Fascinantni hoteli
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 85 glasov Ocenite to novico!
Pogled na Haludovo Palace danes ... Foto: Wikimedia
... in v boljših časih. Foto: Wikimedia
Številka Penthousa, posvečena hotelu. Na fotografiji ena od hostes, zaposlena v hotelskem kazinoju. Skupno je Guccione v Haludovo zaposlil kar 70 Američanov. Foto: Penthouse
Prispevek o 'malem raju na Vzhodu'. Foto: Penthouse
Nič ne daje več slutiti o nekdanji veličini hotela. Foto: Wikimedia

Dodaj v

Lepi zapuščeni kraji: nekoč najrazkošnejši hotel komunistične Evrope

Hotel Haludovo Palace na Krku
4. junij 2014 ob 09:30,
zadnji poseg: 4. junij 2014 ob 09:59
Malinska - MMC RTV SLO

Hotel Haludovo Palace na Krku je bil svojčas najrazkošnejši in najrazvratnejši hotel v vsem komunističnem svetu. Danes je od njega ostala zgolj še lupina.

Hotel si je zamislil Američan Bob Guccione, ustanovitelj slovite revije za odrasle Penthouse, in v "popoln otoški raj v Evropi" vložil 45 milijonov dolarjev (v današnjem času bi bilo to dobrih 250 milijonov). V tistem času je bil to eden najambicioznejših hotelskih projektov v 20. stoletju. Slavnostno ga je skupaj z igralnico Penthouse Adriatic Club, ki so ga primerjali z najboljšimi lasvegaškimi, po štirih letih gradnje odprl 7. julija 1972, uradni lastnik hotela pa je bila zaradi omejitev pri tujih naložbah v času komunizma državno podjetje z Reke, Brodokomerc.

Ali, kot so ob odprtju zapisali v beograjskem tedniku NIN: "Zajetna količina zahodnega kapitala, v tem primeru 45 milijonov dolarjev Guccionove revije, združena s socialističnim financiranjem in znanjem, v tem primeru reškega Brodokomerca, so za Zahodnjake, ki letujejo na Vzhodu, zgradili najbolj vznemirljivo in najbolj eksotično letoviško izkušnjo vseh časov."

Revija Penthouse, ki je tisto številko posvetila Haludovu, pa: "Prestižno postavljen na idiličnem otoku Krk, nekaj kilometrov južno od Trsta in naravnost nasproti Benetk, ta kilometer in pol dolg Xanadu bleščečih stavb bo postal za mednarodne poznavalce vrhunski peskovnik v vseh letnih časih."

Penthousove zajčice kot mirovne sile
Leto dni je bil hotel najbolj vroča točka Kvarnerja, kjer so v igralnici okoli kockarjev skakljale pomanjkljivo oblečene Penthousove hostese in krupjejke, oblečene v seksapilne kostume francoskih sobaric, in jim dostavljale močne koktajle. Baje naj bi ena izmed njih delala družbo celo samemu Sadamu Huseinu, ko je prenočeval v hotelu.

"Najučinkovitejše mirovne sile novega sveta", jih je imenoval Guccione. "La dolce vita - formula proti hladni vojni", so takrat o Haludovu poročali po radiu Svobodna Evropa.

Formula je bila Guccionova, ki je doživel pravo razsvetljenje, ko je konec 60. let s svojo jahto zaplul v Kvarner - zgraditi v Malinski razkošno, dekadentno letovišče, ki bi na otok pripeljalo bogate tuje turiste s trdnimi valutami, svetu pokazalo prestiž socialistične Jugoslavije, sovražnike iz hladne vojne pa povezalo v točki, ki je skupna vsem - v uživanju v luksuzu in naravi pod znamko Penthouse. Guccione je bil prepričan, da je turizem pravi recept za boj proti napetostim med svetovnimi silami v tistem času.

Jugoslovanski arhitekt in ameriški kapital
"Svet delavcev je smešen. Strinjali so se z vsem, kar smo hoteli zgraditi. Raztegnili so pravila, kolikor so mogli, da bi nam omogočili vstop. Jugoslavija in jaz sva resnično sorodni duši," je takrat prostodušno povedal Guccione za ameriške medije.

