Formula 1
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 5 glasov Ocenite to novico!
Sebastian Vettel
Da bi bile dirke formule ena še bolj vznemirljive, bodo poskušali v prihodnje poskrbeti za bolj dirkaški zvok bolidov. Foto: EPA

Dodaj v

Dirke formule ena bodo spet prinesle več hrumenja motorjev

V bližnji prihodnosti še naprej s hibridnimi šestvaljniki
2. november 2017 ob 16:54
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Mednarodna avtomobilistična zveza je predstavila smernice za prihodnost formule ena. Kaže, da bodo čez nekaj let dirke spet bolj hrupne.

Na sestanku v Parizu, kjer so vodilni pri Fii gostili vodstvo formule ena in člane ekip, so se dogovorili, da bodo skušali zmanjšati stroške proizvodnje motorjev. Ti bodo v bistvu ostali takšni, kot so zdaj (1,6-litrski turbo motorji s hibridnim sistemom), bo pa Fia v prihodnosti poskušala poskrbeti za bolj dirkaški zvok oziroma za več hrupa.

Ta del dogovora je verjetno tudi posledica raziskave med navijači, ti pa so se pritoževali, da so motorji elitnega dirkaškega razreda pretihi. V smernice so tako zapisali, da bodo v prihodnosti motorji dirkalnikov "preprostejši, cenejši in glasnejši". Skušali bodo tudi povečati možnost dobave motornih enot posameznih proizvajalcev več ekipam, s čimer bi povečali konkurenčnost in obenem omogočili vstop v tekmovanje še kakšni ekipi, ki nima sredstev za razvoj lastnih pogonskih enot.

"Na več sestankih bomo zdaj skušali vključiti vse, ki jih ta tema zanima, upamo, da bomo dobro sodelovali," so po sestanku sporočili iz Fie. Kot je pojasnil direktor za področje motošporta pri formuli 1, nekdanji vodja ekipe v tekmovanju Ross Brawn, so te smernice posledica predlogov ekip in vodij moštev formule 1, ki jih zanima prihodnost njihovega športa.

T. O.
Prijavi napako
Komentarji
shambala
# 02.11.2017 ob 18:16
Mah hrup, hrup je blo pac res treba zmanjsat, bolj se pozna razlika med vozniki pred 20 leti in vozniki zdaj. Prvi so mel jajca, kr spomnte se epakih dvobojev Senne in Prosta, tud Mansla, skoz z eno roko na volanu, drugo na menjalniku in s 3/4 manj pravil kot jih imajo zdaj. To so ble dirke!
čik
# 02.11.2017 ob 17:12
formula je ze desetletje živ dolgčas.se bodo morali fajn pomatrati,da jo spravijo na pota stare slave in še čez ;)
Tomazzzinho
# 02.11.2017 ob 19:31
F1 je zanimiva samo za tiste, ki je niso spremljali pred 10, 20 leti. To je bilo dirkanje! To sedaj, je le drkanje. Nč od nč. Medaljo dobi tisti, ki v uri in pol ne zaspi. Sploh glede na moto GP.
levak
# 02.11.2017 ob 17:27
Ko sem bil pred leti na dirki F1, se je helikopter malo nad nami komaj slišalo med hrumenjem bolidov. Zvok si lahko čutil po telesu. To je bil en od čarov F1.
robi111
# 02.11.2017 ob 19:51
dtb Hamilton je očitno postal prvak z Sauberjem ker ni imel najboljšega dirkalnika. Ne vem katero sezono si gledal da si prišel do teh zaključkov
Manos de Piedra
# 02.11.2017 ob 17:28
Zlati časi F1, kar se tiče zvoka:
https://www.youtube.com/watch?v=NeaZGv8D
_kI
happy schimetzky
# 03.11.2017 ob 08:31
Eni pozabljate, da so se popolnoma isti očitki glede nezanimivosti dogajali tudi na sredi devetdesetih in tudi prej. F1, je vedno bila bolj "romantični" šport, ki s filtrom časa gleda na leta ki so minila in z veliko kritiko na trenutno stanje. Ko sem na začetku 90' začel gledati je vsaj meni bila zanimiva, a vseeno dogajanja na stezi ni bilo veliko in komentatorji, strokovna javnost in navijači so vsi govorili kako je bilo 100x bolj zanimivo ko je senna bil s prostom v mclarnu. Potem je senna umrl in schumacher bil prvak. Vsi so govorili, kako je bilo v času senne zanimivo in je zdaj konec z F1. Potem je schu šel v ferrari in takrat je bilo kar nekaj novih tehničnih pravil in spet so bili komentarji kako je F1 bila zanimiva ko je schu še bil v benettonu. Potem je zmagal hill, pa villeneuve, potem je prišla era mclarna in spet se je govorilo kako je bilo dobro in napeto, ko je bil williams konkurenčen, še bolj pa se je začelo v višave potiskat osemdeseta.
Potem je prišlo novo tisočletje in zgodba je vedno ista. Ko se je končevala prva era schumacherja, so vsi govorili kako je F1 dokončno ugasnila. Zdaj vidim, da nekateri z nostalgijo gledate ravno na te sezone med 2005 in 2010. Pa pojdite prebirat komentarje iz tistih časov. Vedno isto.

