Evropa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 38 glasov Ocenite to novico!
Nakupovalni center v Milanu. Foto: Reuters

Dodaj v

Bodo v Italiji veliki nakupovalni centri ob nedeljah kmalu zaprti?

Vlada: Vrniti se je treba k tradicionalnim vrednotam
10. september 2018 ob 20:36
Rim - MMC RTV SLO, Reuters

Nova italijanska vlada namerava še pred koncem letošnjega leta uvesti prepoved obratovanja velikih nakupovalnih centrov ob nedeljah, saj želijo s tem ubraniti družinsko tradicijo, je napovedal podpredsednik vlade Luigi Di Maio.

Da bi spodbudil gospodarsko rast, je leta 2012 takratni italijanski premier Mario Monti liberaliziral nedeljsko trgovino, čemur so ostro nasprotovali Rimskokatoliška cerkev in sindikati, ki so si prizadevali, da bi nedelja ostala tradicionalni dan za počitek.

"Ta liberalizacija dejansko uničuje italijanske družine," je v nedeljo dejal vodja Gibanja petih zvezd Di Maio. "Znova moramo začeti omejevati delovni čas." Napovedal je tudi, da bodo nakupovalni centri po reformi zaprti tudi ob državnih praznikih.

Manjši italijanski trgovci so si dolgo prizadevali za spremembo Montijeve reforme, trdili so, da se njihove trgovine spopadajo z nelojalno konkurenco velikih nakupovalnih centrov.

Na začetku letošnjega leta je nedeljsko odprtje trgovin omejila tudi Poljska. Gre za del prizadevanj poljskih oblasti za vrnitev vrednot Rimskokatoliške cerkve. Po številnih evropskih državah imajo trgovine sicer čedalje daljše delovnike, s čimer želijo privabiti kupce, ki čedalje več nakupujejo po spletu.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
Timmy
# 10.09.2018 ob 20:41
Podpiram. Nedelja je dan za počitek in mislim, da je prav, da se to nazaj ukine. Saj že ime dneva pomeni ne-delo. Ubogi trgovci, ko morajo vsaki dan non-stop biti za tekočim trakom.
Timmy
# 10.09.2018 ob 20:45
@Ramus

7. dan je Gospodov dan, pri Judih je to šabat-sobota, pri nas pa nedelja. Tisti 7. dan je Gospod počival. Tako je pri nas Gospodov dan nedelja.
henodarling
# 10.09.2018 ob 20:47
A zdaj je pa družina kot vrednota le še za katoliško cerkev?

Sam prašam...
Snorky
# 10.09.2018 ob 20:59
Podpiram!
Upam, da se ne bo ponovila zgodba iz slovenije , kjer smo ljudje na referendumu odločili v prid zaprtju trgovin ob nedeljah. Nakar so naši politiki preslišali voljo ljudstva!

Italijanom želim vso srečo ob nedeljah in praznikih. Kot mi je znano v Nemčiji imajo zaprte trgovine ob nedeljah že desetletja.
realist65
# 10.09.2018 ob 20:48
Pravilno, izkoriščevalski kapitalizem mora narod nujno spremeniti, drugače še bo več pacientov.
realist65
# 10.09.2018 ob 20:53
/ramus

Stari ni problema, tudi sobota se lahko vse zapre ob 12 uri. Poleg hladilnikov ni nič narobe. Pa ne me fopat, da ne gre. Narod, tako več, po sobotah ne dela, pikniki pa so tako popoldan.
bilzerian
# 10.09.2018 ob 21:21
zdejkapopi

noben zaposlen v trgovini ne bi rad delal za minimalca tudi v nedeljo.
neptun555
# 10.09.2018 ob 21:06
so poklici brez katerih tudi v nedeljo ne gre, trgovina pa bo prodala v soboto in ponedeljek nedeljsko špežo
mbmbmb
# 10.09.2018 ob 21:24
A samo trgovci majo druzine? Drugi pa ne al kak? Vsepovsod vlacijo tote trgovce gor pa dol za tote nedelje ko da so edini na svetu ko morajo v nedeljo delat. Nevem s cim so si zasluzli oni tako posebno obravnavo.
bilzerian
# 10.09.2018 ob 20:56
ramus, pri vas, judih, je sobota, pri nas, Evropejcih pa je nedelja.

