Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 14 glasov Ocenite to novico!
Megla
Pri vožnji v megli je treba zmanjšati hitrost in jo prilagoditi razmeram na cesti. Foto: BoBo
false
Kot so pojasnili na Agenciji RS za okolje, je pojavljanje megle vezano na nizko oblačnost ob morju, ki jo jugozahodni veter porine proti notranjosti, ne le do Postojne, ampak včasih še višje v notranjost. Foto: Dars

Megla? Pri vidljivosti do 50 metrov naj bo hitrost vožnje največ 50 km/h!

Uporaba dolgih luči je odsvetovana
31. januar 2016 ob 14:17
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ob megli na avtocesti vedno znova prihaja do nesreč zaradi naleta, saj je vidljivost zmanjšana, številni vozniki pa ne upoštevajo zadostne varnostne razdalje in so prehitri.

Na Darsu zato po sobotnem množičnem verižnem trčenju na primorski avtocesti znova opozarjajo, naj vozniki v primeru megle zmanjšajo hitrost, prižgejo meglenke in povečajo varnostno razdaljo.

Pri vidljivosti do 50 metrov naj bo hitrost vožnje največ 50 kilometrov na uro, poudarjajo v Družbi za avtoceste v RS (Dars). Voznikom svetujejo še, naj ohranjajo varnostno razdaljo, odsvetujejo uporabo dolgih luči. Premočna luč se v megli namreč odbija in lahko povzroči samozaslepitev.

Vozniki naj prižgejo zadnje meglenke, ki služijo za boljšo orientacijo drugih voznikov. Če pa se vidljivost izboljša, je treba zadnje meglenke ugasniti, da ne bi slepili voznikov za sabo. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo, na primer pri vožnji v koloni, pojasnjujejo.

Na območjih vzdrževalnih del velja še dodatna previdnost. Zaradi megle so oznake in naprave za usmerjanje prometa namreč pogosto težje razpoznavne, poudarjajo.


Pilotni projekt za vožnjo v megli

Dars je na odseku štajerske avtoceste med Domžalami in Šentjakobom decembra 2014 vzpostavil pilotni projekt signalizacije oziroma napotkov uporabnikom, kako ravnati med vožnjo v megli. Signalizacija, ki napotuje voznika, kako naj v tem primeru prilagodi vožnjo, je sestavljena iz sklopa treh vertikalno postavljenih znakov in horizontalne signalizacije.

Na navedenem odseku signalizacija voznike v obeh smereh opozarja, da je treba hitrost vožnje ob gosti megli prilagoditi tako, da če sta vidna dva polkroga, je treba vožnjo nadaljevati s hitrostjo 70 kilometrov na uro, če pa je viden le en polkrog, mora voznik hitrost vožnje prilagoditi na 50 kilometrov na uro.

Več opozorilnih kanalov
V Darsu voznike opozarjajo na meglo med drugim prek prometnih informacij na radiu, prek portalov, spremenljive prometno informativne signalizacije, na spletni strani www.promet.si, na avtomatskem telefonskem odzivniku o stanju na avtocestah: 080 22 44.

Nadzorniki prometa v nadzornih centrih spremljajo stanje na avtocestah prek videokamer in informacij delavcev - vzdrževalcev avtocest na terenu, prav tako operaterji v Prometno-informacijskem centru pridobivajo informacije neposredno od uporabnikov avtocest, so še zapisali v Darsu.

