Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 62 glasov Ocenite to novico!
V ZZB-ju opozarjajo, da domobranci niso bili "slovenska narodna vojska", kot piše na spomeniku, ampak da gre za sodelavce z nemškim okupatorjem. Foto: BoBo
VIDEO
NOB proti spomeniku za po...
VIDEO
Borci nasprotujejo domobr...

Dodaj v

Zveza Združenj borcev protestira proti spomeniku domobrancem v Grahovem

Polpretekla zgodovina je spet naša sedanjost
3. april 2014 ob 13:46,
zadnji poseg: 3. april 2014 ob 16:43
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

V Zvezi združenj borcev za vrednote NOB-ja (ZZB NOB) nasprotujejo postavitvi spominskega znamenja domobrancem v Grahovem. Gre za "netočen in hujskaški napis", meni kulturni minister.

Delegacija ZZB-ja je ministru za kulturo Urošu Grilcu predala podpise peticije proti postavitvi spominskega znamenja. Minister je v izjavi poudaril, da spomenik "z zgodovinsko netočnim in hujskaškim napisom ni pot do zgodovinske resnice ali spoštljivega odnosa do vseh žrtev vojne".

Spomenik, ki spominja na zid, na katerem so spominske plošče, bo stal v Spominskem parku v Grahovem. Ob tem se kulturni minister sprašuje, kako lahko tak zid združuje in povezuje. "Danes pot zidu ni pot, ki bi vodila do složnosti, ampak v razdvajanje," je še poudaril.

Nova Slovenska zaveza bo v nedeljo slovesno odkrila na novo postavljen spomenik žrtvam partizanskega napada na domobransko postojanko v Grahovem. Minister Grilc je dejal, da so s primerom seznanjeni in da so preverili formalne postopke, kako je prišlo do postavitve spomenika. S samim napisom pa niso bili seznanjeni, je dejal.

"Spomenik za razdvajanje slovenske družbe"
Ob predaji podpisov proti postavitvi spomenika je Miro Mlinar iz Združenja za vrednote NOB-ja Cerknica izpostavil, da ni bilo pravnih podlag za postavitev tega spomenika. Podpisniki peticije zahtevajo njegovo odstranitev po kulturni in pravni poti. Ne želijo namreč, da bi bil spomenik zid za razdvajanje slovenske družbe.

Na spomeniku sicer piše: "Na tem kraju so leta gospodovega 1943 posadko domobrancev slovenske narodne vojske s topovi in ognjem pobili komunisti, bratje po rodu, tujci po misli. Čakamo strnjeni v prst, da rod, ki iz vaših poraja se vrst, zdrobil bo lažnivega molka okove, da spet pridobimo ukradeno čast in vrne resnica vam voljo za rast."

"Sprava ni več mogoča"
Mlinar je dejal, da so to laži, "saj domobranci niso bili slovenska narodna vojska", kot piše na spomeniku. Poudaril je tudi, "da bodo morali domobranci enkrat za vselej priznati sodelovanje z okupatorjem, in to sprejeti kot dejstvo. Sprava ni več mogoča, lahko je samo kesanje. Pokesati se morajo za svoje početje," je dejal.

ZZB NOB-ja želi, da ministrstvo ukrepa v skladu s pristojnostmi, da bodo spomenik odstranili. Zahteve za odstranitev bodo poslali tudi vladi in predsedniku Pahorju.

Peticijo proti spomeniku so podpisali tudi v Zvezi policijskih veteranskih društev Sever, Zvezi veteranov vojne za Slovenijo, Zvezi društev in klubov MORiS ter društvih za negovanje rodoljubnih tradicij TIGR Primorske. Na spornost spomenika opozarja tudi Združena levica. Kot menijo, "nima nihče pravice s spominskim obeležjem potvarjati zgodovine".

ZZB NOB je v zvezi s tem posredoval tudi javni poziv vodstvu Rimskokatoliške cerkve na Slovenskem in cerkveni oblasti v Vatikanu. V njem "prosi in poziva" cerkvene oblasti, da se odločno izrečejo proti "tovrstnemu potvarjanju zgodovine", ki po njihovem vodi v nove delitve.

