Svet

Poudarki

  • 60 let od zaprtja prvih političnih oporečnikov
  • Na otoku končalo več deset tisoč ljudi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 47 glasov Ocenite to novico!
Na Golem otoku je končalo tudi 555 Slovencev. Foto: MMC RTV SLO
       Številke so različne: od 15.000 do 40.000. Glede na to, da je bilo v barakah lahko do 200 zapornikov, je bilo lahko na otoku naenkrat tudi do 4.000 zapornikov. Zato so po mojem višje številke o zapornikih bolj pravilne. Kar zadeva število zaprtih Slovencev, po nekaterih podatkih jih je bilo okoli 600.       
 Andrej Aplenc, dvakratni zapornik, o številu zapornikov
       Pravzaprav ne vem, zakaj so me prvič sploh zaprli. Takrat sem bil dijak in dejaven v Skoju, podmladku komunistične partije. Bil pa sem kritičen, saj sem javno govoril, da v naši državi ni dovolj svobode, zlasti, da ni svobode govora.       
 Andrej Aplenc, dvakratni zapornik na Golem otoku
Danes otok obiskujejo le turisti in pastirji z bližnjega Raba. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Goli otok, Tednik, 5. 5. 2005

Dodaj v

Goli otok - pekel sredi Jadrana

Na otoku je bilo zaprtih tudi 555 Slovencev
9. julij 2009 ob 09:34,
zadnji poseg: 9. julij 2009 ob 10:01
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pred natanko 60 leti so na Goli otok v Kvarner jugoslovanske oblasti pripeljale prve politične zapornike. Številke zapornikov so različne: od 15.000 do 40.000, od tega okoli 560 Slovencev.

Neposeljeni otok z le nekaj rastlinja in uvalami je bil po drugi svetovni vojni strah in trepet političnih zapornikov. Po 2. svetovni vojni so ga leta 1946 jugoslovanske oblasti spremenile v strogi zapor, po letu 1948 pa so vanj zapirali predvsem informbirojevce oz. tiste, ki so simpatizirali s Stalinom, za rešetkami pa so končali tudi drugi člani Komunistične partije.

Na "udaru" informbirojevci
Po sporu s Stalinom je Tito ukazal politične nasprotnike zapreti v posebno taborišče, slovenski politik Edvard Kardelj pa je predlagal Goli otok. Po Titovem ukazu so od leta 1948 do 1963 aretirali 55.633 ljudi in po podatkih Udbe za osrednjo Jugoslavijo so jih več kot 14.000 poslali na Goli otok. Od tega jih je bilo 7.235 Srbov, 3.341 Črnogorcev, 2.586 Hrvatov, 882 Makedoncev in 555 Slovencev. Med zaporniki so bile tudi ženske.

Vabljeni k ogledu prispevka o Golem otoku, ki so ga pripravili v Tedniku. Videoposnetek je na voljo na desni.

Vojaška sodišča so jih na večletno kazen obsodila 5.024, še 11.650 so jih administrativno kaznovali do enega leta zapora, saj so jih tja pošiljali komiteji komunističnih partij. Od vseh aretiranih je bilo 21.818 udeležencev NOB-ja, 9.234 profesorjev, učiteljev, zdravnikov, intelektualcev, 5.081 delavcev in kmetov, 4.008 študentov in dijakov. Zapornike so na otoku mučili, ječarji so jih fizično in psihično zlorabljali, poleg tega pa so morali tudi prisilno delati v kamnolomu.

V zaporu, ki je bil poleti izpostavljen hudi vročini, pozimi pa neizprosni hladni burji, pa niso končali le politični zaporniki, temveč so se v njem znašli tudi tisti, ki so zagrešili manjša kazniva dejanja, in mladoletniki. Po drugi strani so oblasti tiste, ki so politične nasprotnike izdajali, nagrajevali: leta 1953 jih je bilo 36 razglašenih za narodne heroje, nekateri pa so postali tudi visoki diplomati.

To sicer ni bilo prvič, da so na otok zaprli jetnike: vse do 1. svetovne vojne na Golem otoku ni bilo nobenih naselij, potem pa je Avstro-Ogrska zgradila taborišče za ruske zapornike z vzhodnih bojišč.


