ljubosumni, potem vam je družba oprala možgane, ker človek nima nikakršnega razloga za ljubosumnost. Če ste zavistni, so vam prav tako oprali možgane, ker človek nima razloga za zavist. Če ste moški in se obremenjujete, kako se morate obnašati, potem vam je družba oprala možgane. Enako velja za ženske. Pa bodite odvisni še naprej od znanstvenih ugotovitev, knjig, filmov, mnenje sosedov, prijateljev, filmskih zvezd...
Ulikses_
# 11.04.2013 ob 18:05
sking

priden fantek, sedi 5 :) to so te verjetno doma vzgojili, da s politično korektnostjo prideš daleč.
v sloveniji sigurno.

ženske bi definitivno morale biti bolj feminilne, mehke, fluidne, čustveno inteligentnejše, sposobne se predati moškemu itd.

dandanes se biološka bitja, ki pač imajo jajčnike in nožnico, vse preveč dajejo z moškimi, kot da jim je glavni cilj v življenju dokazati, da so boljše od nas...čemu?

naj bodo uspešne na svoj način, to mehanično kopiranje nekih moških principov ustvarja samo neke hermafroditske hibride med biološko žensko in moško osebnostjo...zaradi tega smo vsi nesrečni, ženske ker niso ženske in so čustveno ter seksualno totalno frigidne in odrezane od svojega psihoemocionalnobiološkega bistva, moški pa zato, ker se moramo neprestano boriti z ženskami za svoje legitimno mesto pod soncem ter hkrati nimamo pravih žensk, ki bi nam dovolile biti to, kar smo po naravi, in bi nas s svojo ženskostjo dopolnjevale in plemenitile...tako kot je verjtno mišljeno po nekih vesoljnih zakonih.

ženske so v zadnjih 150 letih naredile en velik korak nazaj. namesto, da bi bile bolj srečne, so vedno bolj nesrečne. in moški res nimamo kaj dosti s tem.
dik
# 11.04.2013 ob 18:59
Vsi smo ljudje. Kar se sreče tiče stari rek pravi, da je vsak človek svoje sreče kovač in zato ne gre kriviti nasprotni spol za lastno nesrečo. Pričakovati, da bo ženska podrejena moškemu, zato da bo slednji "srečen", je adio-pamet.
help
# 12.04.2013 ob 11:55
"Ali res moški postajajo vse bolj feminilni, je za to, prosto po Boštjanu M. Zupančiču, kriva koncentracija pesticidov v okolju"

Čaki mal, če bi neki pesticidi povzročali feminilnost, pol bi bile ženske še bolj "feminilne" oz feminilne na kvadrat. Ampak noben tega očitno ne trdi. Čudna teorija.
oliva
# 11.04.2013 ob 21:20
Nekako furamo oboji, a ne? :)

Je pa to ena mojih 'priljubljenih tem' - "kakšen bi nekdo moral biti"... ;|
boboman
# 11.04.2013 ob 19:02
merisima niti slucajno ne razumes bistva Ulikses-a, in tvoj izbruh samo potrjuje to.
hanziki
# 12.04.2013 ob 07:10
Svet se ne deli na moške in ženske, ampak na tiste k majo jajca in na tiste k jih nimajo..
Ulikses_
# 12.04.2013 ob 01:25
merisima - part deux

ja, vecina zensk se dandanes trudi premagati moske...zakaj, to vejo morda bolj izkuseni prihoterapevti, psihoanalitiki, itd...ne pravim, da je to vasa vloga, vidim pa, da si same jemljete na ramena to povsem nepotrebno breme. veliko vam je tezko sprejeti moskost tako kot je in seveda hkrati tako kot je...gre za 2 principa, ki se dopolnjujeta in ne nasprotujeta.

o custveni in seksualni frigidnosti:

ja, veliko zensk, ki jih poznam, so custveno in seksualno povsem odtujene od same sebe...in to se jim zdi ql. nobene mehkobe, nobene feminilnosti, nobene custvene odprtosti. zacele ste glorificirati možačasti tip ženske - bolj je zaprta, ostra in hladna, bolj je ql.

