Obvezna registracija za dvokolesna motorna vozila, ki peljejo več kot 25 kilometrov na uro - in tista, ki zmorejo manj. Foto: EPA
Obvezna registracija za dvokolesna motorna vozila, ki peljejo več kot 25 kilometrov na uro - in tista, ki zmorejo manj. Foto: EPA
DZ
Dopolnitve zakona so bile sprejete s 47 glasovi podpore. Opozicija je zdaj vložila zakon, ki bi obveznost registracije odpravil. Foto: DZ/Barbara Žejavac

a tehnični pregled, registracijo in zavarovanje morajo lastniki odšteti okoli sto evrov.
S 1. majem 2017 je treba kolesa s pomožnim motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro, registrirati, zavarovati in zanje - če so starejša od štirih let - opraviti tehnični pregled. Obveznost registracije je uvedla novela zakona o motornih vozilih, ki jo je državni zbor sprejel septembra lani.

Velika večina še ni registriranih
Registracija mopedov na upravnih enotah in pooblaščenih organizacijah poteka že od 6. aprila, do 24. aprila pa jih je bilo po podatkih ministrstva za infrastrukturo registriranih 2.628. Po slovenskih cestah se sicer po ocenah prevaža več kot 20.000 takšnih vozil, kar pomeni, da jih velika večina še ni registriranih.

Kje so računi in pogodbe
Postopki registracije po zagotovilih ministrstva za infrastrukturo zdaj potekajo tekoče in brez zapletov. Sprva so se namreč težave pojavljale pri dokazovanju lastništva, saj so morali lastniki tistih mopedov, ki niso bili stari več kot 18 let, lastništvo dokazovati z dokumenti, kot je račun ali kupo-prodajna pogodba.

Dve priči potrdita lastništvo
Za starejše mopede pa je treba lastništvo dokazati v posebnem ugotovitvenem postopku. Lastniki v tem postopku podajo izjavo o tem, kako je moped prišel v njihovo last, potrebujejo pa še dve priči, ki potrdita lastništvo. Izjavo lahko podkrepijo z morebitnimi listinami, kot je garancijska knjižica, dobrodošle pa so tudi fotografije.

Zaradi težav, ki so se pokazale pri postopkih registracije, zlasti pri ugotavljanju lastništva, pa so na infrastrukturnem ministrstvu dovolili, da se poseben ugotovitveni postopek lahko uporablja tudi za mopede, ki niso stari več kot 18 let. Tako je tudi takšne mopede mogoče registrirati brez dokumentov o lastništvu.

Okoli sto evrov stroškov
Lastnikom mopedov registracija in zavarovanje prinašata dodatne stroške. Za tehnični pregled morajo odšteti 17 evrov, za postopek registracije (vključno z registrsko tablico) pa 28 evrov. Zavarovanje glede na informativni izračun, brez bonusov in popustov, lastnike stane še 56 evrov.

Za "najranljivejše udeležence"
Razlog za sprejetje omenjene novosti je bil po navedbah predlagateljev in vlade v zagotavljanju večje prometne varnosti za najranljivejše udeležence v prometu. Veliko teh vozil je bilo namreč "predelanih", tako da so dosegala bistveno višje hitrosti, tega pa se ni dalo nadzirati.

Zakon je ob postopku sprejemanja naletel na precej kritik, naletel je tudi na veto državnega sveta. V SDS-u so pred kratkim v parlamentarno proceduro vložili novelo zakona o motornih vozilih, s katero predlagajo ukinitev obveznosti registracije mopedov.

Hkrati z novelo zakona o motornih vozilih je državni zbor septembra lani sprejel tudi novelo zakona o pravilih cestnega prometa, ki voznikom mopedov zapoveduje nošenje čelade. Ta je zdaj obvezna tudi za vse mladoletne kolesarje.