Najbolj prepoznavni zaporniki
Med najbolj prepoznavnimi zaporniki so bili Andrej Aplenc, slovenski novinar, Dragotin Gustinčič, slovenski politik, Tine Logar, slovenski lingvist, Vlado Davpčević, črnogorski politik, Venko Markovski, bolgarski politik, Vlado Dijak, bosanski pisatelj, Šaban Bajramović, srbski romski glasbenik, Nikola Kljusev, makedonski politik, ki je pozneje postal prvi premier samostojne Makedonije, in številni drugi. V literaturi se je teme Golega otoka lotilo več avtorjev. Markovski je v ZDA izdal knjigo Goli Otok - The Island of Death, Branko Hofman je napisal delo Noč do jutra, Drago Jančar pa roman Brioni.

Potem ko je Jugoslavija izboljšala svoje odnose s Sovjetsko zvezo, je Goli otok prešel pod jurisdikcijo takratne socialistične republike Hrvaške, kar sicer ni bilo pogodu zveznim jugoslovanskim oblastem. Leta 1988 so zapor zaprli, dokončno pa ga izpraznili leta dni pozneje. Od tedaj otok obiskujejo le turisti in pastirji z Raba, ki včasih pripeljejo ovce na pašo.


K. T.
Prijavi napako
Komentarji
potamošer
# 09.07.2009 ob 09:43
Naš komunizem je bil takoooooo mehak, da ne spada v konvencijo o totalitarnih režimih, kajne Potrč, Potrata in ostali bizgeci. Banda.
Jethros
# 09.07.2009 ob 09:43
Jugo-alcatraz, v še bolj nehumani obliki.
kmetozar
# 09.07.2009 ob 09:55
@help: saj piše, da so to podatki Udbe. Kje se je pa takrat kdo sekiral, če se številke niso ujemale (morda pri bančnih računih).
roksy-
# 09.07.2009 ob 09:52
Vse komunistične partije so od vsega začetka imele to edinstveno lastnost, da so se nenehno notranje »čistile« na brutalen način. Tega nobena druga politična usmeritev ni poznala, celo nacisti in fašisti ne.
roksy-
# 09.07.2009 ob 09:58
Na Golem otoku so lomili in obdelovali marmor, ki je bil uporabljen tudi za spomeniško izgradnjo italijanskega fašističnega koncentracijskega taborišča na Rabu.

haha
help
# 09.07.2009 ob 09:52
po podatkih Udbe za osrednjo Jugoslavijo so jih 11.650 poslali na Goli otok. Od tega jih je bilo 7235 Srbov, 3341 Črnogorcev, 2586 Hrvatov, 882 Makedoncev in 555 Slovencev ... nekaj tukaj ne bo v redu...
Sicer pa je bilo na Golem otoku več kot 90% zaprtih Srbov - najbolj glasni v obsodbi totalitarzima in "srboslavije" pa so ravno vsi ostali...
kmetozar
# 09.07.2009 ob 09:41
Od Vardara, pa do Triglava ...
Vztrajni Volk
# 15.07.2009 ob 20:22
Sem bil gor pred kratkim ! Obiskovalci naj si preberejo kako knjigo prej, ogled filma na otoku odsvetujem, ker ne pove nič pomembnega in nič ne pove o samem Golem otoku, načinu kaznovanja.... Objekti so res v obupnem stamju in kako je to mogoče, mi ni jasno. Ena ura je za temeljit ogled otoka res premalo. več o tem pa vam lahko pove tudi g Bobinac, ki ga najdete tudi recimo na You Tube.
hebl
# 10.07.2009 ob 12:48
hehe komsi, nisi me razočaral
pinokioc
# 10.07.2009 ob 10:10
seveda, cilj domobrancev je bil zaščita premoženja Cerkve in seveda posledično zaščita svojega življenja, saj je vsak trepetal, da ga bo duhovnik spoznal za krivoverca in tako poslal pred italijanski ali nemški zid. Ne pametujte tukaj o morali, saj je prav domobranci niso nikoli poznali. Prav tako ne poguma.

