Podjetja, ki največ vlagajo v kakovostne odnose, dosegajo 2-krat višji dobiček in 9-krat višjo dodano vrednost na zaposlenega. Podjetja, ki so organizacijsko nevitalna in kjer so odnosi in komunikacija slabi, pa so prikrajšana za dva tisoč evrov na zaposlenega na leto. Foto: Thinkstock
Podjetja, ki največ vlagajo v kakovostne odnose, dosegajo 2-krat višji dobiček in 9-krat višjo dodano vrednost na zaposlenega. Podjetja, ki so organizacijsko nevitalna in kjer so odnosi in komunikacija slabi, pa so prikrajšana za dva tisoč evrov na zaposlenega na leto. Foto: Thinkstock

V najobsežnejši raziskavi v JV Evropi Zlata nit, ki poteka že osmo leto in kjer izberejo tudi najboljše zaposlovalce, so nazadnje anketirali tudi šest tisoč zaposlenih v 83 slovenskih podjetjih. Ugotovili so, da podjetja, ki največ vlagajo v kakovostne odnose, dosegajo 2-krat višji dobiček in 9-krat višjo dodano vrednost na zaposlenega.

Podjetja, ki so organizacijsko nevitalna in kjer so odnosi in komunikacija slabi, pa so prikrajšana za dva tisoč evrov na zaposlenega na leto, kaže raziskava v okviru konzorcija ORVI, v katerem je 15 proizvodnih in telekomunikacijskih podjetij ter zavarovalnice. Oportunitetni stroški slabih odnosov so najvišji v storitvenih družbah, kjer dosegajo celo od tri do pet tisoč evrov letno na zaposlenega.

Po Gallupovi raziskavi je v Sloveniji nezavzetih kar 70 odstotkov zaposlenih (v JV Evropi 63 odstotkov), zavzetih je 15 odstotkov, enak delež je tudi dejavno nezavzetih, ki rušijo medosebne odnose in negativno vplivajo na poslovne rezultate.

Podjetja, ki imajo visoko stopnjo zavzetosti, imajo v povprečju 19-odstotno rast prihodkov, tista, ki imajo izjemno nizko stopnjo zavzetosti, pa imajo upad prihodkov celo za 32 odstotkov, je dejala Zvezdana Lubej iz družbe Profiles International, ki je tovrstno raziskavo opravila v 90 tisoč podjetjih po svetu.

Po mnenju strokovnjakov bo moralo novo vodstvo Volkswagna, ki si prizadeva družbi povrniti izgubljeni ugled zaradi škandala s prirejenimi meritvami izpušnih plinov, najprej poskrbeti za dobro komunikacijo z zaposlenimi, saj so prav delavci ključni za širjenje dobrega imena podjetja.

Amazon ruši vsa pravila
Vsa pravila o pomenu dobrih odnosov za uspešnost podjetij pa že 20 let ruši ameriški trgovski gigant Amazon. 250 milijard evrov vredno premoženje je ustvaril s strategijo načrtnega spodbujanja brutalnih odnosov med zaposlenimi. Konfliktnost, opravljanje za hrbtom, elektronska sporočila in SMS-i sredi noči z zahtevo takojšnjega odgovora, so del vsakdanje prakse, s katero so seznanjeni vsi, ki se v družbi na novo zaposlijo.

Cena za to, da je Amazon najbolj inovativen in nekaj let pred tekmeci, je visoka, zaposleni v povprečju zdržijo le tri leta in nato odidejo, v surovi in brezobzirni tekmi pa se najbolje obnesejo rekreativni triatlonci, ki v Amazonu vztrajajo najdlje.

Dobri odnosi v podjetju recept za poslovni uspeh
Dobri odnosi v podjetju recept za poslovni uspeh