VIDEO
Reševalne ekipe po nesreči kujejo v zvezde
VIDEO
Največje trčenje doslej še vedno odmeva
T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Shantorian
# 31.01.2016 ob 14:32
Kako pričakujete, da bodo ljudje meglenke prižigali, ko pa ne znajo niti osnovnega - smerokazov prižgati. Večina verjetno niti ne ve, kje se sploh meglenke prižgejo na njihovih avtomobilih.
Kris
# 31.01.2016 ob 14:47
ne znajo niti osnovnega - smerokazov prižgati
Yep, tudi ogledala so za okras. Poglejte na siolu kolekcijo razbitin, ki so jih navozili na parkirišče v Postojno, obup. Kako je stolčen bmw, volvo, kombi, enoprostorec, peugeot je bil zgažen kot s tankom. Verjetno v masovnem naletu največjo vlogo za preživetje odigrata surova fizika in sreča. Srh me spreleti, če samo pomislim v kako pašteto bi se tu spremenila moja 12 let stara koreta. Ne vem kake izkušnje imajo drugi, a jaz sem večkrat opazil da predrzno vozijo vozniki v dobrih, velikih, relativno varnih avtomobilih, ki kvaliteto svojega konjička lažno enačijo z kvaliteto lastnega vozniškega znanja. Še nikoli se mi ni zgodilo, da bi za mano divjala katrca in me z pobesnelim blendanjem hotela zriniti s ceste, kar ne morem trditi za terence in kake druge hude makine.
kolkrkaplc
# 31.01.2016 ob 14:27
Vozniki naj prižgejo zadnje meglenke, ki služijo za boljšo orientacijo drugih voznikov. Če pa se vidljivost izboljša, je treba zadnje meglenke ugasniti, da ne bi slepili voznikov za sabo. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo, na primer pri vožnji v koloni, pojasnjujejo.

Zadnja meglenka služi označevanju zadka avtomobila. Ko opaziš, da je vozilo za teboj prepoznavno pomeni, da si opažen tudi sam. Od takrat naprej vozilo za teboj ščiti tvoj zadek. Takrat ugasneš zadnjo meglenko, ker teži vozniku za teboj. Tako kot zasenčiš dolge luči, ko se srečuješ z drugim vozilom.

Zato je lučka na armaturi za zadnjo meglenko opaznih barv, da je ne pozabiš.
MarcoQ
# 31.01.2016 ob 14:45
Take množične nesreče so dokaz, da ni problem zgolj v nekaterih neodgovornih voznikih.
Če se zaleti 70 vozil je to dokaz, da vsi mi, tudi ti in jaz, vozimo prehitro in s premajhno varnostno razdaljo.
what?
# 31.01.2016 ob 14:43
Ne pišu neumnosti. Meglenko imaš prižgano, dokler je (gosta) megla.

NE, zadnjo meglenko imaš prižgano dokler si SAM, ko imaš koga za sabo jo izklopiš - razen če si nevzgojeno kljuse brez vozniške kulture, potem si to razlagaš iz svojega egoističnega "itak sem samo jaz važen na cesti" pogleda.
ravno tako lahko po tej logiki voziš cel cajt z dolgimi lučmi, saj pa je zelo temno ponoči, kaj me briga če druge to moti.
Državljan št.1
# 31.01.2016 ob 15:31
Normalno je da se upočasni v megli.. a eni debilkoti to ne štekajo in gurajo 130 čeprav ne vidijo niti 1 črte pred sabo. Pol se pa čudimo takim masakrom
amigo
# 31.01.2016 ob 14:24
Na navedenem odseku signalizacija voznike v obeh smereh opozarja, da je treba hitrost vožnje ob gosti megli prilagoditi tako, da če sta vidna dva polkroga, je treba vožnjo nadaljevati s hitrostjo 70 kilometrov na uro, če pa je viden le en polkrog, mora voznik hitrost vožnje prilagoditi na 50 kilometrov na uro

Takšen sistem je na AC Zagreb-Karlovac v uporabi že vsaj 10 let. Seveda morajo zdaj naši, proučevati, modrovati in kasirati, ljudje pa se pobijajo.
beko
# 31.01.2016 ob 14:48
če je vidljivost 50m je še dobr.. ko je vidljivost 2m to je problem..
ga_moram_imet
# 31.01.2016 ob 14:35
Ne pišu neumnosti. Meglenko imaš prižgano, dokler je (gosta) megla.