Niti si ne predstavljam, kaj bi bilo če bi imeli po vojni oblast prav oni..
Glede na komentarje tukaj gor, sklepam, da bi bilo to pogubno za precej več ljudi kot jih je dejansko umrlo po vojni.
komsomolec
# 09.07.2009 ob 21:22
Kakšen pekel na Jadranu? Danes imajo delavci pekel v tovarnah, ko morajo garati za mizerno mezdo!
S partijo ni šale, zapomnite si to!
Goli otok je bilo taborišče za izolacijo, ni bilo taborišče smrti ,kot so bila nacistična. Za vse po krivici tja poslane velja, da so posamezniki izkoristili priložnost in so se maščevali za zamere. V prelomnih časih,kot je bil spor s Stalinom, je bolje držati jezik za zobmi kot kritizirati oblast,ki je ogrožena od zunaj.
odpadnik-1
# 09.07.2009 ob 20:32
Vsi smo vedeli za Goli otok
Poznal sem 29 ljudi, ki so bili tam, 8 od njih je bilo morilcev, za ostale ne vem.
hebl
# 09.07.2009 ob 20:19
ja, kje se pa danes skrivajo naši komunisti! komsi, politkomisar, zgodovinar & co., kje ste? muca jezik papala?
meri.m
# 09.07.2009 ob 18:46
Spodobilo bi se, da na današnji dan zavrtijo na TV dokumentarec o Golem otoku, katerega se avtorica očitno danes sramuje, ker je stopila v politiko – sedanja ministrica za kulturo.

Očitno so na TV Sloveniji 3 že izvedli puč, saj že cel dan ni na voljo današnjega sporeda.
R2D2
# 09.07.2009 ob 16:20
HV in RH bi lahko naredila posel z njim da bi ga ponudila prijateljem Amerikancem za "teoriste" ...
MartinEs
# 09.07.2009 ob 15:22
53. vidim_vas
Cilj domobrancev je bil zaščititi premoženje pred kurjimi tatovi.

Ja potem, ko so ga pridobili s krajo oziroma z izdajanjem partizanskih družin okupatorjem...
Domobranci so največji socialni drek v zgodovini Slovenije. Poosebljajo največje hinavce, izdajalce, zgube, zločince, hudo bolezen naroda...največji zločinski komunisti jim niti do kolen ne sežejo. če bi domobranci zmagali v vojni oziroma stran, katero so oni zagovarjali bi bila po vojni koncentracijska taborišča v vsakem kraju nad 10000 prebivalci v državi. Konec koncev smo Slovani bili predvideni za iztrebljanje...Goli Otok proti temu ni nič!
John Xenir
# 09.07.2009 ob 15:12
Hehe, hecno ko janševiki vidijo komuniste povsod, še posebej, kjer jih ni.
vidim_vas
# 09.07.2009 ob 14:42
pinokioc

Cilj domobrancev je bil zaščititi premoženje pred kurjimi tatovi.
sybelmyne
# 09.07.2009 ob 14:41
večino naše politične in gospodarske elite bi lahko dali dol na neke vrste resničnostni šov... tak za ene 50 let
pinokioc
# 09.07.2009 ob 14:12
kmetozar.. v redu, am_shagar po tvojem mnenju ne izpolnjuje pogojev za zaključke (prepričan si da kolega ne bere, ne spremlja in ne posluša)..
Glede na tvoj komentar sklepam, da si nisi širil obzorja v socializmu.. torej imaš ti definitivno bolj prav od kolega, ki je vseeno zgrožen nad pobijanjem vsepovprek in je v svojem komentarju jasno opredelil problem, ki naš narod ustavlja in oddaljuje od sprave?
Torej, njega obsojaš da je "opran" od socializma, sam pa utemljeno zaključuješ kaj? Da so domobranci le branili slovenski narod pred strupenimi komunisti in partizani, katerih glavni cilj je bil izgon fašizma iz dežele? Kakšen je bil cilj domobrancev potemtakem?

Ne moreš pametovat nekomu naj odpre oči, če še zase tega ne moreš reči. Pa ne jemlji tega prosim osebno.
Knjaz
# 09.07.2009 ob 14:05
Janezek Janšev jim je tako silno lezel v rit, tem istim, ki jih zdaj kritizira, da so ga morali za daljše šnirance ven potegnit. Iz partije ni izstopil, dragi belugarji, iz partije so ga vrgli!
SloLion
# 09.07.2009 ob 13:51
Čudno, da je poštenjak Janša bil član te, ne morem drugače rečt, zločinske organizacije. Ma verjetno je samo slabo poznal zgodovino, in je mislil, da je Goli otok v Albaniji..:)
kmetozar
# 09.07.2009 ob 13:48
@am_shagar: pričakovano in všečno tistim ljudem, ki "jim je vse jasno" (in si niso pripravljeni razširiti svojih v socializmu pridobljenih obzorij, vključno z bajkami in povestmi o narodovi zgodovini, niti za ped. Za to, da ustvarjaš zaključke, obstaja predpogoj, da veliko, veliko bereš, poslušaš in spremljaš. Tudi ljudi, katerih mnenja si izrazito in manj izrazito nasprotujejo. Pogledaš, katere navedbe so preverljive, in katera dejstva jih podprejo in/ali ovržejo. In kot nekdo, ki sam to počne že vrsto let, lahko povsem utemeljeno zaključim, da za zaključke ne izpolnjuješ niti osnovnih predpogojev. Pa ne vzemi osebno, prosim.
Jurček
# 09.07.2009 ob 13:44
Pripis k 45.

