Policija opozarja predvsem na neprilagojeno hitrost motoristov. Foto: BoBo
Policija opozarja predvsem na neprilagojeno hitrost motoristov. Foto: BoBo
Letos je na cestah umrlo 15 motoristov, lani v istem obdobju pa 12. Foto: BoBo

Večino nesreč je povzročila prehitra vožnja. Policisti bodo poostreno nadzorovali predvsem hitrost, psihofizično stanje voznikov, tehnično ustreznost motorjev in uporabo varnostne čelade.

Matjaž Leskovar iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi je motoriste pozval, naj prilagodijo hitrost svojim sposobnostim in razmeram na cesti. Motoristom tako svetuje, naj se na pot odpravijo v ustreznem psihofizičnem stanju. Naj bodo spočiti, naj pred ali med vožnjo ne uživajo alkoholnih pijač ali zdravil, prav tako pa naj motoristi pred odhodom pregledajo svoje motorno kolo in uporabljajo vsa zaščitna sredstva ne glede na to, ali so predpisana ali ne.

Letos je umrlo 12 voznikov motornih koles in trije vozniki mopedov, so sporočili iz policije. Osem umrlih motoristov je bilo tudi povzročiteljev prometne nesreče. Večina smrtnih prometnih nesreč se je zgodila na regionalnih in lokalnih cestah.

Motoristi naj vedo, da niso odporni proti nesrečam
Predsednik Zveze motoklubov Slovenije Leopold Pungerčar pa motoristom svetuje, naj se zavedajo, da niso odporni proti prometnim nesrečam. Opozarja predvsem neprilagojeno hitrost, ki je za motoriste problematična z več vidikov. Zaradi višje hitrosti so naše reakcijske sposobnosti manjše oziroma je čas, v katerem se lahko odzovemo, izredno kratek, s tem pa tudi razdalja, je dejal Pungerčar.

Prevelika hitrost je tudi najpogostejši razlog, da motoristi zavijejo na nasprotni vozni pas ali pa zapeljejo na neutrjeno bankino, kar povzroči padec ali zdrs, je opozoril Pungerčar. Poleg tega so poškodbe pri nesrečah z visoko hitrostjo bistveno hujše kot pa pri nižji hitrosti, je dodal.

Glede tehnične opremljenosti vozila pa je Pungerčar omenil tri ključne stvari. Pnevmatike morajo imeti ustrezen profil, ne smejo biti prestare ali preležane. Motor mora imeti ustrezna svetlobna telesa, da je viden na cesti in da lahko drugim udeležencem v prometu nakaže smer ter ustrezno delujoče zavore.