Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 33 glasov Ocenite to novico!
false
Protestniki opozarjajo na kmetijska zemljišča, po kateri naj bi potekala hitra cesta do Koroške. Foto: BoBo
Protestniki, zbralo se jih je okoli 100, menijo, da gre vladi predvsem za doseganje kratkoročnih političnih učinkov. Foto: BoBo
false
Protestniki so peticijo skupaj s podpisi predali premierju in pristojnim ministrom. Foto: BoBo

Dodaj v

Foto: Traktorji pred vlado v protest umestitvi hitre ceste

Hitra cesta čez kmetijska zemljišča
8. julij 2015 ob 11:29,
zadnji poseg: 8. julij 2015 ob 13:20
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Prebivalci Braslovč so pred vlado s traktorji protestirali zaradi načrtovane umestitve hitre ceste v okviru tretje razvojne osi skozi braslovško občino.

Protest je pripravila Civilna iniciativa Braslovče v sodelovanju s civilno iniciativo Šmartno ob Paki. Na shodu so prebrali peticijo in jo skupaj s podpisi predali premierju Miru Cerarju ter pristojnim ministrom. Shoda se je udeležilo okoli 100 protestnikov.

Kot je dejala predstavnica braslovške iniciative Jolanda Šporn, so se za protest odločili, ker ne podpirajo različice hitre ceste F2-2 do Koroške, ki bi jo po njenih besedah država morala v prostor umestiti kje drugje, in ne skozi Braslovče. Opozarjajo predvsem, da trasa hitro cesto umešča po najboljših kmetijskih zemljiščih.

Od vlade so protestniki zahtevali, da ravna kot dober gospodar in upošteva vse strokovne argumente in prekliče postopek javne razgrnitve hitre ceste. Hmelj izvažamo že stoletja in pokleknili ste pred Velenjem, so protestniki s transparenti sporočali vladi.

Kot je dejal predstavnik Civilne iniciative Braslovče Urban Jeriha, so ministrstvo za okolje in prostor od aprila že štirikrat obvestili o vseh nepravilnostih v študiji vrednotenja. "Ministrstvo nam doslej še ni prisluhnilo, zato smo prišli obvestit celotno vlado in premierja Mira Cerarja, da izvedo, da trasa ni optimalna," je dejal.

"Izguba kmetijskih zemljišč bi bila velika škoda"
Po podatkih iniciative je ogroženih 116,4 hektarja kmetijskih zemljišč, ki so v Sloveniji najboljša po pedoloških merilih. Izguba teh zemljišč bi predstavljala veliko škodo v nacionalnem merilu, saj gre za strnjena zemljišča, ki so namenjena izvozno naravnani panogi. Vlada mora po njegovem mnenju presoditi, kaj je za Slovenijo pomembneje. "Ali 116,4 hektarja najboljših kmetijskih zemljišč ali en hektar zakisanih zemljišč," je dejal.

Poleg tega je umestitev hitre ceste F2-2 po mnenju protestnikov namenjena le kratkoročnemu doseganju političnih učinkov in nekaterih lokalnih interesov ozkega kroga ljudi.

Predsednik Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije Cvetko Zupančič, ki je nagovoril zbrane, se je strinjal, da bodo z umestitvijo načrtovane hitre ceste uničena najboljša kmetijska zemljišča. Po njegovem mnenju je treba to preprečiti.

Zbranim se je pridružil tudi poslanec ZL-ja Matjaž Hanžek. Protestniki so odšli tudi pred kmetijsko ministrstvo, kjer jih je sprejel minister Dejan Židan, ki podpira njihova prizadevanja za ohranitev kmetijskih zemljišč.

Na kmetijskem ministrstvu razumejo, da Velenje in Koroška potrebujeta dobre prometne povezave, ne razumejo pa, da se kot najmanj pomembna ščitijo kmetijska zemljišča. "Teh je v Sloveniji malo, predvsem zelo dobrih," je po srečanju dejal Židan. Kot minister je bil na glasovanju o umeščanju preglasovan, kljub temu pa bo sporočila iniciativ prenesel predsedniku vlade. "Kako pa se bo ta odločil, pa ni v moji moči," je dodal.

Umeščanje trase traja več kot 10 let
Z ministrstva za okolje in prostor so medtem sporočili, da umeščanje tretje razvojne osi v prostor poteka že dobrih deset let, cesta pa je vitalnega pomena za ohranitev in nadaljnji razvoj Koroške.

