Galerija Škuc / Marko Pogačnik je plakat skupine The Rolling Stones napel na 12 škatlic za vžigalice - za tem stoji ideja, da so rockovske skupine pa so kot vžigalice, ki netijo domišljijo njegove generacije in pred očmi javnosti kažejo potlačeno zamero do civilizacije. Foto:
Galerija Škuc / Marko Pogačnik je plakat skupine The Rolling Stones napel na 12 škatlic za vžigalice - za tem stoji ideja, da so rockovske skupine pa so kot vžigalice, ki netijo domišljijo njegove generacije in pred očmi javnosti kažejo potlačeno zamero do civilizacije. Foto:
Peformans Ritem 2 Marine Abramović je tematiziral shizofrenijo in posledice pretirane medikacije. Peformans Ritem 2 Marine Abramović je tematiziral shizofrenijo in posledice pretirane medikacije. Foto: Muzej sodobne umetnosti Zagreb

V Galeriji Škuc so odprli razstavo High Times: Pogled na psihedelijo v socialistični Jugoslaviji 1966-1976; med drugim bodo vse do 19. januarja na ogled dela Marine Abramović, Slobodana Šijana in Marka Pogačnika.

Stonesi kot netivo cele generacije
Eno od del, ki je navdihnilo razstavo, je objektna slika soustanovitelja skupine OHO Marka Pogačnika, posvečena skupini The Rolling Stones. Slika iz leta 1968 je del serije o rockovskih skupinah, kakršne so The Beatles, The Who in Donovan. Pogačnik je uradni plakat skupine The Rolling Stones napel na 12 škatlic za vžigalice - za tem stoji ideja, da za netenje ognja potrebujemo vžigalice, rockovske skupine pa so kot vžigalice, ki netijo domišljijo njegove generacije in pred očmi javnosti kažejo potlačeno zamero do civilizacije.

Otroci cvetja
Umetniška praksa skupine OHO je vključevala tudi ustvarjanje filmov, ki v razstavljenih delih Naška Križnarja in Marjana Cigliča razkrivajo kompleksen preplet cvetoče mladinske kulture. Filmi odražajo tudi zaskrbljenost nad ekološkimi problemi in pretečo globalno korporativno kulturo, kjer je v ozadju vedno uporabljena pop glasba, je zapisal kustos razstave Branko Franceschi.

Vpliv glasbe je prav tako bistveno prispeval k izboru drugih filmov, ki bodo na ogled v sklopu razstave. Filmi, katerih avtorji so Ljubomir Šimunić, Ante Verzotti, Vladimir Petek, Petar Trinajstić, Ivan Martinac, Slobodan Šijan in drugi, po besedah Franceschija "jasno kažejo pomen pop glasbe kot nekakšne iskre, ki je spodbudila resno eksperimentiranje s formalnim vizualnim filmskim jezikom in neskončnimi ustvarjalnimi metodami, s katerimi so poskušali poiskati rešitve za kompleksne umetniške vizije".

"Overdose" kot umetniški performans
Program zaokroža dvokanalna videoprojekcija pionirskega dela Marine Abramović. Performans Ritem 2 je Abramovićeva leta 1974 izvedla v zagrebškem Muzeju sodobne umetnosti. Zaradi zdravil, ki jih je pogoltnila, je njeno telo postalo neprostovoljna žrtev zaužite kemije, ki se več ur v krčih trese pred zaprepadenim občinstvom. "Z uporabo mehanizma delovanja psihotropnih zdravil se je umetnica hote predala nezavesti, s katero se je zaključilo dolgo obdobje hedonizma in iskanja razširjene zavesti. Ko se Marina Abramović prepusti zdravilom, se umetniško raziskovanje zaključi," je o razstavi še zapisal Franceschi.