Hiperinteraktivna predstava Robinson si je Defoejevega junaka izposodila kot metaforo: samotni otok je oder, Robinson pa igralec, ki se trudi preseči oceane, ki ga ločijo od gledalca. V predstavi je na voljo 50 vsebinsko in žanrsko raznovrstnih prizorov, gledalci pa so od teh sami izbirali tiste, ki bi jih želeli videti. Ti tako določajo vsebino in dolžino predstave. Vse prizore je izpeljal Klemen Janežič, ki je zdaj že del igralskega ansambla ljubljanske Drame. Avtorsko predstavo so ustvarili režiser Jaka Andrej Vojevec, dramaturginja Simona Hamer in Klemen Janežič. Foto: Urška Boljkovac
Hiperinteraktivna predstava Robinson si je Defoejevega junaka izposodila kot metaforo: samotni otok je oder, Robinson pa igralec, ki se trudi preseči oceane, ki ga ločijo od gledalca. V predstavi je na voljo 50 vsebinsko in žanrsko raznovrstnih prizorov, gledalci pa so od teh sami izbirali tiste, ki bi jih želeli videti. Ti tako določajo vsebino in dolžino predstave. Vse prizore je izpeljal Klemen Janežič, ki je zdaj že del igralskega ansambla ljubljanske Drame. Avtorsko predstavo so ustvarili režiser Jaka Andrej Vojevec, dramaturginja Simona Hamer in Klemen Janežič. Foto: Urška Boljkovac
Ikaromenipos ali Nadoblačnik režiserke Renate Vidič je bila prva predstava iz projekta BiTeater. Foto: Urška Boljkovac
Predstavo Boj v požiralniku v režiji Andreja Jusa je navdahnila socialnorealistična novela Prežihovega Voranca. Ustvarjalci so tragično zgodbo Dihurjevih, ki se borijo zoper naravo in družbo, videli tudi kot zgodbo današnjega mladega človeka: podobno kot požiralniki uničujejo njihovo zemljo in s tem izpodjedajo njihovo bivanjsko trdnost, tako negotov je tudi položaj mladih v današnji družbi. V predstavi so tako raziskovali fenomen delovne živali kot objekta – "živali stroja" v primerjavi s človekom današnjega časa in prostora. Foto: Urška Boljkovac

BiTeater je bil vzpostavljen, da bi mladim gledališkim ustvarjalcem v zaostrenih pogojih delovanja kulture omogočil delo na svojem, uprizoritvenem področju. Vsako leto naj bi pripravili pet nizkoproračunskih predstav, ki bodo uprizorjene v Kulturnici Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL), na Židovski stezi 1. Malo dvorano LGL-a razvijajo v središče, ki bo namenjeno izključno novim in mladim gledališkim praksam, tako s področja lutkovnega gledališča kot tudi drugih uprizoritvenih oblik.
Pobudo za projekt BiTeatra je dal režiser Boris Kobal, lani pa je Mestna občina Ljubljana (MOL) zanj, torej za skupno pet predstav, prispevala 40.000 evrov. Predstave lanske sezone si bo mogoče ogledati tudi na BiTeater festivalu, ki bo potekal od 19. do 23. februarja v Kulturnici.
V letošnji sezoni bodo prevladovale režiserke. Aprila bo na ogled Zdrava predstava Nike Bezeljak, maja Junak našega časa Zale Sajko, jeseni pa bodo uprizorili predstavo Eve Nine Lampič Ampak to nima nobene zveze s Proustom, igro v režiji Jerneja Kobala Lov na podgane in Hamletovanje Tjaše Črnigoj.
O zdravju in tesnobi, ki jo povzroča
Kot prva bo 4. aprila premiero doživela Zdrava predstava v režiji Bezeljakove, ki po besedah dramaturginje Nine Šorak tematizira zdravje posameznika in posledično družbe, ki zdravje zahteva zaradi funkcionalnosti svojega sistema. Predstava se dotika tudi vprašanja prevelike, velikokrat tudi kontradiktorne, izbire, ki lahko posamezniku vzbudijo tesnobne občutke, je še povedala Šorakova. V predstavi bosta zaigrali Tina Gunzek in Barbara Ribnikar.
V Kulturnico bo priletel Batman
V predstavi Junak našega časa, ki bo premierno na ogled 30. maja, se bo Sajkova ukvarjala z medijem lutk, vsebinsko pa se bo posvetila liku Batmana. V predstavi bo nastopila Nataša Keser.
Par, ki se ukvarja z okolico in predstava, ki črpa iz bližine Kulturnice
Na začetku septembra si bo mogoče premierno ogledati predstavo Lov na podgane, ki po besedah režiserja Kobala prinaša inteligenten tekst Petra Turrinija z nekonvencionalno zgodbo mladega para, ki se ne ukvarjata s seboj, pač pa z okolico oziroma družbo in njenimi težavami. Kot On bo nastopil Jure Kopušar, žensko bo upodobila Maruša Majer.
Na začetku oktobra bodo premierno uprizorili avtorski projekt Lampičeve Ampak to nima nobene zveze s Proustom, ki je po besedah avtorice "inspirirana predstava, ki material črpa iz arhitekturnih, zgodovinskih, pa tudi družbenih in asociativnih elementov iz neposredne bližine Kulturnice". Lampičeva igralce za predstavo še izbira.
Neodločnost današnje mlade generacije
BiTeater bo konec novembra sklenila predstava Hamletovanje, ki bo tematizirala Hamletov problem neodločnosti. Ta je po besedah režiserke Črnigojeve tudi ena osrednjih težav današnje mlade generacije. V predstavi bosta nastopila Benjamin Krnetić in Matija Rupel.