Kot ocenjuje vlada, je treba desetletno umeščanje zaključiti, smiseln kompromis pa naj bi bil načrtovanje nove ceste po varianti F2-2. V okviru javne razgrnitve ima javnost pravico dajati pripombe in predloge še do 12. julija.

B. V.
false
Prijavi napako
Komentarji
LjudjeSoOvce
# 08.07.2015 ob 11:51
Najboljša kmetijska zemljišča, na njih pa raste hmelj. Pha. Gre se jim za odškodnine in nič drugega.
Trasa je neumna zaradi trase same - po isti trasi bi tudi po zraku speljana cesta še vedno bila neumnost. Kot da bi odcep za MB začeli graditi že v KP in ne v LJ - nepotrebno podvojevanje.
Skrb za nacionalno prehrano in podobne...prosim vas lepo. Prodajajte takšne štorije v vrtcu. Razlogi so povsem egoistični, zato se ne kitite z neko zlagano skrbjo v skupno dobro.
Haloo
# 08.07.2015 ob 12:01
Pridelovanje hmelja se razume kot pridelovanje hrane???
Ljudje božji, če bi imeli hmelj na mizi, bi vsi zaspali, tudi razmnoževanje bi zamrlo, saj je to v ljudski medicini pomirjevalo, tudi za potrebneže. (poredneže)
Ko bo na preklah rastel fižol vmes pa solata, se pa spet oglasite pred parlamentom in zagovarjanjem rodovitne zemlje.
Srečno.
pomladnidnevi
# 08.07.2015 ob 11:58
Kaj zdaj že vsaka vas nekaj protestira. Cesto naredit, pa pika. Kaj se te grejo, bo kdo sabo vzel kaj zemlje v grob? Te civilne incijative že malo preveč serjejo po glavah.
Če pa ceste nočejo, jo pač naj ne dobijo. Nardite kje drugje,ko čakajo na ceste vrsto let, kaj se te grejo.(npr. manjkajoči odsek Draženci-hrvaška meja)
ti-ne
# 08.07.2015 ob 11:57
Če zgubijo zemljišča, zgubijo subvencije in adijo lepi traktorji.
Oni AC ne rabijo.
DE(j)MOKRA(s)T
# 08.07.2015 ob 12:58
In če določijo drugo traso bo protestiralo drugih 100?
mike_casper
# 08.07.2015 ob 12:04
Zdaj bo pa 100 ljudi zaviralo projekt ki bi koncno omogicil razvoj regije. Pa to ni normalno. Pa a ste kdaj bli na koroskem kaksne ceste majo. Pa to je obup hitra cesta bi mogla bit ue 10 let!!! Treba je pa vsem dat odskodnino in pa mogoce nadomestno zemljo. Samo da pa preprecijo gradnjo bi bil pa polom. Pa naj nehajo z najbolso zemljo ce slucajno hmelj gpr sadijo, larifari, ko bojo pa psenoco sejali pol pa lahl vpijejo!
AM
# 08.07.2015 ob 14:40
Ne bunite se, avtovestavse rabi in mota potekati nekje.

Dars pa itak plačuje bistveno višje cene za zemljišča, kot pa so vredna na trgu.
arawn
# 08.07.2015 ob 13:06
Po podatkih iniciative je ogroženih 116,4 hektarja najboljših kmetijskih zemljišč.

Rofl. A se tile hecajo, najboljših po čem? Da so na prvem mestu po vsebnosti DDT-ja, kadmija in bakra ...
Zoro27
# 08.07.2015 ob 13:06
Hm, zdaj je pa samo potrebno pogledati kje bi šla alternativa varianta ceste in kdo je lastnik, pa bo mogoče kaj bolj jasno.
frozen pingvin 2
# 08.07.2015 ob 12:01
če prevedemo to borbo ''za njive'' v nek realen povzetek:

cesta gre lahko povsod...samo ne mimo naše vasi.

eh, slovenistan...
valiant
# 08.07.2015 ob 13:42
Trasa se lahko zelo elegantno umesti iz Zgornje Savinjske in iz Šaleške regije do AC po nikakršni zemlji, samo je pa potrebno gospodarno planirati in imeti nekaj pameti v glavi.

No, a sedaj je jasno, kje je problem?

