Ljudje, ki se odločijo za gradnjo ali obnovo hiše, so velikokrat postavljeni pred precejšnje preizkušnje. Foto: BoBo
Ljudje, ki se odločijo za gradnjo ali obnovo hiše, so velikokrat postavljeni pred precejšnje preizkušnje. Foto: BoBo

O tem bi vedel kaj povedati Aleš Breznik, ki gradi hišo. Čeprav se je iskanja stavbnega pohištva za novi dom lotil zelo sistematično, so se stvari kmalu zapletle. Zbral je več ponudb, za nasvet povprašal znance in si pred podpisom pogodbe celo osebno ogledal proizvodne obrate podjetja, s katerim je sklenil posel. "Podjetje Mizar Volčja Draga smo izbirali na osnovi priporočil in kvalitete izdelkov. Cena je bila drugotnega pomena," nam je zaupal naš sogovornik in dodal, da je januarja letos vplačal zahtevani predujem, na začetku marca pa naj bi podjetje Mizar okna vgradilo. A se to ni zgodilo. Montažo oken so začeli prestavljati, Aleš pa je njihovim izgovorom verjel. Okna so vgradili dva meseca po dogovorjenem roku, in kdor gradi hišo, dobro ve, kaj taka zamuda pomeni. A zgodba se takrat ni končala. Okna so resda vgradili, zapleti z vrati pa so se takrat šele dobro začeli. "V podjetju Mizar so se nehali oglašati na naše telefonske klice, nismo vedeli, kaj se dogaja. Zaradi tega smo morali prestaviti vse druge izvajalce, od vodovodarja do keramičarja, in se dogovarjati za nove termine," je povedal naš sogovornik.

Nezaupanje je naraščalo
V Aleševi zgodbi je sodu izbila dno zahteva podjetja Mizar, naj plača preostali del kupnine, še preden bo delo končano. Aleševo nezaupanje je bilo takrat že preveliko, da bi denar brez pomislekov nakazal, zato se je odločil, da bo to storil šele, ko se bo prepričal, da je naročeno stavbno pohištvo res dokončano in pripravljeno za montažo. Odpeljal se je v Volčjo Drago in razočaran ugotovil, da bo na vgradnjo naročenega moral čakati še nekaj časa. "Ko sem prišel v podjetje Mizar, sem v proizvodnji videl naše še nedokončano stavbno pohištvo in drsne stene. Takrat mi je bilo jasno, da je zahteva po dokončnem plačilu neupravičena."

Od tri do 40 tisoč evrov kazni
Potrošnikom lahko v takih primerih po novem pomagajo tržni inšpektorji. "Zakon o varstvu potrošnikov daje možnost potrošniku, da odstopi od prodajne pogodbe in zahteva opravljena plačila, temu primerno pa zakon tudi določa možnost za ukrepanje, če podjetje ne vrne opravljenega plačila," pravi Katja Kosec s tržnega inšpektorata in pojasnjuje, da zakon v takih primerih predvideva tudi kazni, ki znašajo od tri do 40 tisoč evrov, če gre za podjetje oziroma samostojnega podjetnika, dodatna kazen pa doleti tudi odgovorno osebo. Kako se je Aleševa zgodba končala, boste lahko izvedeli ob 17.25 v oddaji Posebna ponudba na 1. programu TV Slovenija.

V Posebni ponudbi še o …
V oddaji bodo govorili tudi o tem, kako izbrati primerna korekcijska očala, izvedeli pa boste tudi, katero hrano s pretečenim rokom je še varno jesti in ali morate jajca, jogurt, mleko, testenine, pakirano meso in hrano v konzervah zavreči takoj po preteku roka, navedenega na embalaži.

V oddajo se boste s svojimi vprašanji in zgodbami lahko vključili tudi gledalci, in sicer po telefonu 01 475 20 20. Lahko tudi pišete na elektronski naslov posebna.ponudba@rtvslo.si, oddajo pa najdete tudi na Facebooku.

Vesna Pfeiffer in Ines Kočar