Atletika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 30 glasov Ocenite to novico!
Eliud Kipchoge
Eliud Kipchoge se ni spustil pod dve uri. Pred poskusom v Monzi je imel osebni rekord 2:03:05, kar je tretji najboljši čas v zgodovini. Foto: Reuters
VIDEO
Kipchoge: Namen maratona...
VIDEO
Kipchoge maraton pretekel...

Dodaj v

Foto: Kipchoge v Monzi ni prebil meje dveh ur

Svetovni rekord postavil Kipruto Kimetto leta 2014 v Berlinu
6. maj 2017 ob 08:49,
zadnji poseg: 6. maj 2017 ob 12:50
Monza - MMC RTV SLO, STA, Reuters

Olimpijski zmagovalec Eliud Kipchoge se je na maratonu na dirkališču v Monzi s časom 2:00:25 najbolj med vsemi do zdaj približal magični meji dveh ur, a njegov dosežek ne bo štel za svetovni rekord.

Rekord 32-letnega Kenijca ne bo uradno priznan, ker mu je skozi celoten tek pomagalo šest tekačev, ki so narekovali ritem. Skupine po šest tekačev (skupaj jih je bilo 30, med njimi tudi nekdanji svetovni prvak na 1.500 in 5.000 m Bernard Lagat) so se vsakih nekaj krogov (dolg je bil 2,4 km) menjale. Pred njimi je vozil tudi avtomobil z uradnim časom.

Tek so izvedli pod pokroviteljstvom podjetja Nike in njegovega projekta Breaking2. Na maratonu so tekli le trije tekmovalci. 35-letni Eritrejec Zersenay Tadese (2:06:51) in 26-letni Etiopijec Lelisa Desisa (2:14:10) sta po približno polovici izgubila stik s Kipchogejem.

Svetovni rekord je Kenijec Dennis Kipruto Kimetto s časom 2:02:57 postavil 28. septembra 2014 v Berlinu.


Pripravljal se je sedem mesecev

"Upam, da mi bo uspelo prihodnjič ... Lahko rečem, da smo zdaj še bližje temu, da človek maraton preteče pod dvema urama,"
je povedal Kipchoge, ki se je na maraton pripravljal sedem mesecev in je tekel v posebej za to izdelanih zelo lahkih športnih copatih. Zahvalil se je spremljevalni ekipi in priznal, da je zelo težko držal ritem v zadnjih petih kilometrih.

Po petih kilometrih je bil sekundo pod zastavljenim časom, po naslednjih petih in desetih kilometrih pa pet sekund hitrejši. Po 25 kilometrih je še vedno držal čas dve sekundi pod predvideno mejo, v zadnji tretjini teka, ki se je začel ob 5.45 zjutraj, pa je v rahli vlagi v zraku začel izgubljati prvotni ritem. Na 35. kilometru so mu namerili šest sekund počasnejši čas od načrtovanega, nato pa je izgubljal dodatne sekunde po vsakem kilometru.

Prvo polovico maratona je Kipchoge pretekel v 59 minutah in 57 sekundah, kar je le minuto in pol počasneje, kot je svetovni rekord Tadeseja v polmaratonu. Hrano in pijačo so tekačem dostavljali z mopedom, da ne bi upočasnili ritma na okrepčevalnih postajah.

Na današnji dan pred 63 leti je Britanec Roger Bannister postal prvi človek, ki je eno miljo pretekel v manj kot štirih minutah.