politicne pravice so ok...samo dejstvo je, da vsem feminizmu navkljub, vsemu dokazovanju na družbenem nivoju, kako ste boljše in ne vem kaj še vse od moških, večina žensk še vedno ni zadovoljna sama s seboj in s svojim položajem v družbi. pa je dandanes vse formalno vam na dlani, imate celo več pravic od moških, lažje vam je priti do določenih položajev v družbi; lep primer so subvencije za žensko podjetništvo...moški ima lahko še tako inovativno idejo, pa ne bo dobil subvencije samo zato, ker je moški; da o raznih kvotah v politiki in v upravah korporacij sploh ne govorimo: feministke forsirajo vse mogoče formalne kvote, raziskave pa čedalje bolj kažejo, da ženskam sploh ni do tega...enostavno je ženskam pomembneje biti doma, z otroki, se družiti s prijateljicami, imeti varno gnezdo, moža, ki poskrbi za materijalno plat družin itd.
fuckwad
# 11.04.2013 ob 23:18
Edino, kar me skrbi, je porast pomehkužencev, "copatnikov", androginih moških, metroseksualcev ali kakorkoli jim že rečemo.
To, da močne ženske pridobivajo na veljavi, je povsem pravilno.
Sam sicer nisem fan pretirano močnih (v smislu agresivnih) žensk, a jim nikakor ničesar ne želim odrekati. Resnici na ljubo so moški povzpetniki družbi bistveno bolj nevarni, ti so običajno še kaki mamini sinki ali osebe s sindromom "velikega očeta".
help
# 11.04.2013 ob 18:12
Trla baba lan - itak bojo na dolgi rok preživele družbe, ki živijo v patriarhatu. Tam so vloge jasno določene in jim reporduciranje ni problem. Je pa vprašanje kdo sploh od teh postindustrijskih družb želi živeti v taki družbi, ki ni ravno nekam svobodna. Po moje tudi večina moških noče bit več konj garač in se odpovedovat vsem svojim "potrebam".
smejka
# 13.04.2013 ob 05:24
Se strinjam s komentarji Uliksesa.
ti_si_nula
# 11.04.2013 ob 23:50
Enakopravi smo lahko, enaki nikakor, že iz biološkega vidika ne. Mene ne moti, če so katere ženske bolj podobne moškim, ravno tako ne če je kateri moški bolj feminilen. Ne razumem, zakaj se nekateri tako zelo s tem obremenjujete - dovolite ljudem, da so tisto kar so pa nase ne pozabite :)
supersmart
# 11.04.2013 ob 23:24
Absolutno se strinjam z Ulikses, posebno s to mislijo: "ženske bi definitivno morale biti bolj feminilne, mehke, fluidne, čustveno inteligentnejše, sposobne se predati moškemu", jaz bi dodal še, da se medsebojno premalo poslušamo in spoštujemo, kar je opaziti v vedno večji meri in postaja že resen problem med spoloma. Ampak, kot rečeno, več ženstvenosti in senzibilnosti in ne za vsako ceno "konkurirat" moškemu, pa bodo ženske nedvomno spet privlačnejše.
Ulikses_
# 13.04.2013 ob 15:30
pok vejice

# 13.04.2013 ob 15:10
Prijavi neprimerno vsebino @Ulikses_ - mal' je nesmiselno to provociranje. če verjameš v svoje besede, ti pa bogpomagaj. če verjameš v svoje besede, si s somišljeniki in soverniki svetu nevaren bolj kot jedrsko orožje. težko verjamem, da sploh kaj vidiš. kaj šele žensko in biti in svet.


ko se boš nekoč zares poglobila vase in začutila žensko v sebi, boš tudi dojela, kakšen pomen imate ženske za svet.

niste samo kopije moških, kot se same vedno bolj rade kažete, ampak ste nekaj več. samo kaj, ko vam moramo to drugi govoriti.

dejstvo je, da v tem trenutku ne moreš razumeti, kar razlagam, kar je povsem normalno.večina žensk tega ne dojema več. ste se preveč oddaljile od svojega bistva, zato pa ste neprestano nesrečne, zagrenjene, slabe matere, žene, partnerice itd.

pogledati spet v svoje korenine je zelo zahtevno. nekaterim ne bo nikoli uspelo. morda boš ti med njimi. morda ne.
Ulikses_
# 12.04.2013 ob 23:31
vidim, da nekaj zagrizenih feministk ni niti približno razumelo mojega posta.

ampak kaj čmo...zato imamo tako nasilno družbo kot jo imamo.
Ulikses_
# 12.04.2013 ob 01:17
merisima

# 11.04.2013 ob 18:42
Prijavi neprimerno vsebino Ulikses, polulam se na tvoje moške in ženske principe. Zanimivo, da ženske moškim ne dovolimo biti to kar ste, ti pa si mimogrede dovoliš postulat kakšne bi ženske morale biti. Naj bo vsak tak kakršen je, pa naj se drugi ne vtikajo vanj. Če smo ženske nesrečne je to samo zato, ker se nekateri moški tako radi vtikate v to, kakšne bi morale biti.


sej to je probem....ženske ste že tako izgubile stik z nekimi primordialnimi principi, da se to pozna na stanju družbe nasploh. moški se sicer trudimo, da bi se nekatere stvari vrnile v ravnovesje, samo nekatere med vami so/ste tako zaslepljenje s tem bojem z nami (ki ne vem, od kod sploh prihaja), da čisto pozabljate, kdo in kaj ste v resnici.
merisima
# 11.04.2013 ob 19:38
boboman, prosim, razloži mi kateri konkreten del je bil razumljen narobe. Morda ta, ki drugačno mnenje označuje zgolj za politično korektnost? "priden fantek, sedi 5 :) to so te verjetno doma vzgojili, da s politično korektnostjo prideš daleč.
v sloveniji sigurno."

Morda tega, kjer je ženskam "glavni cilj v življenju dokazati, da so boljše od nas"?

Ne, ne! Sigurno tega: "ženske ker niso ženske in so čustveno ter seksualno totalno frigidne".

