Po izboru občinstva je žlahtna komedija prav tako komedija Sleparja v krilu, ki si je prislužila oceno 4,7794. Foto: Uroš Hočevar/Arhiv SLG Celje
Po izboru občinstva je žlahtna komedija prav tako komedija Sleparja v krilu, ki si je prislužila oceno 4,7794. Foto: Uroš Hočevar/Arhiv SLG Celje
Sleparja v krilu
Igralca Pia Zemljič in Andrej Murenc sta letošnja žlahtna komedijantka oziroma komedijant. Foto: Uroš Hočevar/Arhiv SLG Celje
Tadej Toš
Festival je s stand up nastopom sklenil Tadej Toš, sicer pa so v slabem mesecu dni ljubitelji gledališča na Velikem odru celjskega gledališča videli devet komedijskih uprizoritev - osem tekmovalnih in zaključno predstavo. Foto: BoBo
V Celju slavila komedija Sleparja v krilu

Ken Ludwigova žlahtna komedija Sleparja v krilu v Kobalovi režiji in izvedbi celjskih gledališčnikov je komedija spretnega dramatika, ki uporablja shakespearjevske komične obrazce in jih umešča v ameriško okolje 50. let preteklega stoletja, je obrazložila žirija, ki so jo sestavljali režiser Nebojša Bradić, gledališki režiser Jaša Jamnik in ravnateljica celjske Osnovne šole Lava Marijana Kolenko.
Natančen posluh za detajle komedijske predloge
"Ludwigova komična predloga omogoča režiserju in razigranemu ansamblu dinamično, živo in sproščeno uprizoritev, v kateri so vsi elementi na zavidljivi ravni s poudarkom na igralskih dosežkih, ki preigravajo različne komedijske žanre. Predstava je neposredna in učinkovita, saj s hitrim tempom in premišljenim ritmom privlači gledalca od začetka do konca," še piše žirija. O žlahtnem režiserju Kobalu pa piše, da je komedijo režiral z natančnim posluhom za detajle komedijske predloge. Vsa gledališka sredstva je namreč povezal v organsko celoto in tako omogočil igralcem veliko prostora za kreacije. Predstavo Kobal usmerja sodobno in nevsiljivo, z visoko stopnjo artizma.
Komedija je resna in zahtevna gledališka zvrst
Žlahtna komedijantka Pia Zemljič je k vlogi Meg pristopila s polno igralsko prezenco. "Z drzno odločitvijo za primarno igralsko sredstvo, ki ga vešče in z občutkom za mero razvija in niansira, vodi lik dosledno in skozi različne ravni komičnega. Z briljantno kreacijo dokazuje, da je komedija zahtevna in resna gledališka zvrst," so zapisali.
Andrej Murenc pa z vlogo Lea, simpatičnega prevaranta, ki se preobleče v žensko, v nagrajeni predstavi izkazuje veliko sposobnost hitre in prepričljive preobrazbe. Poigrava se namreč s široko paleto občutij obeh likov, tako moškega kot ženskega. S svojim organiziranim ludizmom pa po mnenju žirije izpričuje obvladovanje vseh izraznih sredstev sodobne odrske igre.
Prvič brez spremljevalnega programa
Tudi letos so gledalci vsak večer izbrali komedijantko ali komedijanta večera in glasovali za najboljšo komedijo festivala. Najvišjo, 4,7794, so namenili prav Sleparjema v krilu.
Poleg zmagovalne predstave so bile v tekmovalnem programu še otvoritvena predstava Parole, parole ali Ni bila peta, bila je deveta režiserja Jake Ivanca in v izvedbi Gledališča Koper, Sen v režiji Mateje Koležnik in v izvedbi Prešernovega gledališča Kranj, predstava Filumena Marturano v režiji Katje Pegan ter izvedbi Gledališča Koper in SNG Nova Gorica. Prav tako so se za nagrade potegovale še predstave Star fotr v izvedbi SiTi Teatra BTC in režiji Jurija Zrneca, Živalska farma v režiji Vita Tauferja in izvedbi ansambla Lutkovnega gledališča Ljubljana, predstava Vitez čudes v režiji Luke Martina Škofa, ki jo je izvedlo Mestno gledališče ljubljansko. Zadnja tekmovalna predstava je bila Slovenska muska od A do Ž režiserjev Lada Bizovičarja in Jureta Karasa v izvedbi Špas teatra.
Zaradi finančne krize so Dnevi komedije prvič potekali brez spremljevalnega programa.

V Celju slavila komedija Sleparja v krilu