Formula 1
Lewis Hamilton bi lahko v prihodnosti ogrozil rekord Michaela Schumacherja. Foto: Reuters
Miran Ališič je mnenja, da si moštva želijo večji del kolača. Danes ga dobijo polovico. Foto: MMC RTV SLO
Niko Mihelič si želi več razburljivosti, tako kot pri motociklizmu. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Ali bi se ameriški lastniki radi formule 1 čim prej znebili?

Po koncu sezone v formuli ena
29. november 2018 ob 14:18
Ljubljana - MMC RTV SLO

V pogovorni oddaji V sredo na Valu 202 so se o pravkar končani sezoni formule 1 in o prihodnosti pogovarjali nekdanja televizijska komentatorja Miran Ališič in Niko Mihelič ter radijska reporterja Aljaž Golčer in Igor Tominec.

Dokaj enotno mnenje sogovornikov je bilo, da je letos Sebastian Vettel zapravil svetovno prvenstvo v Ferrarijevem dirkalniku, ki je bil vsaj enako dober, če ne boljši od Mercedesa Lewisa Hamiltona. Hamilton je dirkal v življenjski formi in bo lahko v naslednjih dveh letih ogrozil rekorde Michaela Schumacherja, ki se zdi še vedno precej oddaljen v naslovih prvaka (7:5) in zmagah (91:73). Osnovni pogoj, da Hamiltonu uspe v lovu na rekorde pa je, da bo Mercedesov dirkalnik ohranil trenutno konkurenčnost. Če se bo to zgodilo, tudi Hamiltonu ne bo zmanjkalo motiva.

Ališič: Zanimanje v ZDA upada
Sicer pa je večji del oddaje potekal s pogledom v prihodnost. Trenutno formula 1 letno ustvarja 1,5 milijarde prihodkov, od česar slaba polovica ostane lastnikom komercialnih pravic. Vsaj desetletje bi ob idealnem scenariju trajalo, da bi se korporaciji Liberty Media vložek v ta šport izplačal, preden bi se začel ustvarjati tudi kakšen dobiček, toda Miran Ališič, ki je vedno odlično informiran, pravi, da se vizije trenutnih lastnikov morda sploh ne bodo udejanjile: "Američani so prezrli dejstvo, da se z moštvi nihče več ne bo mogel pogajati na način, kot se je Bernie Ecclestone. Moštva si želijo večji del kolača. Danes dobijo polovico, želijo pa si 70 ali 75 odstotkov. Tudi dirkališča iz različnih razlogov ne želijo več plačevati tako visokih pristojbin, poleg tega se zmanjšuje televizijsko občinstvo. Torej gre trend v smeri vedno manjših prilivov za Liberty Media in mislim, da se v ozadju že dogaja nekaj – namreč da bi se ti Američani radi tega športa čim prej znebili, morda še pred letom 2021."

Celotni oddaji lahko prisluhnete TUKAJ!


Mihelič: Najmočnejši krčevito ščitijo svoje interese
Nika Miheliča
moti, da svetovnega prvenstva v formuli 1 ne prireja krovna športna organizacija, v tem primeru Mednarodna avtomobilistična zveza FIA. Vsa politika tekmovanja se kroji na relaciji lastniki komercialnih pravic – moštva. Zato se ne more enostavno sprejeti tehničnih pravil, ki bi formulo 1 naredila zanimivejšo: "Osebno mislim, da bi bilo treba tehnične predpise zasnovati tako, da bo moštva med sabo postala konkurenčna. Da bi dejansko videli dirkanje in prehitevanja. Kar sama se ponuja primerjava z motociklizmom. Tam lahko nova tovarna, denimo Suzuki, kmalu po vstopu v prvenstvo že trka na vrata zmagovanja. V formuli 1 pa najmočnejši krčevito ščitijo svoje interese. BMW in Toyota sta z velikimi cilji vstopila v formulo 1, pa se je za oba zgodba končala precej klavrno. Zdaj se vse vrti okrog treh, štirih proizvajalcev. Potrebujemo predpise, ki bi prvenstvo naredili izenačeno, nepredvidljivo. Že danes lahko rečemo za naslednje leto, da se bodo za naslov prvaka borili Hamilton z Mercedesom, Vettel s Ferrarijem in Verstappen z Red Bullom."