M. R.
Eliud Kipchoge
Eliud Kipchoge
Eliud Kipchoge
Eliud Kipchoge
Prijavi napako
Komentarji
Diego Armando
# 06.05.2017 ob 09:57
@brezposelni: gotovo je utrujen in v zadnjih kilometrih ga je bolelo, ampak verjemi, en dober spanec in porcija špagetov, pa bo jutri spet odžgal kakšnih 20 km.
lookaaa
# 06.05.2017 ob 10:40
@Andrej52
Svetovnega rekorda mu ne morejo priznati, ker so se zajcki izmenjavali in ga vlekli, on pa je tekel le v zaveterju. ti sicer lahko na uradnem maratonu teces za nekom, a mora startat s teboj, tukaj pa so zajcki pocivali in se le vkljucevali v tekmo postopoma.

so pa s to akcijo hoteli le dokazat, da se da teci pod 2h. malo jim je sicer zmanjkalo, a en big respect za akcijo in tempo 2:51 na km! bravo kipchoge!!!
Poldi
# 06.05.2017 ob 09:26
So včeraj razlagali naši mladi upi,da je nemogoče...25 sekund?Kmalu!
Thazz
# 06.05.2017 ob 09:58
Nisem mislil, da bodo tako blizu. Sicer pa tudi, če rekord ni priznan, je to s psihološkega vidika zelo pomembno, da se vidi da je mogoče. Podobno kot z mejo 4 min na 1 miljo. Dolgo je veljalo za nemogoče, a ko je uspelo prvemo, se je še v istem letu več drugih tekačev spustilo pod mejo 4 min. Za občutek, Kipchoge je tekel s tempom 4:36 min / miljo.
matjazmmc
# 06.05.2017 ob 09:26
Neverjetno, čestitam! To bi morali priznati kot svetovni rekord, saj je z lastno močjo pretekel maraton, narekovalci ritma ga niso porivali.
Bovi
# 06.05.2017 ob 10:41
To bi morali priznati kot svetovni rekord, saj je z lastno močjo pretekel maraton, narekovalci ritma ga niso porivali.

Pravila niso zato, da se kršijo. Vsekakor gre za neregularno pomoč v psihičnem in fizičnem smislu (zavetrje). Poleg tega nisem nikjer zasledil, kdo je uradno izmeril progo ... Morda IAAF ali AIMS? Da je ne bi slučajno izmeril samo Nike, potem je ta dosežek zaradi komercialnih interesov lahko tudi malo prikrojen. Tako kot si korporacije a la Nike v državah tretjega sveta prikrojijo pravila, ko zanje šivajo tudi otroci in delo opravljajo v nevzdržnih razmerah, kakršnega v Evropi zaradi višjih zakonskih standardov vsekakor ne bi dovolili. Res bo zanimivo videt, kaj lahko na klasičnem maratonu Kipchoge še ponudi. Vprašanje, če lahko popravi Kimettov svetovni rekord in teče hitreje kot 2:02:57.
Andrej52
# 06.05.2017 ob 10:10
Nezaslišano, potem tudi svetovni rekordi postavljeni v kvirju Diamantne lige ( kjer vedno nastopijo pacemakerji) ne mrejo biti priznani...res pa je, da tam vsi začenjajo tek na začetku ( startu)...
konjice
# 06.05.2017 ob 10:46
Edino pravilno, da rekord ni priznan. Ta čas se mi zdi kot da je "umeten" ali pa posiljen. Seveda čas je fenomenalen ampak nima neke duše. Tako kot so se razvijali smučarski skoki ali pa formula 1 recimo naj se še maraton počasi. Jasno je, da bo slej kot prej nekdo prebil to mejo dveh ur ampak očitno še ni čas zato, v kar smo se lahko prepričali danes ob vseh študijah, ob najboljših pogojih, posebno oblikovanih čevljih, oblačilih, narekovalcih tempa poleg tega pa so tekli najboljši maratonci na svetu pa jim vseeno ni uspelo.
Diego Armando
# 06.05.2017 ob 09:32
Izjemen dosežek, sem spremljal. Žal sta Desisa in Tadese prehitro odpadla, tako da je ostal sam s pacerji, ki so izmenjevali. Morda bi si morali v prvem delu nabrati malo "rezerve", ker je bilo pričakovati, da bo proti koncu malo padel. Ja, meja 2h bo kmalu padla, upam, da bo imel Kipchoge voljo, da se je še enkrat loti.
inferno666
# 06.05.2017 ob 10:52
Nike je itak svoje dosegel. Poceni reklama po celem svetu, tudi rtvslo je nasedel in objavil novico đabe :).
Firebal.no.1
# 06.05.2017 ob 10:33
kaj se potem grejo, da ni priznan? Saj so tekmovali trije. Pa četudi bi tekmoval sam, je v tem času pretekel maraton sam, nihče ga ni nosil, nihče vozil,...
likid
# 06.05.2017 ob 14:01
Za lažjo predstavo (ker smo v mladosti vsit pri telovadbi to tekli). Njegova povprečna hitrost na 600m je 1 min 42 sekund.