F1 nikoli ni bila super atraktivna. Večinoma so se avti vozili v koloni, nekajkrat v sezoni je bil kakšen divji dvoboj ali spektakularna nesreča. Podobno kot danes. Če danes pogledate highlightse letošnje sezone ne bodo čisto nič manj zabavni kot highlightsi iz leta 89', kvečjemu še večji, ker danes kamere ujamejo res čisto vse iz vseh zornih kotov.

Tisti, ki imajo radi F1, je nimajo zato ker bi se ves čas nekaj zaletavali in prehitevali zaradi nekih glupih pravil, ki so narejena zato, da se v dirkanje vmeša kaos. Vedno bodo eni bolidi bili boljši od drugih in ti bodo v ospredju. V F1 je bolj pomembno kaj se dogaja na tehnični ravni in bitka voznika s to svojo tehniko, ne pa da se med sabo zaletavajo. Tisti, ki to razumejo imajo radi F1, tisti pa ki gledajo F1 samo zato, da bodo videli spektakularne nesreče, ne poznajo nobenega voznika in nič zgodovine in ker je to neka modna muha, bodo jasno razočarani.

Pa zadnje čase je vse uperjeno v to kako je motoGP bolj zanimiv od F1. Ja je (če si motoGP fan), je pa predvsem drugačen. In to ne samo zadnja leta, vedno je bil, samo ker ni bilo prenosov na kanaluA, tega nihče ni gledal. Mihelič na SLO2 pa je imel prenose, da si zaspal zraven in še to so bili eno, ali dve dirki vsako 3 leto in zato današnja mladina misli, da so šele danes odkrili motoGP.
Jaz sem vedno gledal oboje F1 in 125cc, 25ccm in 500ccm in nisem nikoli sploh primerjal, ker sta to dva različna svetova. Kot da bi rekel, da je kremšnita boljša od cuba libre koktejla. Ne moreš primejat, zato se komentarjem, ki tako pametno primerjajo in še ocenjujejo kot pravi strokovnjaki ali je boljša F1, ali motoGP, le nasmehnem, ne morem pa jih jemati niti malo resno.

