V razstavo bo vključeno tudi delo Kristavec/Bela roža št. 1 iz leta 1932, ki je na dražbi doseglo rekordno ceno za sliko s podpisom ženske avtorice. Foto: AP
V razstavo bo vključeno tudi delo Kristavec/Bela roža št. 1 iz leta 1932, ki je na dražbi doseglo rekordno ceno za sliko s podpisom ženske avtorice. Foto: AP
Utrinek s züriške razstave izpred več kot desetletja - slikarka je pogosto pozirala svojemu možu fotografu. Foto: EPA

Kot napovedujejo v razstavišču, bo to prvi pregled njenega ustvarjanja, ki je segalo prek sedmih desetletij, v Avstriji. Med drugim bo na razstavo, ki sovpada s tridesetletnico slikarkine smrti, vključena slika Kristavec/Bela roža št. 1 iz leta 1932.

Omenjena slika je, kot je mogoče prebrati na spletni strani razstavišča, najdražja slika katere koli ženske avtorice, ki je bila kdaj prodana na dražbi. Poleg predimenzioniranih cvetov je rada upodabljala tudi newyorške nebotičnike in pokrajine Nove Mehike.

Georgia O'Keeffe (1887-1986) se je rodila na kmetiji v družini pridelovalcev mleka v Wisconsinu, že v zgodnji mladosti je pokazala umetniške ambicije. Študirala je na šoli čikaškega umetniškega inštituta. V New Yorku je leta 1916, torej točno 100 let nazaj, debitirala v takrat zelo moškem umetniškem svetu, v središču katerega je bil fotograf Alfred Stieglitz, ki je pozneje postal njen mož.

Razstavo bodo uvedla njena manj poznana zgodnja dela, ki so blizu abstrakciji Vasilija Kandinskega. Vanjo bodo vključene tudi njene monumentalne slike rož iz 20. let preteklega stoletja.

Kot piše na spletni strani razstavišča, upodabljanje cvetov v bližnjem pogledu kaže na umetničino zanimanje za sodobno fotografijo, ki je spremenila slikarkine poglede. Pozneje, ko je veliko časa preživela v Novi Mehiki, so tamkajšnje pokrajine začele prevladovati tudi na njenih slikah.

Razstava, ki so jo pripravili v sodelovanju z londonskim muzejem Tate Modern in Umetnostno galerijo Ontaria v Torontu, bo na ogled do 26. marca.