Ali pa...hm...morda tega? "ženske so v zadnjih 150 letih naredile en velik korak nazaj. namesto". To bo ta. V zadnjih 150 letih smo ženske dobile aktivno in pasivno volilno pravico, pravico samostojno razpolagati s svojim premoženjem, pravico do razpolaganja z lastnim telesom...da, vse to je en veeeeelik korak nazaj.

Izbruh? Hmmmmmmmmmmm. Stric SSKJ priše takole: "izbruh=izražanje čustev, razpoloženja silovito....." Kaj mojega je bilo zapisanega tako silovito? Lulanje? Kaj pa recimo....možače (žaljiv izraz), hermafroditski hibridi (žaljivo?- ah ne, če so take, si ta izraz zaslužijo, kajne?), frigidne (ja, to je znan kompliment za ženske). In ti moje tri stavke označiš za izbruh. Bravo.
SKing
# 11.04.2013 ob 17:30
Ulikses_ - zakaj pa? Kaj pa naj bi po tvoje bile ženske?

Doma za štedilnikom in futrati moža?

Jaz sem moški. Ampak so mi ženske, ki želijo nekaj doseči v življenju, najboljše. To je to.

In jaz spoštujem ženske, ki želijo nekaj iz sebe narediti. Bravo tistim!
pok vejice
# 16.04.2013 ob 22:02
hvala rtv slovenija in ustvarjalci za ta čudovit dokumentarec. neprecenljiv dokument in priložnost za boljše medsebojno razumevanje.

šalo na stran, všeč mi je bila glasba. ali kdo ve, katera glasba to je ali če je ob najavni ali odjavni špici zasledil/a avtorja/izvajalca glasbe?

hvala.
help
# 16.04.2013 ob 13:36
ginza
Ne bi se strinajl s tvojim komentarjem. Emancipacija (al kakrkoli že to je) žensk je posledica ne pa vzrok družbeno-ekonomskega- znanstvenega napredka. Področje, kjer se je zgodila (Evropa, ZDA) je bilo že kakih 200 let pred tem močno odskočilo od preostalega sveta na vseh področjih in mu tudi zavladalo. Francoska (družbenopolitična), industrijska in znanastvena revolucija pač nimajo neke povezave z žensko emancipacijo. Tudi "welfare state" (država blagostanja) in kajnesenizem sta bila udejanjena takoj po drugi svetovni vojni, ko je bila večina žensk še gospodinj. Ženska emancipacija je predvsem to ženska emancipacija. Prinesla je razširitev "buržoaznega" individualizma tudi na ženske in vse dobro in slabo kar to prinaša.
KissMyAss
# 15.04.2013 ob 18:22
Kakšna je libidinalna investicija avtorice tega dokumentarca, je več kot očitno. Svojemu fantu želi sporočiti: "Hočem, da fu**š bolje!" Ali natančneje: "Hočem, da fu**š kot moški!"

Kako lahko dokumentarec sploh govori o čemer že koli, če je o vsem že povedal, še preden se je začel??? Kakšen je odnos med moškim in žensko in kaj pomeni biti moški in ženska ... ko pa že abotna spremljevalna zgodba o narcisitčnem pof*klju in nevrotični baburi sledi točno takim vzorcem moškosti in ženskosti, kakršne avtorica že vnaprej predvideva in si jih z nekimi kobajagi intervjuji želi nezavedno potrditi, natančneje, potrditi vizijo moškosti in ženskosti, ki jo opeva že popevka iz 80-ih let "Kopalnico ima": on bi fukal v Črnomlju, na Bledu in Piranu, njo zanima le, ali se bo po fuku lahko stuširala v kopalnici, kar je avtorica očitno nezavedno vsrkala kot svojo edino veljavno vizijo.

In kako si lahko katerikoli dokumentarec ali sploh katerikoli medij drzne upati na nekakšno "resnost", da ne govorimo o kredibilnosti, če v goste povabi niti malo ne "vedno kontroverznega", ampak preprosto vedno debilnega Romana Vodeba, napiflanega psihoanalitičnega samozvanca z brezbarvnim, ploskovitim besednjakom socialističnih pionirskih organizacij, ki misli, da se mu je med branjem tistega enega Freudovega dela prikazal sam Jezus Hvaljen Penis Kristus??!!!

Verjamem, da bo na današnjo premiero v Kinodvoru prišlo veliko ljudi in še več žensk.
Ulikses_
# 13.04.2013 ob 19:33
pok vejice

# 13.04.2013 ob 19:13
Prijavi neprimerno vsebino še vedno ne morem. tri ženske smo zagrizene feministke, ti si pa tisti, ki prinaša luč.
bojim se vas, moški. te trdote. boljša je čelna v skalo. takoj me zaduši prepričanost prevzetnih. grem spet mal' na zrak.


pa si se kdaj vprašala, zakaj imaš tako težavo pri sprejemanju moških, moškosti?
Ulikses_
# 13.04.2013 ob 15:39
ginza je recimo lep primer. sploh ne razume, kaj piše. naučili so jo doma (mati), v šoli, na fakulteti, da je treba tako razmišljati, ker drugače nisi in, nisi trendy...dandanes je namreč trendy biti oddaljen od samega sebe, od naše psihobiološke narave. in govoriti, da je npr. moški ego kriv za vse, da smo moški kratkovidni, je samo posledica vse te družbene in vzgojnostne indoktrinacije.

feminizem je samo reproduciranje politične korektnosti aplicirane na odnos ženske do moškega. nič drugega. zbir floskul in zavtomatiziranih miselnih vzorcev.