Pričakujejo tudi, da uradna Cerkev ne bo sodelovala pri nameravanem dogodku, ki po njihovi oceni nima nobene povezave s pietetnim odnosom do mrtvih. Menijo, da je mrtvim že izkazana posmrtna čast s spomenikom na pokopališču v Grahovem in s spominskim obeležjem pesniku Francetu Balantiču.

V Novi Slovenski zavezi medtem poudarjajo, da zapis ustreza zgodovinskim dejstvom. Poleg tega so javno že pojasnili, da spomenik stoji na zasebni zemlji.

Zaskrbljeni predsednik države
Komemorativna slovesnost, ki jo pripravlja Nova slovenska zaveza, je zaskrbela tudi predsednika republike Boruta Pahorja in je zato povabil k sebi na srečanje predsednika Zveze združenj borcev za vrednote NOB Tita Turnška in predsednika Nove slovenske zaveze Petra Sušnika.

Predsednik Pahor je na srečanju ocenil, da je bilo v zadnjem času v prizadevanjih za narodovo pomiritev doseženih nekaj pomembnih korakov in izrekel željo, da bi se vzdržali dejanj, ki bi lahko šla v nasprotno smer.

Predsednika obeh organizacij sta se strinjala, da Pahor v prihodnjih mesecih v sodelovanju z njima organizira dialog, ki naj pripomore k potrebni strpnosti in pomiritvi glede delitev, ki zadevajo polpreteklo zgodovino.

Turnšek pa je najavil, da bo ubral mirno, demokratično in pravno pot za izraze nestrinjanja glede posameznih delov napisa.

B. V., A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Ostrozor
# 03.04.2014 ob 14:29
Podporniki domobranstva bi te takoj obtožili obujanja fašizma

Domobranstvo je pa liberalna demokracija, kaj?
PinkFloyd
# 04.04.2014 ob 09:27
Izdajalec je najsramotnejša vrsta človeka!
felipesko
# 03.04.2014 ob 23:04
Whale
Z vsako uniformo, škorenj ali konzervo, ki so jo dali domobrancem, so imeli Nemci eno manj zase.

Pa kaj nisi prej povedal? Točno!!! Izstradat so jih želeli,pa se ni izšlo..
Prefrigani pa so bili za sebe ti izdajalci....
štajerc64
# 03.04.2014 ob 22:32
@Whale

sploh ne morem verjeti, da obstaja človek s takšnim razmišljanjem.
ali trolaš ali pa ti ni pomoči.
takšni kot ti, dejansko sodijo v kakšno institucijo.
zagrenjen star ? prdec ki ve in pozna, vso zgodovino, ki je takšna kot jo razlaga on.
pravi broj 1.
spomenik domobrancem ?
NI ŠANS !!!!!!!!!!!!!!
matori
# 03.04.2014 ob 20:38
Whale - kdor sodeluje z clovekom ki je izjavil:naredite mi to dezelo nemsko,se ne more skrivati za domoljubnostjo
balistik1
# 03.04.2014 ob 19:26
Izdajalec se spreobrne ,ko v grob se zvrne.
Sebastjan666
# 03.04.2014 ob 19:01
Whale