Pa še glede zvoka. Dirkanje nima veze z zvokom, ampak z dirkanjem. Če ljudje hočejo oglušeti in si na obisku dirke kupovati tiste slušalke, je bolj z njimi kaj narobe, kot pa F1. Preko TV je pa itak vseeno, ker equalajzajo zvok in ga ti vedno isto slišiš. Zdi se mi pa neumno narediti nekaj kar zvočno onesnažuje in da zaradi tega trpijo tisti, ki jih dirkanje ne zanima, sploh pa živali, samo zato, da nekaterim dogaja. Del napredka je tudi, da se naredijo boljtihe bolide in prav je tako. To je kot da bi zdaj imeli ob pisti naprave, ki bi spuščale več CO2-ja v okolico dirkališča, ker so včasih dirkalniki V12 še toliko bolj onesnaževali...
dtb
# 02.11.2017 ob 18:58
Fantje, če bi spremljali (gledali, brali) letošnjo sezono, potem ne bi kvasili neumnosti. Še dve dirki do konca, pa smo doživeli že vse mogoče. Fantastične dirke, prehitevanja, nesreče. Imamo izjemno generacijo mladcev z Maxom na čelu, ki greni življenje starim mačkom, stare mačke v slabih bolidih, mlade v dobrih in favorite, ki ne zmagujejo in čast gledali enega najboljših voznikov vseh časov. Prvenstvo je osvojil dirkač, ki ni imel najboljšega bolida, imel pa je izjemno sezono, bolj natančno, izjemno drugo polovice sezone začinjeno s smolo in neumnostjo konkurentov. Skratka, ne ponavljajte kot lajne, da je F1 dolgčas, ker to ni res. Jo je potrebno pa resno spremljati, ne pa se v nedeljo zabasati pred TV, preklopiti na RTL. Reddit, Twitter in TV. V 21. stoletju smo.
cocker
# 02.11.2017 ob 20:58
Bravo , me veseli, vsaj to.
Moja želja je še, vsaj 3,4,ali 5 literski motorji in prek 1000 kw. Potem ne bo več računalniških dirk, kot so sedaj. Če se ponavlja start, se morajo avti zopet resetirati ali naložit softver itd.
Tu dam Laudi čist prav. Tak avto lahk fura tud opica...
dtb
# 02.11.2017 ob 18:57
Fantje, če bi spremljali (gledali, brali) letošnjo sezono, potem ne bi kvasili neumnosti. Še dve dirki, pa smo doživeli že vse. Fantastične dirke, prehitevanja, nesreče. Imamo izjemno generacijo mladcev z Maxom na čelu, ki greni življenje starim mačkom, stare mačke v slabih bolidih, mlade v dobrih in favorite, ki ne zmagujejo in čast gledali enega najboljših voznikov vseh časov. Prvenstvo je osvojil dirkač, ki ni imel najboljšega bolida, imel pa je izjemno sezono, bolj natančno, izjemno drugo polovice sezone začinjeno s smolo in neumnostjo konkurentov. Skratka, ne ponavljajte kot lajne, da je F1 dolgčas, ker to ni res. Jo je potrebno pa resno spremljati, ne pa se v nedeljo zabasati pred TV, preklopiti na RTL.
dtb
# 02.11.2017 ob 23:34
@Tomazzzinho Očitno ti že 10 let nisi gledal. Letošnji dirkalniki so podrli absolutne rekorde na vseh dirkah kjer so bili. Izgledajo agresivni, težko jih je voziti, vožnje so spektakularne. Na dirkah smo letos videli veliko napetih trenutkov, prvenstvo pa je bilo bolj odprto kot Moto GP sezona.
Audy
# 02.11.2017 ob 19:31
PikiMiki
# 02.11.2017 ob 18:42
@shambala
Haha, ja če bi bili današnji dirkalniki cca 30s na krog počasnejši, da bi na voznike bilo ene pol manj G-sil, in če bi današnji dirkalniki imeli vsaj pol toliko pomagal, kot so jih imeli v časih ki jih omenjaš, bi tudi danes lahko z eno roko vozili, z drugo pa ala Yugo GVX style bejbe pecal ;)
dtb
# 02.11.2017 ob 23:28
@robi111 Zelo natančno sem gledal letošnjo. Če bi jo ti tudi, bi vedel, da je Ferrari letos sestavil avto, ki je deloval bolje in bil hitrejši na več dirkališčih. Mercedesov avto je bil prava diva, en dan je bil hiter, naslednji pa ne več. Zelo občutljiv na temperaturo, težave mu delal tudi obraba gum. Na zadnjih 3-4 dirkah, pa se zdi, da je celo Max v Red Bullu najhitrejši. In če se ne bi Max in Seb zaletavala, če Ferrari ne bi imel nesreče s svečkami, Red Bull pa z okvarami motorjev, bi bilo zelo zelo napeto do konca. Tako pa je Lojze pospravil nekaj lahkih zmag in prvenstva je žal prehitro konec. Hamilton je podrl nekaj rekordov, naslov si je zaslužil in prigaral z izjemnimi vožnjami, še nikoli ni vozil na takšnem nivoju kot letos, a najhitrejšega avtomobila ni imel.
ATP
# 02.11.2017 ob 18:29
shambala