kaj če bi se ti počasi prilagodil na naše navade in nam ne bi tukaj, na naši slovenski zemlji vsiljeval nekih svojih, bližnjevzhodnih navad?
matkoslav
# 10.09.2018 ob 21:53
Mi je fino da ko se nekaj spomnim it kupit v nedeljo dopoldne in imam dejansko možnost. Ko pa pridem na blagajno in pomislim da bi moral delati v nedeljo dopoldan, tako kot tisti moment dela blagajnik in to za slabo plačo, se mi pa človek zasmili...
stari59
# 10.09.2018 ob 21:31
Ne, ni. Pri meni je vsaka druga nedelja namenjena 13 urnemu šihtu. Včasih pa tudi dve zapored. Javni sektor, klinc..
bilzerian
# 10.09.2018 ob 20:53
me zanima, če bo kdaj orban, ki so ga polna usta krščanske tradicije upal zapreti trgovine, ki so na madžarskem neredko odprte tudi 24 ur na dan, 7 dni v tednu.
Banban
# 10.09.2018 ob 21:52
Blizerian, za nedeljsko delo bi se zaposleni v stacunah morali grebst. Ne zapirat. Ljudem dat kar jim pripada. Bos delal v nedeljo? 3x al pa 5x urna postavka! Po zakonu! Pa ne kompenzacije za neke nadure, proste dneve...cash! Neto! Pol nedeljsko delo nebi motlo nikogar.

Stari59, zlomka, takle mamo. Si pac zbral tak foh. Vecinoma kar vemo, v kaj se podajamo....
Skippy
# 10.09.2018 ob 22:11
En dan v tednu naj bi človek imel za sebe in svojo družino, mar je to preveč?

Saj pa imaš zato kateri drugi dan prosti ....
stari59
# 10.09.2018 ob 22:09
@Banban
Sej ne jamram. Men je čist cool delat ob nedeljah. Klinc je sam v tem , da se zadnja leta ne splača. Nedeljski dodatek na uro so nam skresal od 50% na 30%, nočne od 30% na 20%. Delat se dejansko splača samo na dela prost dan. Vse po kolektivni pogodbi.
Zdejkapopi
# 10.09.2018 ob 21:30
Bilzerian

Prepovej delo se ostalim poklicom.
bloody_fox
# 11.09.2018 ob 01:05
@Diego_28
Še pred nekaj deset, dvajset let smo lahko vse kupili med tednom in v soboto do 12h in smo bili v nedeljo siti in nam ni manjkalo ne kruha, ne mleka ... saj mamo doma hladilnike, kjer si spravimo kak liter mleka več, in vse ostalo kar bomo v nedeljo jedli kajne?
Pohlep lastnikov trgovin in požrešnost kupcev, ki bi kljub polni zadnjici še tlačili not je pač brezmejna.


Ja... najbolje da kar v srednjem veku ostanemo. Zal, casi se spreminjajo, delavniki so sedaj daljsi, vec casa se prezivi v prometnih zamaskih/javnem prometu, v sluzbi je vec dela in stresa, v veliko sluzbah prezivis po 8ur za racunalnikom... Oprosti ampak ko pridem pozno popoldne domov mi je zadnja stvar se sekirat ali bom uspel ujeti trgovino in potem se razmisljati kaj vse rabim kupit v tistih 15min kar ujamem trgovino... Zal ne delamo vsi v javni upravi da bi vsak dan koncali opoldne in potem imeli na tone casa.

Ja kot pravis, skromnost je lepa cednost, je pa tudi lepo ce se znas postavit v kozo drugih in ne egoisticno razmisljat le o sebi.
alcatraz
# 10.09.2018 ob 23:51
čisto enostavno: nehajte ob nedeljah hoditi v centre, pa se jim ne bo splačalo imeti odprte.
bloody_fox
# 10.09.2018 ob 21:56
@hrk hrk
Nedelja ni namenjena bluzenju po trgovinah

Cemu pa?
Ce ti rad hodis v nedeljo v hribe se ne pomeni da moramo vsi v hribe v nedeljo (a si predstavljas guzvo?). Ce nekdo raje stopica po trgovinah kot po hribih, prov, tko kot jst nocem da men nekdo govori kaj bom delau, tud jst drugim ne mislim.
Ples
# 10.09.2018 ob 21:53
Ko desničarska vlada z dekretom ureja nekaj, kar je bistvo prostega trga - trgovina, ponudba, povpraševanje ...
Nekaj ne štima v tej logiki
shizofrenik
# 10.09.2018 ob 21:14
kdaj se bo pa štiri izmenski delavnik ukinil - tudi brez tega gre, ampak je manj dobička za k....
O tem pa se pa nič ne piše.
Arsan
# 10.09.2018 ob 20:48
Edino pravilno. Samo nasi levaki tega ne kapirajo.
V nemciji je tud ob nedeljah vse zaprto pa jim ne gre slabo
Banban
# 10.09.2018 ob 20:45
Ne, ker se obrne prevec denarja.
Diego_28
# 11.09.2018 ob 11:22
bloody_fox

Aja pa še to, praviš da nismo v srednjem veku ...