Na Goli otok, so zapirali predvsem svoje člane in to tiste, ki so si drznili misliti s svojo glavo.
Kar nekaj zapornikov na Golem otoku je bilo, ki so bili pred tem zaprti tudi v Dachavu. V svojih spominih, vsi po vrsti trdijo, da so bile v Dachavu "prave počitnice", v primerjavi s tistim, kar so potem doživeli na Golem otoku.
kmetozar
# 09.07.2009 ob 13:38
@Jethros:
že že, le da večinski živelj z obsodbo nacizma in fašizma nima nikakršnih težav (kar je tudi edino pravilno), tretjega falota pa je zmožen u- in o-pravičevati ter zagovarjati na veliko, predvsem zato, ker je zaradi daljšega trajanja generacijam, ki so v njem odraščale, dajal vtis "normalnosti" (kar spet velja za italijanske in nemške generacije v tridesetih, pri čemer so bili predvsem Nemci kasneje prisilno streznjeni - česar ni - žal - v podobni meri - izkusil noben drug narod).
V_n_u_k
# 09.07.2009 ob 12:56
26.am shagar
Pišeš ,da ni komunistov .To ni res ! Vsi ,ki so bili člani KP so še vedno isto samo pod drugim imenom --nazadnje SD, LDS, ZARES ter priskledniki iz DESUSA .Vem ,da so po vojni morali vstopiti v ZK vsi ,ki so želeli obdržati najmanjši položaj v družbi .Zato je nesmiselno obtoževati samo Janšo ,ker takih je mnogo ,ki so pa potem (,ko so uvideli krivice ,ki so se pod tem režimom dogajale )raje odstopili iz KP .Mene v nasprotno ne bo prepričal nihče ,ker sem sam vedel ,da se je šlo samo za čimvečje število članov ZK .Nič niso gledali kakšen je bil njihov novi član ( pošten ali ne ).Dobivali so tudi svoje glasilo KOMUNIST ,zato so vaščani vedeli ,kdo se je včlanil samo ,da je prilezel do privilegijev in višjega položaja.
Na Goli otok so pa pošiljali tudi svoje ,če so le črhnili besedo ,da je stanje in delovanje tam nehumano .Takrat so pa res bile kršene osnovne človekove pravice !!!!!!
Jurček
# 09.07.2009 ob 12:36
Izsek iz življenepis Igorja Torkarja

...

Takoj na začetku vojne se je vključil v narodno osvobodilno gibanje, vendar v NOB ni sodeloval kot partizan. Zbiral je oblačila, smuči, čevlje in denar, zaradi česar so ga Italijani zaprli, po neuspešnih preiskavah pa izpustili. Ko bi moral k partizanom, ga je nekdo ovadil. Za Torkarja se je začel čas preganjanja po taboriščih. Dva tedna je bil skupaj z Rozmanom v belgijski jetnišnici. Konec leta 1943 so ga odpeljali v Dachau in Sachsenhausen, kjer je ostal do konca vojne.
Tik po vojni je Torkar zavzemal mesto generalnega direktorja, vodil je Direkcijo za kemično industrijo v LR Sloveniji. Po letu in pol svobode, aprila 1948, je bil aretiran in na stalinističnih dachauskih procesih obsojen na 6 let zaradi sodelovanja z gestapom. Po pritožbi so kazen zvišali na 12 let. Štiri leta in štiri dni je prebil v ječah (od tega dve leti v samici), 1952. leta so ga pogojno izpustili.
Na svobodi je bil najprej 2 leti brez službe, nato je bil leta 1954 nastavljen za profesorja tehnologije na ALU. Po 22 letih se je upokojil.
Leta 1971 je bilo pravno ugotovljeno, da je bil inž. Boris Fakin popolnoma po nedolžnem obsojen in zaprt.