Golčer: Amerikanizacija bo športu koristila
Aljaž Golčer
, ki o dirkah poroča na Valu 202, je dodal, da bi v ta krog dodal še novega dirkača Ferrarija Charlesa Leclerca, sicer pa je manj kritičen do ameriških lastnikov in meni, da je vizija razmeroma dobro zasnovana: "Mislim, da so naredili dobro vodstveno strukturo. Šef formule 1 Chase Carey je nastavil Seana Bratchesa za marketinškega direktorja, Rossa Brawna pa za tehničnega direktorja formule 1. Zdi se, da je vendarle stvar dolgoročno zastavljena. Skušajo preseliti šport na digitalne platforme in ga približati mlajšemu občinstvu, kar se v obdobju Bernieja Ecclestona ni dogajalo. Šele od leta 2021 naprej se bo videlo, kaj so dejansko dosegli s tem, ko so vajeti sprememb položili v roke Rossu Brawnu. Formula 1 naj bi postala bolj tekmovalna, mislim pa tudi, da bo športu koristila amerikanizacija – brez negativnega prizvoka."

Pred letom 2021 večjih sprememb v razmerju moči ni pričakovati, saj bodo do takrat veljala trenutna tehnična pravila z rahlimi modifikacijami. Le v koledarju dirk bodo spremembe že pred tem, ne sicer naslednje leto, pač pa v 2020, ko se zanesljivo pridružuje Velika nagrada Vietnama na ulicah Hanoja in morda tudi ulična dirka v Miamiju. Nekaj manj možnosti imata Zandvoort na Nizozemskem in danska prestolnica Köbenhavn.

R. K.
Prijavi napako
Komentarji
neskafe
# 29.11.2018 ob 14:45
Moto gp je veliko boj zanimiv, vsaj za večino.... Neumno bi bilo toliko plačat za tv pravice ko pa v nedeljo med dirko pol gledalcev zaspi...
Kje so bili časi različne gume tankanje goriva med dirko itd... zdaj je to sport kjer je 90% odvisno od tehnike 10% pa od voznika skratka brezzveze... to je šport kje zmagujejo inžinirji ne dirkači
solovinko
# 29.11.2018 ob 14:33
Sej prou da jih ne zanima....al kdo sloveniji sploh to gleda....brez veze
Ljubiljančan
# 29.11.2018 ob 14:31
Po zanimivosti, dinamiki in vlogi/pomenu človeka oz. dirkača je F1 neprimerljiva z MotoGP.
martin112
# 29.11.2018 ob 15:35
Lahko govorite kar hočte, ampak dejstvo je, da nas je veliko takih, ki smo včasih formulo gledali in vemo, da je ne bomo nikoli več.
Rainer
# 29.11.2018 ob 14:42
Čim prej se znebiti je edino pametno. Formula ni niti kanček tega kar je bila, profil prihodnjih gledalcev pa sploh ni obetaven. S temi številkami iz članka niti slučajno ne bodo amortizirali in začeli celo služiti. F1 je ima mesto v času vendar z vedno večjo ponudbo ,ki je prilagojena gledalcem formula postaja iz leta v leto bolj dolgočasna in monotona ter bo interes padal ko kamen.
Mihsss
# 29.11.2018 ob 14:38
@solovinko: Svet se ne vrti okoli tebe. Formula 1 ima v Sloveniji zelo visoko gledanost.
bolfenk92
# 29.11.2018 ob 15:02
ko bo pa prišel en slovenski dirkaški "Dončič" v F1, bo pa 450 komentarjev pod vsako dirko, tak da ne bi o tem...Čudno da jo ne ukinejo popolnoma, če je v taki krizi?. Men je tud bil nogomet boljši v času Del Piera, Zidana, Tottija, Rivalda itd. Pa skoki v času Malysza, Ahonnena, Schmitta. Pa nisem mnenja da bi mogli te športe opustit. So pač novi športniki, ekipe, pravila...Konec koncev smo leta 2018/2019 in ne leta 1968 in šport gre naprej, sploh tehnolški šport kot je F1
Slovenc122
# 29.11.2018 ob 14:29
Ferrari je bil močnejši na začetku, potem pa so jih ne le ulovili pri Mercedesu, ampak kar konkretno prehiteli, takrat je tudi Vettel začutil pritisk in začel tvegati več vendar ob tem napravil tudi preveč napak, pa slaba strategija Ferrarija, pa je šlo kakšnih 30 ali še več točk.
pazi_mina
# 29.11.2018 ob 14:40
Kako je že tista...v Sloveniji formulo komentirata Niko i Ništa
el kondor prevc
# 29.11.2018 ob 18:14
Katera športna prizorišča pritegnejo največ obiska, zanimanja TV gledalcev? Seveda ne nova, ampak tista klasična z dolgo in bogato tradicijo:

- Wengen, Kitzbuhel (smučanje)
- Planica, Holmenkolen, N.Turneja (skoki)
- Wimbledon, Rolland Garros (tenis)
- Barcelona, Real, Manchester, Bayern (nogomet)
- Tour de France, Giro, Vuelta (kolesarstvo)
- Augusta, St. Andrews, US Open, PGA (golf)
- Monaco, Monza, Silverstone (F1)
el kondor prevc
# 29.11.2018 ob 17:36
Jaz sem gledal čisto vsako tekmo. Vkljucno z jutranjim vstajanjem. Zadnjo dirko pa ne vem vec kdaj sem gledal.

Lahko govorite kar hočte, ampak dejstvo je, da nas je veliko takih, ki smo včasih formulo gledali in vemo, da je ne bomo nikoli več.

Se ne bi mogel bolj strinjat.
Bondjanez
# 29.11.2018 ob 17:01
Jaz sem gledal čisto vsako tekmo. Vkljucno z jutranjim vstajanjem. Zadnjo dirko pa ne vem vec kdaj sem gledal. Po moje ko so nehali tankati. Pol so pa se utisali motorje pa itak ni vec nobenega čara.
torcida_ce
# 29.11.2018 ob 15:35
Radijska komentatorja formule 1????
To je pa nekaj takega kot v stumfih si noge umivat
el kondor prevc
# 29.11.2018 ob 17:55
Zakaj F1 ni več tako zanimiva:

- avto je zdaj računalnik (avto lahko ugasnejo na daljavo)
- polavtomatske prestave, bencina več ne dolivajo
- postanki smešno kratki
- vse manj klasičnih evropskih dirk (ukinitev Imole, Mangny Courja)
- vse več posiljenih na netradicionalnih dirkališčih v puščavi
- Abu Dabi, Bahrajn, Singapur, Baku? Resno?
- nekoč 600 milijonov gledalcev, danes 350 milijonov
Rui
# 29.11.2018 ob 15:16
Pri F1 in popularnosti gre v Sloveniji predvsem za dejstvo, da se jo medijsko ne pokriva več tako kot nekoč in zato je F1 postala počasi dirka tam daleč nekje ker itak nobeden ne gleda.

Včasih so na POP TV bil praktično to edini šport o katerem so poleg celotnega vikenda potem poročali še skozi celotni teden, pri športu vedno prva novica,....tako kot so uspeli za široko maso sedaj popularizirati MP, katerega danes gleda veliko ljudi, ki ga mogoče 5 let nazaj sploh niso poznali razen VR so že slišali.....

