Kaj storiti če

Poudarki

  • Pregled ponudb nizkocenovnih prevoznikov v naši bližini
  • Kot kaže, je Slovenija brez izdelane strategije letalskih letov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,9 od 56 glasov Ocenite to novico!
Velika Britanija
Poceni okno v svet je še vedno čez mejo. Foto: EPA
Z ljubljanskega letališča Easyjet vsak dan leti v London, Vueling pa poleti dvakrat tedensko v Barcelono. Prav tako pa Adria ponuja nekatere destinacije po nižjih cenah: tako je let v Istanbul z 220 evri najcenejši v regiji. Foto: RTV SLO
       Zagotovo je vzpostavitev novih letalskih povezav v interesu celotnega slovenskega gospodarstva, še posebej turizma. Vedeti pa je treba, da gre na koncu za poslovne interese posameznih gospodarskih subjektov, in sicer letalskih prevoznikov na eni in slovenskih letališč na drugi strani.       
 Ministrstvo za gospodarstvo
Ryanair je še vedno največji evropski nizkocenovni prevoznik. Njegova revolucija se je začela leta 2000, ko je odprl spletno stran za nakup kart, s čimer so se izognili provizijam turističnih agentov. Foto: EPA
I feel Slovenia
"Slovenija v tem trenutku razen z dvema omenjenima nima možnosti, da zagotovi nastop prevoznika na trgu, ki bi pomenil ekonomsko upravičeno letenje brez tveganja za prevoznika,” pravi direktor Slovenske turistične organizacije. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Kam leteti za 100 evrov?

Slovenija še vedno slepa pega na zemljevidu nizkocenovnih prevoznikov
9. maj 2010 ob 12:29,
zadnji poseg: 9. maj 2010 ob 14:56
Ljubljana - MMC RTV SLO

V Sloveniji deluje le ena redna nizkocenovna letalska linija, in sicer v London, v naši okolici pa je ponudba velikanska. Kam torej lahko vse odletimo za malo denarja in zakaj pri nas ne moremo?

Potovanje z letalom v zadnjem desetletju ni več nekaj veličastnega, oddaljenega in posebnega, saj je z nastopom nizkocenovnih letalskih prevoznikov mogoče potovati ceneje kot se voziti.

Letalski promet nad Evropo je vedno bolj gost, prav letala pa so tisto prevozno sredstvo, kjer se cena vozovnice najbolj spreminja. Če jo namreč kupimo ob pravem času, je ceneje prileteti na drugo stran celine, kot se pripeljati na drugo stran Slovenije.

LjubljanaLondon, poleti še LjubljanaBarcelona
A kaj, ko je v Sloveniji vedno polno visokoletečih besed, širša slika pa je malce drugačna: besede lahko lokalno visoko letijo, letala pa ne. Če si ogledamo proge nizkocenovnih prevoznikov, ugotovimo, da je naša država siva pega na zemljevidu. Za zdaj imamo eno samo redno linijo: Easyjetovo povezavo Ljubljane z Londonom vsak dan. V preteklosti smo sicer imeli še dve: Ljubljana–Berlin in Maribor–London, a so obe ukinili.

Obstaja pa še ena sezonska linija: Vueling bo namreč letel v Barcelono od 25. junija do 11. septembra, in sicer v torek in petek. Karto je mogoče trenutno dobiti za najmanj 80 evrov.

Če pa se ozremo le malce prek meja, je slika popolnoma drugačna: Benetke, Gradec in Zagreb so velika letalska središča, iz katerih se da leteti skorajda povsod.

Ministrstvo: Razvoj letalskega sektorja ena ključnih strateških usmeritev
In kaj na to pravi gospodarsko ministrstvo? Ali bi bili pripravljeni tudi finančno podpreti kakšno izmed linij? "Razvoj letalskega sektorja je ena izmed ključnih strateških usmeritev razvoja turizma v Sloveniji. Že v preteklosti smo veliko pozornosti namenili temu področju in tako sodelovali pri številnih projektih (Ryanair v MB, Wizzair Lj.Bruselj, čarter TokyoLj.) ... Finančni vložki v obliki neposrednih državnih pomoči so z vidika regulative EU-ja nesprejemljivi, smo pa v programih dela Slovenske turistične organizacije namenjali določena sredstva za usmerjeno trženje na trgih, kjer so se odpirale nove letalske povezave."

Kaj točno pomeni, da so veliko pozornosti namenili temu področju, ni najbolj jasno, saj rezultatov ni. Zato nas je zanimalo, ali je razvoj takih povezav sploh v interesu slovenskega turizma, oziroma ali so turisti, ki letijo na takih linijah (beri: manj premožni oziroma bolj "varčni") sploh stateško ciljno občinstvo za Slovenijo?