Kdo od vas se sploh lahko pohvali, da je 600m pretekel hitreje od tega?
RokoSan
# 06.05.2017 ob 12:29
inferno666
Nike je itak svoje dosegel. Poceni reklama po celem svetu, tudi rtvslo je nasedel in objavil novico đabe.

Ti pa si jo odprl, tako da + za Nike, + za rtvslo in + za tebe, ker te očitno to zanima in si đabe prebral od športnem dogodku. Ali kaj te žuli zdaj tukaj?
brezposelni
# 06.05.2017 ob 09:39
Kako se takšen tekač počuti po takšnem rekordu? Ali je nekaj podobnega bolečini?
svyatoslav
# 06.05.2017 ob 14:35
Tempo @2:51 je res ubijalski. Mojih 300 m še gre, več pa ne.
Nekaj rezerve je še v razvoju tekaške obutve.
Za tiste, ki se pripravljate na LM, pa raje pozabite na nike - so povprečna žalost.
Najhitreje vas bo neslo v newton tekmovalnih copatih.
Gorje pa tistim, ki tečejo v salomon za visokogorski tek. Kot bi imel pancarje na nogah.
tinkolo
# 06.05.2017 ob 13:45
Kako lepo bi bilo, če bi protidopinška agencija malce bolj natančno šla pogledat tudi v afriške atletske velesile, ki so v zadnjem času postale leglo dopinga. Res je že malce smešno vse skupaj. Žal!
Diego Armando
# 06.05.2017 ob 13:18
Kljub "laboratorijskim" in "prirejenim" okoliščinam je sam, s svojimi nogami odtekel ta čas, to je neizpodbitno, nihče ga ni vlekel, rinil ali vozil.
Mogoče vsem ni jasno, ampak tempo 2:51 min/km je tako hiter, da ga večina ljudi v svojem najhitrejšem šprintu sploh ne zmore, dobri rekreativni tekači pa bi v njem zdržali npr. pol minute ali kvečjemu kakšno minuto.
skof1ek
# 06.05.2017 ob 12:02
Tek so izvedli pod pokroviteljstvom podjetja Nike in njegovega projekta Breaking2,

Na sliki pa je na štartni številki adidas. Upam da ne bere novic na tej strani kdo od predstavnikov Nike.
ffffff
# 06.05.2017 ob 11:43
Kejžar zagrenjeno vse demantira, kako je vse nemogoče itd... Zraven pa dela reklamo za Mizuno. Mogoče pa z njegovimi supergami res ni mogoče :). Te multinacionalke lahko dejansko s svojim denarjem naredijo nemogoče stvari mogoče in premikajo meje. Klasične športne prireditve so lahko včasih malo v zadregi. Kaj je prav, kaj ni prav, vprašanje dopinga, etike... kakorkoli, vprašanj je veliko, dejstvo pa je da je Nike naredil celo pizd..... :).
jackm8
# 06.05.2017 ob 11:37
Rekordi na maratonih so ena velika škoda za šport. Prav zaradi njih se namesto na razgibanost in zanimivost, gleda le na čim večjo ravnino pri postavljanju le teh.
Diego Armando
# 06.05.2017 ob 10:54
@smithies: Ja, 25 sekund ni tako zelo malo, kaže pa, da je mejo 2h možno doseči. Gotovo vse še ni bilo optimizirano, morda bi ekipa morala biti bolj enakovredna, Desisa ni bil dorasel, pa tudi Tadese je presenetljivo hitro omagal.