Se vidi da ne poznaš kulture. Ko je vozilo enkrat za teboj ugasneš meglenko. Ni treba kazat vozniku za teboj, da imaš "nadstandardni" avto ki ima vgrajeno meglenko.
CypressHill
# 31.01.2016 ob 15:34
Ja, zmanjšaš na 50, potem pa mimo tebe švigne Cayenne z 200km/h, ki ga boli ona stvar za meglo.
Vision
# 31.01.2016 ob 15:17
A vidiš, pol pa maš zaradi takih pametnjakovičev kot je @K_ris, kup voznikov, ki vozijo kakor se jm zahoče. Ne, da bi še enkrat pregledali pravilnik, ne da bi upoštevali nasvet, ko jih na njihovo napako opozarjajo drugi. Enostavno je egotrip premočan.

Včeraj se je preko uredništva komercialne TV zahvalil voznik nekemu moškemu, ki je ostale opozarjal z lučko. Napisal je, da če tega možakarja tam ne bi bilo, bi se po vsej vrjetnosti zaletel z najmanj 130 km/h.

Torej.... Vidiš manj kot 50 m pred seboj, pa vseeno tišiš gas na najmanj 130km/h? In pol je kriva megla, pa table, pa DARS, pa kdo še?
soleti
# 31.01.2016 ob 16:51
Ne bom komentiral včerajšne nesreče..
Ampak :
Največkrat ni kriva narava, kriva je neprilagojenost posameznikov na nevarne razmere. Torej človeški faktor. Največkrat zaradi takih (tudi objestnih) posameznikov nastradajo povsem kulturni vozniki in njihovi sopotniki.
Joj mi gre gre na živce ko se mi kakšen idiot med vožnjo nalepi od zadaj. potem pa kar ne prehiti. In včasih prehiti (pazi to) šele ko je omejitev v naselju 50, ko jaz zmanjšam po omejitvah.. Potem ga čez 5 minut dohitim ko čaka na semafor.
Vsekakor je v prometu ključna ustrezna varnostna razdalja. Ampak pri nekaterih ljudeh je prisotna tudi neka neučakanost, če že ne histerija. Pa naj bo to na cesti, pred blagajno v trgovini itd..kot, da se gre za sekunde..Do ugotovitve, da se takim ljudem v resnici največkrat sploh ne mudi sem skozi leta izkušenj tudi že prišel. Gre le za neko splošno histerijo, ki vlada v svetu. Seveda na nepredvidljive situacije zmeraj ne moremo vplivati, in bodo nevarnosti zmeraj prisotne.
rdečinavijač
# 31.01.2016 ob 15:59
Megla? Pri vidljivosti do 50 metrov naj bo hitrost vožnje največ 50 km/h!

Iz videnega na naših AC to ne velja za BMW-je in Audije.
neutrino
# 31.01.2016 ob 14:28
Čeprav bi bil malo daljši naslov, bi lahko še vseeno tudi omenili kaj o varnostni razdalji v samem naslovu.
Pomen varnostne razadlje se nekako vedno postavlja v drugi plan in tako mimogrede omeni, ko je v resnici vsaj enako pomembna kot hitrost!
jest25
# 31.01.2016 ob 15:57
razen če si nevzgojeno kljuse brez vozniške kulture, potem si to razlagaš iz svojega egoističnega "itak sem samo jaz važen na cesti" pogleda.

To me spomni na tistih 80% ljudi, ki ne uporabljajo smerokazov, ali pa jih uporabljajo samo kadar je nekdo za njim. Tako ga čakaš ker zavijaš levo, njemu se pa ne da nakazati smeri, ampak prav tako zavija levo inne pelje naravnost. Ampak kaj moremo. Slovenska kultura vožnje je žal na takem nivoju. Balkan pa to.
blbl
# 31.01.2016 ob 15:16
ne morem verjeti kakšni degeneriki na cesti.