če to nekoga izpolnjuje, ok, ima vso pravico, samo dejstvo je, da obstajajo globlje resnice v nas, kot zgolj neke akademske projekcije otroških infantilnih blodenj žensk v moške.

ginza je recimo omenila, da je bil ženski intelektualni potencial skozi zgodovino zatiran. tako so jo učile sodobne "ženske"; resnici na ljubo je povsem obratno. ženska izobrazba je bila vedno zelo čislana, samo dejstvo je, da ženske pač niso nastopale v javnem življenju.

dosegljivost izobrazbe je bila vedno predvsem ekonomsko zaznamovana...reveži so bili vsi nepismeni. plemenitaši pa vsi izobraženi....tudi ženske.

tako moški kot ženske so se večinoma strinjali, da vojaki, gospodarstveniki in politiki pač naj bojo moški. ta attitude do žensk se je prenašal ravno prek mater - le te so recimo svoje hčerke vzgajale, naj bodo pridne gospodinje, naj skrbijo za otroke itd. medtem ko moški služi denar, se bori za domovino itd.

še dandanes je tako - matere imajo zelo velik vpliv in če recimo mati hčerki razlaga, da so moški prasci, bo hčerka odrasla v moškomrznico, prepričana, da smo moški krivi za vse zlo tega sveta.

kar seveda ni res. ogromno kulturnih in tehnoloških ter gospodarskih in političnih dosežkov smo ustvarili ravno moški.
Roman Vodeb
# 11.04.2013 ob 21:09
Sem nominiral za Oskarja za stransko vlogo. Barbara Pia Jenič (Petra) bo dobila Oskarja za glavno žensko vlogo - torej vlogo "moškinje".
boboman
# 11.04.2013 ob 20:19
Predvsem nisi razumela tega:

ženske bi definitivno morale biti bolj feminilne, mehke, fluidne, čustveno inteligentnejše, sposobne se predati moškemu itd.

si se pa obesila na vse ostalo kar ima mgocoe tudi rahel negativni privdih ceprav le ce tako razumes napisano, jaz v tem ne vidim neko uvrscanja na "sovja" mesta zensk v druzbi ali druzini, ne vidim da bi zelel podajati vlog ali jemati enakopravnost, ali kakrsnih koli pravic, kje ti to vidis nevem.

izbruh? da, saj si vendarle ti odreagirala na njegove besede ali teorijo, in nato se na moj ocitek z citiranjem izjavm in argumentirajem cemu taksen odziv s tvoje strani, ces da ni izbruh ampak upraviceno.... kaj?........ necustven odziv?

Verjemi zenske spostujem bolj kot ti moske, obcasno jih prav castim!
G.Bruno
# 11.04.2013 ob 20:18
Najprej mi prosim definirajte, kaj je to moška vloga in kaj je ženska vloga. Poleg tega me zelo zanimajo "vesoljni zakoni", ki vse to določajo.
merisima
# 11.04.2013 ob 18:42
Ulikses, polulam se na tvoje moške in ženske principe. Zanimivo, da ženske moškim ne dovolimo biti to kar ste, ti pa si mimogrede dovoliš postulat kakšne bi ženske morale biti. Naj bo vsak tak kakršen je, pa naj se drugi ne vtikajo vanj. Če smo ženske nesrečne je to samo zato, ker se nekateri moški tako radi vtikate v to, kakšne bi morale biti.
merisima
# 12.04.2013 ob 11:07
Ulikses, pok vejice ti je zelo lepo napisala, pa si preberi tisto še enkrat če rabiš. Aja, pa ni se vam moškim treba trudit stvari kamorkoli postavljat. Ne samo, da nimate te pravice, tudi po zakonu ne, ampak se bomo ženske potrudile, da si kaj takega ne boste več dovolili.
G.Bruno
# 12.04.2013 ob 08:18
Tako je hanziki. Dodal bi še tiste, ki potrebujejo »feminilne, mehke, fluidne, čustveno inteligentnejše, sposobne se predati moškemu itd.« ženske, ki jim vsak dan lažejo, da imajo jajca.
cenitamsok
# 12.04.2013 ob 07:33
Kmalu se bo mačka spraševala, če ni mogoče pes in obratno.
pok vejice
# 12.04.2013 ob 04:14
@Ulikses_ (18:05) - na kakšen način uspešnejše? na svoj (ženski), torej tak, kot si ti (moški) zgoraj zapisal. »feminilne, mehke, fluidne, čustveno inteligentnejše, sposobne se predati moškemu itd.« … verjetno te lastnosti potrebujemo. mehkobo za amortizer moški trdoti, fluidnost, da se trdoti izognemo, ko je je vendar preveč tudi za najmehkejše. (boksarjem za trajnejšo rabo priporočam nakup boksarske vreče, sicer rezultati ne bodo top), čustveno inteligentnost, da smo v vsakem trenutku trdoto sposobne dojeti in smo sposobne predati se moškemu v uporabo.

