Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 27 glasov Ocenite to novico!
Najbolj množična prometna nesreča v zgodovini Slovenije, 30. januar 2016, masovka
Do verižnega trčenja vozil na primorski avtocesti je prišlo med priključkom Senožeče in razcepom Nanos proti Ljubljani. Foto: MMC/Televizija Slovenija
Najbolj množična prometna nesreča v zgodovini Slovenije, 30. januar 2016, masovka
Nesreča se je zgodila v soboto okoli 14. ure, primorska avtocesta pa je bila na tistem odseku zato 10 ur zaprta za ves promet. Foto: MMC/Televizija Slovenija
false
Ob megli na avtocesti vedno znova prihaja do nesreč zaradi naleta, saj je vidljivost zmanjšana, številni vozniki pa ne upoštevajo zadostne varnostne razdalje in so prehitri. Na Darsu voznike prosijo, naj ob megli vendarle zmanjšajo hitrost, prižgejo meglenke in povečajo varnostno razdaljo, odsvetujejo pa uporabo dolgih luči. Foto: Barbara Renčof
Najbolj množična prometna nesreča v zgodovini Slovenije, 30. januar 2016, masovka
Tako na policiji kot v Darsu podrobno o vzrokih nesreče še ne želijo govoriti. Več podatkov bo znanih po jutrišnji tiskovni konferenci. Foto: MMC/Televizija Slovenija
VIDEO
Reševalne ekipe po nesreč...
VIDEO
Največje trčenje doslej š...

Dodaj v

Med žrtvami množične nesreče dva Slovenca ter državljana Romunije in BiH-a

Primorka po odstranitvi posledic nesreče znova odprta
31. januar 2016 ob 06:39,
zadnji poseg: 31. januar 2016 ob 14:08
Ljubljana - MMC RTV SLO

Policija še vedno ne ve natančno, koliko oseb je bilo udeleženih v najbolj množični nesreči v zgodovini Slovenije in koliko je bilo poškodovanih. Potrjeno pa je število smrtnih žrtev.

"Potrdimo lahko, da so v nesreči štiri osebe izgubile življenje, 60-letni državljan Slovenije z Vrhnike, 19-letna državljanka Slovenije iz Ljubljane, 63-letni državljan Romunije in 30-letni državljan BiH," so sporočili s Policijske uprave Koper.

Zaradi obsega nesreče njena obravnava danes sicer skoraj gotovo še ne bo zaključena, je dodala tiskovna predstavnica Anita Leskovec.


Policisti nadaljujejo z zbiranjem obvestil, z opravljanjem razgovorov z udeleženimi in s sestavljanjem natančnejšega poteka dogodkov.

V verižnem trčenju je bilo več oseb huje in laže poškodovanih, odpeljani so bili v bolnišnice v Izolo, Šempeter in Ljubljano. Točno število poškodovanih po navedbah policije še ni znano, saj še vedno zbirajo podatke, laže poškodovani pa so se zglasili v bolnišnicah tudi naknadno.

V nesreči je bilo po do sedaj zbranih podatkih udeleženih več kot 55 osebnih vozil, sedem tovornih vozil in en avtobus, so še zapisali.

Gosta megla presenetila voznike
Kot je poročal Radio Slovenija, je bilo v nesrečo vpletenih okoli 200 ljudi, ki jim je pomagalo 70 gasilcev iz najmanj enajstih gasilskih društev iz občin Postojna, Divača in Sežana.

Vzrok nesreče so bile slaba vidljivost zaradi megle, neprilagojena hitrost in prekratka varnostna razdalja. Po dosedanjih ugotovitvah so prvemu večjemu naletu več kot 50 vozil sledili še trije manjši naleti.

Avtocesto so za promet znova odprli nekaj minut pred polnočjo, do takrat pa so policisti, gasilci, delavci Darsa in ter vlečne službe odstranjevali posledice množičnega verižnega trčenja.

Nekateri še vedno v bolnišnici
Večino ponesrečencev, ki so jih po nesreči prepeljali v različne bolnišnice, so v tem času že odpustili, nekateri hujši primeri pa ostajajo v bolnišnični oskrbi.

V ljubljanski klinični center so pripeljali 10 ponesrečencev. Sedem so še istega dne odpustili, trije pa so še vedno hospitalizirani, med njimi je tudi italijanski državljan. Pri dveh poškodovanih gre za zlome in potrebujejo operativni poseg, je pa zdravstveno stanje vseh treh stabilno, so pojasnili.

V šempetrsko bolnišnico so pripeljali tri poškodovance, od tega enega Madžara, ki je čez noč ostal na opazovanju. Ena bolnica je teže poškodovana in je v intenzivni negi, vendar zunaj smrtne nevarnosti, še en udeleženec v nesreči pa je bil po ambulantnem pregledu odpuščen domov, je pojasnila direktorica bolnišnice Nataša Fikfak.