@Bovi: kolikor vem, je bilo proga uradno izmerjena in glede tega ni problema, pravila glede pacerjev pa pač so, kakršna so. Na "klasičnem" maratonu bo Kipchoge vsekakor podrl rekord, za pod 2h pa bo treba "optimizirati" razmere.
seven7
# 06.05.2017 ob 10:12
Meje so brezvezne. Zaradi mej so vojne.
melanholik
# 07.05.2017 ob 16:28
@Diego Armando
Mogoče vsem ni jasno, ampak tempo 2:51 min/km je tako hiter, da ga večina ljudi v svojem najhitrejšem šprintu sploh ne zmore, dobri rekreativni tekači pa bi v njem zdržali npr. pol minute ali kvečjemu kakšno minuto.

Dosežek je sicer izjemen, ampak s takimi pretiravanji pa le ni treba. 2.51 minute je 171 sekund. 171 sekund na kilometer je 17,1 na 100 metrov (če govorimo o najhitrejšem šprintu). Oprosti, toliko smo tekli v osnovni šoli. Vsi, ne samo nadarjeni atleti. Toliko o temu, da tega "večina ljudi sploh ne zmore".
sumtb
# 07.05.2017 ob 16:09
Kljub "laboratorijskim" in "prirejenim" okoliščinam je sam, s svojimi nogami odtekel ta čas, to je neizpodbitno, nihče ga ni vlekel, rinil ali vozil.

Potem lahko tečejo tudi 42 km po avtocesti s konstantnim 1-2% spustom na dan ko je močan veter v hrbet pa še lepo za kamionom ki daje zaveterje pa bo čas 1:50 in boste lahko spet teoretizirali.
rdečinavijač
# 06.05.2017 ob 15:25
Osebno mislim da bi se dokaj enostavno naredilo "tehnološki" doping v podplatih tenisk. Neke vrste vzmetenje, ki se sprošča energijo pri dvigu noge. Na tak način kot Pistoriusove umetne noge, ki so v bistvu vzmeti, zato na 400 m teče hitreje kot svetovni rekord. Po moje bo treba kmalu pregledovati tudi tekaško obutev maratoncev in ostelih dolgoprogašev.
dStroj
# 06.05.2017 ob 12:54
Meje so brezvezne. Zaradi mej so vojne.

Ne. Zaradi vojn so nastale meje.
kotzi
# 06.05.2017 ob 10:51
rekordi peljejo k pozivilam...spet se bodo gnal..za rekordi..pa mladi umoirali...noro
smithies
# 06.05.2017 ob 10:24
25 sekund je blizu a še zmeraj daleč, to pomeni da bi moral 25km odteči sekundo hitreje. Tisti, ki smo kdaj pretekli maraton vemo, da je vsaka sekunda na kilometer prigarana, če pa je izgubljena pa jo je zelo težko pridobiti nazaj
seven7
# 06.05.2017 ob 13:08
Pozabi. Najprej so nastale meje. Potem pa prepir in vojne. Zakaj bi se sicer vojskoval če ne zaradi meje? Poglej slovenjceljne kako se prepirajo pri mejnikih.
sumtb
# 06.05.2017 ob 13:04
Brezveze tole laboratorijsko grajenje idealnih pogojev.
#13
# 06.05.2017 ob 12:45
#Nikefail
kotzi
# 06.05.2017 ob 10:49
kako smo obsedeni z rekordi...norrro...pa kaj je tem ljudem
kotzi
# 06.05.2017 ob 11:18
nike zna...ne pa nasi nes..in podobni
COP
# 06.05.2017 ob 13:52
Maraton je mučenje. Ne, hvala.
kotzi
# 06.05.2017 ob 10:50
kakinasi mladi upi...nimajo nasi šans..kr neki..upi..ja pa se kej
Kazalo