CPP jasno predava, da se meglenke uporabljajo ko je vidljivosti MANJŠA OD 50 METROV. Potem pa dežuje in je vidljivost neskončna, a bedaki vsa možna svetila na avtu vklopijo. Če mi kdo ne izklopi zadnje meglenke, ko sem za njim, mu pač vrnem z dolgimi ksenonkami.
pomladnidnevi
# 31.01.2016 ob 16:31
Sami so si krivi. Saj pa pri megli ne moreš drvet 14o km/h. Vzgoje ni, dragi moji.Kaka tabla, to je smešno. Norci, idioti -dol iz cest!!!!
what?
# 31.01.2016 ob 14:49
In v megli (ali drugemu razlogu za slabo vidljivost) zadnjih meglenk ne izklopiš, ko te dohiti drug avto.

torej te avto dohiti in vidi tvoje meglenke: komu so torej tvoje meglenke od tega trenutka dalje namenjene - razloži prosim:
voziš se po cesti z meglenkami in za tabo pripelje avto. ta avto za tabo te sedaj vidi tudi brez meglenk. torej komu so tvoje meglenke namenjene? ako pripelje še en avto za vama obema, ta avto ne bo opazil tvojega avta, ampak vozilo za tabo. torej kateremu K so namenjene tvoje meglenke?
viisaus
# 31.01.2016 ob 17:34
Ni kriva ne signalizacija in ne megla,ampak izključno objestbost voznikov.1 mesec nazaj sem se peljal po primorski avtocesti,megla da sem videl 10 m pred sabo,klub meglenkam in led lučem... peljal sem kot po jajcih cc 80(v bitu še to preveč?.. mimo mene so padali z 150km in več na uro.Z ženo sva se pogovarjala,kako si upajo v taki megli peljati tako hitro.... avto ni problem peljati 150 na uro,problem ga je ustavit pri 75 na uro... pa srečno vožjo vsem skupaj....
veleum77
# 31.01.2016 ob 15:51
juk

vozi toliko , kolikor vidiš pred sabo, da se boš ustavil po potrebnem. zaradi tega ni potrebno avtocest zapirat. večji problem je aroganca voznikov.
veleum77
# 31.01.2016 ob 15:34
ja ne vem no . težko je biti pameten. ampak , ko sem naredil izpit mi je oče rekel "vozi toliko , kolikor vidiš pred sabo".
verjetno bi kdo vozil počasneje , ampak se je bal naleta od zadaj.
pullach
# 31.01.2016 ob 17:28
Ste pa eni zelo občutljivi na zadnjo meglenko. Se strinjam, da se to ugasne čim ni več potrebe, samo mene osebno tako zelo spet ne živcira. Očitno imate suhe oči, ne vem kaj drugega bi bilo to draženje. Probajte s kapljicami za oči. Precej bolj je moteče stat na semaforju pri rdeči, spredaj pa avto s full led lučmi in drži na bremzo, ker je avtomatik. Za te primere bi tudi že lahko pogruntal nek senzor, da bi se svetilnost rahlo zmanjšala.
ABADON
# 31.01.2016 ob 17:12
Ravno prisel s poti. Me zanima kdaj bo policija zacela delat red na avtocesti???
Folk telefonira. Se mirno vozi po prehitevalnem pasu. Tisti z 200 na uro blendajo k bolani. Meglenke vklopljene v jasnu noci.
In se in se. In to ze leta. Pa nikjer policija.

In koliko casa bo se trajalo, da se nas ne zasciti pred tistimi, ki vozijo v nasprotno smer???
Kdaj bodo dal zeblje ne dovoze?!
Koliko jih se mora umret???
leond
# 31.01.2016 ob 15:08
Teh belih pik med Domžalami in Ljubljano še podnevi v poletju ne vidiš, saj so narisane na prav tako belo podlago.
nemoremsespomnit
# 31.01.2016 ob 17:19
Zanimiva tale debata o zadnjih meglenkah...

Nekako tako je: ljudje na cestah je ne znajo uporabljat. Zakaj? Ko padejo tri kaplje dežja, jih prižigajo. Ko prodajo 20 let star Renault in kupijo novo Dacio, jo prižgejo. Ko je na mostu čez Muro rahel pas meglice, jo prižgejo (in jo imajo prižgano še v Postojni). Ko se oblačnost malce spusti, jo prižgejo... Zadnja meglenka je moteča za voznika za nami. Če se nam je približal (v slabši vidljivosti) in vozi s primerno razdaljo za nami, nas je opazil. Saj imamo prižgane tudi zadnje luči.