Dobro usklajen odziv na nesrečo

Ekipa postojnske nujne medicinske pomoči je na prizorišče nesreče prispela 15 minut po prejetju obvestila o dogodku, aktiviran je bil štab postojnske civilne zaščite.

Vodja zdravstvene oskrbe v postojnskem zdravstvenem domu Gordana Kalan Živcec je povedala, da je bila akcija izredno dobro usklajena. Vse službe - od gasilcev, reševalcev, DARS-a, civilne zaščite in centrov 112 in 113, pa verjetno še katera - so pokazale odlično usklajenost.

Sprejemni center za udeležence nesreče
Po izkušnjah izpred dobrega leta dni, ko so morali v Postojni poskrbeti za udeležence podobne prometne nesreče na avtocesti, kot se je zgodila v soboto, je občinski štab Civilne zaščite (CZ) Postojna v gasilskem domu v Razdrtem odprl sprejemni center. Vanj so prepeljali 89 nepoškodovanih udeležencev verižnega trčenja na Golem vrhu.

Do gasilskega doma so jih vozili gasilci v svojih vozilih, je povedal poveljnik postojnskega štaba Cvetko Kravanja. Tam jim je občinski štab Rdečega križa ob pomoči domačinov in gasilcev najprej ponudil tople napitke, zvečer pa so jim ponudili tudi hrano.

Po odprtju sprejemnega centra je udeleženim v nesreči z nasveti pomagala tudi socialna delavka, kasneje pa se jim je pridružil še psiholog Žarko Trušnovec. Ta je povedal, da hujših travm med ljudmi ni bilo, so pa za pogovor zaprosili nekateri gasilci, ki so sodelovali pri reševanju.

Tujim udeležencem nesreče, med katerimi je bilo 31 romunskih in devet madžarskih državljanov, so v postojnskem hotelu Šport priskrbeli prenočišče. Zjutraj je večina med njimi že odšla proti domu s prevozi, ki so si jih organizirali sami ali preko veleposlaništva svoje države, je še povedal Kravanja.

Tudi slovenskim državljanom so ponudili prevoz proti domu, vendar so si ga vsi že sami organizirali, ko so se po prihodu v sprejemni center javili svojcem.

Pri pomoči so tokrat potrebovali tudi prevajalce - na pomoč je prišel prevajalec za madžarski jezik, z Romuni pa so se pogovarjali v italijanskem jeziku.

Kravanja je še povedal, da je celotna organizacija potekala dobro, na srečo pa tudi med ljudmi v sprejemnem centru ni bilo nikakršne panike, pač pa so bili zelo strpni in hvaležni za vso pomoč.

Primož Pinterič s hrabrim opozarjanjem preprečil še hujšo tragedijo
Več udeležencev nesreče je povedalo, da je še več mrtvih in ranjenih preprečil fant, ki je stal ob cesti in opozarjal druge voznike. Gre za Primoža Pinteriča iz Postojne, ki je novinarki Radia Slovenija Sabrini Mulec pojasnil, da je videl tovornjak, ki mu je utripal z žarometi, ko je peljal naproti.

"Ustavil sem na odstavnem pasu, kakor hitro sem mogel, ko sem videl nesrečo, poslal dekle ven iz avtomobila, gledal v ogledalo, da kdo ne prileti vame in ko sem videl, da je prosto, sem skočil ven," je povedal Pinterič, ki je najprej preveril, ali je z dekletom vse v redu, nato pa na nesrečo z mahanjem začel opozarjati še druge.

G. V., T. H.
Prijavi napako
Komentarji
mag.lepi
# 31.01.2016 ob 08:09
če ne vidiš 10m potem voziš s hitrostjo da se ustaviš če je kaj pred tabo 10m... čist osnovnošolsko...
Kris
# 31.01.2016 ob 08:36
kdo je odgovoren, da avtocesto niso zaradi megle zaprli Odgovoren, odgovoren... Vozniki so odgovorni! Kaj ko bi znali paziti nase in na druge? Vsak drugi že čveka po telefonu, ignorira razmere in soudeležence, vozi v vseh razmerah enako, se pravi prehitro. Zapirat avtocesto zaradi megle? Reci da se hecaš
tinesi
# 31.01.2016 ob 07:20
Predvsem prilagoditev vožnje razmeram na cesti...
hervard
# 31.01.2016 ob 06:49
Gasilec sem. Ne jamram. Pomagam.
Buntovnik
# 31.01.2016 ob 07:37
Megla se na tem območju ponavlja že kar nekaj dni, in stalni koristniki AC ki so bili udeleženi v nesreči to vedo, vendar jih to verjetno ne gane. Sem vozil v teh dneh kamion z hitrostjo cca 80 km/h vendar sem bil za večino prepočasen.
gorenc007
# 31.01.2016 ob 08:26
upam, da so priskočili na pomoč tudi tisti, ki neupavičeno prejemajo dodatek na pripravljenost........
Wasabi
# 31.01.2016 ob 08:31
Eni imajo konstantno meglo v glavi, potem pa ne poštekajo, da je megla, in da ne morejo več biti nabiti na prednji avto.
vslivnje
# 31.01.2016 ob 09:19
Nekdo je napisal, da se zahvaljuje temu možaku t lučko, ker drugače bi se v vozila zaletel s hitrostjo 130 km/h.