Ja očitno smo še na slabšem kot v srednjem veku ... kot sam opisuješ današnje ljudi to izgleda nekako tako: se ne vidiš ven iz dela, v službi si pod stresom, voziš se 2-4 ure dnevno v službo in iz službe, žena te vara s sosedom, otroci ti skačejo po glavi in te pretepajo, če jim ne kupiš iphona in še kaj bi se našlo :)

In na koncu greš v nedeljo v trgovino in ker ne najdeš izdelka, ki ga iščeš se skregaš s prodajalcem in še njemu pokvariš še tako pokvarjeno nedeljo. Ob tem se počutiš vsaj ti malo lažje, ker ti je odleglo, da si spravil iz sebe vsaj malo tistega kar se je nabralo od ponedeljka do sobote.

No tako nekako zgleda zgodba v 80% ljudi v današnjem času. Pa nisem tebe osebno mislil v tej zgodbi, da ne bo pomote in zamere! Ta zgodba je pogosta tragikomična zgodba današnje družbe.
Diego_28
# 11.09.2018 ob 00:32
Še pred nekaj deset, dvajset let smo lahko vse kupili med tednom in v soboto do 12h in smo bili v nedeljo siti in nam ni manjkalo ne kruha, ne mleka ... saj mamo doma hladilnike, kjer si spravimo kak liter mleka več, in vse ostalo kar bomo v nedeljo jedli kajne?
Pohlep lastnikov trgovin in požrešnost kupcev, ki bi kljub polni zadnjici še tlačili not je pač brezmejna.

Naj se dotaknem še trgovcev na bencinskih črpalkah - sem zato da se zapre tudi črpalke ob nedeljah, naj bojo odprte tiste ob AC, ker pač morajo bit al kako zaradi turistov in pretočnosti prometa po AC, ostale pa lepo zapret oziroma na večini črpalk obstaja tudi možnost samodejnega plačevanja, kjer si nataknaš in plačaš s kartico na pos terminalu, ko si natočiš gorivo. Tankaj, plačaj, odpelji ... Aja ups, pozabil sem da živimo v družbi "lačnih" zadnjic, ki bi ob točenju goriva v nedeljo še vplačali loto listek in kupili kruh in še kako čokolado pa pivo, ker ravno dobijo obiske, med tednom in v soboto pa niso utegnili v trgovino. Aja pa teniške žogice bi kupili, ker jih je doma zmanjkalo, oni pa bi ob 17h popoldne v nedeljo šli eno partijo odigrat ... trgovine pa so v nedeljo ŽE ob 15h zaprte :D Skratka ja - prav imate, res bogi trgovci na bencinskih. Pa konec koncev tudi to tankanje je stvar navade, tako kot nabava ob nedeljah v trgovinah. Jaz v življenju nisem čakal da mi lučka posveti za rezervo, vedno imam vsaj 1/4 tanka, torej vsaj dobrih 200km lahko naredim kadarkoli, tudi v nedeljo :D Če pa že planiram kako daljšo pot pa lahko natankam tudi v soboto :) ali pa na AC izjemoma, brez loto listka in piva in teniških žogic ... Lahko bi pisal še pa še, pa se bo še vedno našla kaka razvajena zadnjica, ki bo stopila v bran pohlepu in napuhu današnjih ljudi.

Skromnost je lepa čednost.
bori
# 10.09.2018 ob 23:16
pejtevennazrak, # 10.09.2018 ob 23:12
>>@Ples
To je bil smešek absurda zapisanega: ko dve organizaciji, ki se ne strinjata praktično v ničemer, imata skupno točko.

Curch-shop. Solution for all problems.

Imeli smo duty-free-je.. evo, lahko bi uvedli neko ivanovacijo za kakšno novo award ...
copcop
# 10.09.2018 ob 23:10
Po številnih evropskih državah imajo trgovine sicer čedalje daljše delovnike, s čimer želijo privabiti kupce, ki čedalje več nakupujejo po spletu.

Vso srečo, drage trgovke in trgovci, kar zapirajte in počivajte. Počasi in zanesljivo boste imeli zaprto tudi med tednom. Počitka bo na pretek.
Ples
# 10.09.2018 ob 23:03
Če prav razumem, je pri desničarjih zdaj tako: sveže navdihnjeni z družinskimi vrednotami in krščanstvom na prosti trg že čisto brez sramu gledajo kot na nekaj brezveznega. :oO
oliva
# 10.09.2018 ob 22:41
"En dan v tednu naj bi človek imel za sebe in svojo družino, mar je to preveč?"