Kot avtoceste, TEŠ 6, morebitni 2. tir se tudi tale, globalno gledano mini projekt, ne more v Sloveniji zgraditi brez okoriščanja pijavk in raznih mnenjskih vodij.
Pony Gold
# 08.07.2015 ob 12:20
Vsak lahko gre pogledat kako je obdelana ta kvalitetna zemlja in kaj raste tam. Sramota kaj si upajo izjavljati. Glede na stanje se tem "protestnikom" gre bolj za to, da trasa ne gre po njihovi zemlji, ker ne bodo mastno zaslužili.
Jinxi
# 08.07.2015 ob 11:49
Mislim a ti braslovcani res mislijo, da bodo kaj dosegli? Avtocesta ze ce bi bila, ko bi bilo prepozno in se nanje pac ne bo oziralo. Niso nic posebnega, se manj pa njihova obcina! Od dravograda do braslovc nobenega problema, oni pa egoisticno NE mi pa ne damo svoje zastruplene zemlje, res ne vem kaj si grejo!
ZeK
# 08.07.2015 ob 12:42
egoisti.
v koliko bi se jim prekvalificiralo to najboljšo zemljo v zazidljivo, bi jo pa takoj prodali in pozidali.

aja, Braslovčani, zakaj ste ponosni kmetje pri zadnji spremembi občinskih aktov podali veliko število predlogov, da s kemetijska zemljišča prekvalificirajo v zazidljiva?
dusan21
# 08.07.2015 ob 12:08
Tipična slovenska zgodba :
vsi vpijejo : nujno nujno rabimo tretjo os S-J , samo - ne po moji zemlji.
Predlagam helikopterski prevoz Braslovče - Ravne.
Če bi upoštevali vse želje, potem bi bili še danes v kameni dobi.
problem43
# 08.07.2015 ob 16:08
Vsi ki govorite, da če ceste nočejo, naj jim pa je ne gradijo in namenijo denar drugam, ste zemljepisno nepismeni! Pogooglajte kje so Braslovče in kje je Koroška, da boste ugotovili, da Braslovče na robu svoje občine že imajo AC in da jebej* nas korošce, ki se skozi Hudo Luknjo vozimo max 40km/h, ki imamo ceste takšne, da bog nam pomagaj! Oni pa s povno ritjo po Lj protestirajo...
ti-ne
# 08.07.2015 ob 14:02
neo321

# 08.07.2015 ob 13:49
Zakaj je tak problem, če ima kakšen slovenski kmet tudi kak dober traktor?

:::::::::::::::::

To pa res ni problem.
Problem je, da ta traktor uporablja samo 208 ur na leto.
V Evropi je ta številka 10x večja.
Zakaj je slovenska hrana tako draga?
garmond
# 08.07.2015 ob 13:26
Tile zgagarji so tako glasni, da jih je celo slišati v neposrednem prenosu iz parlamenta na Odboru za pravosodje.
nonparel
# 08.07.2015 ob 12:59
Ja, nič, če nočejo ceste pa jim jo ni treba narediti. Marsikje drugod v Sloveniji pa bi jo radi imeli, pa jim je nočejo narediti. Če je torej ti traktorski nasilneži nočejo, vsaj jaz tako jemljem proteste s temi kmetijskimi stroji tako, pa naj ta sredstva preusmerijo v kakšen drugi del Slovenije za kakšno cesto, ti jo bodo v vsakem primeru zelo veseli. Kmečki lobi je pri nas zelo močan, se pravi kmečki lobi bogatih kmetov, ne tistih revnih, ki so navajeni da vedno kaj dobijo, od subvencij lepo živijo.
Dragoon
# 08.07.2015 ob 12:24
Naj jo potem zgradijo samo od meje do občine Braslovče, potem pa naj gre ves promet s koroške in šaleške doline naprej skozi naselja do obstoječe AC.
Asics
# 08.07.2015 ob 14:39
Mislim, da je trasa ceste pravilno umeščena.
Tudi pri trasi A1 skrajno severna) so bili protesti in seveda gnojnica (to je korajžnega polivalca geometrov in opreme kar dosti koštala), pa so bili na koncu vsi zadovoljni.
Razni izračuni o ceni trase in primerjava med variantami so po domače čez palec in nimajo nič skupnega z realnimi predračuni, ki pa jih sploh še ni.
Je pa res, da je kmetijska zemlja zemlja dragocena, vendar.....pri vsaki gradnji ceste se je nekaj uniči, žal.
ZeK
# 08.07.2015 ob 13:45
janm

sila uporabno za dnevne migrante!
10 ur vožnje v obe smeri, 8 urnik delavnik in še vedno ostane kar 6 ur, ki jih lahko posameznik preživi povsem po svoji volji. naprimer spi :-)
Wasabi
# 08.07.2015 ob 13:18
Cerar in Mramor sprožata pri ljudeh že isti bes kot Janša.