o feminilnosti le to, da se najbolje manifestira skozi feminizem. to je moja trditev. ženska.

boljše od vas? čemu? ali le skozi optiko tekmovalnosti lahko dojameš pojav ženske emancipacije? najbrž ta nima nič opraviti z željo, da bi ženska sama tudi nekaj naredila in to po svojih najboljših močeh. bojda je tekmovalnost naravno moška lastnost, torej ti s to lastnostjo percepiraš tekmovalen svet zunaj. v svetu zunaj so, pazi, celo ženske.

@Prepečenec - obžalujem!

@supersmart - obžalujem tudi zate! spet našteješ kakšne bi ženske morale biti, potem pa nekaj o medsebojnem poslušanju. najbrž ženske ne slišimo/ubogamo dobro. predpostavljam da si tudi ti moški. daj, slišite že vendar moški, zaboga, da ga tudi in precej lomite!

@Ulikses_ (1:17, 1:25) - (merisima po mojem ne bo huda, če še kdo kaj napiše)…
v bistvu ponavljaš isto. in res, ti moški si nas zdaj spomnil, kdo smo v resnici. slepa pega sedi 5. zapiranje vase je odraz marsičesa, resnična mera pa spet samo ti. aja in terapevti, psihoanalitiki? najbrž kar najbolj priznani in splošno razgledani roman vodeb. o njegovi strokovnosti in/ali izkušenosti ne bi izgubljala besed.

jaz vas moške zaradi takih mnenj vedno bolj preziram. mislila sem, da ste pametni, pa niste. razočarana sem. v resnici nimate nobene širine pogleda (vsaj moški z mnenjem, kot ga imaš ti in ni vas zanemarljivo malo). nimate sposobnosti za milimeter samorefleksije, uvida v lastno zaznamovanost z osebno in družbeno zgodovino, kar je grozno. to res ni dobra popotnica v reševanje trenutnega stanja duha sveta.
merisima
# 11.04.2013 ob 21:19
boboman, ne domišljaj si, da karkoli veš o meni, prav? Posebaj si ne domišljaj, da ne spoštujem moških na podlagi tega, da sem enemu izmed vseh moških na tem planetu napisala repliko. In ni mi treba razlagat kako ti spoštuješ ženske, ker te nikjer ne obtožujem, da jih ne. Zato izvoli ti prenehat s svojim izbruhom ali čustvenim odzivom, kakor ti je pač po volji. Če nekdo odreagira na besede neoga drugega se temu reče odgovor, izbruh bi bil če bi na nekoga kričala, kar nisem, žalila, kar nisem ali omenjala stvari, ki niso omenjene, kar nisem. Tako pa je bil moj odgovor le odgovor. Odziv nate je bil zato popolnoma na mestu. In če nekdo nekoga užali, potem je tisti, ki je užalil ustvaril negativni "privdih" (karkoli naj bi ta beseda po tvoje pomenila) in si tisti, ki je ta "privdih" zaznal popolnoma nič ne razlaga po svoje. Če uporabljaš žaljivke, potem jih je treba razumeti kot žaljivke. In če nekdo ženskam prisoja frigidnost, jih s tem vsekakor ne hvali. In pri vsem ostalem kar je napisal, me tole: "ženske bi definitivno morale biti bolj feminilne, mehke, fluidne, čustveno inteligentnejše, sposobne se predati moškemu itd." ne spravi v popolnoma nič boljše razpoloženje, sploh zato, ker je tudi to en navadn nesmisel. To je pa pač MOJE mnenje. Še kaj?
Prepečenec
# 11.04.2013 ob 20:11
Sem ženska in se strinjam z Ulikses.
pok vejice
# 14.04.2013 ob 14:11
@Ulikses_ - tehtala sem, če odpišem ali ne. tolikokrat sem že bila v podobni situaciji, osebno ali bolj neosebno(na mmc rtvslo recimo), da preprosto izgubljam voljo odpisovati, odgovarjati, vedno znova, čelno v skalo. odpisujem, ker teme v življenju tudi ne morem preprosto odriniti na stran. za tekst si pridržujem vse avtorske pravice, vse sem razmišljala sama in brala karkoli že tudi. ne bom pa tu dosledno(po šolsko) navajala virov, jih ob pisanju tudi ne berem. pišem iz izkušenj in iz glave. vire bom vnesla in navedla, ko bom tekst še nekoliko poglobila, razširila in utemeljila s citati itd., če ga bom kdaj namenila v kakšno bolj profitno objavo recimo, ali pa eminentno. torej, pravice pridržane! pok vejice sem avtor, kdorkoli že sem.

