Slika, ki so jo naslovili Naslednji Rembrandt, je nastala v okviru projekta, namenjenega raziskovanju, ali se lahko s pomočjo tehnologije obudi enega največjih slikarjev vseh časov. Foto: EPA
Slika, ki so jo naslovili Naslednji Rembrandt, je nastala v okviru projekta, namenjenega raziskovanju, ali se lahko s pomočjo tehnologije obudi enega največjih slikarjev vseh časov. Foto: EPA

Če pogledate, kako je glasba sprejela uporabo računalnika, zakaj se ne bi enako zgodilo v likovni umetnosti?

Bas Korsten, idejni oče projekta

Slika, ki so jo naslovili Naslednji Rembrandt, je nastala v okviru projekta, namenjenega raziskovanju, ali se lahko s pomočjo tehnologije obudi enega največjih slikarjev vseh časov. Idejni oče projekta Bas Korsten je dejal, da je bil njihov projekt od začetka "sprejet z veliko nejevero in skepso".

Idejo je razvila amsterdamska oglaševalska agencija J. Walter Thompson za ING Bank. Korsten, izvršni kreativni direktor agencije, zdaj upa, da pomeni ta projekt začetek pogovora o umetnosti in algoritmih. "Če pogledate, kako je glasba sprejela uporabo računalnika, zakaj se ne bi enako zgodilo v likovni umetnosti?"

Transdisciplinarni projekt
Projekt je tako povezal podatkovne analitike, razvijalce, inženirje in umetnostne zgodovinarje iz organizacij, kot so Microsoft, Tehnološka univerza Delft, muzej Mauritshuis v Haagu in Rembrandtov muzej v Amsterdamu.

Končna slika sestoji iz več kot 148 milijonov slikovnih pik in temelji na 168.263 Rembrandtovih slikarskih fragmentih. Za identifikacijo in razvrstitev najznačilnejših geometrijskih vzorcev, ki se uporabljajo pri slikanju človeških potez, pa so uporabili algoritem za prepoznavanje obrazov.

"Le Rembrandt lahko ustvari Rembrandta"
Korsten je poudaril, da namen projekta ni bil ustvariti novega Rembrandta. "Iz njegovega dela ustvarjamo nekaj novega. Le Rembrandt lahko ustvari Rembrandta." Del ekipe so sestavljali tudi umetnostni zgodovinarji, vključno z direktorjema muzeja Mauritshuis in Rembrandtovega muzeja, ki sta bila tehnološko usmerjenemu delu ekipe s svojim znanjem v veliko pomoč.

Umetnost zgodovinar Gary Schwartz je projekt označil za zanimivo vajo iz poznavanja in dodal, da si razvijalci zaslužijo pohvalo za prepoznavo značilnosti, ki delajo Rembrandta za Rembrandta. Joris Dik, ki je vodil del ekipe s Tehnološke univerze Delft, pa je dejal: "Na voljo je veliko Rembrandtovih podatkov - obstaja ogromna tehničnih podatkov iz slik, ki so v različnih zbirkah. Lahko iz tega dejansko ustvarimo nekaj, kar je videti kot Rembrandt? Gre za privlačno vprašanje."

Slika Naslednji Rembrandt je od tega tedna na ogled v amsterdamski galeriji Looiersgracht60.

Če pogledate, kako je glasba sprejela uporabo računalnika, zakaj se ne bi enako zgodilo v likovni umetnosti?

Bas Korsten, idejni oče projekta