Drugi faktor je tudi da je včasih predvsem z vzponom MS in takrat veliko splošno popularnostjo v Nemčiji in večino dirk v Evropi bila F1 vseeno bližje,....

To pa kar nekateri pišijo da F1 ni več tisto kar je bila, to pa se govori že vseskozi in je čisto odvisno kdo govori in koliko je bil takrat star. Danes nekateri opevajo F1 v 90 tih, takrat v 90tih so pa govorili da je bila prava F1 v 80 tih,...itd.
kafthenimda
# 29.11.2018 ob 14:48
...preden mi kakšen @Mihsss začne pametovat, se strinjam s @solovinkom, če se spomnim kako desetletje nazaj v službi, je nekaj njih v ponedeljek zjutraj še mogoče komentiralo vse to, danes praktično ne slišiš nič več... !!?
el kondor prevc
# 29.11.2018 ob 17:50
To pa kar nekateri pišijo da F1 ni več tisto kar je bila, to pa se govori že vseskozi in je čisto odvisno kdo govori

Ali pa ni zanimiva ker se ne tanka več med dirko, a v časih, ki naj bi bili najboljši, časi Senne, se to tudi ni dovolilo, potem da je preveč elektronike, a ponovno so v "najboljših" časih vsa pomagala bila dovoljena, ki sedaj niso (ABS, sistem proti zdrsu koles). Dajte se že odločit zakaj so bili tisti časi boljši.

Ne da pišejo, tako je. Ni več to kar je bila, ne pa pri nas ne v tujini. Število gledalcev upada. Kdor se spomni časov Senne, Prosta, Šumaherja v 80ih in 90ih, takrat je F1 in motošport res nekaj pomenil, zanimanje in gledanost je bila velika. Je pa bilo manj športov, 10x manj 24/7 športnih kanalov. Dirke takrat so bile res nore, nevarne, vse je bilo še mehansko, V12 motorji, 1300 konjski motorji, hrup, dotakanje goriva.
Bobrock
# 29.11.2018 ob 17:49
ma stvar je čisto enostavna dirke naj vrnejo na tradicionalna dirkališča v Evropo kamor F1 tudi spada pa naj nehajo za vsako prehitevanje ki se zgodi v šikani kaznovat ali pa za vsak dotik in tako so sami z Bernijem in z svojimi butastimi pravili naredili F1 totalno dolgočasno Jaz je ne gledam že sigurno kakih 8 let
srv
# 29.11.2018 ob 16:08
Miran, vrni se! To kar je zdaj od kometatorjev je živa groza, še Niko je bil boljši, čeprav smo vsi spali ob prenosu formule. OK, tisti ,ki jih je zanimala samo tehnika in ne formula kot šport, so verjetno poslušali tehnična dolgovezenja.
Webb
# 29.11.2018 ob 15:17
Vedno so te primerjave z MotoGP. Kot da v motu gp pa so kdaj bili več kot 3,4 proizvajalci. Do Caseyja sta bila neki časa samo dva. Ko je šel 46 na Ducatija sta bila spet samo dva... So prebliski, to pa je vse. MM je zmagal prvih 11 dirk. Letos je mel isto ogromno prednost zgodaj... Manj zanimivo kot F1. Ne rečem pa, da so MotoGP dirke 7x bolj zanimive same po sebi. Prvenstva pač niso.
severnik
# 29.11.2018 ob 14:53
...preden mi kakšen @Mihsss začne pametovat, se strinjam s @solovinkom, če se spomnim kako desetletje nazaj v službi, je nekaj njih v ponedeljek zjutraj še mogoče komentiralo vse to, danes praktično ne slišiš nič več... !!?

