Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 45 glasov Ocenite to novico!
Poštarjev postanek na bencinski črpalki
Z nakupom goriva prispevate za energetsko varčne hiše, ne pa tudi prenovo cest. Foto: BoBo
Cena bencina na črpalki in delež davkov
Vse večji delež plačila za natočeno gorivo pobira država, ki bi zdaj uvedla še dodatno dajatev za obnovo cest.
Cena dizla na črpalki in delež davkov
Delež dajatev v ceni dizla je v torek zjutraj dosegel zgodovinsko vrednost.

Dodaj v

Rekordni davki na gorivo, za obnovo nevarnih cest niti centa

Do cest pride komaj polovica letne dajatve za uporabo vozil, ki jo moramo plačati ob registraciji
4. februar 2016 ob 07:06,
zadnji poseg: 4. februar 2016 ob 08:02
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Ne," je kratek odgovor finančnega ministrstva na vprašanje, ali gre kateri koli del davščin ali dajatev od goriva namensko za ceste. Čeprav je različnih dajatev vse več in so ob tem tudi vse višje.

Zlom naftnih borz komaj kaj vpliva na cene goriv v Sloveniji, saj ga država že skoraj deset let tiho vse bolj obdavčuje. Ta ponedeljek so davki dosegli največji delež cene v zgodovini (68 odstotkov pri dizlu in 67 odstotkov pri bencinu), vendar v nasprotju s splošnim prepričanjem niti cent tega denarja ne konča v obnovi cest. Še več, v državnih cestah ne konča niti vsa za to namenjena dajatev ob registraciji.

Z gorivom plačamo za vse, razen ceste
Manj kot cent na liter, za kolikor je država zvišala trošarine, se sliši komaj kaj. Vendar bo to državi po izračunih finančnega ministrstva prineslo 11,6 milijona evrov. Vendar ta denar ne pomeni samoumevno več denarja za ceste ali večjo varnost v prometu, temveč se deli po celotnem proračunu. Če ne gre za ceste niti cent, pa gre od prav vsakega litra slab cent za plačevanje prispevka za obnovljive vire, le malo manj za zagotavljanje prihrankov energije ter še slaba polovica centa za pristojbino CO2. Večina denarja konča v subvencijah za ekološke gradnje in prenove objektov.


Za državne ceste komaj polovica

Nov bencinski napad na denarnice?
Ni alternative bencinskemu centu, če želimo razvijati, in ne le zadrževati propada cestnega omrežja, je konec lanskega leta opozoril minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Po tedanjem predlogu bi se v letu 2016 plačevali trije centi na liter goriva, v letu 2017 šest centov, od leta 2018 naprej pa devet centov. Dobrih sto milijonov letno bi tako zbrali na račun voznikov. Kar bi pomenilo pri polnem 50-litrskem rezervoarju tri evre dražji obisk črpalke.

Država sicer za ceste namensko zbira že danes, saj vsako leto ob registraciji vozil plačujemo letno dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu. Vendar pride po podatkih ministrstva za finance le polovica tega denarja do državnih cest. Po oceni za lani 84 od zbranih 145 milijonov evrov. Medtem je stanje državnih in regionalnih cest v Sloveniji porazno: kar 60 odstotkov jih je nevarnih, predvsem na Štajerskem, Dolenjskem in Prekmurju. Če država ne bo ukrepala, se bo do leta 2020 delež takšnih cest povzpel na 85 odstotkov. Smo pa v tem času, večinoma iz evropskih sredstev, ob avtocestah zgradili za dobrih petdeset milijonov evrov protihrupnih ograj.

Koliko dajatev za uporabo vozil gre v državne ceste (podatki MF)

2012
2013
2014
2015
PRIHODKI
108.217.185
133.703.657
143.703.657
145.228.291
ODHODKI
33.800.022
67.599.435
71.481.981
84.480.296

Jure Brankovič, Tarča
Prijavi napako
Komentarji
jarovit
# 04.02.2016 ob 07:23
V sosdnji Avstriji imajo višje plače, nižjo ceno bencina in neprimerno boljše ceste.
To kar sem napisal zgoraj in to bi moral biti zadostni razlog za se v Ljubljani pred zgradbo kje90. ppametnjakovičev zbere najmanj 30k.
veza
# 04.02.2016 ob 07:03
denar gre za prebežnike, sedaj še 5 milijonov v Turčijo, naš narod pa mora potrpeti...
jarovit
# 04.02.2016 ob 07:14
Še več, v državnih cestah ne konča niti vsa za to namenjena dajatev ob registraciji.
---------------------------------
In ni jih malo tu gor, ki podpirajo idejo o "bencinskih centih".
mali_piscek
# 04.02.2016 ob 07:19
Ja, dobili bodo 11,6 milijona več, za migrante pa je šlo 25 milijonov, polovica evropskih sredstev, torej z naše strani 12,5 milijona.