Pred sabo ne vidiš 40m pa voziš 130 km/h?!?!?!? Tako pa je to. Sem se enkrat v decembru peljal po avtocesti, megla taka, da nisem videl več kot 50m in sem se peljal ca. 60km/h (še to je bilo perhitro), po prehitevalnem pasu pa so me avti in tovornjaki prehitevali kot za šalo, vsak je vozil vsaj 100 na uro...
Hladilnik
# 31.01.2016 ob 08:56
se strinjam s Krisom in podobnimi - odgovornost je na vozniku, tu ni debate...

težko je pametovat, kaj in kako... dovolj je samo 1 voznik, ki ni navajen na take razmere in močno zmanjša hitrost, ali po drugi strani 1 "objestnež" preveč samozavestno vozi svojo linijo, brez da bi pričakoval, da bodo pred njim nekateri močno (upravičeno) cvikali in vozili veliko počasneje... en trk je dovolj in so vsi na kupu...
los-t
# 31.01.2016 ob 09:17
Cesta,megla,led,sneg,slaba signalizacija,to so samo izgovori voznikov ki tiscijo cez 150 in imajo ves cas v roki mobitel in so prepricani da je avtocesta samo zato da ti ni treba se zavijat zraven...ce ne vidis 50m pred sabo,potem pelji tako da bos lahko ustavil prej, ce imas led pod kolesi potem pelji tako da te ne more obrnit,ce nimas izkusenj s snegom ostani doma al pejt pa na bus...vozniki odlocamo ali bo nesreca ali ne,nihce drug namesto nas!
Buntovnik
# 31.01.2016 ob 07:39
ne-ti-si kaj ima cesta pri tej nesreči veze
esspero
# 31.01.2016 ob 08:26
Kot opažam že vseskozi je ogromna nestrpnost ljudi vsepovsod po SLO. Vsem se nekam mudi , ne prilagajajo hitrost razmeram na cestah. Enkrat sem peljal od Benetk do SLO v tako gosti megli da nisem videl 5 m pred seboj. Vozil sem 40 km h. Čeprav sem bil utrujen sem moral zdržat in nisem riskiral npr 80 h. Za 60 -70 km sem porabil skoraj 2 uri z odmorom. Samo en objesten voznik je dovolj za katastrofo. Kje so bili policaji da bi umirili promet.? DARS zna kasirati, drugače pa je to socialistični nesposobni mastodont. Z pomankljivo signalizacijo ob takšnih primerih.! Zakaj ne umaknejo kasirnic , če imamo vinjete.? Groza , kdo bo odgovarjal.?
mr.krpan
# 31.01.2016 ob 09:33
Zdravo. Včeraj sem se ravno v času nesreče peljal v nasprotno smer, proti kopru in ko si na začetku klanca v Razdrtem zapeljal naravnost v meglo so avti 10 m naprej že stali. Tega nisi mogel pričakovat. Še dobro da nam je nekdo mahal, naj upočasnimo, ker drugače bi bila katastrofa še v to smer. Megla se tam začne dost naenkrat in časa za zaviranje ni blo veliko. Sicer pa vsa pohvala gasilcem, reševalcem..., ki so res hitro reagiral. Bi blo pa dobro če bi recimo vsaj 1 km pred klancem vzpostavli opozorilno tablo, ker znajo bit tam razmere res muhaste
K_ris
# 31.01.2016 ob 09:29
@vslivnje

Nekdo je napisal, da se zahvaljuje temu možaku t lučko, ker drugače bi se v vozila zaletel s hitrostjo 130 km/h.