Američan sicilijanskih korenin je za arhitekta najel Hrvata Borisa Magaša, ki je bil odgovoren za kar nekaj pomembnih stavb nekdanje Jugoslavije. Magaš je tako, denimo, zgradil sarajevski Muzej osvoboditve, splitski stadion Poljud in šibeniški hotelski kompleks Solaris. Vrtne skulpture so bile delo Frana Kršinića, znanega po kipu Nikole Tesle na Niagarskih slapovih.

"Končni izdelek je bil razkošen in izrazito moderen. V bistvu je bil to verjetno najekstravagantnejši podjetni projekt, kadar koli zgrajen v kakšni komunistični državi, če izvzamemo gradbene projekte v imenih velikih vodij," so zapisali v srbskem Svetu.

100 kilogramov jastogov na dan
Hodniki so bili opremljeni z debelimi preprogami, s stropov so viseli bleščeči lestenci, avlo pa so krasili unikatni kipi. En bazen je imel svoj koktajlbar in viseče vrtove, drugi naj bi bil, če gre verjeti govoricam, napolnjen s šampanjcem. V restavraciji so se mize šibile pod težo šampanjcev, jastogov in kaviarja (na dan naj bi gostje zaužili 100 kilogramov jastogov in pet kilogramov kaviarja), hotel pa je imel še masažni salon, savne, športni bar, medicinski center, center lepote in plažo.

Gosta hotela sta bila med drugimi tudi švedski premier Olof Palme in takrat še ne tako izkušen v razvratu Silvio Berlusconi in pa seveda vsi vidnejši predstavniki jugoslovanske buržoazije.

A podobno, kot se je s pompom odprl, je hotel tudi propadel. In to komaj leto dni po odprtju. Leta 1973 so razglasili bankrot, in čeprav so delovali še 20 let, ni bilo nikdar več enako. Hotel je postal ena od številnih žrtev tranzicije in privatizacije in danes od veličastnega hotela ni več ostalo kaj dosti.

Notranjost je popolnoma uničena, steklo razbito, nekaj stopnic manjka, stavba sama pa se še vedno zlovešče dviga nad Jadranskim morjem. Namesto bogatašev z zahoda stavba zdaj privlači le še fotografe in najrazličnejše lovce na zapuščene stavbe, kot je denimo Croatia Infiltration.

(foto: Wikimedia, Croatia Infiltration)

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
frgo
# 04.06.2014 ob 10:14
Še en dokaz, da lahko v komunizmu zmečeš še toliko velik denarja v nek projekt, ampak nakoncu bo vse prej ali slej propadlo :)

Saj propadlo je šele, ko se je komunizem nehal... :)
Fresh_Prince
# 04.06.2014 ob 10:10
Zalostno... lahko bi bil lep vpogled v 70-ta...
semrola
# 04.06.2014 ob 10:12
bi se dalo obnovit...
hepimen
# 04.06.2014 ob 10:26
Mr.Somebody
Še en dokaz, da lahko v komunizmu zmečeš še toliko velik denarja v nek projekt, ampak nakoncu bo vse prej ali slej propadlo :)

Postkomunistični Detroit se strinja.
carlos_carlos
# 04.06.2014 ob 10:32
blackened

kaj ti bereš? Zgradili, dali denar in vodili so ga zahodnjaki. Eno sezono. Potem je pa propadel.
DrMinistr
# 04.06.2014 ob 10:20
po slikah izgleda tako grozljivo kot Pripjat
ZeK
# 04.06.2014 ob 10:22
jugoslovanska arhitektura tistega časa je brezčasna, prekrasna, upam, da hotel obnovijo in ohranijo bistvene arhitekturne značilnosti.
dmejz
# 04.06.2014 ob 10:31
Mr. Somebody a si mal v temo brcnu :D Propadlo je šele v demokraciji :) Ko berem take komentarje kot je tvoj se spomnim na Georga Carlina, ki je rekel “Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” Upam da veš v kero polovico ti spadaš :)
Buldog
# 04.06.2014 ob 10:42
Jao, jao, nekateri pa ne znajo brat in izkoristijo vsak trenutek, da pljunejo čez prejšnji sistem.