Seveda, v tako ekstremnem primeru zmanjšanja vidljivosti, kot je bilo (predvidevam) včeraj, je pa verjetno v vožnji skozi tak pas megle priporočljiva tudi prižgana meglenka. A ko se vidljivost izboljša in smo v koloni, ljubi bog, ugasnite jo...
veleum77
# 31.01.2016 ob 15:47
Več udeležencev nesreče je povedalo, da je še več mrtvih in ranjenih preprečil fant, ki je stal ob cesti in opozarjal druge voznike. Gre za Primoža Pinteriča iz Postojne, ki je novinarki Radia Slovenija Sabrini Mulec pojasnil, da je videl tovornjak, ki mu je utripal z žarometi, ko je peljal naproti.

"Ustavil sem na odstavnem pasu, kakor hitro sem mogel, ko sem videl nesrečo, poslal dekle ven iz avtomobila, gledal v ogledalo, da kdo ne prileti vame in ko sem videl, da je prosto, sem skočil ven," je povedal Pinterič, ki je najprej preveril, ali je z dekletom vse v redu, nato pa na nesrečo z mahanjem začel opozarjati še druge.


-----------

sicer iz sosednjega članka je tole. na cesti moraš gledat non stop okoli sebe. me prav zanima koliko voznikom je blendal voznik tovornjaka in so ga spregledali oz. sploh niso gledali in šli na polno v meglo.
in ja zgleden voznik je tale fant
Vision
# 31.01.2016 ob 15:44
Zakaj je razmeroma malo prometnih nesreč dokler se vozniki urijo v avtošolah?

Ker rabijo 10 sekund da speljejo na zeleni, vmes jm avto crkne, pol jim rata speljat, pol pa se vozijo 40 kjer je 50. Če bi vsi tako vozili res ne bi bilo nesreč kaj dosti, bi pa rabil eno uro za 2-3km čez mesto.

Je pa meni osebno všeč Nizozemska, kjer je večinoma 100km/h omejitev na avtocestah in si (ko se navadiš) neprimerno bolj varen. Tam se "divjaki" vozijo z 120 -130km/h :-)
kolkrkaplc
# 31.01.2016 ob 14:50
K_ris
Ne pišu neumnosti. Meglenko imaš prižgano, dokler je (gosta) megla.

Meglenko se uporablja, ko jo rabiš, ne ko je (gosta) megla. Nekomu je gosta megla že, ko se ne vidi Kamniških alp iz Ljubljane. Tudi če je res gosta megla in je avto za teboj, bo ta voznik (ponoči) videl en velik rdeč madež pred seboj. Rdeča barva je agresivna zato moti voznika.

Včerajšnji dogodek je poseben, ko je megla v pasu. Govorim o megli večjih področij.
RJSlo
# 31.01.2016 ob 17:06
No ja. Tako pa izpade, če vozniki prejmejo kulturo vožnje s kupljenim vozniškim dovoljenjem. O upoštevanju CPP je pa sploh brez veze pisati.

Na tečaju teorije CPP so vsem, ki so se tega tečaja udeležili lepo narisali na tablo varnostno razdaljo, enačbo za to isto in še dodatno razložili kako voznik oceni to varnostno razdaljo.

Prilagajanje razmeram na cesti je pa sploh problem. To za večino voznikov pomeni, da, če je cesta prosta potem gas do konca. Saj tako ni nikogar. Niso krive oznake oziroma pomanjkanje le-teh. Kriva je objestnost voznikov.