Predvsem gledaš zelo enosmerno. Pa ne da nimaš v čem prav. Samo očitno bereš le iz ene strani dogodke. A si se kdaj poglobil v ljudi, ki so jih Nemci preganjali iz Slovenije in kako so z njimi ravnali? A si prebral kakšne njihove zgodbe?
A si si ogledal sezname ljudi, ki so morali zapustiti svoje domove s puško na čelu?
A si se vprašal, kako je bilo ljudem, ki so jih izdajali lastni Slovenci Nemcem? In to že leta 1941. Ja, tudi domači izdajalci, belogardisti in kasneje domobranci so izdajali ljudi, ki pred tem niso bili ne partizani ali komunisti, le pobegnili so pred nacisti, ker so jih ti hoteli strpati v taborišča. Seveda, če so te dobili, je to pomenilo smrt.
Ko si že naštel svinjarije partizanov, bi lahko naštel še svinjarije druge strani. Nobena stran ni bila nedolžna.
Ampak glavno, da ti veš, kje je začetek tega krvavega in bratskega boja in kdo je glavni krivec. Čisto tako enostavno je, mar ne @whale. Po bitki biti general je enostavno, sploh če zanemariš večino dejavnikov.
espero
# 03.04.2014 ob 17:51
Domobranci in belogardisti so bili nacistični pomagači - kvislingi. In borci proti komunizmu , katere je podpirala RKC . Groba in spomina jim ne more nihče vzeti. Postavljanje spomenikov kvislingom pa je huda reč. S tem negiramo narodnoosvobodilni boj , ne samo partizanov, marveč vseh , ki so sodelovali v borbi proti okupatorju. In v posmeh vsem tem žrtvam.
kolibri123
# 03.04.2014 ob 17:40
Me zanima, če bi v Nemčiji, Franciji, v Holandiji in drugje, kjer so imeli Hitlerjevo okupacijo in Hitlerjeve kvizlinge, dovolili postavljati tak spomenik. V zapor bi jih strpali pri prvem kamnu, kaj šele da bi dopustili take napise.
yamunamaria
# 03.04.2014 ob 16:25
@Crveni
..nardni domoljubi, kot jih ti imenuješ so zaprisegli hitlerju, ki se je boril proti slovencem, kaubojcem, angležem...
Wasabi
# 03.04.2014 ob 15:40
Ta rdeče črna kost je zgleda iz diamanta. Nikoli je ne poglodate.
ALFAinOMEGA
# 03.04.2014 ob 14:41
MIRNČAN
Ta domobranski spomenik pa je navadna provokacija in neumnost.


Kaj je vetrček spet zapihal drugam?
Ravno meni si kontriral, da ni zaradi tega.
levinja
# 03.04.2014 ob 13:58
"Nekateri so bili 4 leta tovariši zato da so postali neživljenjski gospodje."

Iz Tofove rdeče plošče, ki je bila zaplenjena v 70tih.
sfrjtito
# 05.04.2014 ob 03:03
zgodovina dokazuje da so bli domobranci izdajalci!
felipesko
# 03.04.2014 ob 22:58
if
Vse KP, tudi slovenska s Kardeljem in jugoslovanska s Titom, so bilo kolaborantke z nacisti do Barbarosse 22.6.1941.

Seveda.Po MB so skupaj z Dolfijem paradirali 41- tega.
Začetek vojne in Stalinove manevre si boš pa moral še enkrat prebrat,ker imaš očitno domobransko čitanko.
viljamovka
# 03.04.2014 ob 22:36
Dajmo že enkrat mir pokojnim levičarjem in desničarjem. Vsak naj se pokloni pred spomenikom svojih soborcev, brez navzočnosti medijev. Moji pokojni: oče, trije strici so bili partizani, ni pa nihče hotel biti član KP. Četrti stric pa je šival za domobrance. Vsi so si bili enotni: med vojno so se dogajale grozote tako na eni kot na drugi strani, strmimo za tem, da vojn več ne bo.
felipesko
# 03.04.2014 ob 21:33
janez123
@felipesko
Ne žal. Na svoj seznam boš moral dodati maistrove borce, na sodišču oproščene osebe, premožne posameznike in druge domoljube.... za ženske, starce in otroke že itak vemo.