Denar je vložil Guccione in tudi sam je upravljal z njim, ga tržil,... Formalni lastnik je bil pa Brodokomerc.
Tao3
# 04.06.2014 ob 11:14
Tisti, ki kritizirate komunizem poglejte raje slike ameriških industrijskih mest, ki so popolnoma zapuščena in propadajo stavbe še novejšega letnika kot tale hotel ... ampak, nekateri vidijo samo to, kar so jim v glavo oprali ...
Master s puppet
# 04.06.2014 ob 10:46
citiram Blackned-a ''(politično nastavljenimi) direktorji, ki nimajo pojma o trgu (ta hotel je imela celo ladjedelnica wtf??) in popolna nesposobnost trženja na odprtem trgu.''

Ni razlike glede politično nastavljenih direktorjev to imamo tudi zdaj, in seveda tudi tejle nimajo pojma o trgu.
Glede Brodokomerca, ki je bila velik trgovec in oskrbovalec ladij v tistem času, je normalno, da je tujec preko take firme vlagal v projekte, ker je bilo takrat naše plansko gospodarstvo zaprto za vlagatelje.
Takrat se je tudi kradlo, ampak delavcu je vedno ostalo. Zdaj pa v najinem ljubem svetu, delavec gre lahko po pravico kamor hoče in nobena inšpekcija niti policija mu ne more pomagati.

Tako, da če nimaš pojma se pač vzdrži.
revolution_SLO
# 04.06.2014 ob 10:19
@Mr. Somebody:

Še en dokaz, da lahko v komunizmu zmečeš še toliko velik denarja v nek projekt, ampak nakoncu bo vse prej ali slej propadlo :)

Na primer Slovenija??
Mindmaster
# 04.06.2014 ob 11:54
Nisem toliko predrzen, da bi se smejal spodleteli naložbi v Jugoslaviji leta 1972, ker je v letu 2014 znanstvena fantastika, da bi samoiniciativni projekt v Sloveniji prejel 250 milijonov dolarjev tujih neposrednih investicij.
sik
# 04.06.2014 ob 11:19
Tega je na hrvaškem še precej, sam vem vsaj za dva taka hotela eden je v Umagu in drugi v Splitu in oba kot tudi ta iz prispevka na elitni lokaciji (prva vrsta).

Škoda.
Dečva.
# 04.06.2014 ob 11:17
Pa kaj, a Jugoslovenćine ne znate brat? Projekt je financiral mogotec Bob Guccione, lastnik penthousa. Tu ni samoupravljanja radnićke klase. Odprto je bilo v obdobju, ko si je Jugoslavija zaželela buržujskega turizma. V kasino jugoslovenarska radnićka klasa ni imela vstopa, to bi bil greh in naslada je bila rezervirana za dekadentne kapitaliste polne denarja. So pa punudili "zajčicam" možnost samoupravljanja, ki pa so ga na celi črti zavrnile (na koncu delavnega dne, se jim pač ni dalo ukvarjat še s tem simboličnim "soupravljanjem", ki je bil itak na neki minimalni ravni), so pač imele več pameti kot povprečen jugoslovenar.
TaiPei
# 04.06.2014 ob 11:08
Po slikah sodeč, sta objekt in celotna posest odlična za urbani paintball - perfekten poligon
carlos_carlos
# 04.06.2014 ob 10:52
drugače pa propadajo podjetja tudi v tem sistemu in ne samo pri nas, ampak tudi v ZDA. Enron? Lahko propade cela Slovenija z vsemi podjetji in ne bo takšen bankrot, kot je bil tisto ali pa General Motors, da o bankah ne govorimo.
M-filter
# 04.06.2014 ob 11:21
tale hotel sem si mel možnost do potankosti ogledat. Smo bili na morju s skupino prijateljev. stari 18 in 19 let. 4 dni oblačno-deževno vreme. vse željni freeruninga in mi odkrijemo ta hotel. prečesali smo celega in odkrili vse kar je bilo mogoče. še gasilni aparati so bli notr :D ... verjetno najbolši del dopustu tisti čas :D
blackened
# 04.06.2014 ob 10:16
Rak rana socializma....pompozni projekti z namero konkurirati zahodu, brez vizije za naslednje generacije, državno lastništvo pod (politično nastavljenimi) direktorji, ki nimajo pojma o trgu (ta hotel je imela celo ladjedelnica wtf??) in popolna nesposobnost trženja na odprtem trgu.
Na eni strani kaviar in jastogi za smetano na drugi 'doručak iz konzerve za delafce'!
Kitajci so vsaj ugotovli, da je kljub enopartijskemu sistemu potrebno odpreti notranje trge na še vedno perfiden kapitalistično-'gangstabankers' globalni ustroj...
mooodeeel
# 04.06.2014 ob 20:57
Ameriski kapital? Cakte, cakte, cakte....a nismo imeli v komunizmu donstojanstvo in nismo bili hlapci tujega kapitala? Nekaj mi sedaj ne gre skupaj, hudimana!
DoubleB
# 04.06.2014 ob 10:42
Ta arhitektura je prekrasna? Mater mamo razlicne okuse. Brutalizem je meni osebno nadvse nagnusen arhitekturni stil.
Knight Kant
# 04.06.2014 ob 16:24
N4z --- 04.06.2014 ob 15:55

