Fotograf je vprašanje identitete in narodne pripadnosti raziskoval v mestih,  razdeljene med regiji Kavkaz in Balkan. Foto: Kino Šiška
Fotograf je vprašanje identitete in narodne pripadnosti raziskoval v mestih, razdeljene med regiji Kavkaz in Balkan. Foto: Kino Šiška

Razstava Notranje razseljevanje, identiteta in novi narodi, ki jo bodo odprli danes ob 20.00, je rezultat enoletne neprekinjene pripovedi, utemaljene na fotografskem dokumentiranju notranje razseljenih in njihove identitete.
Trenutek v času, ki je pomemben tako danes kot jutri
Tema identitete je podrobno raziskana, odseva aktualno razpravo o pripadnosti državi, kulturi in jeziku. Te posebnosti odpirajo vprašanja drugim oblikam migracij in kultur. "Glede na to, da sem preživel veliko časa na terenu, sem razvil iskren vizualni dnevnik. Kljub temu da sem bil zelo prisoten in blizu, sem obdržal distanco in ostal tiho. Svoj delo sem privzel v skladu z dejstvom, da je situacija zelo občutljiva. Ta prispevek ne bo detajl, ki ustreza današnji situaciji, temveč trenutek v času, ki je pomemben tako danes kot jutri," pojasnjuje v Franciji rojeni Jean-Christophe Couet, ki od svojega osmega leta živi v New Yorku.

Fotografa zanimajo zlasti generacije, ki se znajdejo na križišču. 'Zdi se, kot da se ne znajo vrniti v državo, iz katere izvirajo, a hkrati ne znajo pripadati deželi, kjer živijo. Čeprav občasno govorijo isti jezik, to ne pomeni, da delijo tudi enako mero povezanosti s teritorijem, ki si ga delijo s svojimi novimi vrstniki. Vsi kmalu ozavestijo dejstvo, da njihova situacija vznemirja ravnovesje. Brez zastave, ki bi ji bili vdani, zemlje, za katero bi se borili, in strani, za katero bi navijali, imajo težavo s poistovetenjem. Ampak kdo namesto njih, ali pač namesto nas, pravzaprav odloča o tem, kdo smo?'

Leta 1974 rojeni Jean Christophe Couet je leta 1998 končal MFA iz fotografije na praški Filmski akademiji performativnih umetnosti (FAMU). Leta 2007 je deloval kot Unicefov fotograf na Kosovu in za svoje delo dvakrat prejel častno omembo na The International Photography Awards, Editorial v Los Angelesu za reportažo. Potem ko si je pridobil izkušnje na področju snemanja filmov, se je leta 2006 vrnil k dokumentarni fotografiji in začel dolgoročen projekt o tranzicijskih državah nekdanjega vzhodnega bloka. Za Muzej začasnih umetnosti (MOTA) je posnel dokumentarec o samomorih v Sloveniji, za tem pa ga je leta 2009 založba Kodansha Publishing iz Tokia povabila k sodelovanju pri knjigi This Day of Change (Ta dan spremembe).