OI 2016

Poudarki

  • Raziskava poteka na štirih celinah
  • Tema je posebej pomembna v dobi povečanih varnostnih tveganj
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 12 glasov Ocenite to novico!
Planica, zastave
Raziskava poteka v štirih državah. Foto: BoBo
Simon Ličen
Simon Ličen zadnja tri leta predava na Washington State University. Foto: Jim Crawford/Washington State University

Dodaj v

Olimpijske igre, mediji in nacionalizem

Slovenski raziskovalec del ekipe, ki ugotavlja vpliv olimpijskih iger na domoljubje
3. avgust 2016 ob 07:23,
zadnji poseg: 5. avgust 2016 ob 07:29
Rio de Janeiro - MMC RTV SLO

Medijsko osredotočanje na "lastni" narod ob velikih športnih dogodkih, kot so olimpijske igre, je značilno za vse države.

Vendar pa se države razlikujejo po stopnji tovrstnega samoljubja: med poletnimi olimpijskimi igrami leta 1984 je časopisni "indeks nacionalizma" znašal od 17 odstotkov v Mehiki, do 79 odstotkov v Združenih državah Amerike, sicer tudi gostiteljici prireditve. Jugoslovanski tisk je bil tedaj drugi najmanj samozadosten, saj je o nastopih "svojih" športnikov poročalo "le" 25 odstotkov vseh člankov.

Danes sta za olimpijske igre vsaj toliko kot tisk pomembna tudi televizija in splet, strokovnjaki pa poleg samih vsebin medijev ugotavljajo tudi, kakšen učinek imajo na bralce in gledalce. Med temi je skupina raziskovalcev iz štirih držav – Avstralije, Brazilije, Združenih držav Amerike in Slovenije – ki bo ugotavljala vpliv nacionalne identitete in tipa športnega gledalca na spremljanje prihajajočih olimpijskih iger v Riu de Janeiru.

Raziskovalci vabijo k sodelovanju v anketi tudi bralce spletnega portala MMC. Ti lahko izpolnijo anketo na TEM spletnem naslovu.


Za slovenski del projekta skrbi Simon Ličen z univerze Washington State, ki je podobne raziskave (tudi z MMC-jevo pomočjo) izvedel že med olimpijskimi igrami leta 2012 in evropskim prvenstvom v košarki leta 2013.

"Prejšnje raziskave so pokazale, da se prebivalci različnih držav občutno razlikujejo po stopnjah domoljubja in zaverovanosti vase. S tokratno raziskavo želimo ugotoviti, kako na domoljubje vplivata uspešnost države na olimpijskih igrah in čas, ki ga gledalci porabijo pred televizijskimi ali računalniškimi zasloni," je namen tokratne raziskave pojasnil Ličen.

Slovenija je zaradi svoje zgodovine in družbenih značilnosti zanimiva za raziskovalce športa in medijev, je še dodal pojasnil Ličen. Država je razmeroma mlada in še vedno oblikuje svojo nacionalno identiteto – tudi skozi šport. Zato o njej z zanimanjem berejo tako strokovnjaki iz Zahodne Evrope in Severne Amerike kot tisti iz nekdanjih jugoslovanskih in sovjetskih republik, ki so po razpadu zveznih držav v podobnem družbenem položaju.

"Upam, da bo raziskava pritegnila čim več sodelujočih," je dodal Ličen, ki na univerzi v zvezni državi Washington deluje tri leta. "Izpolnjevanje ankete traja približno 20 minut. Nekatera vprašanja zvenijo nekoliko neobičajno, vendar so pač del medcelinskega projekta. Sodelovanje v anketi ne predstavlja nobenih tveganj, sodelujoči pa bodo pomagali razumeti nacionalizem v povezavi s športom in mediji. To je ob trenutnem porastu nasilja in povečanju nevarnosti za teroristične napade v Riu žal zelo aktualna tema."