Bravo komunisti!
Jurček
# 09.07.2009 ob 12:30
Še majhna pripomba k Članku. Igor Torkar s pravim imenom Boris Fakin, nikoli ni bil zaprt na Golem otoku. Zaprt je bil na procesu, ki je sledil znanemu dahavskemu procesu in sodi v isti sklop. Seveda so tudi ta proces izvedi komunistični zločinci s tovarišem Titom na čelu.
Open Mind
# 09.07.2009 ob 12:17
@26. am shagar

Svaka čast za napisano. 100 podpis pod to. Prav lepo je prebrati mnenje nekoga, ki misli s svojo glavo. Res, še enkrat bravo.
Jurček
# 09.07.2009 ob 12:15
24. mislav

Se ne strinjam popolnoma ... Lahko bi se imenovala kakšna ulica, cesta, ali trg, po takih ljudeh. Recimo. Ulica nedolžnih žrtev komunističnega diktatorja Josipa Broza Tita. No ja, lahko se tudi malo poenostavi.
model
# 09.07.2009 ob 12:07
pardon notranji sovražniki demokracije!!!hehe kako se vse obrača
model
# 09.07.2009 ob 12:06
tisti ki kritizirate...obstajajo bivši komunisti, komunizma pa v SLO tut ni več...in kolikor vem demokracija ni nič bolj humana...mogoče se nam zgodi pa dobimo zapornike iz Guantanama...kaj boste pa potem rekli vrli pametnjakoviči...prišli bodo t.i. notranji sovražniki komunizma!!!
fakin
# 09.07.2009 ob 12:05
Goli je bil zakon! To bi danes nujno potrebovali,potem ne bi bilo kraje družbenega premoženja.Zraven pa še kutarje,da bi skrbeli za svoje ovčke!
Ruudy
# 09.07.2009 ob 11:54
V jugoslovanskem socializmu si je prav vsak lahko privoščil počitnice!! Če ne drugje, pa na Golem otoku ...
Ideolog
# 09.07.2009 ob 11:47
Lahk bi poimenovali kako ulico po Golem otoku, ker je ta kot Tito del naše zgodovine.
JohnMichxx
# 09.07.2009 ob 11:37
Ja nujno še kakšno ulico poimenovat po Titu! Bolan narod do konca....
Dr. Kumrovec
# 09.07.2009 ob 11:37
komunistični Auschwitz sredi mediterana.
dimmukomun
# 09.07.2009 ob 11:34
največja napaka tita je bila da ni izkoreninil vse gnile kapitalisticne gene,pobil vso zlahto od tistih ,ki so jim pobrali imetje,ne pa samo na otok pelat,nevem kaj je mislu
ms-dante
# 09.07.2009 ob 11:30
modpol - to je čisto res, domobranci so pač branili svoje domove pred komunisti, ampak so se pa kasneje postavili na napačno stran, izgubili vojno in padli v nemilost (od nacistov bi se morali distnacirati, ker so bili vseeno zunanji agresorji)
kdo je pobil več slovencev se pa ve - ta rdeči; v črnih bukvah je precej podatkov