Kdo TI brani?
Folk v gostinstvu in turizmu ma tud sebe pa družine.

Ne štekam te fore s prav trgovci oz. z ZAPOVEDOVANJEM, kako naj kdorkoli porablja karkoli svojega: čas, denar.

Hecne so te shizoidne situacije (kot je ta in kdo to turira :o))).
Skippy
# 10.09.2018 ob 21:54
Se pa vlada seveda s tem ukvarja, ker ne znajo reševati drugih problemov. In potem se ukvarjajo s klasičnimi populističnimi potezami.
Hrk hrk
# 10.09.2018 ob 21:26
Nedelja ni namenjena bluzenju po trgovinah.
dharma
# 10.09.2018 ob 20:58
Zgrešeno. Naj raje zagotovijo boljši standard, bo imela družina več od tega. Bogu je pa tak al pa tak vseeno kater dan v tednu se misli na njega.
didldadl
# 11.09.2018 ob 18:27
Žalostno da ste nekateri nasprotniki tega zgolj zato ker ima kao cerkven prizvok. In potem je iz inata treba biti proti.
V bistvu je za splošno družbo zaprtje trgovin in čim več neobveznih storitev pametna poteza.
Ampak razvajenost in neznanje biti sam ali se družiti s prijatelji družino, v kombinaciji z dobičkom nagne tehtnico v drugo smer.
didldadl
# 11.09.2018 ob 18:19
Zakaj se pri nas tega ne uvedejo?!
TinTin
# 11.09.2018 ob 17:00
Ja, ja...Levicarji bi tako radi ukinili Nedeljo in jo preimenovali v Delam! Clovek ma pravoco na en prost dan v tednu! In beseda Nedelja jadno karaktizira ta dan! Ne voste nam kradli nase clovekove pravice. Referendum je jadno takrat povedal, pa so ga drugi obrnili in ljudem ukradli to kar jim pripada!
kingeston
# 11.09.2018 ob 09:02
Kdaj bo spet ljudska volja štela več kot barabije raznih cerarjev, pahorjev in njima podobnih barab.

verjetno imaš slab spomin, ampak v sloveniji smo na referendumu glasovali za odprtje trgovin
bori
# 11.09.2018 ob 01:30
bloody_fox, # 11.09.2018 ob 01:05
Ja... najbolje da kar v srednjem veku ostanemo. Zal, casi se spreminjajo, delavniki so sedaj daljsi, vec casa se prezivi v prometnih zamaskih/javnem prometu, v sluzbi je vec dela in stresa, v veliko sluzbah prezivis po 8ur za racunalnikom...

Mogoče pa le ni bilo tako slabo v tem srednjem veku ... bolje, da ne bi niti 'odkrili' Amerike ..
sonchek
# 11.09.2018 ob 00:19
A bi gostilne in fitnese tudi zaprli? Pa kavarne... saj verjetno imajo tudi tam zaposleni družine, ...
In kaj za to, če bo nanekrat vse manj delovnih mest, kajne?
Ples
# 10.09.2018 ob 23:25
@bori
Curch-shop.

Nehaj s takimi idejami, prosim te. Ker že kar vidim realizacijo te podjetniške pobude ... Malo je treba še počakat, da se usede ta nova lestvica vrednot in se bo lahko prosti trg v okviru cerkev lahko prosto populiziralo.
"Ob nedeljah pridite k maši! Lahko pa tudi kupite kruh in mlek (oliva)"
oliva
# 10.09.2018 ob 23:07
Smešno, pravzaprav (če ne bi bilo mal žalostno pa mal zaskrbljujoče), kolk ene vrednotne telovadbe morš izvajat, če češ enemu (nečemu ali nekomu) prilagajat svoj vrednostni sistem. :))
Ker sicer je: ne kradi. Basta. To je to.
(tle je pa treba met najprej OSEBO in šele potem se je treba odločit, ali : 'ne kradi' pravzaprav velja ali ne).. :D :D :D
Ples
# 10.09.2018 ob 22:30
@Skippy
Se pa vlada seveda s tem ukvarja, ker ne znajo reševati drugih problemov. In potem se ukvarjajo s klasičnimi populističnimi potezami.

Mislim, da je veliko resnice v tem.
Ples
# 10.09.2018 ob 22:27
@Kekec99
En dan v tednu naj bi človek imel za sebe in svojo družino, mar je to preveč?