Anketa poteka v tednu pred odprtjem olimpijskih iger, raziskovalci pa bodo podobno anketo opravili tudi po končanih olimpijskih igrah.

S. J.
Prijavi napako
Komentarji
MiD
# 03.08.2016 ob 07:42
Bolj debilne ugotovitve od te, da je poročanje o svojih športnikih nacionalizem pa še nisem prebral!
Jasno, da so ZDA namenile svojim športnikom toliko procentov pozornosti, saj nastopajo praktično v vseh disciplinah! O čem pa naj naši pišejo? Ali naj nič ne pišejo o košarko, odbojki in vseh drugih športih v katerih nimamo predstavnikov?
grafikon
# 03.08.2016 ob 09:28
Nacionalizem?

S.J. IQ much?

Temu se gladko in sladko reče, domoljubje s katerim ni nič narobe.

Če bo nekdo hotel videti problem, ga bo videl. Slovenija pač.
Re
# 03.08.2016 ob 08:00
Kljub vsemu bi morala TV prenašati tudi druga tekmovanja ne le zgolj tistih, v katerih nastopajo "domači matadorji". Na Olimpijadi je kopica zelo zanimivih športov, ki jih ne pokažejo nikoli, čeprav so prenosi plačani medtem, ko pogosto vidimo posnetke "nezanimivih tekem od predvčerajšnjim". ;-)
por
# 03.08.2016 ob 15:02
RTV, glede na to, da je vprašljivo navajanje nacionalnosti in vere udeležencev raznih oboroženih napadov, verjamem, da je tudi poročanje o zmagah posameznih atletov držav vsaj vprašljivo, če ne že nestrpno do tistih, ki se teh iger niso mogli udeležiti.
(slab sarkazem)
symreb
# 03.08.2016 ob 14:38
Slovenija je zaradi svoje zgodovine in družbenih značilnosti zanimiva za raziskovalce športa in medijev, je še dodal pojasnil Ličen. Država je razmeroma mlada in še vedno oblikuje svojo nacionalno identiteto

Itak, nacionalna identiteta je nastala 1992 ane, ker itak debili ne razlikujejo pojma država, narod, ljudstvo in nacija. Nacionalna identita ima absolutno NIČ z neodvisnostjo.
P!nk
# 03.08.2016 ob 10:13
Katastrofa, pol vprašanj pa o tem, ali bi morali pomagati drugim državam. A tok smo v kurcu, da bi drugi morali pomagat nam. Ličen naj kar lepo tam v svoji Ameriki dela ankete.
Peter F.
# 03.08.2016 ob 10:02
Bolj debilnega članka že dolgo nisem bral.
Upam da ti strokovnjaki pri nas to delajo na stroške davkoplačevalcev. Bi bila zgolj pika na i.

Nacionalizem, patriotizem, domoljubje, je najbrž za avtorje ista stvar.

Res neumno do konca.
Ladu
# 03.08.2016 ob 18:20
Mi v naši deželici imamo resne težave zaradi tega "nacionalizma", ki ga nam servirajo prišleki po medijih. Seveda, prišleki v svoji domovini temu rečejo domoljubje, ko se nekdo domoljubno obnaša do njega kot prišleka pa je nacionalizem. In raja to prebavi.
avilest
# 05.08.2016 ob 15:27
Komentarji pod člankom so dokaz, zakaj so takšne študije potrebne.
leond
# 03.08.2016 ob 08:47
Take ankete ponavadi predhodno zaključim zaradi ponavljanja vprašanj. Pri tem se počutim kot, da bi bil na nekem zaslišanju in nekdo cel čas preverja ali so moji odgovori pravilni.
zamudnik
# 04.08.2016 ob 16:55
Gre za to odkrivanje tople vode kaj proračunskega denarja?
Facebook

Za prikaz vsebine morate omogočiti vtičnike za družbena omrežja (Twitter, Facebook, Scribble, ...), ki uporabljajo piškotke za sledenje uporabnikov.

S pritiskom se strinjate z uporabo piškotkov!