Predstava tandema mladih švedskih ustvarjalk govori o želji po pripadnosti skupini, ki je v koliziji z željo biti poseben in edinstven. Foto: Csaba Meszaros/Španski borci
Predstava tandema mladih švedskih ustvarjalk govori o želji po pripadnosti skupini, ki je v koliziji z željo biti poseben in edinstven. Foto: Csaba Meszaros/Španski borci
Odvečni gib
Odvečni gib. Foto: Csaba Meszaros/Španski borci

Plesna Vesna, celoletni festival, ki prinaša pregled sveže, mlade produkcije evropskih sodobnih uprizoritvenih umetnosti, je v ljubljanskih Španskih borcih tokrat predstavila "Švedsko rezidenco".

V Berlinu živeča mlada korejska umetnica Howool Baek, ki je s svojo virtuoznostjo pretanjenih gibov že navdušila občinstvo v Španskih borcih, je v predstavi Nothing for 60 min/Nič za 60 min predstavila nadaljevanje svojega dela, ki ga označujejo za avtorsko raziskovanje drobnih telesnih gibov in njihovih pomenov.

Kot so zapisali v Španskih borcih, Baekova v prostoru, ki ga uokvirja njeno lastno telo, oblikuje pretanjene, fine gibe rok in stopal ter ob obstretu svetlobe ustvarja mnoštvo podob. Ob amorfnih likih se nam zazdi, da ne gledamo več ženskega telesa, ampak nezemeljski organizem. "Predstava radikalno spreminja gledalčevo zaznavo in dojemanje telesa; prek številnih asociacij, ki jih dobi ob virtuoznih detajlih, telo ugledamo v povsem novi luči."

V predstavi, ki jo je avtorica ustvarjala v okviru rezidenčnega programa na Švedskem in tudi v Španskih borcih, je uporabila tudi pretočni video, ki v realnem času beleži in prikazuje najdrobnejše gibe in premike mišic, posneti zvoki telesa pa bodo ustvarjali ritmično strukturo in eksperimentalni zvok.

O želji po pripadnosti skupini
Predstava tandema mladih švedskih ustvarjalk Ide Hellsten in Ellen Söderhult Odvečni gib/Unneccessary Movement pa govori o želji po pripadnosti skupini nasproti želji biti poseben in edinstven. "Govori o presežku ambicij in pomanjkanju osredotočenosti. O neodločnosti in o poskusu obvladovanja številnih izbir, ki so nam na voljo v vsakem trenutku. Ter o predstavljanju negotovosti kot vrline. Kratki duet se navdihuje v različnih zvrsteh plesa, gledališča in cirkusa ter jih strne v devetminutni nastop. Brez odvečnih tehničnih ali scenskih pomagal plesalki ostaneta na odru sami in ranljivi. Sami, vendar skupaj," pišejo v Španskih borcih.

Ellen Söderhult je plesna akrobatinja ter diplomiranka univerzitetnega kolidža za ples in cirkus na Švedskem, kjer trenutno nadaljuje študij plesa. Ida Hellsten je diplomirala na salzburški eksperimentalni akademiji za ples SAED in je od maja 2012 članica mednarodnega plesnega ansambla EnKnapGroup, ki ima dom v Španskih borcih.

Dve predstavi Plesne Vesne
Dve predstavi Plesne Vesne