Žalostno je tudi, da šele, ko pride do nesreče s smrtnim izidom takrat se začne "poučevanje" vseh in vsakogar.
veleum77
# 31.01.2016 ob 16:43
vozi toliko kolikor vidiš pred sabo. vse drugo je blef. ja, blef.
vse drugo je aroganca
K_ris
# 31.01.2016 ob 16:33
@veza

Na avtocesti v megli vsaj po mojem mnenju nihče nima prav nobenega razloga, da vozi "na majhni razdalji".
primos
# 31.01.2016 ob 16:06
kris

tebi se vidi da si voznik iz nekih drugih časov, ko še ni bilo meglenk. Zato tudi ne poznaš pravilne uporabe. Preberi si CPP

Zakon o pravilih cestnega prometa 71 točka:
(4) Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 m ali kadar meglenke delujejo v funkciji prilagodljivih žarometov. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).
elGoyc
# 01.02.2016 ob 08:51
Ne bom tukaj poimensko izpostavljal vaših komentarjev, amoak nekaj vas nima razčiščenih osnovnih pojmov o določenih stvares.
1. Zadnje meglenke rdeče barve se uporabljajo samo pri zmanjšani vidljivosti. Kadar nas dohiti drugo vozilo jo je potrebno izključiti. vir:http://www.tecajcpp.com/
cpp/udelezenci.php

Zadnja meglenka je nezasenčena luč in slepi tudi na dovoljeni varnostni razdalji, ki je pri 50 kmh cca 30m.
2 Glede maksimalne hitrosti je povsem enostavno pravilo, da se moramo vedno varno ustaviti do točke vidljivosti. Če tega ne počneš, voziš na slepo, kar je popolnoma objestno in neodgovorno. Povzročitev nesreče zaradi 2X prekoračene dovoljene hitrosti bi moral biti kazenski pregon, tudi v primerih, ko se mora upoštevati hitrostna omejitev zaradi razmer na cesti.
3. Prosim ne fantazirajte o tem, kako neverjetno hitro in tekoče se vozi po Padski nižini, Nemčiji itd. ker imajo večinoma povsod ta sistem omejitve hitrosti s polkrogi. V Italjiji je takšnih AC 1300km in to večinoma v Padski nižini. Omejitev je 60 ali 40 kmh
4. Sistemi za samodejno zaviranje oz. aktivni tempomati oz. Active Cruise Control so sicer dobra zadeva, ampak slabo delujejo v pogojih, ko je v ozračju veliko vode, ker se radarski valovi od nje odbijajo in motijo napravo.
5. Glavni problem pri nas je neizmerna živčnost voznikov, na kar tudi sam nisem imun. Tega v tujini ne opazim toliko, manj je blendanja, leplenja na zadnji odbijač, namernega oviranja hitrejših vozil itd.
ZETAC
# 31.01.2016 ob 19:56
K takšnim nesrečam največ prispeva neupoštevanje osnovnih varnostnih pravil, ki pridejo do izraza predvsem v slabih vremenskih razmerah. Če je megla, je pač potrebno zmanjšati hitrost in pika, iz lastnih izkušenj pa vem, da se večina tega ne drži.
pullach
# 31.01.2016 ob 17:23
Veliko se jih vozi na slepo v gosti megli 100kmh in več..očitno so jasnovidni
radojko
# 31.01.2016 ob 16:23
Nekdo je napisal, da se meglenke prižgejo kadarkoli je vidljivost slaba. Niti slučajno ne drži. Meglenke se kot, že ime pove, prižgejo zgolj in samo, to ali jo potem ko se ti nekdo približa ugasneš je z vidika varnosti že manj bistveno, ampak...v dežju se meglenk ne prižiga, ker temu niso namenjene. Dež ni megla in tam dosežeje ravno nasproten učinek! Slepijo voznike zadaj in močno povečajo nevarnost. Včasih sem to neumnost opažal samo pri Italijanih (če kje, se ravno pri njih to pojavlja...), zadnji čas pa je tega več in več v Sloveniji. Ljudje bi lahko poskušali malo razmišljati glede tega, če pa že tega ne znajo pa vsaj se pozanimati nekje o tem, ker to je v vsej literaturi o varni vožnji.