Knight Kant: Saj razumem, da si si takrat še kot otrok bolj pomankljivo zapomnil situacijo na mejnih prehodih. Mogoče pa tebi ati in mami razložita, kako je stvar tam potekala. Najbrž še nisi slišal, da so v preteklosti v Jugo smeli le državljani določenih držav. Še leta 1988 Slovenci s takratnimi pasuši nismo mogli v vse države Evrope in sveta. Enako je veljalo tujce.

Lepo, da mi pod nos mečeš podatke iz leta 1975., zdej te pa še prosim, da si iste podatke pogledaš še za 1969. leto, ki je od 1972. prav tako oddaljeno za 3 leta, in mi potem govoriš, kakšna velesila je bila Jugoslavija v turizmu.

PS: Če že prilepiš vir, lahko vsaj uporabiš link, ki deluje. Pa LP.
----------

Se opravičujem, ker LINKA po objavi nisem preizkusil. Se pa da v takih primerih pomagati. Glede na to, da sem podal celoten naslov vira ("Turizam u 2012 - Državni zavod za statistiku"), naslov lahko vpišeš v svoj iskalnik (na primer Google) in posredno prideš do rezultata. Ko si boš pogledal podatke iz vira boš morda tudi razumel, zakaj sem izbral za primerjavo leto 1975 --- s tem letom se namreč prične časovna vrsta statističnih podatkov, meni se je to zdelo primerno blizu 1972 in nisem raziskoval naprej.

Glede potnega lista pa: ne vem, kje si živel ti in kdo ti je nacepil take flance. Če se glede tega vprašanja ne moreš posvetovati s starši, si morda prebereš na primer tole:
Bojan Korsika: Jugoslavija je razpadla v Trstu --- finance.si

Mednarodna diplomatska dejavnost. Konec sedemdesetih let v Sloveniji verjetno ni bilo človeka, starejšega od pet let, ki ne bi imel potnega lista. Če štejemo še tiste, ki so imeli po dva ali ponarejene (jugoslovanski potni list je imel takrat izredno vrednost, saj si lahko z njim potoval na Vzhod in Zahod), je imelo potni list vsaj 110 odstotkov Slovencev v nasprotju z Američani, saj ima potni list ves čas le skromnih 20 odstotkov Američanov. Pa spremeni tam politični režim!


p.s.
Če citatu ne verjameš in se bo kaj zalomilo pri linku ---- saj veš --- Google("Konec sedemdesetih let v Sloveniji verjetno ni bilo človeka, starejšega od pet let, ki ne bi imel potnega lista")....
el CARTEL
# 04.06.2014 ob 11:04
ta hotel je sinonim za vse razpadle banana države, ki so nastale po trnziciji - od katerih je ostala le še razpadajoča podoba prezadolženosti..
Plavix
# 04.06.2014 ob 10:25
@ZeK:
se strinjam. Vsaj v Sloveniji, smo v tistih časih prakticirali kar estetsko marksistično arhitekturo. Medtem, ko razni Minski, Moskve... so prav grozni z tistimi mega bloki. Že Zagreb, še huje pa Beograd nista bila obvarovana z čutom estetike.
Knight Kant
# 04.06.2014 ob 15:30
Število nočitev tujih turistov na Hrvaškem

