Mamoru Samuragoči je veljal za
Mamoru Samuragoči je veljal za "japonskega Beethovna", poškodba sluha se je začela pred skoraj dvema desetletjema. Ludwigu van Beethovnu se je izguba sluha začela pri 30 letih, takrat je prenehal javno nastopati, še vedno pa je pisal glasbo. V zadnjih desetletjih življenja je bil skoraj popolnoma gluh. Foto: EPA
Takaši Nigaki, "gost writer", Samuragočiju je pisal glasbo 18 let. Napisal je tudi znamenito Simfonijo št. 1 Hirošima, s katero je Samuragoči postal priznan tudi mednarodno. Prav tako je napisal Sonatino za violino, ki jo je za glasbeno podlago izbral umetnostni drsalec Daisuke Takahaši na olimpijskih igrah v Sočiju. Foto: EPA

Klasični glasbenik Mamoru Samuragoči je po Japonski in na tujem postal znan kot navdihnjeni genij kljub ali morda še toliko bolj prav zaradi izgube sluha. Pretekli mesec pa so zdravniški testi pokazali, da sicer ima poškodovan sluh, a ne toliko, da bi poškodba ustrezala merilom za potrditev gluhosti.
"Lahko slišim zvoke, a so močno popačeni," je povedal na novinarski konferenci; "poslušanje pogovorov je zame izredno težko in še vedno potrebujem tolmača"
Glasbo mu je pisal drug, a je zahteval tudi vedno višje plačilo
Opravičil se je tudi, da je pod pretvezo lastnega skladanja njegove popularne simfonije in druge skladbe v resnici pisal nekdo drug. Univerzitetni profesor Takaši Nigaki je njegove skladbe pisal že 18 let, vse od Samuragočijeve poškodbe sluha. Običajno sta se srečala v kavarni v zabavljaškem okrožju zahodnega Tokia in se dogovorila o glasbi.
Z Nigakijem se je srečal v kavarni v razvedrilnem zabavnem okrožju zahodnega Tokia in sta se dogovorila, kako bo Nigaki skladal glasbo. "Sam sem mu v splošnem zarisu povedal, kaj želim, nato je Nigaki napisal glasbo," je povedal. A se je Nigaki stalno pogajal za višje plačilo.
Klasični glasbi dati človeški obraz
"Zavedam se, da je bilo to narobe, a sem si res želel uporabljati lastno glasbo, da bi z njo prinesel luč tistim, ki preživljajo težke čase." Kot pravijo analitiki glasbene industrije, je bil velik del njegove popularnosti tudi rezultat promocije, s katero je glasbena industrija želela klasični glasbi dati človeški obraz in tako obdržati sicer že skrčeni tržni delež v času, ko se Japonska stara.

Triurno opravičilo ob prvi javni pojavitvi
Za vse laži se je na tiskovni konferenci, ki je na Japonskem globoko odmevala - trajala je skoraj tri ure, prvih 30 minut pa so v živo prenašali tudi na dveh televizijskih programih - spokoril z očitnim neugodjem in priznal, da je opeharil vse poslušalce. Odkar je prejšnji mesec izbruhnil škandal, je to prvič, da se je pojavil v javnosti. "Povzročil sem veliko težav s svojimi lažmi, vsem, tudi tistim, ki so kupili moj album in prišli na moje koncerte," je povedal 50-letni Samuragoči. Opravičil se je tudi televizijskim postajam in časopisom, ki so podpirali njegovo kariero, ter umetnostnemu drsalcu Daisuku Takahašiju, ki je njegovo glasbo uporabil v svojem kratkem programu na zimskih olimpijskih igrah v Sočiju le nekaj dni po izbruhu škandala. "Skrbelo me je, da bi to lahko slabo vplivalo na njegovo drsanje ... Občutil sem grozen občutek odgovornosti," in dodal, da olimpijskih iger ni gledal, ker je bilo zanj preveč boleče.