če sem se kdaj vprašala, zakaj imam tako težavo pri sprejemanju moških?

seveda! vsak dan se sprašujem o tem, saj vas moške vsak dan srečujem. vsak dan, več kot tri desetletja.

te lahko spotoma, preden nadaljujem, vprašam nazaj: zakaj se vsak dan sprašujem, zakaj ne sprejemam moških? zakaj se vsak dan svojega življenja ukvarjam s tem, z ne-sprejemanjem moških?

če se hočeš ponašat z znanjem in izkustvom v polju psihologije ipd., najprej izključi vprašalnico ?zakaj?. škodljivo je. terapevti, tisti ki vedo, kaj delajo, sprašujejo drugače. linearna vzrok in posledica sta »stara šara«. rekurzivnost je nekaj drugega. malo sem se šolala. na fakulteti za socialno delo, za hobi pa še za psihoterapijo in v psihoterapiji. ne ukvarjam se s tem poklicno, ker me je neslo drugam, nisem pa pozabila in še vedno vse znanje uporabljam tudi, ko se poglabljam sama vase.

da se vrnem k tvojemu vprašanju, zakaj imam tako težavo pri sprejemanju moških. odgovor je preprost. NESPREJEMLJVI STE MI! ali je to problem? meni je problem. ker vas še vedno vsak dan srečujem in vas bom tudi v prihodnje. pa da vseeno opomnim, večer sem preživela v moški družbi. na sprehodu popoldan sem se za par minut zaklepetala z neznanim moškim, še prej sem bila v družbi parih otrok, dečkov, itd... ni bilo problema. ker ni trajalo in ker vedno bolj skrbno izbiram, s kom se družim in vedno bolj samo z ljudmi, ki jih dolgo poznam. ni jih več veliko. del tega svojega dne bom dala za dopisovanje z neznanim moškim. torej, ne bom govorila o vseh moških, čeprav se bo kaj dotaknilo vseh, zgolj zaradi nekih lastnosti. govorila bom O NESPREJEMLJIVEM! ob intervjuju z darjo zaviršek sem pisala nekaj podobnega. (intervju z naslovom o ženski vladi v senci, približno).

nikoli nisem fizično nadlegovala moških. moški so me nadlegovali, nehala sem šteti pri stotem. nikoli nisem bežala pred žensko, razen pred mamo s kuhalnico v roki. pred moškim sem bežala in ne samo pred očetom. imam 52 kg, 164 cm. rada grem kam sama. v mesto, na sprehod, včasih me prime ponoči. prazne ulice, manj smoga itd... ali to pomeni, da skušam tekmovati z moškimi? ali izzivam ali kaj? saj tudi kakšno žensko srečam ponoči. ne vem, če ima to kaj dosti opraviti z materinimi razlagami. za nikogaršnjo razlago ni šlo, ko me je navaden znanec sesul s pestjo v arkado. mater, da ne poznam nobene ženske, ki bi me tako butnila, moških pa v bistvu kar nekaj. pa sem isti človek, do žensk in do moških. v čem je fora? v mojem nesprejemanju lastne ženskosti?

od osebnega drugam. k izobrazbi recimo in drugim rečem. googlaj za kakšno neekonomsko literaturo. female education recimo, pa kar wiki link za zaćetek.

lovec in nabiralka. gospodarstvenik, politik, vojak in gospodinja, mati. in mišice. predolgo bi bilo pisati o vsem, da bi ti približala izkušnje in vire, ki bi jih vnesla v opis. pa še zaplet, da vsako interpretacije lahko pogledaš tudi drugače. če si odprt in radoveden.

v znanstvene ugotovitve vedno vsaj malo dvomim. mnogokrat se izkaže, da bi morali tudi znanstveniki. naša zgodovina znanja je polna napačnih interpretacij, ali pa vsaj nepopolnih. če pogledam počez, lahko rečem, da je še vsaka interpretacija izven stroge eksaktnosti matematike enkrat klonila pred novimi dognanji. dobro, eksaktnost matematike ostaja, ena plus ena je dva. ampak ena je zgolj in samo količinska mera, nikoli kvalitete ali katerekoli druge morebitne lastnosti te ena. eksaktnosti matematike je očitno tudi vse več, meni nerazumljive. vsak čas bomo izračunali celo vesolje in vse pojavnosti njega in v njem. ne vem ?zakaj?, bi se današnjim interpretacijam v prihodnosti godilo drugače. gotovost je zame po izkušnjah in po humbertu maturani in franciscu vareli - drevo spoznanja - studia humanitatis - velika skušnjava. je vsakdanji položaj, je res, ker moram biti zelo gotova/zaupati v trdnost mostu recimo, da sploh stopim nanj. negotovost/previdnost/razmišljujoča izkušena previdnost je pa tista, ki me nemalokrat reši pred strašnimi zagatami, ker stvari niso takšne kot se zdijo. recimo moški in mišice za zaščito in za lov in kako so ženske ob odsotnosti moških na lovu ali v vojni poskrbele precej same zase…

mene za nič na svetu ne prepričaš, da grem merit v človeka s puško. če politika kuha vojne, naj jih še bije sama, mater jim ***** . naj se gredo sami metat na nož, metek ali pa atomsko bombo. jaz nočem! mir mi dajte z vojsko. če se lahko dogovorijo za vojno, se lahko dogovorijo tudi za mir. naj se dogovorijo in pustijo ljudi pri miru živeti vsakemu svojih slabih sto let. ali se ti hočeš metat na metek?