Enako je za druge športe...temu se reče otopelost slovencev, ki so naveličani vsega, ne pa nezanimiv šport.
solovinko
# 29.11.2018 ob 14:48
Ja Mihsss...ti pa se ena dva..
el kondor prevc
# 29.11.2018 ob 18:04
Denar je vse pokvaril, tako v nogometu, košarki, F1, kolesarstvu itd. Športniki niso več virtuozni in umetniki (ala Jordan, Maradona, Pele) ampak predstavniki velikih kompanij. Tudi recimo NBA danes niti približno ni več tako popularna kot v času Bullsov (Jordan), Lakersov (Magic), Celticsov (Bird).

Potrebno je manj spreminjanja pravil in več tradicije. Samo 8 od 21 dirk je v Evropi, sigurno premalo.
Slovenc122
# 29.11.2018 ob 15:24
Ma ja, danes F1 ni več zanimiva kot 10-15 let nazaj, dirkač ne zmaguje za več kot 40s pred tretje uvrščenim dirkačem, ki je v drugem najhitrejšem dirkalniku. Ali pa ni zanimiva ker se ne tanka več med dirko, a v časih, ki naj bi bili najboljši, časi Senne, se to tudi ni dovolilo, potem da je preveč elektronike, a ponovno so v "najboljših" časih vsa pomagala bila dovoljena, ki sedaj niso (ABS, sistem proti zdrsu koles). Dajte se že odločit zakaj so bili tisti časi boljši. Če so bili zaradi dirkačev so bili zaradi njih, ne pa zaradi pravil, ki so sedaj ali ista, ali pa celo bolj zahtevna za dirkače kot takrat. Da ne omenim, da skoraj nihče od takratnih rockstar dirkačev, zaradi sil, ki jih današnji dirkalniki omogočajo in pomanjkanje vseh elektronskih pomagal, ne bi bili sposobni odvoziti dirke. Nostalgija pač dela svoje, pa če je upravičena ali ne.
jakosol
# 29.11.2018 ob 15:24
Popravek v zadnjem stavku. Na Nizozemskem želi dirko gostiti Assen, ne pa Zandvoort, ki po trenutnih standardih nima osnovnih pogojev za dirko F1, čeprav gre za legendarno stezo. So jih pa lastniki F1 povabili k sodelovanju za 2020, vendar je to zaradi obsežne rekonstrukcije steze malo verjetno, morda kasneje. Prav tako je blizu vrnitve VN Argentine v Buenos Airesu. Od evropskih dirkališč je tu še Portimao na Portugalskem, ki je moderno in zelo razgibano, vprašanje pa je seveda denar.
tsinamuh0
# 29.11.2018 ob 18:16
Ta ''šport'' je v hitrem zatonu, poleg zelo dolgočasnega scenarija je glavni razlog, da se glavnemu (prikritemu) umazanemu sponzorju - tobačnim kartelom - namreč čas hitro izteka, in to globalno!
SpicyWeiner
# 29.11.2018 ob 17:48
Itak da nihče več ne gleda tega, če so pa še edino stvar, ženske, ven ruknl. Saj veste "Sex sells"
x67
# 29.11.2018 ob 17:39
kar naj propadejo ! vse to ker ste prepovedali punce ...
hahahahaha
21.12.2012
# 30.11.2018 ob 06:26
v čem je zanimivost F1?
mi nikoli in nikdar ne bo jasno.
ElTorro
# 29.11.2018 ob 21:03
Danes nekateri opevajo F1 v 90 tih, takrat v 90tih so pa govorili da je bila prava F1 v 80 tih,...itd.


Ne bo držalo....v času Prosta, Senne, Mansella, Laude in Picqueta ni nihče govoril, da je bilo pred desetimi ali dvajsetimi leti bolje.
P!nk
# 29.11.2018 ob 19:28
Mihsss, to so dejstva:
https://www.reddit.com/r/formula1/commen
ts/7om9t8/f1_tv_viewers_2008_2017/