1975: 36.036.000
2012: 57.522.000

(Vir: Turizam u 2012. - Državni zavod za statistiku, stran 15)

Ševilo (nočitev) tujih turistov je torej v 37 letih na Hrvaškem zrastlo za 59,62%, kar je enako 1,27% enakomerni letni rasti števila nočitev.
Dečva.
# 04.06.2014 ob 11:32
@ronzi
ce bi bil lastnik vlagatelj,bi ta hotel se danes obratoval

Ker v idili kapitalizma nobenemu nič ne propade, dokler zadevo lasti.
london1982
# 04.06.2014 ob 10:51
Seveda je bilo super, samo nekateri nam hočejo nam mlajšim vgraditi v software da je bilo vse zanič.
Triptico
# 04.06.2014 ob 11:02
A Janez in Vinko sta tudi kdaj tu dopustovala?
Buldog
# 04.06.2014 ob 11:50
@keketz
04.06.2014 ob 11:42

Koliko američanov pa ve, kje je Malinska?? Tak je bil opis v Penthausu ;)
mattyy
# 04.06.2014 ob 10:43
Samo kaj, ko so ga scuzali in so mislili, da bo večno en hotel v Sloveniji. :) Slovenijo je povozil cajt na vseh področjih. Mišlenje naših vodilnih je žal še vedno komunistično zato pa smo tam kjer smo. Odprti za svet smo tak, kot Severna Koreja. :) Namesto, da se odpiramo se zapiramo iz zakona v zakon. Počasi bo tak, da se bom registriral, če bom hoto po pločniku hodit. Da si eno j**eno vrtno hiško postaviš, rabiš soglasje od gasilcev, občine, župana, od tajnice, policije, tete Pehte... Bog ne daj, da kdo hoče kakšno proizvodnjo postavit. Jap, to je Slovenija.
fafaron
# 04.06.2014 ob 22:39
Če je bil tisti hotel Palace v Portorožu sramota za Slovenijo, je tole sramota za Hrvaško.

Če bi se našel investitor, ki bi tole obnovil po modi takratnjega časa, kar se opreme in pohištva tiče, bi pa bilo atraktivno in nostalgično. Samo časa ni več veliko.
KovacevaKobila
# 04.06.2014 ob 13:15
"Propadlo,ker je bilo prisesano na drzavne jasli...."

Lepo pozdravljen, komentator iz paralelne dimenzije! V dimenziji, v kateri prebivamo mi, se Zahod še zmeraj opoteka od največje finančne krize po 2. svetovni vojni, ki se je začela v trdnjavi prostega trga in zasebne lastnine, ZDA, in ki so jo na Zahodu reševali tako, da so zasebne banke in podjetja prisesali na državne jasli.
Muc
# 04.06.2014 ob 12:34
Ja, grozen je bil ta komunizem. Res grozen;)
Knight Kant
# 04.06.2014 ob 12:14
mattyy --- 04.06.2014 ob 10:43
Da si eno j**eno vrtno hiško postaviš, rabiš soglasje od gasilcev, občine, župana, od tajnice, policije, tete Pehte... Bog ne daj, da kdo hoče kakšno proizvodnjo postavit. Jap, to je Slovenija.
-----------------

Jap, počasi bodo zaradi teh težav vsi podjetniki svojo proizvodnjo preselili v tujino. Pipistrel, Akrapovič, ... (a imamo sploh še kakšnega).

Pipistrel je v pričel seliti proizvodnjo v Italijo novembra 2010. V treh letih in pol so zbrali vsa potrebna dovoljenja in bodo menda kmalu pričeli z gradnjo.

Pipistrel s proizvodnjom u Italiji --- 6.11.2010 10:52:00

Italija je slovenskoj tvrtki Pipistrel dodijelila 30-godišnju koncesiju za gradnju proizvodnih prostora na lokalitetu zračne luke kod Gorizie. Idejni je projekt već u pripremi, a građevinsku bi dozvolu društvo trebalo dobiti za najkasnije 6 mjeseci, izjavio je vlasnik i direktor Pipistrela Ivo Boscarol. Tako će već sljedeće godine započeti gradnju proizvodne hale na 2,5 hektara koja će trajati godinu dana, a početak proizvodnje predviđen je za prvu polovicu 2012. godine.