Druga stvar pa ta nesreča... Jaz bom rekel tako, splet okoliščin. Tisti, ki je prvi povzročil trčenje je po vsej verjetnosti naredil nekaj narobe, ali bil prehiter ali imel premajhno varnostno razdaljo. Ampak še 70 avtomobilov zadaj... Sem siguren da vsaj kdo, če že ne večina upoštevala pravila. Ampak če nekaj nepremično stoji sredi ceste (torej avti, ki so se prvi zaleteli) in je megla zelo gosta je še pri 50km/h vprašanje če boš znal ustavit... Prav tako varnostna razdalja - kaj ti pomaga 100m varnostne razdalje, če vidiš samo 30m naprej? Ko boš ti videl, da nekaj stoji pred tabo, ne bo več 100m, pa če imaš tako dober namen...
Kar hočem reči, ne gre pretirano obtoževat kogar koli, ker se ne ve koliko možnosti vpliva so dejansko imeli.
Če že kdo, je kriv tisti, ki je prvi povzročil nesrečo, nalet je potem bolj pravilo kot izjema. Še posebej če ni nobenih obvestil o nezgodi, ki jih menda ni bilo.
tigr1924
# 31.01.2016 ob 16:07
Sem se peljal 2 meseca nazaj ponoči oz. zgodaj zjutraj, ko je bila še trda tema, po takšni megli, da sem videl samo eno sredinsko prekinjeno črto pred sabo. Zaradi zgodnje ure ni bilo veliko prometa in zmanjšam hitrost na 80 km/h kar bi bilo še vedno preveč, če bi naenkrat pred mano bila nesreča kot v tem primeru ampak počasneje se nisem upal peljati.
In tako se peljem nekaj časa nakar me dohiti tovornjak in se mi prilepi totalno na rit (max 2m razdalje). Čez čas je sicer povečal razdaljo na kakšnih 10m vendar se je tako peljal za mano kakšnih 10 km dokler se megla ni malo razkadila in sem povečal hitrost.
andrejslo1
# 31.01.2016 ob 15:50
Zadnja meglenka ni moteča na nivoju dolgih luči nasproti vozečega avtomobila, je pa vseeno precej moteča in zmanjšuje koncentracijo oz pozornost na okolico voznika za tabo. Sploh v gosti megli ko se vse skupaj še potencira (zato v megli ali med snežnim metežom dolge luči prav nič ne pomagajo oz so moteče).
Mislim da bi se moralo znanje predpisov in psihične sposobnosti voznikov (seveda brez naših stoškov) preverjati večkrat v življenju, glede na komentarje na raznih portalih... S tem mislim tudi na počasno vožjo ali prehitevanje s 100km/h na prehitevalnem pasu, pozicioniranje vozil v zastoju na avtocesti, ignoranca ljudi o raznih lučeh, utripalih na avtu in podobno... Bi se kultura vožnje hitro dvignila.
cybergt
# 31.01.2016 ob 15:35
Skratka prilaganje cestnih predpisov sebi in svojim "sposobnostim" se ne splača.
Zakaj je razmeroma malo prometnih nesreč dokler se vozniki urijo v avtošolah?
Prav zaradi prisotnosti izkušenih ljudi in natančnega upoštevanja prometnih predpisov...
veza
# 01.02.2016 ob 07:38
kanta

piše " In caso di nebia- 30 km/h" , in narisani so tisti krogci, pa kaj te bom prepričeval...
Ramus
# 31.01.2016 ob 23:54
Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).

Tako je, v koloni vozil, ko ste že opaženi, ne potrebujete meglenke. Ampak to je za povprečnega slovenskega voznika, žal povsem nedojemljivo, saj je praktično redko kdo izklopi.
K_ris
# 31.01.2016 ob 23:26
@Psiho1

Če jo imaš prižgano le, ko je vidljivost manjša od 50 metrov (tako predpisuje zakon), potem se težko vidi 100 metrov daleč.
tartini
# 31.01.2016 ob 18:02
Megla? Pri vidljivosti do 50 metrov naj bo hitrost vožnje največ 50 km/h!