Točno ta izjava je tudi mene zelo zmotila. Tudi če bi šlo za meglo v pasovih, vsaj čez dan že precej vnaprej vidiš, kje se začne megla. In kaj v takšnih razmerah delaš s hitrostjo 130 km/h?
stewie
# 31.01.2016 ob 07:42
Se bojim, da se bodo okrog tega g. Pinteriča že začeli kmalu sliniti politiki in se fotkati z njim, ter govoriti floskule, kako je on pravi Slovenec, ki rad pomaga in preprečuje še hujše tragedije.
mcHudurra
# 31.01.2016 ob 14:45
Neki dan sem vozila hči iz šole stojim pred semoforjem in v vzratnem ogledalu opazujem kako se mi s kar veliko hitrostjo približuje avto prižgem vse štiri smerne kazalce, opozorim voznika, da stojimo in se že pripravljam, da mu ne bo uspelo ustaviti, na srečo ustavi in glej hudiča za volanom sedi mlado dekle in govori po mobitelu. Speljemo ona še vedno govori, pripeljemo na Ižanko ona še vedno govori, pripeljemo do krožnega prometa na Ižanki ona še vedno govori, vozi prilepljena na moj odbijač. Gledaš in ne moreš verjet. Mogoče ta komentar glih ne paše pod to novico samo še danes sem jezna in besna, kaj lahko taki deb...... naredijo nedolžnim ljudem.
nanok1ll3r
# 31.01.2016 ob 10:09
Samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo tam nesreča.
Vozim se vsak teden parkrat tam in ko pride hrib med razdrtim in senožečami v megli, dejansko ne vidiš več kot 5-10m in zadeva je grozljiva.
Vajen sem dnevno takih situacij ampak v tujini ljudje prilagodijo hitrost, tu pri nas pa vsi letijo s polno paro naprej.
Žalostno ampak to je samo odraz obnašanja v slovenskih cestah.
sumtb
# 31.01.2016 ob 09:24
Žal po po mojih izkušnjah večina ne zna prilagoditi vožnje razmeram, tako gor beremo o možaku ki je letel 130 v gosto meglo ipd. Tudi kar vidim po avtocesti je obup, se začne megla pa večina isto naprej kot da vozi vlak brez varnostne razdalje in kolikor pač gre.
mag.lepi
# 31.01.2016 ob 12:55
Oznake z omejitvijo hitrosti? Vi rabite omejitev hitrosti da veste da v gosti megli ne morete 130 vozit? Kaj lahko vsem nam normalnim naredite uslugo in ne vozite?
biočlovek
# 31.01.2016 ob 10:47
Včeraj nekje zasledil komentar s sporočilom hvala fantu z lučko, ki mi je rešil življenje, ker če ga ne bi bilo, bi priletel v kolono z najmanj 130 km/h. Če je avtentičen, veliko pove o vzrokih nesreče.
skodelicakave
# 31.01.2016 ob 10:14
Poklon Primožu Pinteriču za razsodnost in pomoč.
n_e_j_c1987
# 31.01.2016 ob 09:48
slisal sem komentar enega izmed udelezencev te nesrece, ki se je zahvaljeval moskemu, ki je s svetilko opozarjal na dogajanje v megli. poleg zahvale je pripomnil, da se gre le njemu zahvaliti, da se ni v stojeco plocevino zaletel s hitrostjo 130km/h... 130? megla, v kateri se ne vidi 10m naprej je vozil 130?

moje izkusnje na cesti mi govorijo, da je cudno, da podobnih nesrec ni se vec...
jokl
# 31.01.2016 ob 09:34
V prometu, še posebej pa na avtocesti, ne moremo računat, da bodo vsi vozniki prav reagirali, ker niso vsi taki izkušeni vozniki, kot nekateri komentatorji tule. Potrebno je uvajati sisteme, ki take dogodke omilijo ali odpravijo!
ZeK
# 31.01.2016 ob 10:53
oliva

včasih se zdi, da višjega cenovnega razreda kot je vozilo, bolj verjetno je, da ima "okvarjene" smerne kazalnike.
ZeK
# 31.01.2016 ob 10:44
dejstvo je, da je kultura vožnje na psu.

to se kaže tudi v lepem vremenu, divjanje, objestna vožnja...ljudje zgubljajo živce, če nekdo (povsem v skladu s pravili) prehiteva tovornjak s "samo" 130 na uro hitrosti, besnijo nad starejšimi vozniki, tujci, ...skratka cesto vidijo kot svoj poligon, vsi bi se jim morali umikati.
vsi bi morali biti enako "dinamični", hitri, drzni, poznati cesto kot najboljši lokalci...omejitve so itak za neumne...nori se po voznem pasu, prehitevalnem, prehiteva po počasnem pasu, odstavnem, ignorira se hitrostne omejitve pri mitnicah, da ne govorim o spoštovanju splošne omejitev na AC....