Sedaj si pa pobrkal vse.Civile,domobrance,Nemce,partizane.
Napisal sem oz prepisal iz uradnih podatkih državne komisije,ki zbira podatke in podatek je samo za izven sodno pobite.
In ni 15,20,25 tisoč,kakor se komu zazdi....
Skupaj vseh smrtnih žrtev (vseh) pa naj bi bilo okrog 97 000....
Enako pisarite v letu 1942 o tisočih ubitih civilistih.....??
Partizanov je padlo leta 42 okrog 1200,civilnih žrtev je bilo do jeseni leta 42 natančno 853, v glavnem v ljubljanski pokrajini.Večina teh pobojev so bila medsebojna maščevanja in obračunavanja, izven regularne vojske in njihove komande.
Partizanska vojska je sama obračunala z večino teh "zločincev" (obsojenih in ubitih je bilo 240 "borcev") in čas bi že bil,da začnete potomci in zagovorniki izdajalcev iskati iskreno opravičilo za nedopustno ravnanje,ki je obsojeno v vseh vojnah,v vseh sistemih in vseh državah in vam ne pomagajo nobeni komunisti,nobeni poboji in nobeni spomeniki.
Pa še to-nikjer nisem zasledil:
Leta 1945 so vsi zavezniki (tudi NOB) sprejeli "resolucijo",da vsi kvizlingi v vseh državah nimajo ob predaji statusa vojnih ujetnikov.
Domobranci so se tudi zaradi tega želeli predati Britancem in orožja niso odložili,dokler jih niso razorožili in precej jih je padlo v borbi,ne da so bili ubiti. V Avstriji jih britanski general ni želel niti sprejeti,ampak jih je označil za bando in odšel.Nižji oficirji so jih potem transportirali nazaj,dobro zavedajoč kam jih pošiljajo,saj bi končali enako z sojenjem,kot brez sojenja.
yamunamaria
# 03.04.2014 ob 18:59
@prešern
se strinjam. naj pripadniki vseh strank in vsi ex komunisti (se pravi velika večina današnjih politikov) vrnejo vse kar so naropali.
matori
# 03.04.2014 ob 18:14
Janez 123 - za kogar obstajajo dokazi ali price,naj ga obsodijo(ne glede na barvo) - ne sme se pa dopustiti,da se casti izdajalstvo in ideja nacizma - mimogrede vecina borcev iz obeh strani je ze pod zemljo,torej novi rodovi povzdigujejo nacisticno idejo in to je treba v stratu ustavit
yamunamaria
# 03.04.2014 ob 17:40
@el jabba..... velikega Slovenca dr. Lambert Ehrlicha
wow čistokrvni slovenec s pravim slovenskim imenom, hahaha
.... ma da ni bil mogoče to naš južni brat, srb, hrvat, makedonc?
The_Deer
# 03.04.2014 ob 16:31
Zaradi komunističnega terorja je bilo v Sloveniji pobitih preko 100.000 ljudi.

Vseh žrtev vojne med Slovenci je bilo nekaj manj, kot 100.000. Ampak za večino so bili odgovorni okupatorji in njim podrejene enote kolaborantov. Okoli 25% od teh žrtev zadeva partizane in to vključno s povojnimi poboji domobrancev, ki so jih sicer izvedle enote Ozne in KNOJ. 75% žrtev so torej povzročili okupatorji in kolaboracija.
CooN
# 03.04.2014 ob 14:59
@Lovec
Kakor že vojna je huda stvar zamegli um in presojo.

Res je ampak to velja za obe strani. Vojna proizvede tudi ogromno sovraštva, osebnih zamer. Iz tega izhajajo morije po vsaki vojni, ki se je, se in se bo zgodila. Žal.
Z domobranci bi bilo vse ok, če se nebi spetljali s hudičem za boj proti komunizmu. Če bi bili na strani zaveznikov, bi bili najbrž danes junaki, tako so pa...., pa naj še tako perejo in obračajo tega madeža ne bodo sprali. Zato so tudi mladinci po zapisih tu gor tako agresivni.
Odpuščam vam, a pozabil ne bom nikoli.
ALFAinOMEGA
# 03.04.2014 ob 14:50
MIRNČAN

Glej kolega, s teboj je vsakršna debata nemogoča, ker ne stojiš za svojimi stališči, ampak jih vseskozi spreminjaš.
Neki dan si ravno meni očital populizem, ki ga glede na to, kar pišeš, lahko pripišeš ravno sebi.
Jaz za svojimi načeli trdno stojim in jih zagovarjam, ne glede ali se kdorkoli z menoj strinja. Pri tem je čisto vseeno ali so populistična, realistična, ideološka, itd.
Ne moreš nekaj, kar si izjavil pred parimi minutami, kar naenkrat zanikati in izjaviti drugače. Ali pač.
pa še tole
# 03.04.2014 ob 14:46
Kaj je nova slovenska zaveza? Vsi, ki se zavedajo, da so Slovenci, vedo kako se napiše slovenska- z malo in ne z veliko začetnico. Verjetno so v svojem prepričanju "slovenstva" pozabili na velike in male začetnice, na sodelovanje z okupatorjem, na narodno vojsko med II. sv. vojno... aja, nekdanji okupator ima v svojem pravopisu kar precej velikih začetnic, to bo to. nemško: Neue Slowenische Testament- velika začetnica
slovensko: Nova slovenska začetnica- mala začetnica
kolaborantsko: Nova Slovenska zaveza
sfrjtito
# 04.04.2014 ob 18:20
ja domobranci so pa bli osvoboditelji!adijo pamet
felipesko
# 04.04.2014 ob 10:01
Whale
Komunisti so bili po nemškem napadu na SZ trdno prepričani, da bo Nemčija izgubila in to celo v nekaj tednih ali največ mesecih. Zato so tudi tako pohiteli s svojim partizanstvom, še preden bi nastala druga odporniška gibanja, ki bi jih utegnila ovirati pri prevzemanju oblasti ob odhodu okupatorjev.