Pobožne želje. To zimo je bilo na Obali oz. Primorskem dosti megle. Norci pa vozijo nad 130 km/h. Policije seveda ni nikjer niti za vzorec. Včasih je kakšna ''škatla'' pred cestninsko postajo in nič drugega. Kjer ni maćke miši plešejo.

Krivi so seveda politiki ki zadnjih 20 let sistematično uničujejo policijo. Ni dovolj ljudi in ni opreme. Seveda pa med policaji ni dovolj ZNANJA in ni nobene volje za delo. Tudi ko ne štrajkajo.
primos
# 31.01.2016 ob 16:20
zrakoplov

preberi si dva posta pred tvojim mojega, kjer sem prilepil izrezek iz zakona
Zakon o pravilih cestnega prometa 71 točka:
(4) Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporablja zasenčene žaromete ali meglenke ali kombinacijo teh žarometov. Uporaba meglenk je dovoljena le, kadar je vidljivost manjša od 50 m ali kadar meglenke delujejo v funkciji prilagodljivih žarometov. Uporaba zadnjih meglenk ni dovoljena na vozilu, za katerim vozi na majhni razdalji drugo vozilo (npr. v koloni vozil).

takšni kot si ti ste nevarnost za vse udeležence v prometu, ker kršite še bog ve koliko vseh pravil, seveda pa se skrivate za egom in kvazi vsevedno pametjo in lastno nezmotljivostjo
cybergt
# 31.01.2016 ob 16:08
Znamka avtomobila je popolnoma irelevanten podatek pri obnašanju posameznika v prometu.
Če ima voznik agresiven stil vožnje je vseeno ali ima avtomobil 75KM ali 350KM.
veza
# 31.01.2016 ob 15:54
K_ris
# 31.01.2016 ob 15:32

ne pomaga nič, odslej se vozim samo ob lepem vremenu, če klapa ne ve, kdaj in kdo mora imeti vklopljeno zadnjo označevalno lučko, beda od bede...
Zheega
# 31.01.2016 ob 15:41
Blbl
Bravo, z naziganjem tadolgih gotovo prispeva k bolj varnim cestam in manjsi "degeneriranosti" voznikov.

A ni zanimivo: vsi cestni norci, ki jih poznam, imajo strasno veliko za povedati glede slae voznje drugih. Dobri vozniki se ne pizdijo cez ostale udelezence, ampak se jim enosavno prilagodijo. To pa zal ne pomeni, da jim vrnejo z isto mero.
Ravno taki povzrocate najvec nelagodja na cesti.
samogledam
# 31.01.2016 ob 14:40
ja to je pa tako, ko imamo v medijih bolj pomembne okrogle mize, od vzgoje državljanov...pa saj se ne znajo niti za mizo obnašat, kaj šele na cesti...reklama za hitrejši in močnejši avto je pa itak stalnica,ne pozabijo povedati, da ni problem stisnit na 220 km/h in privarčevati na času, problem nastane,ko ga moraš ustavit pravočasno, o tem pa nič.
Ramus
# 31.01.2016 ob 23:48
Vozniki naj prižgejo zadnje meglenke, ki služijo za boljšo orientacijo drugih voznikov

Vendar jih tudi ugasnite, ko vas vozilo za vami dohiti in opazi. So namreč izjemno močne in moteče za tistega za vami. Ko ste bili opaženi jih lahko izklopite. Jih pa ne vžigajte v samo dežju, kjer so izredno moteče za voznika za vami.
Bobr
# 31.01.2016 ob 18:37
Če je vidljivost manjša od 20 metrov bi cesto morali zapreti. NI šans da zaviraš če 20 metrov pred sabo zagledaš kolono stoječih vozil, razen če pelješ 30 kilometrov na uro.

Pozimi je čez kako reko vidljivost praktično nična, kaj naj sedaj zaprejo most ljudje pa peš naprej? Megla ni faktor da bi se ceste zapirale saj je v osnovi možno prilagoditi hitrost...sedaj ali ljudje to naredijo je pa druga, nesreče se dogajajo tudi ob jasnem vremenu.
Kazalo