Eden od mnogih dokazov, da za migrante plačujemo mi. Ljubitelji migrantov, zamislite si, pada tudi vaš standard in še bolj bo.
aless70
# 04.02.2016 ob 07:27
Pa dodatki za "stalno pripravljenost" gredo tudi iz tega denarja.
sosman
# 04.02.2016 ob 07:31
Bencin je le molzna krava za nesposobno državo.
slovencsm
# 04.02.2016 ob 07:51
Samo za informacijo. sedanja vlada ima v letošnjem letu v proračunu pripravljenih cca. 300 MIO EUR za odkup delnic v podjetjih. Ne dolgo nazaj so jih kupili za 6,2 MIO EUR za reševanje podjetja Sava Re. To je načeloma slamnato podjetje, ki pa je posredni lastnik hotelske verige Sava. Seveda rabijo denar tudi za novo državno firmo, ki bo upravljala z gozdovi. Mimogrede, imamo pa že Zavod za gozdove, kjer je zaposlenih prek 700 ljudi in različna gozdna gospodarstva, ki porivajo posamezne regije. Še eno podjetje za politično pretakanje denarja. Pa naj še kdo reče, da je samo kapitalizem izkoriščevalski.
dunbar
# 04.02.2016 ob 07:50
Regionalke nam dobesedno razpadajo. Če vzamem za primer regionalno cesto Lenart-Ptuj, posamezni odseki ne premorejo več kvadrata nepoškodovanega asfalta, da ne govorim o nadaljevanju proti Tratam, kjer se cestišče ugreza. Ko se pripelješ iz avstrijske strani je, kot da bi prišel v državo tretjega sveta.

150 evrov letno jim dam, da ga potrošijo za kritje razpasle birokracije....
Celt
# 04.02.2016 ob 07:38
Verjetno gre večina za plače in pripravljenost... preklete pijavke državne.
cocker
# 04.02.2016 ob 07:40
Moji ojri gredo za avstrijske ceste. Da vam jejasno že sedaj vsa obmejna Slovenija naliva pri jodlarijih. Naši kljukeci naj pa pametujejo...
tedomedo
# 04.02.2016 ob 07:27
Kaj pa sploh gre iz proračuna za nas? Proračun je samo vir prihodkov za oblast, ki se trudi čim več pobrati za sebe in čim manj vrniti. Oblast se ne sekira, da s tem dela proračunski minus in se mora jemati vse večje kredite, ministri in premier niso osebno nič krivi, kar delajo, čeprav jemljejo proračunski denar za svoj oseben žep.
Enigma4ever
# 04.02.2016 ob 07:26
Ni nam več pomoči... Bi rekel, da je ta vlak že odpeljal, pa pri nas še to ni možno...
theone
# 04.02.2016 ob 07:14
Tako je to ko je treba nafutrat javni sektor saj strukelj hoce vedno vec. Slovenija se kljub enormnim davkom ki dusijo prebivalstvo in gospodarstvo vsako leto se zapufa za milijardo, ta denar pa pokuri za place v javnem sektorju in penzije. Kje je razvoj, investicije v ceste, zeleznice... Narod si je kriv sam, kaj pa voli ze 20let eno in isto (lds=smc, sd, desus) in pricakuje spremembe. Kako je ze einstein rekel: ce delas eno stvar na isti nacin in pricakujes drugacen rezultat je to neumnost..
Skippy
# 04.02.2016 ob 07:29
Itak, da so še za to krivi Američani.

Krivi so Slovenci, ki jim bodo spet lahko obesili novi davek v imenu premalo pobranega do zdaj in našlo se bo dovolj norcev, ki bodo to podprli.
lordstandish
# 04.02.2016 ob 07:17
Nimas kej, vazno da je javni sektor zadovoljen s svojo povprecno placo 1.200e neto (deli in vladaj) in da so nasi preskrbljeni pa je vse vredu. Kaviar pajdaski kapitalizem v vsem svojem sijaju.
grom-instrela
# 04.02.2016 ob 08:04
Če ti nekdo zaračuna nekaj kar ti ni prodal, je to menda goljufija.
Če ti država zaračuna strošek za vzdrževanje in obnovo cest in potem ta denar porabi drugje, je to kraja.