Tvoje teorije so res neverjetne.No to vsekakor drži,da so partizani na začetku v borbo poslali samo eno divizijo in še to samo iz ene kasarne.
Ko so videli,da ni heca so malo pohiteli.
No z domobransko narodno zavestjo je malo drugače,ker so rabili do jeseni 1943,da so pogruntali,kdo nas napada al Nemci ali Italijani in kot je bilo za pričakovati,so si izbrali partizane in še to samo tiste,ki so bili člani komunistične partije.Ločevali so jih po rdeči zvezdi na kapi.
Osvoboditev so v glavnem pričakali v tujini-Avstrija,Argentina...
Potomci in zagovorniki se danes ponosno vračajo in postavljajo spomenike vsem tistim,ki jim ni uspelo herojska pot v tujino.
karambo
# 04.04.2014 ob 07:54
Moje mnenje o vojnem času in povojnem času je enostavno:
** partizani so sodelovali z zavezniki: torej so bili na strani zmagovalcev in s tem osvoboditelji (nesporno dejstvo);
** domobranci so kolaborirali z nemško vojsko: torej so bili na strani okupatorja (nesporno dejstvo);
** povojni poboji so bili nesprejemljivi in se ne bi smeli zgoditi;

Vse ostalo so nianse. Ni mi jasno, zakaj se "100 let" po dogodkih še vedno ne more sprejeti teh treh preprostih dejstev? Očitno bomo res prišli kmalu do stotice.
Ceriš
# 03.04.2014 ob 22:46
@Whale

»Ich schwöre bei Gott diesen heiligen Eid, dass ich dem Führer des Deutschen Reiches und Volkes, Adolf Hitler, dem Oberbefehlshaber der Wehrmacht, unbedingten Gehorsam leisten und als tapferer Soldat bereit sein will, jederzeit für diesen Eid mein Leben einzusetzen.«

To je prisega prisilno mobiliziranih Slovencev v nemško vojsko in nima zveze
z domobransko prisego, tako pač znate domobranske ličinke potvarjati
zgodovinska dejstva !
kapljač
# 03.04.2014 ob 21:21
Ljudje , ki so sodelovali z okupatorjem tudi tako, da so borce NOB izdajali, ovajali.. so si v časih vojne zaslužili edino pošteno opozorilo in to je smrt. Še danes velja "marsikje" , da v primerih naravnih katastrof poplave, potresi , se tega ki bi se "okoriščal" (kradel , ropal) sme ustreliti na licu mesta. Nič drugače ni bilo za časa vojne. Izdajalci , zaradi katerih je bila prelita marsikatera kri partizanov in njihovih svojcev ,danes sicer dobivajo imena.. ne pove pa se zakaj so koga od teh takrat partizani tudi "pokončali". Za časa vojne kot je bila druga svetovna vojna.. ni bilo milosti, za nikogar. Kot se takratni čas z tistim ne da primerjat.
yamunamaria
# 03.04.2014 ob 20:21
@rumalina
komunisti mi niso ljubi, so pa tudi narodni izdajalci krivi, da so jim prepustili osvobodilni boj in tako so lahko pretentali večino partizanov. ampak glavno je, da so se borili proti okupatorjem, ker če ne bi imeli partizanov, slovenije ne bi bilo.
kar pa se današnjih post komunajzarjev tiče, je brezveze zgubljat besede. večina niso bili komunisti temveč oportunisti, ki menjajo stranke in politična prepričanja, kot gate... po vetru, kjer se najbolj splača bit. pri nas so vse stranke "komunistične", ker so v njih ljudje, ki so vajeni samo takega načina delovanja. zaradi tega pravim, vsem strankam in osebam, ki so že bili, bile v parlamentu, prepovedat sodelovat na volitvah..... edino takrat bi imeli šanso
yamunamaria
# 03.04.2014 ob 20:12
@Whale
vidim da ne veš več kaj pisat in kako se izgovarjat
Zločini okupatorjev so bili v veliki večini odgovor na partizanske akcije....
vidim, da podpiraš zločine okupatorjev, ker so bili bogi in pridni, lumpi partizani so jih pa preganjali. od kje pa okupatorjem pravica, da so sploh prišli k nam.
po tvoje so imeli oni prav in partizani narobe.
človek ne more verjet kaj pišeš
maxbernie
# 03.04.2014 ob 18:39
whale...
povsem resno vprašanje: a ti res verjameš v odgovore, ki si jih napisal na povsem konkretna in korektna vprašanja, ki jih je postavil Jurica?