Saj ga lahko ima. Potrošnike nihče s pištolo ne sili, da hodijo ob nedeljah v trgovino, nasprotno, če tako cenijo trgovce in njihove družine, jim ob nedeljah v trgovino niti približno ni treba hodit, in ta sentiment do trgovcev in njihovih otrok lahko realizirajo sami, v svojih družinah, se jim posvetijo, malo razdajajo, jih mogoče peljejo v kakšno gostilno na nedeljsko kosilo --- ccc

Trgovci pa imajo tudi možnosti - že v osnovi lahko iščejo drugačno/drugo delo, ali, kar je bolj smiselno, so aktivni v sindikatih.
oliva
# 10.09.2018 ob 22:25
"Desničarski" ukrepi. :D
Preimenovanja, vojašnice, spomeniki... in: ONEMOGOČANJE pretoka kapitala. ;D
Lol.

Tle pa: plosk plosk!! Fantastičn! "Tradicionalne vrednote" pa to!

Haha! :D :D Da dol padeš....
at111
# 10.09.2018 ob 22:13
@ miro789

"Ramus je TROL. Je brez veze komunicirati z njim."

Tole pa je argument klase 1a, bolje rečeno "trolovski argument" :)

Če želiš spodkopati trditve neke osebe se moraš lotiti trditev in ne osebe. Osebni napad samo kaže, da nimaš pojma in trolaš.

@Krimsky

"Predstavljaj si, da nekdo pride do uvida, ki je res objektivno 100 odstotno resničen. Ko ga skuša prodati sodobnikom, ga ti nekajkrat opomnijo, naj ne najeda, potem ga obesijo (križajo, skurijo, ustrelijo, utopijo, zastrupijo, razčetverijo ...)."

Do tukaj si imel prav samo zaključek si pa povsem zgrešil "je zaključek naslednji: Imeti prav − ni prav! In s tem so imeli tež" .
V bistvu si navedel kontradikcijo, tako kot če bi jaz rekel, da je tvoj nickname Krimsky in hkrati ni Krimsky... to je nesmisel, kontradikcija, in torej sama sebe izniči. Odločiti se moraš za eno ali drugo opcijo. Imeti prav ali ne imeti prav :) oboje ne more biti pravilno. In kot si navedel, objektivno resnico ta svet sovraži, zato pa so križali samega Božjega Sina.

Jn 3:
"19 Sodba pa je v tem, da je prišla luč na svet in so ljudje bolj ljubili temo kakor luč, kajti njihova dela so bila hudobna. 20 Kdor namreč dela húdo, sovraži luč in ne pride k luči, da se ne bi pokazala njegova dela. 21 Kdor pa se ravna po resnici, pride k luči, da se razkrije, da so njegova dela narejena v Bogu."

Krimsky nadaljuj in poglobi svoje razmišljanje ter se ne ustraši nevarnosti tega sveta ampak se zaglej v večnost, ki je pri Bogu. Morda pa boš nekoč celo postal kristjan :)

Mt 10:
"26 »Ne bojte se jih torej! Nič ni zakritega, kar se ne bo razodelo, in skritega, kar se ne bo spoznalo. 27 Kar vam pravim v temi, povejte na svetlobi; in kar slišite na uho, oznanite na strehah. 28 Ne bojte se tistih, ki umorijo telo, duše pa ne morejo umoriti. Bojte se rajši tistega, ki more dušo in telo pogubiti v peklenski dolini!"
Ljubinica
# 10.09.2018 ob 22:11
Kekec@ En dan v tednu naj bi človek imel za sebe in svojo družino, mar je to preveč?

--------------------------------
Vsaj nekdo, ki še trezno razmišlja s svojo glavo mimo vseh populizmov, tako prostotržnih kot konservativnih. Imaš moj plus.
lončekkuhaj
# 10.09.2018 ob 21:48
Eh, reveži v duhu so tisti, ki še v nedeljo ne morejo biti pri miru in krožijo po trgovinah.

Žal mi je pa trgovk, ki MORAJO delati. Njih nobeden nič ne vpraša.
agenda21
# 10.09.2018 ob 21:47
Sunday, sontag,... je dan sonca in je luciferjev dan.
agenda21
# 10.09.2018 ob 21:45
Sunday is mark of the beast.
To je šele začetek...
Skippy
# 10.09.2018 ob 21:28
Ce hocem delat, zakaj ne bi smel? Ker se ima za primat ena institucija, ki vlece denar iz proracuna in ne placuje davkov?

Haha, koliko lenuhov ti je dalo minus. Ker ne vem kdo drug bi bil proti temu, da bi ti delal v nedeljo, če to SAM želiš.
Kazalo