Na koncu vedno odločilni poslovni interesi
"Zagotovo je vzpostavitev novih letalskih povezav v interesu celotnega slovenskega gospodarstva, še posebej turizma. Vedeti pa je treba, da gre na koncu za poslovne interese posameznih gospodarskih subjektov, in sicer letalskih prevoznikov na eni in slovenskih letališč na drugi strani.”

In kaj o tem pravijo na ljubljanskem letališču? “Odločitev o letenju sprejema letalski prevoznik. Vsak potniški letalski prevoznik se za vzpostavitev povezave odloča glede na tržni potencial in poslovno tveganje, da bo napolnil potniško kabino in ustvaril zadostne prihodke za pokrivanje stroškov letenja. Poslovno tveganje pri letenjih na večje trge je manjše kot poslovno tveganje pri letenju na manjše trge.”

Slovenija si ne more zagotoviti nastopa prevoznika, ki bi bil brez tveganja
Majhen trg – majhen izkupiček. Prav to je tudi argument predsednika Slovenske turistične organizacije Dimitrija Picige: nizkocenovni ponudniki “imajo določeno politiko letenja letijo tam, kjer je "zagotovljen" promet. Slovenija v tem trenutku razen z dvema omenjenima nima možnosti, da zagotovi nastop prevoznika na trgu, ki bi pomenil ekonomsko upravičeno letenje brez tveganja za prevoznika.”

Vse kaže, da v Sloveniji dejansko manjka prava turistična strategija, ki bi ekonomsko upravičila take linije, saj je vprašanje, zakaj se nič ne premakne in se vrtimo v začaranem krogu, če je njihova vzpostavitev res v interesu našega gospodarstva.

In če želimo kam poceni prileteti, moramo iz tega kroga skočiti čez mejo v bližnje centre.
V nadaljevanju je seznam vseh letov, pri čemer je upoštevan kriterij, da je mogoče dobiti povratno karto za manj kot 150 evrov.

Mnoge linije sezonske
Prav tako so mnoge linije, še posebej v toplejše kraje, le sezonske, po navadi od maja do oktobra ali julija do septembra. Še posebej pa je treba redno pregledovati ponudbo, saj se linije hitro spreminjajo – ene ukinjajo, druge dodajajo.

Ob tem je še posebej treba opozoriti na različne pristope do cen – Ryanair ima tako najnižje karte, pri čemer pa je potrebno doplačilo za vse. AirBerlin in Germanwings pa imajo dražje karte, vendar je po navadi v ceni všteta tudi hrana.

Prav tako lahko na straneh omenjenih družb kupimo karte za mnoge povezave po Evropi, ki pa gredo vedno s kakšnega večjega nemškega letališča. Cene so po navadi temu primerno dražje.

Potreben je izračun celotne cene
Vsekakor je vedno potrebno pogledati skupno ceno, torej koliko stane priti od doma do letališča in koliko je prevoz od letališča do naše končne destinacije. Še posebej pri Ryanairu je namreč tako, da je dražji prevoz od letališča do mesta kot sam let, saj zaradi nižjih stroškov izbira tista bolj oddaljena in manjša.

POVRATNE KARTE DO 150 EVROV (če ni drugače zapisano)
(opomba: cene se razlikujejo glede na čas nakupa)

LJUBLJANA


EASYJET: London (Stansted)


VUELING: Barcelona


ADRIA (cene do 200 evrov): Köbenhavn, Istanbul, Sarajevo, Skopje, Podgorica, Atene, Pariz, London, Varšava

TRST


RYANAIR: London (Stansted), Birmingham, Charleroi (Bruselj), Cagliari, Trapani, Düsseldorf (Weeze)

BENETKE


EASYJET (letališče Benetke Marco Polo): Berlin (Schönefeld), Bristol, London Gatwick, Lyon, Napoli, Pariz (Charles de Gaulle in Orly), Rim (Fiumicino), Ibiza


RYANAIR (letališče Treviso): Bari, Brindisi, Malta (Luqa), Trapani, Cagliari, Alghero, Girona in Reus (oba v okolici Barcelone), Frankfurt (Hahn), Paris (Beauvais), Charleroi (Bruselj), Dusseldorf (Weeze), Bremen, London-Stansted, Bristol, Leeds, Liverpool, East Midlands, Dublin, Oslo (Rygge), Stockholm (Skavista), Ibiza, Alicante, Malaga