Pa tudi komentar nekaterih, da je pri nas padlo zanimanje ker ni bilo prenosov na slo televizijah je neumen, kot da je problem pritisnit dva gumba na daljincu, orf imamo vsi.
clutch00
# 29.11.2018 ob 18:25
vsi sam se cakajo da umre F1
etz chayim
# 29.11.2018 ob 17:37
Včasih, ko so imeli bolidi še normalen zvok ,sem po kosilu zaspal ko angelček od dolgčasa,pol me je pa Alešič pokonc vrgu z ULALA,pa se sploh nič pomebnega ni zgodilo,to so bli lepi časi.
EluD
# 10.12.2018 ob 10:33
Jaz osebno spremljam veš čas še od časov Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ayrton Senna, Niki Lauda, Emerson Fittipaldi, Michael Schumacher itak :)))) Fernando Alonso,.... Tudi, ko ni bili na kakšni SLO televiziji. ORF in RTL pa čeprav ne razumem nemško, angleško pač ali pa na stream-u. To na TV3 sta komentarja polom, sta dirkača znata pa samo 2uri o gumah nakladat!!! Poleg F1 še GP tam pa je tist iGaber K. resnično katastrofa, Bošjan S še nekako gre!!! Zasvojen sem z bencinskimi hlapi....:)))) Zakaj je morda malo manj gledano, vsaj na SLO TV je resnično dober komentator...Niko in Miran ta dva pogrešam.... Skupaj sta odlična kombinacija... Miran naredi cirkus, Niko pa umirjeno, hladno... Me zanima, če bi dirkala ala rejli, kdo bi žmagal :))))
taprav gorenc
# 08.12.2018 ob 16:23
Mi je žal za vašega idola nad bobom,ker vsake zgodbe se enkrat končajo.
Vendar če ni njega še ne pomeni da drugi ne obstajajo.
Tako,da glejte malce širše,ker ni samo Mihael in Valentino !
zapravico
# 05.12.2018 ob 07:25
Te dirke so daleč od nekdanje formule 1.Ko so bile včasih dirke,smo vstajali ob 3h,tako je bilo zanimivo,danes še posnetka ne gledamo-boring
rdeca caplja
# 03.12.2018 ob 20:51
Vsak šport je pomemben. Pa četudi je preveč tehnološki.
Enkrat so imeli slovenski kadilci tekmo v kajenju pipe. Tudi to so naši vrli novinarji zapisali. NOT!
Kdor se ukvarja s športom je pravi, da nekoč iz njega tudi nekaj bo.
Banban
# 03.12.2018 ob 09:51
No, prvo kar komentatorji radi spregledamo, je nasa objektivnost. Tisti, ki z nostalgijo govorijo o casih Senne in Prosta, so se od takrat postarali 30 let. Schujevi zadnji veliki uspehi so stari skoraj dvajset let. Seveda sta nam Vetel in Hamilton gizdalina. Smrkavca brez osebnosti. Da o Verstapnu, nasilnemu, razbijaskemu pubertetniku nit ne govorimo.....a se zelo motim?

Motosport zgublja svoj čar in vpliv, ker se spreminjamo. Voznja ni vec noben izziv, je samo potreba in vir nejevolje. Zarad prenabitih cest in hudih kazni je hitra voznja postala stres, ne vec uzitek. S tem se tudi banalizira dirkanje. Kaj hudica besnite, tam v krogu. Komu na cast?

Pri motorjistih je to morda se bol opazno, kot v avto svetu. 20 let nazaj je bil suoersportni motor tisto, kar moras imet. Zdaj je to potovalni enduro. SUV med motorji.......

