Miha Nemec:
Miha Nemec: "V gonji, da bi postali popolni, se neprestano borimo, zato stojimo na mestu in naša duša, ujeta v ta krč, hrepeni po svobodi, prebivališču, od koder izhaja, po lepoti. Zakaj ne bi kreirali tega lepega! Emerson pravi: 'Vedno smo obdani le od samega sebe.' Torej obdajmo se z lepoto namesto z boji!" Foto: Urška Boljkovac
Moderne nô drame
Igre nô so umetniška oblika, ki pripada veliki tradiciji klasičnega japonskega gledališča in jih v kanonizirani maniri še vedno uprizarjajo. Jukio Mišima, najbolj znamenit japonski avtor druge polovice 20. stoletja, je nekatere izmed teh iger leta 1956 prestavil v sodobno gledališče. Foto: SSG Trst/Luca Quaia

Lepa Vida je eno največjih slovenskih besedil in mitov in zdi se, da lahko to Cankarjevo enigmatično besedilo o hrepenenju in ljudeh na socialnem robu bolj kot kadar koli razumemo v vseh segmentih in razsežnostih šele v času, v katerem sta socialna in tudi duhovna stiska dosegli svoj vrhunec, so o predstavi zapisali v gledališču. Režijo drame Ivana Cankarja je prevzel Miha Nemec.

Kot je ob pripravah na uprizoritev med drugim zapisal režiser, se v gonji, da bi postali popolni, neprestano borimo, zato stojimo na mestu in naša duša, ujeta v ta krč, hrepeni po svobodi, prebivališču, od koder izhaja, po lepoti. Sam je želel predvsem uprizoriti vso svetlost, lepoto, resnico in dobroto, ki so vtkane v to Cankarjevo igro. Stopiti v polje senzualnega, transcendentalnega, neposrednega, nadnaravnega. Prebuditi lastno dušo, duše sodelavcev in duše gledalcev ter ustvariti tajne stike. Cankar je po njegovih besedah z Lepo Vido pokazal pot, način, kako ustvariti take trenutke v gledališču.


Predstava je nastala v koprodukciji SSG Trst, SNG Nova Gorica in Prešernovega gledališča Kranj. Dramaturg predstave je Nejc Valenti, lektor Srečko Fišer, scenografa Niki Bonetti in Anamarija Cej, kostumografinja Bianka Adžić Ursulov, avtorji glasbe zasedba Foltin, koreografinja Leja Jurišič. Igrajo Maja Nemec, Dušanka Ristič, Blaž Setnikar, Blaž Valič, Matija Rupel, Borut Veselko, Luka Cimprič, Alida Bevk, Aljoša Ternovšek, Primož Forte ter Tea Vidmar in Zvezdana Novaković.

Pred začetkom predstave bodo podelili nagrado uchimura. Kot piše v utemeljitvi, uprizoritev Moderne no drame zaživi z edinstveno gledališko govorico ter definira zelo jasno podobo prostora in čas. V njej je mogoče prepoznati zelo bistro priredbo japonskega gledališča in tesno povezavo s kulturo in gledališko estetiko tega naroda.

Nagrada za umetnike, ki pletejo vez z japonskim gledališčem
Nagrado uchimura podeljuje izvršilni odbor svetovne mreže Mednarodnega gledališkega Inštituta ITI Worldwide pod pokroviteljstvom družine Učimura in Japonskega Centra ITI. Nagrada je bila ustanovljena leta 1992 v spomin na dramatika Naoja Učimuro, ki je življenje posvetil spodbujanju razumevanja in znanja o gledališču ter podpiranju in spodbujanju umetniških iniciativ skupin in posameznih umetnikov zunaj meja Japonske, ki s svojimi projekti vzpostavljajo povezave z japonskim gledališčem.

Med dosedanjimi prejemniki nagrade so umetniki z vsega sveta, ki so s svojimi odrskimi postavitvami znali na tenkočuten in vznemirljiv način povezati japonsko kulturo in gledališče z gledališko umetnostjo svojega naroda.

Nagrado bosta vodstvu gledališča in članom umetniške ekipe podelila veleposlanik Japonske v Sloveniji Keiji Fukuda in predstavnica mednarodne delegacije izvršnega odbora ITI Worldwide, dramaturginja Tatjana Ažman.