ko sem ravno omenila atomsko bombo. tehnologija pa to. ali si res slep ali si brezbrižen, da postaviš nuklearko v potresno zelo visoko ogroženo območje in jo še izpostaviš tam ne redkemu pojavu cunami, ker tam je morje in cunami od nekdaj? in si siguren v to, da ne bo šlo nič narobe in da si vse prav preštudiral? vsa veličina dognanj jedrske fizike ni več tako velika ob spodrsljaju imenovanem fukušima. ali je kje kakšna nuklearka prav pod vulkanom? je ni vode, ki bi to shladila. (mogoče pa ravno cunami, če morje znamo dovolj lepo prositi.) ne vem, če se morju poskusne izstrelitve jedrskega orožja zdijo karkoli posebej prijaznega o čemerkoli. lahko še o poplavah, kjer jih nočemo in kako nam jo narava zagode. vreme je krivo, ne naši moški gradbeniki, ki so narobe poselili zemljo. ponekod poplave ljudem ne delajo težav. pa ne da reke ponekod ne poplavljajo, le ljudje ne zasedejo porečja kar povprek. ali pa ne gradijo jezov naknadno, ne da bi spremenili lokacije pozidanih zemljišč. lahko bi še o marsičem, pa bi bilo samo naštevanje podobnega... v bistvu je zelo preprosto.

zaradi denarja? gospodarskih dosežkov. noben dosežek ni imeti super nov tv, če ti ga zalije voda, če ne znaš bivati z naravo v naravi, pa pride še gospodarska kriza. pa res že živimo dovolj dolgo, da bi se lahko naučili bolje. kje so naše skupne človeške korenine? da bi manj časa izgubljali z vojnami in travmami za več generacij. ali so vojne nujno naše skupne človeške korenine?

kreativen, radoveden um je odprt um in ne na smrt prestrašen. ravno prav negotov, da je čuječ in to je to. na smrt prestrašen pa zvoziš samo izvežban, ali pa dovolj intuitiven, tudi kar malo nagonsko mogoče, kolikor še upamo biti živali. če čustvo poosebim, kot bi nekdo boga, strah oža – ostri percepcijo v eno polje in spregleda vse ostalo, ker takrat vse ostalo ni pomembno.

ampak ne pozabi, da se gremo civiliziran, razumno in verodostojno argumentiran svet. verodostojno naj bo za boga. veri dostojno. meni ni bog dal zapovedi, kako moram živeti svoje življenje. bog me je samo ustvaril. živim kot ustvarjena živim sama po sebi in po srečanjih/soočenjih z drugimi. umor me ne zanima, pa če vem, da mi bog kaj zapoveduje ali če ne vem. zanimal bi me najbrž, če bi bila zajec ali riba edina opcija za preživetje. opcija je tudi abortus, vkolikor bi bila nosečnost res preobremenjena z negativnimi okoliščinami. nikakor ne bi dopustila, da bi sploh bila pogosto v taki situaciji. kot sem rekla, umor me ne zanima. religija vodena od moških kontracepcijo načeloma prepoveduje. če bi se branila, če bi pregriznila žilo nasprotniku? če bi uspela, najbrž bi. če bi se branila. kdo me pa napada?

vsak dan, več kot tri desetletja že in kaže da bo tako tudi ostalo, se sprašujem o marsičem v zvezi z moškimi. ne rabim se niti dotikat vprašanja svoje homoseksualnosti in dejstva, da sem se sprva svoji homoseksualnosti zavoljo »duševnega zdravja« tudi sama izogibala. torej bila v partnerskih vezah z moškimi. ne rabim, ker je dovolj drugega, vidnega na daleč in na blizu. nesprejemljivo mi je toliko tega, kamorkoli pogledam pravzaprav. tako da, brez zamere, ampak ne rabim psihoterapije, ki bi odkrila škodljiv vpliv matere na mojo percepcijo moških in moje ženskosti.

bolj škodljivo je, da precej razmišljam o marsičem, ker me precej stvari zanima, ker sem živa, ker se znajdem v situacijah, ko česa ne vem in se želim naučiti za morebitne prihodnje priložnosti itd. enako kot moški, ker je to, kako že, tekmovalno? sem tekmovalna, ker me zanima kako deluje svet/vesolje/človek in si iščem odgovore ali sem človek? jojmene, biksate ga, sem že enkrat napisala. strašno ga biksate. človeške žrtve neprestano. ne morem verjeti, da se tako radi ponašate sami s seboj. pa v oči bijejo napake. smo pa feministke prepoznane kot agresivne/nasilne. krive so matere?

boš spet ti razmišljal namesto mene? sori, ne rabim in ne zaupam več! ne bo šlo! vsak čas nam boste vrgli kakšno atomsko bombo na glavo. ne bo šlo! time out for men! kar se mene tiče.