ampak to je vse 65 let nazaj, a se ne bi raje pogovarjali o tem, kako bomo našim otrokom pustili bolj čist planet
ivanetich
# 09.07.2009 ob 11:29
raj za komuniste...vse nečiste komuniste bi treba zdj tud tam zapirat...
ms-dante
# 09.07.2009 ob 11:25
predlagam, da si preberete knjigo - ARHIPELAG GOLI (Janez Jezeršek Sokol)
modpol
# 09.07.2009 ob 11:24
@ am shagar
Kdo pa je ustvaril domobrance? Komunisti, ki so načrtno zgnajali teror nad lastnim narodom že od leta 1941 naprej, samo da bi zanetili državljansko vojno.
ms-dante
# 09.07.2009 ob 11:21
shagar - malo preberi zgodovino o domobrancih, nobena stvar ni črno bela; vojna je jeba in potegne iz ljudi vse najslabše in tudi vse najboljše, najhujše pa je, ko je Slovenc Slovenca klal (al bel ta rdeče, al pa rdeč ta bele)
je pa res, da je dosti lažje pobijat v enopartijskem sistemu, ker ni nobene opozicije
vsi so popolnoma isti, Janša bo levičar, če bo tam dobil mandat, Pahor bo pa desničar
modri7
# 09.07.2009 ob 11:18
upam da vam je rdečkarji sedaj kaj bolj jasno na kateri strani ste...
am shagar
# 09.07.2009 ob 11:12
Pa dejte že nehat provocirat folk novinarji. raj dejte kakšne prdloge kako se znebit raznih tajkunov in kradljivcev in drugih pijavk. Potem pa slišiš: Kučan komunist, Potrč komunist itd. komunistov ni več, ker ni več komunistične partije. So samo bivši komunisti z velikim lidrejm JJ-jem vred, ki kradejo in so vsi po vrsti barabe in bi jih dal na goli otok prec dons. nisem privrženec nobenih. Opažam pa, prtirano zaslepljenost janšistov. V SDS so sami ritolizniki, ki neznajo misliti s svojo glavo oz,. ne morejo, ker nimajo inteligence. Sam ponavljajo za Janšo. Pri levih je majo pa več pameti se pa borj med sabo za oblast in ne lezejo sam v ritko. Janša je pa šel na desno, ker je videl, da na levi ne bo mogel špilat šefa. Privrženci Janše udrihajo čez nekdanje komuniste, vendar pa pozabljajo, da je njihov vodja prav tako nekdanji komunist. Svoje nasprotnike označujejo kot toalitarce in jih zmerjajo zaradi povojnega pobijanja in golega otoka. Zanimivo, kaj pa mučeni ljudje med vojno s strani domobrancev, toliko pobitih od belih + še pobiti talci od Nemcev. Nemci so se zgražali nad nasiljem domobrancev. Jst bi tut pobiju, če bi bil v gzdu lačn in se boril za domovino. doma bi pa siti domobranci pospravlal moje sorodnike in druge ljudi. Po vojni sojih pa sam postrelil. Niso rezal otrok in nosečnic pr živem telesu itd. za Tita pravijo, da je bil kult osebnosti, ja kaj pa Ivek z Grosupljega? Čaščen po božje sam čakam, da dobi slavolok in pa katedralo. Vse, kar očitate kounistom ste delali sami šee huje in še delate. Pros vas novinrji ne provucirajte. sam še mi rovarimo po prteklosti, ki danes v takih časih sploh nima veze za brezposelni folk, ki nima za kruh. namesto, da bi gledali proti sedanjosti gledamo nazaj. najraj bi se odpravu nazaj v času kot v Back to the Future in ubil Adija še preden je naredu pizdarijo pa še Rupnika in ostale prasce zravn. Kar se pa tiče današnjih politikom sam kradejo in zavajajo folk, da se tepe med sabo. In ko toliko govorite kok je blo v jugi hudo. Ja blo je sigurn nekaj nedolžnih ampak večina je pa bla tam za prav. hotl so sam se znebit tistih, k i so rovrl proti oblasti tko kot vsaka oblast dela pa naj bo kvazi demokratična ali komunistična. sam so pa ti ,ki bi mogl iti tja(bivši domobranci itd.) dostikrat se izmazal pa potunkal nekdanje kolege al pa bivše partizane. tko, da jih dost ni melo tam kje iskat. No pa poglejmo po Evropi. Število skrajnih desničarski gibanj in ihovih čalnov se povečuje. očitno se folk ni nič naučil oz. mladi neposlušajo starih. Kar se pa tiče taborišča goli otok in povojnih pobojev. A veste koliko ljudi je ubil in mučil Stalin v taboriščih predvsem tistih, ki niso bilo Rusi. Estonci, Poljaki, Latvijci, Litvanci, kazahstanci in pa etnične skupine recimo Tatari, kozaki itd. Pa hitlerjevo sranje md vojno in italijanska taborišča. Po voni so v Franciji pobili ne vem kolk privržencev Charlesa de Gaulleja zato, ker so bili komunisti. povsod so to že zaključili in zaprli poglavje zgodovine le pri nas še naprej nekdanji komunisti predvsem desnosučni pogrevajo sranje naprej. Živela svoboda našega naroda, ki je samo navidezna. Škoda, ker folk nekateri ne mislijo s svojo glavo. All hail king of the loosers.
rdeča lajna
# 09.07.2009 ob 11:03
Tam je Stanovnikov idol tlakoval temelje novemu družbenemu redu.
Mislav
# 09.07.2009 ob 11:01
Danas u 21 stoljecu po niti jednom zlocincu iz totalitarmnih sistema ne bi se smijele zvati ulice i trgovi.

Po ovome se vidi da smo jos balkanci opranih mozgova,i da nista iz povijesti nismo naucili.
seba25
# 09.07.2009 ob 11:01
dober članek
biancocelesti
# 09.07.2009 ob 10:54
Mislav,

ti bi rajši, da se ulice poimenujejo po Anteju Paveliću, kajne?
Mislav
# 09.07.2009 ob 10:43
Covjek koji je izmislio Goli Otok,i na tisuce drugih stratista dobiva cast i postovanje da u Ljubljani i u Zagrebu,ulice i trgovi nose njegovo ime.
Kazalo