Ker če je odgovor da, ti lahko pomaga samo tisti gor...
G.Bruno
# 03.04.2014 ob 18:37
Whale
Da domobranci niso pobijali okupatorjev so krivi komunisti, ki so s svojim nasiljem prisilili protikomuniste, da so v samoobrambi vzeli orožje od okupatorjev.

Madona, je pa imela okupatorska vojska srečo! Pravzaprav se lahko nemška vojska zahvali komunistom, da ni bilo več mrtvih. Zamislite si pogumno vojsko domobrancev, ki jurišajo na wehrmacht!
enjambement
# 03.04.2014 ob 18:19
Huda dilema: od razpleta te usodne odločitve bo odvisno, ali bo gospodarska rast 4 % ali bo le 3,8 % ...

Lepo vas prosim:
1. Bila je vojna.
2. Vojna je zlo.
3. Bila je sprovocirana komunistična revolucija.
4. Bil je tudi iskren OF - a ne za tiste, ki so se šli točko 3.
5. Bil je legitimen upor proti revoluciji.
6. Bila je kolaboracija, a ne za vse, ki so se šli točko 5.
7. Počakajmo, da pomrejo vsi, ki so se šli zadeve od 1. do 6. točke, prištejte 30 let - morda bo potem mir.
8. Do tedaj pa ne spreglejte dejstva, da izgubljamo generacije - kar bo ostalo, bo kmalu zadolženo za ceno novega BMW in ne več za ceno nove Kie, kot je to danes ...

Lepo je v naši domovini biti - turist!
roli
# 03.04.2014 ob 18:08
Moja mati jih ima 91 in leta 41 , ko je bila
kurirka jih je imela 18 let.
In koliko naj bi bilo še danes partizanov??
Ti živi , so se morali boriti kar mladi.
In v tisti mladosti so bili hodo razgledani
, da so vedeli na katero stran naj gredo.
Ne glejte življenja takrat z današnjimi očmi.
The_Deer
# 03.04.2014 ob 16:46
@The_Doctor14 se mi je zdelo, da šteješ žrtve 2. svet. vojne tako, da žrtve, ki so jih okupatorji povzročili s svojimi represalijami pripisuješ partizanom. To je nesmisel, kajti okupatorji, fašisti in nacisti so povsod po Evropi vsako, poudarjam vsako obliko odpora, ki je seveda povsem upravičen, saj so bili okupatorji, kaznovali s smrtjo.

Razen tega so tudi mobilizirali Slovence v svoje vojske in jih pošiljali na fronto, kjer jih je tudi veliko urmlo.
yamunamaria
# 03.04.2014 ob 16:44
@Crveni
v zahodni evropi je prepovedano poimenovat bilo kaj po dolfetu in duceju, po titu ne. samo v italiji je v 18. mestih titova ulica.
PinkFloyd
# 03.04.2014 ob 15:13
Bolano, eni ljudje dejansko nimajo občutka kaj je primerno in kaj ne. Sodeluješ z okupatorjem, ki je zasedel tvojo rodno zemljo, 70 let kasneje pa se izdajaš za domoljuba in celo zmerjaš tiste, ki so nas tega okupatorja rešili. BOLANO!!! In potem se čudite da vas nihče ne razume- res čudno.
Kane
# 04.04.2014 ob 14:14
24.12.1943 na božični večer, je skupina črnorokcev vstopila v hišo in odpeljala očeta štirih otrok na Urha, kjer so ga celo noč mučili,božičnega jutra ni dočakal. Toliko o domoljubju, spoštovanju človeškega življenja in krščanski ljubezni.
sfrjtito
# 04.04.2014 ob 09:13
to je glih tak ko bi nemci napisal da je njihova vojska bila osvobodilna vojska.adijo pamet!
jo-jo
# 03.04.2014 ob 22:44
Nemec jih je oblačil,fujtral,oboroževal in plačeval,da so se borili za Slovenstvo.Hvala Nemci!!
Bolje, da so domobranci na tak način izčrpavali Nemce, kot pa da bi ropali Slovence.