Treba bo razmisliti kako dokazati državi, da nas načrtno krade in za to zahtevati odškodnino.

Menda je tatove treba kaznovati.

Razen, če se v tej državi ne kaznuje le tiste, ki stisnejo par paštet in kilo kruha?

Ampak pri takem sodstvu kot ga imamo in celo takih ustavnih sodnikih kot so, se bojim, da bi tožba državljanov proti zmikavtski državi propadla.

Kako spraviti kleptomansko državo na kolena, pa žal, ne vem.
murovec
# 04.02.2016 ob 07:30
Bo Mramor & Cerar preusmerila za tuje revčke , ki si s svojim plačujejo na Dunaju taxije za našega pa jedo golaže in se grejejo v ogrevanih šotorih.
Slovenski osli - pardon državljani nižjega ranga - pa lahko čakajo tudi v hladnem in lačni.
severnik
# 04.02.2016 ob 08:27
Res je ČAS ZA ULICO!!!!

Preveč vsega je že. Dodatni davki, plačilo turčiji, napotitev vojakov, kraja denarja,...in vse to le v zadnjem tednu!!!!!!
AJNAJA
# 04.02.2016 ob 08:00
Smo pa v tem času, večinoma iz evropskih sredstev, uspeli ob avtocestah zgraditi za dobrih petdeset milijonov evrov protihrupnih ograj.

50 miljonov za kolkiko ograje? 50metrev? Pa se to bo treba popravlat drugo leto. In tako še 30 mio.
Se pa strinjam iz @Bono "Ta država mora iti v k*rac in to čimprej."
IndyBob
# 04.02.2016 ob 08:16
Tokrat pa vse čestitke mmc in novinarju za članek, ki opozarja na resno problematiko v Sloveniji. In tudi razkriva finančna in davčna ozadja. Če bi na take stvari opozarjali vsak dan, pa bi tudi povprečen slovenski volivec bolj vedel, kaj so naši pravi problemi.
Mindmaster
# 04.02.2016 ob 08:05
Clanek je posvecen vsem, ki so vceraj hvalili vlado, da bo nadaljevala s plansko ekonomijo regulacije cen goriv, ker naj bi imeli zaradi tega nizje cene.

Vi od tega ne boste imeli nic. Le Socialisticna oaza Slovenija si bo vzela vec.
Hijena
# 04.02.2016 ob 07:53
Število nesreč je tudi pogojeno s stanjem cest. Ceste tudi vplivajo na stroške vzdrževanja vozil.
Naš denar gre pa...saj približno vemo kam!!!
BACK
# 04.02.2016 ob 08:36
Ovčice moje, pomirite se...:) .. nobena ulica se ne bo zgodila, dokaz zato so ulice v 2012...preveč je javnosektorašev, ki ne razumejo, da je ulica tudi za njih dobra....in dokler se bodo policaji borili za suženjstvo inne za svobodo, ne bo nič ( beri= delajo za kriminalce in psihopate). Tako daaa...zeh :)
juk
# 04.02.2016 ob 08:13
Tukaj je nekaj stvari, ki so izključna posebnost Slovenije, lahko bi jo tržili. Veliko prevozim Slovenijo po dolgem in po čez in res vsakič imam občutek da se obnavlja en in isti del ceste ki sploh ni potreben obnove. Samo zato ker ima nekdo veze pri birokratih in si zrihta. Drugi paradoks je to lastništvo nad cestami. Država je tako neumna, oziroma javni sektor je tako brez pameti da raje teži da ni cesta občinska in je vsa razrita, kot da bi dovolili da sami popravijo cesto kljub temu, da je državna.
dajno
# 04.02.2016 ob 08:38
Dokler ne bo punta, bo vse po starem in še slabše!
firouzabadi
# 04.02.2016 ob 07:37
Tako ja, vlada! Pustite ceste u tri krasne, YOLO!
borisev
# 04.02.2016 ob 08:35
Eden od komentatorjev je v enem od prejšnjem članku prav na to opozarjal in je naredil graf v excel-u in ga v komentarjih prilepil....no, pa so se le še novinarji spravili na to tematiko....oz. zgleda jim je dal idejo... pohvalno....
webman
# 04.02.2016 ob 08:57
@long island
"Ostali pa na javni prevoz."