Pa krvavi zulji od rocice manjalnika po koncu dirke v M. C. ;-)
Rui
# 03.11.2017 ob 10:46
happy schimetzky@

Ravno takšen komentar sem žele napisati v tem smislu, kako je bilo nekoč..... Ljudje ko govorijo o preteklosti vedno govorijo da je bilo bolje, bolj zanimivo, itd. ne (ali nočejo) videti pa sedanjosti.....

Včasih si lahko tudi razlagam tudi da smo bili takrat toliko tudi mlajši in smo imeli več časa za gledanje TV. Sam se spomnim, da sem v devetdesetih gledal vsako dirko in tudi vsi moji prijatelji in potem so padale debate do naslednje in vsak za svoje, zato je ta občutek da je bilo bolj zanimivo, kar ni res.....bolj je pač takrat zanimalo nas.... Koliko svetovnih prvakov smo imeli v zadnjih letih oz. koliko jih vozi v prvenstvu? V tistih letih smo vedno imeli ponavadi samo dva glavna protagonista?

Res je da F1 takrat s prihodom Schumaherja veliko pridobila, predvsem zaradi nemškega trga, kjer je bila takrat resnično tam popularna skoraj bolj kot nogomet, da je potem prišel še brat, prej še Frenzen, vključil se je BMW takrat, pa Mercedes (srebrne puščice)....

Tudi POP TV je takrat F1 zelo promoviral (tako kot sedaj motorje). Tu ne samo za dvourni prenos v nedeljo, ampak za kvalifikacije, intervjuji, studio prej, čez teden prispevki....in tako "vsi" vejo za kaj gre...... tako kot sedaj spremljajo GP "vsi" oz. so seznanjeni z dogajanjem, ker je na določeni TV to prioriteta in zelo načrtno dozirana.....
Scouser268
# 02.11.2017 ob 20:25
No ja, dokler bodo samo V6 motorji, to pač ne bo isto. Vsaj na V8, če ne V10 bi morali iti.
zeleleni
# 07.11.2017 ob 13:20
happy schimetzky moto gp je bil na eurosportu no ja 500 ccm kot se je takrat reklo pa še komentatorji so bili najboljši mi je bilo kar hudo ko sem moral prešaltat na a kanal
GeorgeB
# 03.11.2017 ob 00:18
samo auspuhe jim bodo dol pobral... kakšna kmetija je ratala ta formula 1
dtb
# 02.11.2017 ob 23:32
@jurecar Preberi to: http://amzn.to/2h6l0rz Potem ti bo jasno, zakaj tvoja ideja ni pametna.
peglezn
# 02.11.2017 ob 20:55
Če koga zanima:

https://www.formula1.com/en/latest/headl
ines/2017/10/alonso-to-race-at-2018-daytona-24-hours.html
peglezn
# 02.11.2017 ob 20:53
Sem bil letos na dirki in sploh ni tako bad. Lahko bi pa blo bolje.

Sicer pa škoda, da ni nobene novice o tem, da bo Fernando nastopil v Daytoni skupaj z 19 letnim malinovcem kot priprava na 24-ur LeMansa.

Woot woot :)
Scouser268
# 02.11.2017 ob 20:30
@robi111: Glede "najhitrejšega" dirkalnika pa letos ni tako samoumevno.