Če na takšen način opravičuješ kolaboracijo, potem ni hudič, da se ne bo našel en zagrizen komunist, ki te bo prepričeval, da so partizani isto počeli s Titom.
Danger_Mouse
# 03.04.2014 ob 22:35
Na spomeniku sicer piše: "Na tem kraju so leta gospodovega 1943 posadko domobrancev slovenske narodne vojske s topovi in ognjem pobili komunisti, bratje po rodu, tujci po misli. Čakamo strnjeni v prst, da rod, ki iz vaših poraja se vrst, zdrobil bo lažnivega molka okove, da spet pridobimo ukradeno čast in vrne resnica vam voljo za rast."

Nova slovenska zaveza bo morala malo razmisliti o tem napisu, kakor bo tudi ZZB NOB morala razmisliti o marsičem, kar jim ni v ponos. Mitologiziranje, nesamokritičnost in ponarejanje enih, producira mitologiziranje, nesamokritičnost in ponarejanje drugih. Začaran krog...
kapljač
# 03.04.2014 ob 21:52
Če bi pri domobrancih bilo kaj vrednega Anglo- američani to ne bi vračali na Balkan, vedoč, kaj se jim bo zgodilo, glede na njihovo hlabčevsko vlogo okupatorju.,Sam domobranci zoper Anglo američane , ne bodo "sikali" - sikali bodo zoper svoje in zoper Slovenijo . Ravno tako kot med vojno samo. Borili naj bi se za vero in boga in zoper Slovence.
yamunamaria
# 03.04.2014 ob 21:20
@Whale: ....ker se brez njih ne bi nikoli dokopali oblasti....
tudi domobranci ste s svojo kolaboracijo pomagali komunistom, da so si prilastili nob in da so jim ljudje verjeli
partibrejker
# 03.04.2014 ob 21:16
toda domobranci takrat niso mogli vedeti kateri OF-ar je tam iz domoljubja, kateri pa zaradi komunističnega prevratništva. Da sta se Boris Pahor in Angela Vode znašla v okupatorskem zaporu so krivi komunisti, ker so ju zvabili v svoje vrste z lažj
Whale

Tebi res ni pomoci. Ljudje so si sami krivi, da jih nekdo preda okupatorjem? Torej so si, po tvoji logiki, povojne zrtve same krive, ker KOS pa res ni mogel vedeti kateri so pravi izdajalci in kateri ne?
anny22
# 03.04.2014 ob 19:16
V Grahovem so partizani ubili enega najboljših slovenskih pesnikov Franceta Balantiča. Že za ta zločin nad kulturo bi bilo treba komu soditi... Domačina, ki je na glas protestiral proti krutemu pobijanju nasprotnikov, ranjenih in ujetih: "Kaj to delate, fantje?", so prav tako živega porinili v ogenj. Napis je patetičen, a verjamem, da boli.
ti-ne
# 03.04.2014 ob 17:43
Lambert Ehrlich je bil oče domobranstva. Če ga ne bi ubili partizani, bi mu sodili v Nurnbergu.
felipesko
# 03.04.2014 ob 17:37
Crveni
Nacisti so bili žleht, komunisti pa še bolj.

Ti,ti žlehnobe.Packi nemarni so ji vozili v taborišča in jih našeškali.
In temu so se ta ene grdobe celo upirale.
prešern
# 03.04.2014 ob 16:00
teh borcev je danes vec kot leta 45
vonbongo
# 03.04.2014 ob 15:42
Afterburner

No kaj si mislijo tvoji preljubi američani o domobrancih, ki so sodelovali z enotami SS, proti katerim so se tudi oni borili?
Kazalo