Ne skrbeti, zaradi dražjega bencina se bo podražil tudi javni prevoz.
a.orhidejca
# 04.02.2016 ob 08:36
Rekordni davki na gorivo, za obnovo nevarnih cest niti centa

je treba imeti denar za dodatke za nizki štart aka pripravljenost a ne?
karlo6
# 04.02.2016 ob 08:24
Lepo se vidi naša skorumpiranost, že v tem da bi se radi nekateri okoristili z verižnim trčenjem na avtocesti. Verjetno lahko v kratkem pričakujemo kakšne lopovske ukrepe podobne kot jih je takrat sprejela jokajoča Kresalka.
webman
# 04.02.2016 ob 09:08
Uboga raja, ko nam bodo svetovne borze dvignile ceno bencina nazaj na 100$+ na sod... Apetiti naših gospoda se ne bodo zmanjšali, cena pa bo poletela v nebo...Ko za liter goriva ne bosti evrokovanec....
karantanc9
# 04.02.2016 ob 08:12
Hehe, samo denar bi morali porabit za tisto kar je bil pobran, pa je pretežko.
runwithscissors
# 04.02.2016 ob 09:05
Mramor torej priznava, da negospodarno ravna z denarjem in za povrhu še gasi manjše požare s pufi. Tak finančni minister bi bil lahko vsak. Tak finančni minister bi bil lahko tudi tam nek svetovalec iz Ministrstva za finance za katerega ni razen žene nikoli nihče slišal. In naj nam ne prodajajo buč, da je nezamenljiv in vrhunski pa oni res mislijo, da smo na župi priplaval.
muki-1
# 04.02.2016 ob 09:01
long island
# 04.02.2016 ob 08:54
Kot kaže se bo z lastnim avtom peljal le tisti kateri to mora ali je v to prisiljen.
Ostali pa na javni prevoz.


Marsikje javnega prevoza ni. kako naj pridem iz okolice Celja z javnim prevozom na delo v okolico Kranja?....pol ure peš hoje, nato neskončno prestopanje s postaje na postajo, da v pol dneva pridem na delo?
arogantnež
# 04.02.2016 ob 08:49
Da ne omenjamo občinskih cest pod vplivom lokalnih komunal. Danes preplastijo del ceste, čez dva tedna že režejo ven asfalt. Zarišejo kolesarske proge, čez mesec je že zrezana ven. To je stalnica v Mariboru. Čemu le? Si morda nekdo ustvarja delo kar sam in nato izstavlja račune drugim?
GD
# 04.02.2016 ob 08:38
Kot kaže bo levičarska vlada na socialističen način, preko davkov na bencin, udarila po narodu... žalostno
Sebastjan666
# 04.02.2016 ob 07:27
Wall street liberalna oligarhija in filantropija, skupaj z evropsko liberalno oligarhijo in filantropijo in turško-arabskimi diktatorji delajo vojne, uničujejo države, ropajo države, pobijajo civiliste, no, na koncu se pa ti filantropi in oligarhi, ker tako radi delajo škodo soljudem, še obesijo na davkoplačevalce in nam kradejo iz žepa, da se 'pomaga' ljudem, ki so jim sami uničili življenja in prihodnost. Nam pa jo bodo tudi kmalu. In potem gre denar Erdoganu, ki trenutno s podporo Wall street filantropije najbolj javno podpira đihadiste iz al kajde in ISISa, pobija Kurde, civiliste, krade sirsko nafto.........
Ni čudno, da Evropa in ZDA tako propadajo, ko pa pustimo, da nam vladajo neoliberalne struje, ki so si zadale za cilj uničenje nacionalnih držav, blaginje, kulture in verstev, na račun utopije globalne enakosti.
Je pa res, da so imeli ti oligarhi in filantropi še do nedavna veliko oboževalcev tudi v Sloveniji, ki so z veseljem podpirali njihove morije po Severni Afriki kot Bližnjem vzhodu, to so tako volivci, še bolj pa mediji in politiki.