WIZZ AIR (Treviso): Praga, Katowice (Krakov), Varšava, Budimpešta, Cluj Napoca, Temišvar, Bukarešta, Sofija, Kijev, Lvov, London Luton


VUELING (Benetke): Madrid, Barcelona, Sevilla


TUI FLY (Benetke): Berlin (Tegel), Köln-Bonn, Düsseldorf, Hamburg, Hannover, Stuttgart, Nürnberg


cca. 200 evrov:
GERMANWINGS (Treviso): Köln/Bonn (nato direktna linija do 10 drugih destinacij)


AIRBERLIN: Köln/Bonn, Stuttgart, Düsseldorf (nato direktna linija do 20 drugih destinacij)


CELOVEC

RYANAIR: Frankfurt (Hahn), London (Stansted)


TUI FLY: Berlin (Tegel), Köln/Bonn, Hamburg, Hannover


GERMANWINGS: Köln/Bonn (nato direktna linija do 10 drugih destinacij)


AIRBERLIN (večinoma cca. 200 evrov): Köln/Bonn, Berlin (Tegel), Hamburg, (nato direktna linija do 20 drugih destinacij)


GRADEC


RYANAIR: London (Stansted)


TUI FLY: Berlin (Tegel)


AIR BERLIN: Palma de Mallorca, Berlin (Tegel) (nato direktna linija do 20 drugih destinacij)


ZAGREB


WIZZAIR: London (Luton), Dortumund


TUI FLY: Berlin (Schönefeld), Hannover, Stuttgart, Köln-Bonn


GERMANWINGS: Berlin, Stuttgart, Köln/Bonn, Hannover (nato direktna linija do 15 drugih destinacij)


PULJ


RYANAIR London (Stansted), Frankfurt (Hahn)


TUI FLY: Berlin (Schönefeld), Köln/Bonn


GERMANWINGS: Köln/Bonn, (nato direktna linija do 15 drugih destinacij)


REKA (Krk)


TUI FLY– Köln/Bonn, Stuttgart, Hannover


AIRBERLIN: Köln/Bonn, Hannover (nato direktna linija do 15 drugih destinacij)


STROŠKI ODDANE PRTLJAGE (CHECK-IN):

- Easyjet:
22 evrov do 20 kg


- Ryanair:
30 evrov do 15 kg

- Wizzair:
do 15 kg brez doplačila


- Vueling:
20 evrov do 23 kg


- Germanwings:
6 evrov od 20 kg


- AirBerlin:
do 20 kg brez doplačila

Blaž Kosovel
Prijavi napako
Komentarji
tiger983
# 28.01.2012 ob 01:03
pa še en problem je pri nas. to so izredno visoke plače naših pilotov. ni veliko letalskih družb v evropi ki bi dale toliko honorarja pilotom. če bi tu naredili dober rez, bi se tudi poznalo pri cenejših kartah.
tiger983
# 28.01.2012 ob 01:01
In kaj o tem pravijo na ljubljanskem letališču? “
Odločitev o letenju sprejema letalski prevoznik. Vsak potniški letalski prevoznik se za vzpostavitev povezave odloča glede na tržni potencial in poslovno tveganje, da bo napolnil potniško kabino in ustvaril zadostne prihodke za pokrivanje stroškov letenja. Poslovno tveganje pri letenjih na večje trge je manjše kot poslovno tveganje pri letenju na manjše trge.”


to velja samo delno in v celoti. veliko tudi igra vloga, koliko je bližnjih letališč, se pravi v sami okolici neke destinacije. za slovenijo pač velja da nas obkrožajo še kar veliko število iz drugih držav. marsikdo bo rekel, da si slovenija ne more privoščit toliko linij kot hrvaška ker nas je 2x manj. to ne drži, saj je treba vedet da je na hrvaškem tudi več mednardonih letališč ki si tudi lahko konkurirajo med seboj. medtem ko ljubljani konkurira portorož samo čez poletje, za maribor pa vemo kako je znjim.
anze000
# 31.07.2011 ob 20:07
z nizkocenovniki znajo bit problemi, pa doplačila.... raje dam 20 € več pa sm brezskrbi.... poleg tega nizkocenovniki letijo na sekundarna letališča, tako da so pol še dodatni stroški z prevozi.... osebno kupujem karte tukaj : letalske karte pa sm kar zadovojen
LFC
# 19.06.2010 ob 20:08
Zame še vedno zmaga Ryanair Celovec, Gradec, Trst in Treviso pokrijejo večino destinacij... Januarja letos sem dal za povratno karto Celovec-Stockholm z enim 15kilskim kufrom (s sabo lahko v letalo vzameš še 10kg) vred 40 evrov (od tega je šlo 30evrov za kufre, sama povratna je torej stala 5 evrov na let)... Lani septembra pa Graz-Barcelona, Alicante -Dublin in Dublin- Benetke (Treviso) za vse 3 lete skupaj 110 evrov... Seveda bi lahko pri istem prevozniku plačal tudi veliko več, ampak če let rezerviraš nekoliko prej je to najbolj poceni opcija. Se splača če se malo zravn daš in spremljaš cene... na žalost je Brnik kar se tega tiče še zelo zadaj... Easyjet je kr žleht- v London res lahko letiš poceni- te pa probajo obrat ko letiš nazaj v Ljubljano...