To ti je vse ista pašta, s tem, da je pač zadnji Mr. Antisimpatikus.
SP 2006
# 08.07.2015 ob 12:15
vau kaki lepi traktorji
aristotel
# 08.07.2015 ob 18:36
V sloviniji so vsi proti vsemu. Nihce ni za nekaj dobrega skupnega.
Nha Trang
# 08.07.2015 ob 17:21
To, da ima občina Braslovče kvalitetno zemljo je mit, ki ga kmetje tam vedno pogrevajo. V resnici je velika večina zemlje slabe kvalitete s prodnatno podlago, kar se pokaže ob vsaki suši, ko je pridelek zelo zmanjšan.
ti-ne
# 08.07.2015 ob 16:17
ponosnikmet

# 08.07.2015 ob 16:12
Vi ki pa komplicirate o traktorjih si ga pa nabavite. IMT-ja pa štoreka pa s furajte okrog... Podarim kosmodisk...

:::::::::::::::::

Ga ne bi raje podaril tistemu, ki na + 45°, 8 ur asfaltira cesto?
Farmergirl
# 08.07.2015 ob 11:47
Celotno traso pod zemljo v predor in je mir. Hahaha aja smo v balkanski sloveniji......
antipopulist
# 08.07.2015 ob 14:01
Ni problema, pa naj država denar za cesto nameni v kak drug del Slovenije, potreb je dovolj...
Enostavno
# 08.07.2015 ob 12:32
Traktorji pred vlado v protest umestitvi hitre ceste

Zastojn.Nič ne pomaga.Škoda nafte.Traktor na njivi(vsaj kakšna korist)..ali pred vlado...škoda nafte.Bolje,da ste prišli z avtobusi ali peš.Dokler boste samo paradirali z piščalkami,transparenti in traktorji se v tej deželi ne bo nič spremenilo.Še enkrat..:škoda nafte za to.
kozloduj
# 08.07.2015 ob 12:08
... v normalnih državah bi storili vse za ohranitev najboljših kmetijskih zemljišč......

... poleg tega bi bilo veliko smotrneje če bi zgolj rekonstruirali obstoječo magistralno cesto proti Velenju v štiripasovnico.............

... ampak v teh krajih že dolgo ni več zdrave kmečke pameti........
nikoli
# 08.07.2015 ob 21:54
Gorenju se slabo piše ker prodaja zanič stroje. V dveh letih in pol mi je crnil štedilnik, hladilnik pa včasih dela,včasih pa tudi ne. Zame je Gorenje mrtvo.
Nha Trang
# 08.07.2015 ob 17:23
Res pa je, da je trasa f-2-2 ekonomsko najdražja od vseh tras in je bila verjetno izbrana samo zato, da bodo nekateri spet zaslužili...
Anves
# 08.07.2015 ob 17:06
Pahor bi reku: raja to mi deli.......
zamudnik
# 08.07.2015 ob 15:44
Kaj ti bo cesta, če imaš traktor? Ta gre tudi čez drn in strn.
stari maček
# 08.07.2015 ob 22:27
Se strinjam,da je kvaliteta izdelka na prvem mestu za uspeh firme,zelo pomembna za uspeh je pa tudi dobra infrastruktura.
stari maček
# 08.07.2015 ob 21:17
Ja res je ,proti pločnikom,proti veternim elektrarnam,protihrupnim ograjam,proti zaprtju šol z 5učenci ali vrtec z 5 otroci,pošt ali banko če prideta dva človeka dnevno.
ponosnikmet
# 08.07.2015 ob 18:02
ti-ne

