Slikovit in živopisan vstop v novo leto. Foto: Reuters
Slikovit in živopisan vstop v novo leto. Foto: Reuters
Templji in pagode so polni vernikov. Foto: Reuters

Na milijone ljudi, od Malezije do Južne Koreje, je prepotovalo na tisoče kilometrov, da so s svojimi družinami pozdravili kitajsko novo leto – za mnoge v Aziji najpomembnejši praznik v letu. Pojedine, zmajski plesi, maske, opolnoči pa so pekinško nebo razsvetlili ognjemeti, ki naj bi odgnali zle duhove.

Zmaj je najljubše in najbolj cenjeno znamenje kitajskega horoskopa, simbol kraljevega dostojanstva, bogastva in moči, poleg tega pa tudi edino izmed 12 znamenj, ki ni realna žival.
"Baby boom"
Bolnišnice po Kitajski in kitajskih skupnostih po svetu se zato pripravljajo na pravi "baby boom", saj se mnogi pari trudijo letos spočeti otroka. Varuške v Pekingu in sosednjem Tjandžinu v letu 2012 računajo več, postelje v pekinški porodnišnici pa so polno zasedene do avgusta.
Singapurski premier Lee Hsien Loong je leto zmaja celo izkoristil za poziv prebivalcem, naj že vendarle storijo kaj glede vztrajno nizke rodnosti, da bi tako zmanjšal odvisnost od tuje delovne sile v Singapurju. "Goreče upam, da bo to leto veliko zmajevo leto za dojenčke ... To je kritično za ohranitev singapurskega jedra v naši družbi," je dejal v svojem novoletnem sporočilu.

Nakupovalna mrzlica
Hongkonški mojster feng šuja Anthony Cheng opozarja, da bo Kitajsko v drugi polovici leta 2012 pretresel "škandalozni korupcijski primer" in da bo več visokih predstavnikov oblasti odstopilo, bodo zaprti ali celo ubiti. A ljudje po Aziji se ob prazniku niso menili za take temne napovedi, ampak so se raje predali slavjem, praznovanjem in molitvam v templjih.
Avtoceste po Maleziji, kjer je 25 odstotkov prebivalstva etnično Kitajcev, so bile ob koncu tedna zamašene s prometom, medtem ko je bila prestolnica Kuala Lumpur skoraj izumrta, ker so vsi ljudje odpotovali domov. V Južni Koreji se je na ceste, vlake in letališča podalo več kot polovica celotnega prebivalstva (okoli 31 milijonov ljudi), trgovine v Seulu pa so bile netipično obljudene, saj se je vanje zgrnilo več 10.000 kitajskih turistov, za katere pričakujejo, da bodo januarja zapravili 88 milijonov dolarjev.
Kitajskih turistov je bilo polno tudi v Tokiu in tamkajšnjih veleblagovnicah.