Razlog za selitev je vstop na trg ZDA, ki ga omogoča bilateralni sporazum med Italijo in ZDA.
Peroz
# 04.06.2014 ob 10:51
Meni je bil včasih ta slog tudi nagravžen, zdaj pa mi j vedno bolj pri srcu. :)
Lani sem kampiral v Jurmali v Latviji, in tam so tudi kamp postavili kar na dvorišču oziroma v parku takšnega propadlega monstruma... Moram reči, da priraste k srcu. :)
Turboboost
# 05.06.2014 ob 11:34
@fafaron

Se strinjam s tvojo idejo. Bilo bi prav zanimivo, če bi se lahko vrnil v 70-ta :). Edino jastogov ni več toliko kot takrat.
Knight Kant
# 05.06.2014 ob 08:52
assange ---- 05.06.2014 ob 07:52
očitno velika večina ljudi prebere samo naslov, pa nekaj besed v članku, potem pa se spravijo pisat komentarjev.
-----------

Kdor bolj natančno prebere članek in vsaj nekoliko pozna situacijo na terenu, mu ta članek odpre več vprašanj kot mu da odgovorov. Tudi novinarji namreč preberejo samo nekaj besed v izvirniku, potem pa stvari "povedo po svoje".

Kaj je točno bil izvirnik za gornje pisanje je sicer težko ugotoviti, saj vsebina, približno podobna gornji, odmeva po spletu. V angleških verzijah so stvari običajno prikazane zelo pesniško. Slabo je v članku pojasnjeno, kaj je mišljeno z "razglasitvijo" bankrota leta 1973 in kako to, da so kljub bankrotu potem še dvajset let poslovali in to s profitom, kot piše v (morebitnem) angleškem izvirniku.

But that wasn’t the end of the Haludovo. For the next twenty years, the hotel resort was operated as a worker-run enterprise, with the Penthouse king pin breaking all ties. Right up until 1990, the hotel was profitable. And then that most Yugoslavian of beasts – war – meant that the tourists well and truly dried up. During the years of war, parts of the complex were used as a refugee camp, and the downfall of the Haludovo continued to gain momentum. Ironically, it was the brutal process of “communist” Yugoslavia transforming into capitalist Croatia, that bought about the end of Bob’s palace. These days, the hotel has changed owners a few times, with the current owners seemingly not phased that an icon of mid-century architectural grandeur continues to devolve into abandoned decay.


Kolikor se jaz spomnim situacije, je Penthouse zakupil hotel, katerega lastnik je bil Brodokomerc, vendar se je iz posla po hitrem postopku tako ali drugače umaknil, Brodokomerc pa je hotelskemu kompleksu moral dati novo vsebino, za katero kompleks ni bil predviden, vendar so tudi brez ameriškega glamura "pod komunisti" pozitivno poslovali, dokler se ladja ni potopila v privatizacijskih bitkah hrvaških osvoboditeljev.

V članku zgoraj je sicer korektno povzeto, da je "hotel je postal ena od številnih žrtev tranzicije in privatizacije in danes od veličastnega hotela ni več ostalo kaj dosti", vendar to specialistov za poznavanje jugoslovanskega komunizma (na primer N4z, mooodeeel, if, apenko, daryankoff, ...), ne prepriča, da bi za propad kompleksa morali obtoževati Tuđmanove tajkune in ne "komunistov", ki so hotel zgradili.
mdural.
# 04.06.2014 ob 14:00
In zakaj točno je hotel propadel po enem letu oz. banrotiral, kaj se je dogajalo z njim naslednjih dvajset let. Piše, da so tu pojedli ne vem koliko jastogov in kaviarja in kakšni ljudje so bili vse notri, pa takšen monden hotel propade v enem letu, tukaj nekaj ne štima. Če morda kdo ve več o tem?
celtic1888
# 04.06.2014 ob 11:25
Blagajna bi prav prišla, lepo ohranjena...
uroš27286
# 04.06.2014 ob 10:32
Mr.Somebody - kaj ti čitaš ali samo na pamet? Zahodnjak je investiral v to. to je bolj podobno Detroit-u, ki pa mislim, da je v S. Ameriki
Guliarth
# 05.06.2014 ob 21:41
Oče moj, ni te več, morda je bolje, da te ni, ker gor rasel si v Jugoslaviji.
@Mr. Somebody, BE somebody, TAMiče so vozili po celem svetu, na Kubi še danes. Pa veliko veselja pri učenju zgodovine, če ne danes, pa čez 10 let, ko dozoriš in se razgledaš.
hubertfast
# 05.06.2014 ob 17:12
Kaj pa hotel Sava v Beogradu, ki so ga zgradili za zadnje srečanje neuvrščenih v stari Jugi? Ogromen objekt, ki pa je zaprt in prazen.
BACK
# 05.06.2014 ob 06:31
Sam men ni jasn, kako laho to tko v podn vse propade, se vse v podn unič... ne štekam tega. Drgač je takoh bajt ful po obali dol po hrvaški... glih zadnč sm en hotel vidu v novemgradu, ista fora...
Knight Kant
# 04.06.2014 ob 14:57
N4z ---- 04.06.2014 ob 13:55
Knight Kant: koga so hotelirji pričakovali in kdo je dejansko prišel....
Se mogoče spomniš kakšno sranje je bilo okoli potnih listov in carine?
--------
:) Ne, ne spomnim. A lahko ti napišeš kakšno podrobnost glede tega?