EU je globalizacija, je nadaljnje uničevanje vsega raznolikega.
ovlis
# 04.02.2016 ob 09:01
Ko se sprehajam,po našem malem mestu (Ptuj),skoraj ni zgradbe na kateri ni table kakšne občinske ali državne ustanove.Ko pokukaš skozi okna pa vidiš ,da nihče nič ne dela ali je pa prazno,saj so na kavici .Nisem preštel teh tabel ,sigurno jih je blizu sto.Koliko nepotrebnih uradov,seveda to pa ogromno stane mar ne!?
Kekec99
# 04.02.2016 ob 13:18
Današnji politiki so kot pijanček ki je dedoval urejeno kmetijo, prvo prodati kmetijske stroje, po tem še zemljo.Brez kmetijskih strojev jo je trapasto imeti, in tako naprej, vse do zadnjega požirka.Še za pastirje niste dobri, saj bi bila vaša čreda iz leta v leto manjša kljub prirastu.In vi se greste neko državo, do kdaj me zanima?Naj vprašam drugače, kdaj bomo bankrotirali?
Baba Tečna
# 04.02.2016 ob 10:59
Rekordna trošarina na naftne derivate....
Rekordna prodaja vinjet...
Denarja pa ni....

Najboljše, da se ustanovi kakšna nova agencija, da bo preučevala in analizirala stanje, pa še kakšen dodaten nadzorni odbor, (obe službi jasno v stalni pripravljenosti) da se zadeva razišče, kam gre denar. Do leta 2025 naj se naredi pregled in analiza, potem pa predlagam, da se pokliče kakšnega "prijatelja od zunaj" kot v primeru slabe banke, da poda svoje mnenje. Plačan naj bo jasno konkretno, saj gre za strokovnjaka. Sledi naj demokratičen referendum, kjer se bomo ljudje odločali, ali je morda res najboljše, da se ceste proda avstrijcem in da oni naredijo red.
Pravne podlage, da bi kdo karkoli in za karkoli odgovarjal jasno ni...
Peter F.
# 04.02.2016 ob 10:18
Bravo levica in levičarji ki volite to.
Dajmo še malo nabit davke in uničit Slovence in slovensko gospodarstvo!
NoriPlanet
# 04.02.2016 ob 13:37
Nekdo mi je zadnjič humoristično pripomnil, da imamo nekakšen kapitalistični komunizem.
Narodu plesniv kruh, bogatašem pa še večje dobičke.
the law1
# 04.02.2016 ob 10:30
@GORILA

Če se voziš s kolesom, je tudi trošarina na benz čist nepomemben faktor!

Ja toda brez motornega vozila pač v Sloveniji ne gre oz. ne živimo vsi v Ljubljani in ne delamo vsi v JS v centru Ljubljane
Mindmaster
# 04.02.2016 ob 10:20
@GORILA

Ne, v zosu je samo Slovenija, ker ima enkrat nizji razpolozljivi dohodek in bistveno slabsi javni prevoz. Tu na Danskem imajo bolj kot ne stare kripe, ker jim je za pleh vseeno in ker je ta obsedenost s plehom primerno obdavcena.
long island
# 04.02.2016 ob 08:54
Kot kaže se bo z lastnim avtom peljal le tisti kateri to mora ali je v to prisiljen.
Ostali pa na javni prevoz.
ricer
# 04.02.2016 ob 17:13
Smo že imeli bencinski tolar, pa je šel v druge namene... Oblastniki pač razporejajo denar kakor jih je volja, ker NIHČE V TEJ K... DRŽAVI NE ODGOVARJA. Arestanti v parlamentu, kriminalci na pogojni, kurji lopovi pa v zaporu.

Ni kaj daleč ste nas pripeljali dragi politiki
jurij
# 04.02.2016 ob 13:23
Zanimivo, kako vsi politiki zblaznijo in izgubijo stik z realnostjo isti trenutek ko pridejo na oblast.
mj
# 04.02.2016 ob 12:34
@šurda
Če je MLADINA skrajno levičarska revija,...


Kot ponavadi, Šurda ne ve o čem govori. Mladina, Repovž, Marcel, Studio shity so derivat ZL.
Haloo
# 04.02.2016 ob 11:47
V tej državi je na pozitivi cca 150 - 200.000 delavcev, ki imajo pozitivno bilanco. So v plusu, ustvarjajo dobiček.
Od tega denarja je odvisno 2,000.000 slovenceljnov, ki zahtevajo javni in osebni standard Švicarjev.
Financ ministri se pa zadolžujejo z milijardami v tujini zato, da obdržijo svojo politično opcijo v igri, tudi na prihodnih volitvah.
Kapišo?
slakol
# 04.02.2016 ob 11:17
Gnila država in še bolj gnili poslanci. Vsake volitve so slabše.
Kazalo