Čez dan so potekale božične maše. Foto: BoBo
Čez dan so potekale božične maše. Foto: BoBo
Alojz Cvikl nadškof maribor
Človek se je zapletel v krizo, iz katere se ne more izkopati, je poudaril Cvikl. Foto: Ivan Rampre
false
Tudi Glavan v sekularizmu vidi grožnjo človekovemu duhovnemu bogastvu. Foto: BoBo
false
Geza Filo je opomnil na evangelijske vrednote. Foto: BoBo
Jaslice
Kristjani verjamejo, da se je z Jezusovim rojstvom božji sin učlovečil in se dokončno zavzel za svet in človeka. Na božič se pripravljajo v tihem pričakovanju z molitvijo in v krogu družine. Mnogi so na predvečer praznika postavili jaslice in božično drevesce. Foto: EPA
Vstop v božič zaznamovale polnočnice

Mariborski nadškof metropolit Alojzij Cvikl je v pridigi opozoril, da trenutni čas zaznamuje sekularizem, ki je tesno povezan z individualizmom, v katerem hoče človek sam postavljati merila za svoje ravnanje. Zato se je človek po njegovih besedah tudi zapletel v krizo, iz katere se ne more izkopati.

Le Bog je po besedah Cvikla tudi tisti, ki lahko človeka odreši. "Človek, naj bo še tako iznajdljiv, naj bo še tako nadarjen, naj ima še toliko bogastva in dobrin, se sam od sebe ne more odrešiti. Koliko poskusov imamo v zgodovini človeštva v tej smeri, toda zgodovina nas vedno znova uči, da se vsi takšni poskusi klavrno končajo," je menil."Vendar pa smemo reči, da tudi v takšno okolje prihaja med nas Bog. Praznovanje božiča je najlepši dokaz, da se Bog ni, in se ne bo naveličal prihajati med nas v ta naš svet in ostaja z nami do konca časov," je dejal, vsem pa zaželel notranji mir in luči.

Tudi predsednik Slovenske škofovske konference Andrej Glavan je v svoji pridigi izpostavil vse večjo sekularizacijo, ki po njegovih besedah prinaša materialno in duhovno bedo. "Koliko negotovosti in trpljenja je navzočega v današnjem svetu, koliko je ran. Zakaj tam, kjer se začno teptati božje pravice, se teptajo tudi človeške," je dejal in dodal, da smo vsi poklicani, da zdravimo te rane s tolažbo, usmiljenjem, solidarnostjo in pozornostjo.

Dejal je, da smo dobroto in ljubezen, ki jo tudi z božičem prinaša Bog, dolžni dajati drugim.

Filo: Smisel zreducirali na srečo, zadovoljstvo, veselje in materialne dobrine
Evangeličanski škof Geza Filo pa je v pridigi pri božičnem bogoslužju opozoril, "da človeško dostojanstvo doslej še nikdar v zgodovini ni bilo tako zaščiteno z zakoni, kot je danes, pa tudi nikdar prej človeško dostojanstvo ni bilo tolikokrat napadeno, kot je danes". Smisel življenja smo po njegovih besedah zreducirali na srečo, zadovoljstvo, veselje in materialne dobrine.

"Kdor tega ne dosega, ne samo, da ne more, ampak po merilih tega sveta celo kot da ne sme preživeti. To je paradoks sodobnega veka! Zato je potrebno, da božič praznujemo vedno znova kot spomin in opomin na evangeljske vrednote, brez katerih enostavno ne moremo govoriti o dostojanstvu slehernega človeka," je pozval.

Začetek že s polnočnimi mašami
V praznik so verujoči vstopili na polnočnicah, ki so jih darovali škofje in katerih skupno sporočilo je bilo, da božje učlovečenje prinaša upanje, mir in ljubezen, vse pa vabi, da se obrnejo k Bogu in sočloveku.

Božič je eden izmed največjih krščanskih praznikov. Kristjani verjamejo, da se je z Jezusovim rojstvom božji sin učlovečil in se dokončno zavzel za svet in človeka. Na božič se pripravljajo v tihem pričakovanju z molitvijo in v krogu družine, na predvečer praznika postavijo jaslice in božično drevesce, ob polnoči pa se udeležijo polnočne maše.

Zore: Je v nas dovolj usmiljenja?
Polnočnico je v ljubljanski stolnici daroval ljubljanski nadškof metropolit Stanislav Zore in med drugim dejal, da z božičem na svet prihaja usmiljenje, ki se v tem času razodeva na poseben način. To usmiljenje kaže, da se Bog kljub temu, da človek postaja vse bolj samozadosten, ni obrnil od njega.

Vprašal se je tudi, ali je "v nas dovolj usmiljenja, da bo mogel Bog živeti v nas in nam podariti svoje usmiljenje". Kajti, "če smo pripravljeni sprejeti nemočnega Boga, potem bomo sposobni začeti sprejemati tudi nemočne, ki jih srečujemo v vsakdanjem življenju", je dejal.

Vernike je pozval tudi k izkazu hvaležnosti: "To bomo izkazali s tem, da se bomo odpovedali brezbožnosti ter posvetnemu poželenju in bomo razumno, pravično in res pobožno živeli."

Cvikl: Bog je ljubezen
V Mariboru je tudi polnočnico daroval Cvikl, ki je dejal, da božič prinaša sporočilo, da je Bog poslal sina, da bi nas osvobodil vsake ujetosti v ta svet in v zgolj človeško logiko. "Ljudje se navadno in večkrat dokazujemo z močjo, z raketami in bombami, z denarjem in imetjem. Novorojeni odrešenik pa se razodeva po tem, kar je: po ljubezni in miru, kajti Bog je ljubezen," je dejal.

Rojstvo Jezusa po besedah Cvikla tudi zato "zbuja v nas upanje v nov, drugačen svet". "Svet, v katerem so vrednote: mir, pravičnost, resnica, ljubezen ... To je darilo božičnega praznika," je dejal.

Božič so zaznamovali tudi verniki evangeličanske veroizpovedi. Ta ne pozna maš, imajo pa bogoslužje, ki ga je v četrtek v cerkvi Primoža Trubarja v Ljubljani vodil evangeličanski škof Geza Filo.

Filo: Bog je tam, kjer je človek
Filo je v polnočni pridigi poudaril moč Jezusovega rojstva. "Za tistega, ki sprevidi v božičnem sporočilu rešitev, se življenje spremeni in dobi novo vsebino. Vse je novo, vse pridobi smisel, vsaka bolečina je napolnjena z upanjem," je dejal.

Spomnil je, da ljudje pogosto tožijo nad tem, v kakšnih časih živijo. "Bog ni poslal svojega sina v idealen svet, ampak v svet greha, obupa in praznine. Človek sicer lahko uredi svet tudi brez Boga, ampak tak svet je prazen, je vedno tudi proti človeku," je opozoril, vse pa pozval, naj se v božični noči obrnejo drug k drugemu. "Kajti Bog je tam, kjer je človek," je dodal.

Vstop v božič zaznamovale polnočnice