Seveda se ob turističnih konicah spomnim dolgih vrst na cestah in pred mejnimi prehodi. Pri takem navalu tujih turistov infrastruktura žal ni zdržala. Prvega avgusta, ko so se zabavi pridružili Italijani, je vse obstalo.

Spomnim se na primer zabaviščnih centrov v Istri, na primer v Plavi laguni, v katerih je v enem objektu istočasno lahko žuralo več kot 1000 obiskovalcev, v več avditorijih z mednarodnim programom.

Spomnim se tudi težav, ko so hotelirji zasrali situacijo in prebukirali kapacitete --- tujih gostov je prišlo bistveno več, kot smo imeli nastanitvenih kapacitet.

Mogoče glede tega vprašaš še atija ali mamico, če meni ne verjameš.
dr.r.
# 04.06.2014 ob 13:17
ma super. danes noben ne zna 200 mio pripeljat v državo.
Zhizz
# 04.06.2014 ob 12:00
Nič objokavat, pač zgrešena investicija. Kaj bodo rekli španci za 3 milijone neprodanih novih stanovanj ali pa kopico novih poslovnih stavb v Sloveniji, ki so v lasti bank.
Problem tega hotela je, da se je vlagatelj tega lotil velikopotezno in zafural. Lupina je ostala jugoslovanom, ki niso znani izkoristiti potenciala, ker zato niso imeli znanja, jugoslovanski trg pa za tuje investicije še ni bil dovolj odprt. ...ma ruši tole saj nima takšne zgodovinske vrednosti.
zipzip
# 05.06.2014 ob 15:29
hud airsoft poligon :)
rosinka
# 05.06.2014 ob 08:36
Sicer mi Malinska ni preveč všeč, preblizu doma in pol našega mesta ima tam hiše.
Se pa je to naselje še v začetku devetdesetih zelo uspešno prodajalo. povpraševanje po Haludovem pa sploh nikoli ni zamrlo. Številke o potrošnji v kompleksu se mi zdijo visoke. Če ne bom pozabila, bom povprašala enega od njihovih dobaviteljev iz tistega časa, koliko je resnice na tem.
Nato, na žalost, tako kot kar nekaj turističnih objektov na dobrih lokacijah, propadlo. Prepozno so ga dali na trg.
Sicer pa je 3/4 hrvaških hotelirskih družb v tuji lasti.
tiger 1974
# 04.06.2014 ob 19:15
Na žalost nekaj podobnega, verjetno manj razvpitega in pa tudi manjšega propada v Primoštenu. In to ob sami obali pod glavno cesto iz centra Primoštena proti Trogirju. Vse je tako uničeno, da razmišljati o obnovi nima več smisla. Zamaka dejansko že skozi sam beton. Škoda.
Matjaž Fireder
# 04.06.2014 ob 14:07
Bi pa od novinarja RTV Slo vseeno pričakoval, da loči med komunizmom in socializmom. Komunizem je neuresničeni ideal, socializem pa politična ureditev SFRJ. Hvala.
Kazalo