Aja,zraven podarim še kabino da bo + 50...
brehme
# 08.07.2015 ob 13:35
@anarhija, seveda gre premoženje iz roda v rod, delajo vse generacije, ni to poležavnaja veš .
Pametni narodi čuvajo najboljšo zemljo in je ne porabljajo za avtoceste.
pas normal
# 08.07.2015 ob 12:56
Tako je, nam ni potrebno gledat Grkov, jih imamo doma ... samo strajkali, obrekovali in pritozevali bi se. To je neverjetno kaksni ljudje zivijo v tej sloveniji
stari maček
# 08.07.2015 ob 21:19
Najbolje,da greste v med indijance pod šotor,če nočete napredka.
velenjcan
# 08.07.2015 ob 20:04
predvsem bi bilo dobro ponovno premisliti vse možne variante. neprizadetemu opazovalcu je po moje hitro jasno, da je trasa f2-2 problematična (nefunkcionalna) in draga. kakšno vlogo so pri odločanju igrali vplivneži, je mogoče samo sklepati, brez dvoma pa je bil postopek izveden za slovenske razmere neverjetno hitro in z očitno premajhnim sodelovanjem javnosti. ki ni imela priložnosti in zdaj poskuša nadoknaditi ne po svoji krivdi zamujeno (braslovška iniciativa v zvezi s tem projektom ni prva niti edina ).

pred leti so ugotovili, da je na cesti velenje-arja vas od 20.000 vozil dnevno (kar je v resnici veliko, preveč za to cesto, kar se vidi tudi po tem, da se pogosto voziš v koloni vseh 15 km) šlo proti ljubljani 6.000, drugo pa proti celju. avtocesta bi po trasi f2-2 povezavo s celjem podaljšala, kar bi pomenilo, da bi sicer imeli avtocesto proti ljubljani, povezave proti celju pa ne rešili in bi večina, tj. dobri dve tretjini prometa ostala na stari cesti.

prav tako je posebno poglavje sedanja katastrofalna povezava med velenjem in polzelo, ki bi rekonstruirana (razširjena, zravnana, tretji pas na kritičnih mestih - v klanec, na odcepih itd.) lahko prevzela bistveno večji delež prometa proti ljubljani, pa se je nihče do zdaj ni lotil. podobno je povezava med šentrupertom in zg. savinjsko dolino praktično enaka, kot je bila pred 30 in več leti, ne da bi se kdo kaj posebno sekiral.

celotna zgodba spominja na stare grehe slovenske - ne le prometne politike -, namreč da se vse, kar se prej desetletja ni vzdrževalo in posodabljalo, želi reševati z novim projektom.

ob tem se pa kot običajno spušča en kup megle: eden boljših vicev je argument, da bo gorenje propadlo, če ne bo imelo - kak slučaj! - ravno te avtocestne povezave.

tako da: braslovče, jaz vas podpiram.
kilby
# 08.07.2015 ob 17:59
tisti, ki imajo kakšno informacijo več podpirajo te kmete, saj vedo, da je glavni razlog za pozicijo te najdražje možne trase to, da bodo nekateri s tem ogromno zaslužili. ne govorimo o tej kmetijski zemlji v bližini braslovč, ampak o tem, da so nekteri že pred časom pokupili takrat malo vredna gozdna zemljišča in podobno. in sedaj ta lobi poskuša na vsak način doseči, da se trasa nebi spremenila. glede na to da je tem ljudem uspelo doseči izgradnjo največje vreče brez dna v sloveniji (pri kateri smo se šele na polovici projekta spraševali o njeni smiselnosti) - teš, niti ni dvomov, kje bo potekala trasa.
stari maček
# 08.07.2015 ob 17:53
Najboljše da avtocesto speljejo po zraku.
Hijena
# 08.07.2015 ob 15:23
civilne iniciative so pogubile veliko razvojnih rešitev na račun neinformiranosti in kurje pameti!!!
McClain
# 08.07.2015 ob 13:43
cirkus Medrano
Danger_Mouse
# 08.07.2015 ob 13:36
Kaj je tole danes spet tekmovanje, kdo od mestnih razvajencev bo prispeval bolj bebast komentar? Trasa F2-2, ki jo Braslovčani ne želijo, želi pa jo velenjski lobi (mafija) je cca 40 milijonov dražja od druge trase. Zakaj že? Zakaj se je že TEŠ 6 v fazi izgradnje n-krat podražil? Glavo imate za to, da jo uporabljate in ne zato, da imate pri Mačku lepo frizuro.
stari maček
# 08.07.2015 ob 21:26
Slabo se piše Saleški dolini in Gorenju,kmet ne bo lačen,če bo ob nekaj zemlje,delavci Gorenja pa če bodo ob delo,pa še ostali,ker bo pomoč tem ljudem šla iz našega žepa,oni pa z bogatimi traktorji na cesti,egoizem,nesramnost,dobro poznam Savinjčane.
LjudjeSoOvce
# 08.07.2015 ob 20:45
velenjčan: Tako kot si podpiral TEŠ&? lmao. Odlična investicija.
Kazalo