pojdite na zasluženi dopust za kakšno stoletje/tisočletje, da se zemlja, pa skupnosti vseh živalskih vrst malo poberemo od bio-kemo-socio-psiho travm. in pesti stran od žensk!!!
pok vejice
# 13.04.2013 ob 19:13
še vedno ne morem. tri ženske smo zagrizene feministke, ti si pa tisti, ki prinaša luč.
bojim se vas, moški. te trdote. boljša je čelna v skalo. takoj me zaduši prepričanost prevzetnih. grem spet mal' na zrak.
pok vejice
# 13.04.2013 ob 16:51
o disaster. ne morem zdaj. grem mal' na zrak.
pok vejice
# 13.04.2013 ob 15:10
@Ulikses_ - mal' je nesmiselno to provociranje. če verjameš v svoje besede, ti pa bogpomagaj. če verjameš v svoje besede, si s somišljeniki in soverniki svetu nevaren bolj kot jedrsko orožje. težko verjamem, da sploh kaj vidiš. kaj šele žensko in biti in svet.
ginza
# 12.04.2013 ob 20:04
Ulikses_, če si tako nesrečen in nezadovoljen z ženskami tukaj, pa se preseli v Afganistan. Tam so ženske čisto feminilne, pohlevne, čustveno inteligentn, se ne pehajo za karierami, ampak skrbijo za otroke in moža, in se tako popolnoma predajajo in podrejajo moškim. Pa čim prej nam kakšno razglednico pošlji, preden te kakšna granata razžene. Ti si nesrečen predvsem zato, ker se ne znaš prilagoditi spremembam.

Moški ste in ste vedno bili zelo kratkovidni. Vidite samo to, kar imate pred nosom. Ampak dejstvo je, da je posledica tega, da so ženske danes emancipirane, da imajo enake pravice, enako veljaven glas in možnost soodločanja, tudi napredek v vseh ostalih sferah družbe: infrastruktura, vzgoja in izobraževanje, vzajemni pokojninski in zdravstveni sistem, sistem sociale za revne, in konec koncev manj kriminala in vojn. Nič od tega danes ne bi imeli, če ženske ne bi prišle do svojega glasu. Če ne verjamete, pa si malo preštudirajte zgodovinske knjige, pa boste videli, kako "lepo" ste moški v preteklosti vladali svetu. No, pa saj niti ni treba iti v preteklost, mogoče samo zamenjate geografsko lokacijo, npr. na tisto, ki sem jo zgoraj omenila. Tam, kjer ima glas samo moški ego, medtem ko je ženski intelektulalni potencial popolnoma zadušen, je SRANJE na kubik. Tam, kjer pa so moški in ženske enakopravni in enakovredni partnerji, pa se živi zelo lepo, če se hoče. Ključna beseda je RAVNOVESJE.

Feminizem pa ni prinesel pravice samo ženskam ampak tudi moškim. Danes ženska, ker se lahko izobražuje in hodi v službo, nosi enako odgovornost za preživljanje družine kot moški in prispeva k družinskemu proračunu, kar avtomatično lajša breme moškemu. Ampak ne, ti vidiš v tem samo karieristke in gonjo za denarjem. Zaradi razvoja socialnih pravic, ima ženska plačano celo prodniško in tako družina ne trpi zaradi izgube dohodka, takrat ko ženska ne more v službo. Torej je zopet na plusu tudi moški, ki mu tako ni treba zdaj delati 16 ur na dan. Ampak ne, ti vidiš v tem smo plačan dopust. Zaradi ženske kontracepcije so tako ženske kot moški bolj svobodni pri (ne)načrtovanju družine. Ampak ne, ti vidiš v tem samo nemoralne ženske. Moški in ženska se danes lahko dogovorita, kako si bosta delita delo izven doma in delo doma, brez kakšnih koli pričakovanj, omejitev, ali pritiskov s strani družbe, saj smo zdaj vsi svobodni tako, da izbiramo po lastnih željah in potrebah. Ampak ne, ti vidiš v tem samo žensko sebičnost. Zakaj ste torej moški tako zelo nesrečni: zato ker ste kratkovidni, ker ne vidite dlje od svojega nosu, ker ste nehvaležni in nesposobni samokritike. S feminizmom ničesar niste izgubili, kvečjemu pridobili. Če se pa nekateri na te spremembe ne znate prilagoditi in izkoristiti prednosti teh sprememb, je pa to druga pesem in čisto vaša lastna krivda.

Aja, pa replika na tvoj (bolan) komentar o tem, kako so ženske figidne: frigidnih žensk ni, so samo sebični moški. Če te ženska ne šmirgla, to ne pomeni, da je frigidna, to samo pomeni, da se ji ti ne dopadeš preveč ali pa da dobi tisto, kar rabi, kje drugje.

*Seveda posplošjem. Se zavedam, da niso vsi moški glih.
barbar2
# 11.04.2013 ob 18:05
To se lahko potem vprašam tudi za poroke a so še vedno poroke, če se lahko kar neki kombinira?
Ulikses_
# 11.04.2013 ob 17:21
žensk žal ni več...so samo še možače, ki ne vejo, kam bi same s sabo.
Kazalo