in ko pride do megle, močnega dežja je rezultat take "kulture" pač viden v tako tragični obliki.
JakaC
# 31.01.2016 ob 12:26
Problemov je tu več in moje skromno mnenje:
- Dejstvo je, da je na tem odseku večrat megla in bi moral bit ta odsek ustrezneje označen z opozorili in jasnimi omejitvami hitrosti v takem primeru. Velika razlika je, če je trk pri 100km/h ali 30km/h in to ve vsak osnovnošolec, ki ni šprical Fizike 1.
- Vzgoja in obnašanje ljudi na cesti je na nuli. Domačini, tujci, vsi... Ampak, če bi vsaj domače vzgojili bi % zmanjšali. Še vedno se bi kdo našel, ampak v vsaki eksotični državi pač imaš majmune.
- Tovornjaki. Globalen problem. Ob vsaki štali na ceti so zraven (sneg, dež, megla, sonce ...). Tovornjak pač ne more ustavit na hitro, sila ob trku je mnogove večja, ker je težji (spet Fizika 1). Smo tranzitna država in tovornjaki nimajo kaj iskat na naši AC. Ven iz AC za vedno, na železnico, kamorkoli!
Alternativa (PRE)obremenjemin AC, ki jo dnevno uprabljamo stotisoči? Nimamo je!! In še dolgo je ne bomo imeli... Železnice in vlaki so na nivoju tistih iz časov Franca Jožefa. Žalostno. Slovenija po diagonali meri cca. 300km... Mi bi za to izgradnjo ciklično zamenjali 10 skorumpiranih vlad, obsodili 10 propadlih gradbenih baronov in jih 11 oprostili. Kitajci bi to zgradili preden bi se dobro ogrel mešalec za beton.
- Faktor nesreče je pač vedno prisoten, ampak lahko vsaj zmanjšamo njegove posledice.

Danes smo jezni, včeraj smo bili vsi šokirani, jutre moramo it naprej in bomo že nekako pozabili. Eni žal ne bodo nikoli.
b7
# 31.01.2016 ob 18:37
Po netu (FB konkurenčnega portala) že kroži posnetek iz kamere v avtomobilu iz katerega se lepo vidi da voznik uspe ustavit z več kot dovolj varnostne razdalje pred kolono, zapelje vstran, pol pa en BMW s polnim šusom prileti v vse pa še kup drugih avtov zadi isto. Tok o "prilagojeni hitrosti" v megli. Če je voznik s kamero lahko pravočasno ustavil bi lahko tudi ostali, ampak je treba ego filat z gasom do konca v megli ane?

Da nebi o tem, da se vidi ene 5 avtomobilov ki so ustavljeni na koncu kolone ampak samo EDEN ima prižgane vse 4 utripalke!

Strah me je bit na cesti s takimi psihopati, resno.
problem43
# 31.01.2016 ob 17:08
po prebranih nekaj komentarjih...naslednjič, ko bo megla se na prvem izvoznem pasu odstranim iz avtoceste...ker, da pa ljudje ne razumejo, da če se ne vidi ne moreš dirjat...potem nam pa ni pomoči...in izgovori, da če grem sam počasi, se bo pa od zadaj en divjak v mene...ja kaj pa ko boš ti naletel na enega, ki bo šel počasi? Boš pa ti tisti divjak...poglejte, samo s skupnim zavedanjem, da so okoli nas drugi vozniki in da je potrebno skupno prilagoditi hitrost razmeram...ne pa da se divja zato ker, če bom js počasen, se bo pa od zadaj en v mene...mislim...halo!?
native007
# 31.01.2016 ob 16:15
Večinoma se vozniki ne zavedajo, če se vozijo 100 km/h, da prevozijo slabih 28m v eni sekundi.
Tako se je pri slabi vidljivosti in mokrem cestišču nemogoče izogniti vozilu, ki je 50m pred nami.

Folk, vozte previdno :-)
davkoplačevalec
# 31.01.2016 ob 11:38
Važno da na RTVSLO že 5 let ponavljajo sluzasto sporočilo o tem kako ravnati ob požaru v tunelu. Morda bi bil čas da posnamejo novo o ravnanju v primeru goste megle na AC?
Glede opozorilnih tabel na AC - a da bo Janez Slovenec to bral in upošteval pričakujete???? Ha ha ha Janez Slovenec je najpametnejši in najboljši voznik na svetu, ene ku..eve table pa on nima časa brat - no morda če dobi za nagrado enga Kuponkota al pa bon za 3% popusta v Hoferju...
Je pa res...99% časa so na tablah useless sporočila..recmo o temperaturi in o tem da ne vozi če piješ (fak...če sem pil in vozim in to tablo zagledam...je verjetno too late)
A6
# 31.01.2016 ob 11:13
Sedaj je brezveze karkoli pametovati. Včeraj sem ravno vozil po Italiji, in res močna megla, in folk mimo mene s 100 na uro. Vidljivost pa do ene prekinjene črte. V takih razmerah je max hitrost 50-60. Ne moreš vozit na slepo, češ saj je itak avtocesta, kdo bo pa stal sredi ceste.
sumtb
# 31.01.2016 ob 10:41
Najvecji problem pri vsem skupaj je to, da ljudje (ne glede na razmere) vozijo kot da bi bili sami.