Tudi ta Španski samooklicani nizkocenovni prevoznik ni prav poceni oz. se da še nižje... upam da se bo na tem področju kaj spremenilo.
jernejamoj
# 11.06.2010 ob 10:34
Na našo stran bomo v kratkem postavili iskalnik letalskih kart, ki bo hkrati poiskal cene in datume letov več kot 100 letalskih družb naenkrat. Upam, da vam bo to pomagalo, pri iskanju najboljše ponudbe.

Mihela
http://www.letalske-karte-vozovnice.com/poceni-letalske-karte
Floral
# 12.05.2010 ob 18:32
Če bi Adria omogočila nizkocenovne polete v in iz Slovenije, bi Slovenija sigurno imela več obiska in prihodka od turizma. Tako pa že sami zavirajo ta razvoj.

Mi nimamo šans za visokocenovni turizem, ker nimamo niti osnovnih kapacitet zanj razen če ljubljankovičev stadion sedaj šteje kot to ;-).
GmO
# 11.05.2010 ob 15:08
Ja zaenkrat je dovolj iti do Trsta (letališče Ronchi). Od Ljubljane do tja je 1,15 min in karte so zelo ugodne za precej mednarodnih letov. Večinoma letijo tam Alitalia Airone (ki sta se združila), kot bi pri nas to lahko storil Adria s še kom, a žal moramo prej bankrotirati, preden pride do česa takega.
"Le vkup, le vkup uboga gmajna"
ilko
# 11.05.2010 ob 13:13
Cena potovanja ni le cena karte.
Za let sem plačal 1 cent, pa to ne pomeni, da sem toliko tudi plačal.
Tu je še bencin, cestnine, parkirišče, transport do mesta, neprimerne ure (dodatna nočitev), potrošnja časa (in to štirikrat Lj-Benetke, Bouvais-Pariz, in nazaj), in še takse.
Ko narediš kalkulacijo se ti velikokrat splača iti na Brnik, pa še domače podjetje podpreš.
Buterfly_007
# 11.05.2010 ob 07:58
Nizkocenovni prevozniki so kr dobra varianta

sem letela z Vuelingom iz Benetk (ker u lj seveda ni blo možnosti) v Barcelono pa je bla povratna 210 EUR
hiphopstar
# 10.05.2010 ob 17:03
Jaz nizkocenovnike vzamem mal z rezervo: sem pred dnevi gledal cene omenjenega Vueling za Barcelono in je bila cena 110 evrov in to za eno smer - torej 220 za povratno karto. Potem pa raje vzamem Adrio, četudi je nekaj 10 evrov dražja, pa je gotov bolj zanesljiva, v ceni je že všeteto vse na letalu, pa še ob bolj primernih urah leti (letenje v Barcelono ob petih popoldne, kot ga ima Vueling, pomeni le, da moraš plačat eno nočitev več).
franci123
# 10.05.2010 ob 12:19
Ryanair bo v poletnem casu ( samo v juliju in avgustu ) zaracunaval za cekirano prtljago po 20 € v eno smer, torej skupaj 40 €. Razlog je seveda povisanje cene, oni pa navajajo : " Zelimo, da bi v poletnih mesecih leteli lazji, torej brez prtljage, ki bi jo bilo potrebno zaracunati ".
Problem je v tem, da so na posameznih relacijah kljub tem doplacilom se vedno najcenejsi !!!
( hvala za popravek pri stroskih placila s karticami )
webman
# 10.05.2010 ob 12:15
Nizkocenovniki so fajn, ko pa moram prileteti na nek poslovni sestanek, pa so dokaj neuporabni. Pristanejo daleč stran iz centra, konec koncev pa največji del poti v praksi opravim s povezanimi leti.

Za privat potovanja je pa situacija seveda dokaj drugačna.
NoClue
# 10.05.2010 ob 08:04
Canada, you can contact me for some more information through the private message if interested. Maybe we can work something out.