Mercedes je boljši s prazno posodo goriva in v qualifiying modu, Ferrari pa je boljši v sami dirki, praktično celo leto.

To, da niso porihtali okvar, je drugo. Ko bo ta Ferrari tudi zanesljiv, bo brez dvoma najboljši, letos pa je bilo 50:50, niti prilbližno ni bil Mercedes tako dominanten kot prejšnja leta.

Zato tudi kapodol Hamiltonu za ta naslov in mirno kri skozi leto. Vettel si je večino tega skuhal sam v drugi polovici leta in uničil tudi dirke mnogim drugim v zadnjih tednih (Verstapnu, Kimiju po štartu v Singapurju, Hamiltonu prejšnji teden, sebi marsikdaj)
P4p5
# 02.11.2017 ob 19:41
Proizvajalci motorjev so predlog zavrnili.
http://www.crash.net/f1/news/886621/1/wo
lff-explains-concept-flaw-proposed-f1-engine-plans
fantasycamp
# 02.11.2017 ob 17:18
To je zato ker ko daš vetrnico na izpuh da dobiš energijo v baterijo izgubiš zvok!
jurecar
# 02.11.2017 ob 19:29
odkar ni točenja bencina je f1 brez veze
PikiMiki
# 02.11.2017 ob 18:07
@čik
Ti pa prov veš :D
Videonovice
Hamilton še četrtič prvak 00:00:46, 30.10.2017
Deček je postal mož 00:02:02, 01.10.2017
Hamilton unovčil Ferrarijev polom 00:01:35, 17.09.2017
Hamilton pokvaril zabavo v Monzi 00:01:21, 03.09.2017
Vettel knez Monte Carla 00:02:07, 28.05.2017
Hamilton drugič dobil VN Španije 00:01:17, 14.05.2017
Bottas v Sočiju do krstne zmage 00:01:18, 30.04.2017
Alonso: Največji izziv je Indy500 00:01:16, 24.04.2017
Bottas ima najboljše izhodišče 00:00:48, 15.04.2017
Vettel blestel v Bahrajnu 00:00:42, 14.04.2017
Izidi

Dirka za VN Brazilije, Sao Paulo 

Končni vrstni red (71/71):             
 1. S. VETTEL      Ferrari  1:31:26,260
 2. V. BOTTAS      Mercedes      +2,762
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari        4,600
 4. L. HAMILTON    Mercedes       5,468
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull      32,940
 6. D. RICCIARDO   Red Bull      48,691
 7. F. MASSA       Williams    1:08,882
 8. F. ALONSO      McLaren     1:09,363
 9. S. PEREZ       Force India 1:09,500
10. N. HÜLKENBERG  Renault       1 krog
11. C. SAINZ       Renault       1 krog
12. P. GASLY       Toro Rosso    1 krog
13. M. ERICSSON    Sauber        1 krog
14. P. WEHRLEIN    Sauber        1 krog
15. R. GROSJEAN    Haas         2 kroga
16. L. STROLL      McLaren      2 kroga
                                       
Odstop: Vandoorne, Magnussen, Ocon,    
        Hartley                        
                                       
Skupni vrstni red, dirkači:            
 1. L. HAMILTON    Mercedes         345
 2. S. VETTEL      Ferrari          302
 3. V. BOTTAS      Mercedes         280
 4. D. RICCIARDO   Red Bull         200
 5. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari          193
 6. M. VERSTAPPEN  Red Bull         158
 7. S. PEREZ       Force India       94
 8. E. OCON        Force India       83
 9. C. SAINZ       T. R./Renault     54
10. F. MASSA       Williams          42
...                                    
                                       
Moštva:                                
 1. MERCEDES     625  5. WILLIAMS    82
 2. FERRARI      495  6. TORO ROSSO  53
 3. RED BULL     358  7. RENAULT     49
 4. FORCE INDIA  177  8. HAAS        47