Podoben kraj kjer je samo vprašanje časa kdaj bo prišlo do tragedije je razcep koseze/šentvid na severni ljubljanski obvoznici, Za na severno ljubljansko obvoznico je zjutraj gužva, proti šentviškemu tunelu prazno in potem je en kup ljudi ki se jim zdi da je to da prehitijo celo kolono in se na koncu postavijo na vozni pas proti šentvidu kjer poteka promet s 100kmh na uro ter se poskušajo vsiliti proti severni ljubljanski obvoznici odlična ideja. Kolikokrat sem že videl kako so manjkali centimetri da nebi kamion s 100 na uro nabil stoječ avto ker voznik pač zjutraj hvata krivine. Po možnosti na zadnjem sedežu še otrok ki ga pelje v vrtec.
K_ris
# 31.01.2016 ob 09:39
@BinderDandet

Če bi bilo kaj osnovnošolskega, ne bi že druga tovrstna nesreča v dveh letih bila.

Če imaš kot drugo tovrstno nesrečo morda v mislih nesrečo pri Postojni, gre za dva zelo različna primera. Tam ni šlo za meglo, ampak je burja nad avtocesto prinesla oblak snega. Ker je oblak ob sunku vetra nenadoma prišel nad cesto, tega vozniki ne morejo videti vnaprej. Megla pa stoji pri miru in jo vidiš že od daleč ter lahko zato prilagodiš hitrost, še preden v meglo sploh zapelješ.
Mindmaster
# 31.01.2016 ob 12:03
RabbitJoe

Koliko DARS-ovcev bo šlo za 30 let v zapor?? NIHČE! Mi smo komunistična država.


Slovenija je komunisticna drzava predvsem zaradi takih, kot si ti, ki trapasto verjamejo, da je za vse na tem svetu odgovorna drzava. Ce ti zmanjka toaletnega papirja, ker nisi zamenjal rolice, bo kriva drzava, ker je prodala Palomo?
yanker
# 31.01.2016 ob 11:42
A ni kar malce žalostno, da se je našel samo EN človek, ki je bil pripravljen opozarjat druge!!! Drugače pa vsa čast gospodu z lučko.
špohtl
# 31.01.2016 ob 11:03
Primorka je že močno potrebna "tretjega pasu". Promet je mnogokrat enostavno pregost. Vendar darsovi strokovnjaki so protihrupne ograde postavljali pri Brezovici tako neustrezno, da bo tretji pas zdaj res težko postaviti. Spomnite se kakšna gneča je poleti, ali pa ob močnem sneženju ko izločajo/ustavljajo kamiona kar na AC.....
elGoyc
# 31.01.2016 ob 10:09
Na takšnih odsekih bi bilo potrebno postaviti table oz. narisati cestne oznake za varno vožnjo v megli. To so tisti polkrogi na cestišču, kjer voziš 70kmh če vidiš 2 in 50 če vidiš samo enega (Pilotni projekt je že narejen med Domžalami in Šentjakobom, v Avstriji in Italoji je to zelo pogosto). Dars bi lahko preko kamer tudi sprožil znižanje omejitve na 80 kmh prek aktivnih znakov nad voziščem.
Seveda je drugo vprašanje koliko voznikov bi upoštevalo vožnjo recimo 50 kmh na avtocesti. Osnovno pravilo na vsaki cesti brez kakršne koli izjeme je, da moramo peljati največ s tolikšno hitrostjo, da lahko avtomobil varno ustavimo če se nenadoma na cestišču pojavi ovira. To velja tudi za avtocesto.
Tukaj gre odgovornost izključno in samo voznikom. Država, DARS in policija nam lahko le "pomagajo" (z svetovanjem, opozarjanjem in represivnimi ukrepi), da upoštevamo določena pravila, ki izhajajo iz zdrave pameti.
Po drugi strani se zavedam, da je lahko megla v pasovih zelo zahrbtna in da na AC vsi radi vozimo, kot da zagotovo ni stoječih ovir na cesti, ampak zaradi tega še ne moremo prelagati odgovornosti na druge, kot se je tukaj pod komentarji našlo že kup arogantnežev.
Marjan K.
# 31.01.2016 ob 09:37
mag.lepi


# 31.01.2016 ob 08:09
Drugo če ne vidiš 10m potem voziš s hitrostjo da se ustaviš če je kaj pred tabo 10m... čist osnovnošolsko...

To je res čista osnova. Kot voznik si pa v razcepu če greš hitreje ko je sposbnost ustavitve na vidni razdalji tvegaš da koga nasadiš, če se držiš hitrosti z katero si sposoben ustavit na vidno oviro tvegaš da te nasadi kaka kamikaza, ki v takih razmerah praktično nezmanjšano tiščijo naprej. Zaradi tega bi bila potrebna signalizacija, ki bi vsem strogo omejila hitrost tud policija bi lahko pomagala umirit promet tu se zanašat zgolj na zdravo presojo voznika je utopično. Če bi se na to dalo zanesti potem marsičesa ne bi potrebovali več...
vipavec
# 31.01.2016 ob 09:22
vipmit:

Obstajala je še elegantnejša rešitev, spust za cca 70 m proti Vipavski dolini in obvoz hriba proti Senožečam. Ampak gradbeni lobi je želel zaslužiti. Najprej so zaslužili pri preboju hriba, kjer so pridelali odličen material za gradnjo, ki so ga potem državi drago prodali. Sedaj pa imamo, kar imamo.
jarožir
# 31.01.2016 ob 16:50
Groza me je, ko sem v prispevku na TV slišal zahvalo voznika, ki se je zahvalil moškemu s signalno lučjo, ki mu je preprečil, da bi s 130 km/h trćil v kolono. Ta imbicil je torej tako hitro kljub megli, ki je po izjavah izvedencev dopuščala varno vožnjo z največ 40 .
Vision
# 31.01.2016 ob 16:03
Namesto vseh teh High - Tech ekranov v avtomobilu, bi lahko proizvajalci vgradili eno imitacijo roke, ki bi se samodejno sprožila in vozniku primazala "focn", ko bi se z 130 km/h naganjal v gosto meglo. Vsa ta zgovarjanja na označbe, preslabo obveščenost....haloo? A te more kdo obvestit, da ne vidiš 50m pred seboj??!
Dolenc
# 31.01.2016 ob 11:35
Dvomim, da bo moj komentar pripomogel k izboljšanju stanja, ampak dejstvo je, da ljudje v megli vozijo dobesedno na srečo. Enako je pri tistih, ki zvečer vozijo hitreje z izgovorom, da je cesta prazna. V megli ali temi se VIDNO polje bistveno zmanjša in ne razumem, kako se tega ljudje ne zavedajo. V takih primerih je treba obvezno voziti tako hitro, kot si sposoben reagirat in ustavit. Seveda je to idealno, v resnici pa imamo na cesti kup različnih tipov voznikov. Kdor je ekstremist, se to vidi že v vsakdanjem življenju. Tudi oblika komentarja lahko marsikaj pove o psihološkem in razvojnem stanju osebe. Nesreča kot je ta je za nas lahko to ena velika žalost, saj se je to zgodilo na cestišču, kjer imamo vožnjo le v eni smeri z varnim prehitevanjem. Avtocesta je najvarnejši primerek vožnje, a očitno to ljudje jemljejo kot nekaj vsemogočega. Prirejanje lastnih pravil, koliko bi lahko bila omejitev je naravnost žalostno. V tem primeru se vidi, da jih nekateri nimajo niti v megli. Najhuje je pa to, da jih je marsikdo fasal, ker je pravilno vozil in odreagiral. Dejstva ostajajo - tuneli pri Trojanah. Omejitev 100km/h. Koliko se vas drži te omejitve? Bi to pomagalo v megli? Dvomim. Za zaključek bi dodal, da ko se peljete čez omejitve in ko veste, da morate prilagoditi hitrost pa jo ne, se spomnite takih nesreč.
Lovec
# 31.01.2016 ob 09:08
Kaj so delali najbolj plačani ljudje v pripravljenosti?
nemesis999
# 31.01.2016 ob 18:35
kaj rabiš table in obveščanje,če pred sabo vidiš megleni zid?a boš nadaljeval z vožnjo 130,ker ni obvestil??????
janez100
# 31.01.2016 ob 16:06
Vsi veliki teoretiki tukaj, ki ne bi v megli, dežju in gladki cesti zmanjšali hitrost na kolikor je potrebno nizko, pojdite enkrat na trening varne vožnje in si beležite samo pot ustavljanja na mokri cesti pri 50, 70, 90, in 110 km/h. Potem prištejte še 1 sekundo reakcijskega časa (preračunajte pot, ki jo opravite v tem času pri izbrani hitrosti) in se zamislite.
Pri tako slabi vidljivosti in takem oprijemu se ob visoki hitrosti ni Sebastian Loeb ne more rešiti.