Jez se vedno rad pogledam F1, motorje pa le redko zamudim. Glavno razliko vidim v tem, da je na MotoGP dirkac tisti, ki steje. Lahko naredi razliko. V F1 noben dirkac ne more nadomestit manjka v opremi.
Kroserc
# 03.12.2018 ob 00:10
Moja teorija..Počakte kakšne dve leti pa pride Rossifumi v F1 da bo vse rumeno na tribunah in tko bo MotoGP mega mojster spet povzdignil popularnost F1 tja do neba he he
josio13
# 01.12.2018 ob 19:43
Pa ravno Alesic razpravlja da je F1 dolgcajtna...On je itak bil porocen z Sumijem in Ferrarijem.....Jaz ne vem katero oddajo ostali jamraci gedate,da pravite da je F1 dolgcajtna...F1 sigurno ne....Jaz ne vem kaj bi radi...zadnjih nekaj dirk je bilo napetih do konac...aja za navijace Ferarrija je F1 dolgcajtna..itak...hehehe...Glejte potem rajsi telenovele..in tam komentirajte..ne pa tu..ce vam je tako F1 dolgcajtna...Isto bo z MotoGP ko ne bo vec Doktorja...ne ga bluzit.....boste govorili da je tudi MotoGp dolgcajt....
GeorgeB
# 30.11.2018 ob 17:31
el kondor prevc

drži se ti raje komentiranja smučarskih skokov... :D
carlos_carlos
# 30.11.2018 ob 09:46
el kondor prevc

Magny Cour pa res ni bilo neko hudo driktališče, niti ne klasično niti legendarno. V Franciji je to Le Mans.
carlos_carlos
# 30.11.2018 ob 09:29
tsinamuh0

tobačne firme so izven F1 že debelo desetletje. Nekaj časa so prikrito še sodelovali s Ferrarijem, ampak to je pa vse...
ClarenceVanKuyt
# 30.11.2018 ob 01:07
Ne bo držalo....v času Prosta, Senne, Mansella, Laude in Picqueta ni nihče govoril, da je bilo pred desetimi ali dvajsetimi leti bolje.

Ja, ker v 60. in 70. ni bilo prenosov pri nas. Ni bilo česa govoriti.
ElTorro
# 29.11.2018 ob 21:08
@P!nk
In ob tem upadu je treba upoštevati, da je imelo leta 2017 vsaj 20% več ljudi televizor, tudi možnost spremljanja dirk preko "alternativnih" virov je bila bistveno boljša za tiste, ki dirk niso mogli spremljati na lokalnih TV postajah.
Djedi
# 29.11.2018 ob 20:36
Včasih je bil pač Michael Schumacher, in večina dirk sem (smo) gledal samo zaradi njega.
Mihsss
# 29.11.2018 ob 18:51
@kafthenimda: Še eden, ki misli, da se vse vrti okoli njega. Mi se še vedno pogovarjamo o dirkah. Torej? Kaj bi rad povedal?
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Abu Dabija

Izidi (55 krogov):           
 1. L. HAMILTON   Mercedes  1:39:40,382
 2. S. VETTEL     Ferrari        +2,581
 3. M. VERSTAPPEN Red Bull       12,706
 4. D. RICCIARDO  Red Bull       15,379
 5. V. BOTTAS     Mercedes       47,957
 6. C. SAINZ      Renault      1:12,548
 7. C. LECLERC    Sauber       1:30,789
 8. S. PEREZ      Racing Point 1:31,275
 9. R. GROSJEAN   Haas           1 krog
10. K. MAGNUSSEN  Haas           1 krog
11. F. ALONSO     McLaren        1 krog

Svetovno prvenstvo (21/21), dirkači: 
 1. L. HAMILTON    Mercedes         408
 2. S. VETTEL      Ferrari          322
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari          251
 4. M. VERSTAPPEN  Red Bull         249
 5. V. BOTTAS      Mercedes         247
 6. D. RICCIARDO   Red Bull         170
 7. N. HÜLKENBERG  Renault           69
 8. S. PEREZ       Racing Point      62
 9. K. MAGNUSSEN   Haas              56
10. C. SAINZ       Renault           53

Moštva:           
 1. MERCEDES    655
 2. FERRARI     571
 3. RED BULL    419
 4. RENAULT     122
 5. HAAS FERRARI 93
 6. McLAREN      62
 7. RACING POINT 52
 8. SAUBER       48