Emmi in Leu postopoma uspe svojo virtualno ljubezen spremeniti v stvarno in končno zaživita skupaj. S koncem nam avtor v tem brezupnem svetu in času sporoča, da je ljubezen še mogoča, in to ne zgolj v virtualnih svetovih, ampak celo v resničnosti. Foto: Boris B. Voglar
Emmi in Leu postopoma uspe svojo virtualno ljubezen spremeniti v stvarno in končno zaživita skupaj. S koncem nam avtor v tem brezupnem svetu in času sporoča, da je ljubezen še mogoča, in to ne zgolj v virtualnih svetovih, ampak celo v resničnosti. Foto: Boris B. Voglar
Vsakih sedem valov
V predstavi igrata Vesna Slapar in Rok Vihar. Foto: Boris B. Voglar
Vsakih sedem valov
Premieri v Kranju bo 30. septembra sledila še ptujska. Foto: Boris B. Voglar

Pred leti so prav tako v koprodukciji z Mestnim gledališčem Ptuj na oder postavili Glattauerjev roman Proti severnemu vetru. Prenos v dramo - na oder jo je postavil režiser Alen Jelen - olajša sama forma dialoga, saj je po besedah dramaturginje predstave Marinke Poštrak dialog tudi osnova drame. Zato je predstavo lahko in hkrati težko postaviti na oder. Dramatizacijo je v obeh primerih opravil Glattauer, ki je spreten pisec in dober poznavalec gledališča, v sodelovanju s svojo dramaturginjo Ulrike Zemme.
V romanih se oba protagonista drug drugemu izpovedujeta in dogovarjata prek elektronske pošte. Na odru živita dve paralelni življenji vsak v svojem prostoru, ki se v predstavi Vsakih sedem valov sčasoma začneta prepletati.
Prek elektronske pošte se po naključju spoznata in razvijata svoj odnos, ki nezadržno prerašča meje virtualnega sveta in se hoče udejanjiti v resničnosti. Toda prav tu se pojavi težava. Ko jima zgolj elektronsko dopisovanje ni več dovolj in si ga želita prenesti v konkretno srečanje, se tako Emmi kot Leo ustrašita realnosti in srečanje propade.
V nadaljevanju z naslovom Vsakih sedem valov Glattauer svojima junakoma vendarle dopusti možnost, da se srečata tudi v realnem svetu. Vendar je prvo srečanje za oba travmatično, zato se raje spet zatečeta v dopisovanje po e-pošti. Ker pa je z vsakim elektronskim pismom tudi njuna želja po fizičnem stiku močnejša, se srečanja zgodijo še nekajkrat in postopoma zaljubljencema ni dovolj zgolj virtualni svet.
V predstavi, ki jo bodo v Kranju premierno uprizorili danes, 30. septembra pa bo na ogled v ptujskem gledališču, igrata Vesna Slapar in Rok Vihar k. g.

V Kranju bodo družbenokritični
Čeprav v Kranju sezono začenjajo z dramo, ki v brezupnem svetu odpira upanje, da so tudi srečni konci še vedno mogoči in da je mogoče iz iluzije preiti v resničnost, pa so drugi teksti sezone v skladu z njihovo usmeritvijo veliko bolj družbenokritični. Odpirajo teme, ki jih v današnjem trenutku in v našem prostoru še kako boleče občutimo in s katerimi se vsak dan soočamo. Tako bo še v septembru premiero doživela igra Pred upokojitvijo avstrijskega dramatika Thomasa Bernharda, ki v svojih delih neutrudno razkriva tabuteme nacizma in nerazrešenih travm v zvezi z nacistično preteklostjo in sedanjostjo v Avstriji, kar je tudi tema tega dramskega besedila. Do konca sezone bodo na oder postavili še Mali nočni kvartet Vinka Möderndorferja, Cankarjevo Lepo Vido ter Butnskalo Emila Filipčiča in Marka Derganca.