Upočasnite in pridite zdravi na cilj!
Op
# 31.01.2016 ob 15:27
Kot dnevnega voznika, ki na avtocesti naredi 140km, me takšna nesreča sploh ne preseneča. V Sloveniji se tako radi lepijo za rit, če imaš varnostne razdalje 20 m pred vozilom ti vmes notri skačejo in podobno. Tiste hitre pošte in njihovi kombiji pa vozijo tako nevarno da se samo čudim da ni nesreč še več.
Ko bi te 4 smrti kaj spremenile kulturo na slovenskih cestah... pa ne bodo. 2 tedna bodo ljudje pazljivi potem pa spet divjaštvo naprej. Zaostala država, zaostali ljudje in miselnost.
gremyus
# 31.01.2016 ob 15:26
Najjača je bla una od ene priče: ni bilo dovolj oznak, da se zmanjšana vidljivost. Za to, da poskrbiš za svojo varnost in varnost drugih je tvoja dolžnost, ne dolžnost označevanja. Moraš bit res počen, da voziš hitro, pred sabo vidiš pa borih 20m. Komu tu ni kaj jasno ? Kakšne označbe neki ... Če se ne vidi, voziš počasi, ne pa da se zgovarjaš na oznake/znake.
elGoyc
# 31.01.2016 ob 14:40
Kar se tiče same nesreče, je jasno videti, da mnogi avtomobili niso udarjeni od spredaj, mnogi le rahlo, medtem, ko je nekaj primerov, kjer so dobesedno nagrmadeni drug na drugega. Iz tega se da sklepati, da je veliko voznikov povsem varno ustavilo in je nesrečo povzročila manjšina, ki po AC pač ne vozi manj kot 100, 80 ali kakršnekoli meje že imajo, ne glede na razmere.
elGoyc
# 31.01.2016 ob 14:31
Ko tukaj prebiram komentarje me resnično ne čudi, da se takšne nesreče dogajajo, kar sovpada z mojimi izkušnjami vožnje pri nas in v tujini.
Za začetek @OX to niso meglenke ampak nebleščeče LED dnevne luči, ki se povsem dobro vidijo, razen če nimaš resnih problemov z vidom.
@ the law1
Aktivni tempomat (ACC) zaradi uporabe radarja v megli deluje vse prej kot zaneslivo, zaradi velike količine vode v ozračju. Dobra zadeva z določenimi omejitvami.
160 km/h na AC je možno samo in izjemoma (izkušnje iz Nemčije) ob tropasovnici in redkem prometu, kar zahteva aktivne table za vsakim uvozom in še kakšno vmes, Na Autobahnu je odsekov brez omejitev se mi zdi, da le okoli 20%, drugače je omejitev 120km/h.

Potem pridemo, do komentarjev, ki so bistvo problema
Po mojem mnenju je vožnja s 60 na uro po avtocesti v megli isto samomorilska kot vožnja s 130 km na uro. KO je megla tako gosta da ne vidiš toliko, da v primeru vožnje z 90 na uro ne moreš varno ustaviti je neizpodbitno dejstvo da mora DARS cesto zapreti.
Upam, da poznate sistem s polkrogi, ki omejuje hitrost ob hudi megli na 50 km/h. Razumem, da je vsakega strah tako počasi voziti po AC, ker ne veš kako bo reagiral nekdo za tabo. V res hudi megli sam nisem nikoli vozil po AC, ampak sem kar nekajkrat peljal 60km/h in manj zaradi naliva. Če bi takrat kdorkoli peljal kaj več je direktno za v zapor, ker pred sabo vidiš komaj za dobro črto. Do naletov ne prihaja niti izven naselja, kjer je hitrost omejena na 90km/h, ampak večinoma ljudje v snegu in megli vozijo po pameti 50-60 km/h, medtem, ko na AC ta logika odpove zaradi lažnega pričakovanja, da je cesta "zanesljivo" prosta.

Glavni problem in edini krivec je objestnost voznikov. Po Italiji sem prevozil nekaj tisoč kilometrov in če je tam v mestih dostikrat kaos, ko se vsak nekam preriva, če imajo vključen desni smernik, dokler slučajno ne rabijo levega in se vozijo 90km/h po prehitevalnem pasu sem opazil predvsem odsotnost objestnosti in živčnosti. Pri nas imaš določene ljudi, katerih arogantno očnašanje na cestah nakazuje na resne psihološke motnje patološkega narcizma, ko ON oz ONA določa kakšne so primerne omejitve, kje in kako lahko kdo vozi in z pomenljivimi kretnjami in znaki reagirajo na vsako najmanjšo napako souporabnikov cest. Tukaj imamo nato širok spekter od onih, ki "nadzirajo" hitrost in se vzporedno vozijo po AC 130km/h do tistih drugih, ki v najslabših pogojih vozijo krepko preko razumnih hitrosti in smatrajo to za svojo pravico.
freeway
# 31.01.2016 ob 12:52
Jaz mislim ,da je kultura voznikov na psu ,prav tako neupoštevanje prometnih znakov ter omejitev hitrosti .Dva tedna nazaj je bila omejitev v trojanskem tunelu 80km/h(verjetno zaradi spolzkega cestišča).Sam sem se peljal 83-84Km/h. in v enem samem tunelu me je prehitelo 41 vozil.....nekateri so vozili tudi preko 100km/h. A so omejitve za šalo ali kaj.Verjetno večina misli tako....torej tudi ,če se v tunelu kaj zgodi in na to obveščajo opozorilne table v njem ne bo veliko efekta. Vsak vozi po svoje ,se mu mudi....vedo da ne bo kazni za prekršek.
Zdaj pa še na primorsko avtocesto, res je da je na odseku Nanos - Kozina rada megla.
Vem ker se tudi sam pogosto vozim tam, zato dostikrat vozim bolj previdno ,še najraje pa grem dol z AC in se po stari cesti peljem do Kozine ali do Črnega kala ,potem pa spet na AC.
Se človek kar malo sprosti.
Kazalo