Cheers.
Canada68
# 10.05.2010 ob 04:40
With a declining value for the Euro, it has become more affordable for North Americans to visit Slovenia. In Toronto, Canada, we have almost 30000 Slovenians. Another 100000 in Cleveland, add in Chicago and New York, Montreal, and you see that there are many many Slovenians interested in visiting Slovenia. Give us a direct flight, if even, one a week. This should be subsidized by the government...... or if not, allow a free and open market. Either way, bring the people to Slovenia, let us spend all of our money there. You live in a very beautiful nation, a perfect destination for the average North America. You offer the mountains, and the sea within hours. You should be a tourist hotspot by now!!!! Who is in charge of Tourism and why are they not focusing on North America!!!! Every year thousands of Slovenians travel to Slovenia - most will fly to Munich, rent a German car, and drive the 5 hours. Make it not worth it for us to do this.
Canada68
# 10.05.2010 ob 04:29
Many, if not most of us, from Canada and the United States fly to Munich, rent a car in Munich and then drive to Slovenia. We do this to save atleast $400 per person on the flight, and atleast $150 US per week for the car rental. We would prefer to do all of our business in Slovenia, but economics will always dicatate decisions. Lower your prices, allow competition, and you will see many benefits. The last time my family went to Slovenia, we spent almost $15000 in Flights and Car. This was all given to Munich instead of Slovenia.
slassi
# 09.05.2010 ob 23:30
@komisar

Maribor in tud brnik sta imela izredno priložnost po vstopu SLovenije v Evropo da bi prevezela nekja prometa bližnjim letališčom. Slovenska turistična agencija in minister. za gospodarstvo nista za to naredila nič. Letališče Maribor pravtako zelo malo. Brnik pa je dovolj zaseden da nizkocenvonikov niti ne potrebuje. Zna se zgoditi da se bodo na Brniku tepli po glavi zaradi tega. Maribor pa je itaq primer nesposobnosti.
periege
# 09.05.2010 ob 22:23
Članek je sicer dobronameren in soliden, vendar precej pomanjkljiv... Mimogrede, bom naštel še tri ugodne letalske prevoznike s katerimi lahko letiš iz naše bližine:
Air Baltic iz Gradca, Transavia (npr. iz Benetk), Norvegian iz Zagreba...
komisar
# 09.05.2010 ob 22:09
Domobran, saj ni res. Slovenski trg je za vse te letalce premajhen. Poglej Maribor, ni šlo.tako blizu kot imamo navedena letališča, ne predstavlja nobene razdalje do sosednjih letališč. Večji promet ima letališče, cenejši so prevozi zaradi konkurence. tako je pač.
Renchek
# 09.05.2010 ob 20:51
Žalostno je to, ker si pač primoran iti drugam, da lahko letiš ceneje. Tako v Zagreb, kot tudi v Celovec ali Treviso .. Povsod te pa tudi stane pot do cilja in nazaj, parkirnina, cestnine, .. In kot sem že povedala (po mojih izkušnjah) moraš samo malce več slediti in se ti lahko posreči najti zelo poceni let. Tako kot je rekel Franci123.
Se zopet strinjam s Slassijem. Iz teh majhnih letališč so organizirani avtobusi, ki te pripeljejo do večjih mest. Primer let v Španijo. Letiš do Girone (ki je mimogrede lepo mesto). Prevoz do Barcelone in nazaj te stane 22 EUR (če se prav še spomnim).
Zelo poceni je bus iz dublinskega letališča do centra mesta. 2 EUR v eno smer! Nazaj grede sem šla s taksijem (nisem bila sicer sama v njem, ker nas je več šlo v isto smer) in sem dala zanj 7 EUR.
Vse se da bolj poceni, če se že hoče. Kdor hoče pa luksuz, naj torej da več denarja in naj leti iz letališča Adrie Airways (ali iz kje drugje). Čeprav so imeli celo zdaj nekaj časa akcijo (jo še imajo??), da v eno smer letiš za 90 EUR v nekaj evropskih mest.
franci123
# 09.05.2010 ob 19:54
Jaz lahko komentiram samo karkoli v zvezi z Ryainairom, ker z njimi letim povprečno vsake 2 meseca. Hvala za vse nasvete okoli ostalih, dejstvo je, da tudi druge družbe letijo "na polja", Stansted recimo je tako velik kot letališča v Ljubljani, Mariboru, Celovcu, Trstu in Trevisu skupaj, v vrsti za check-in nikoli ne čakam več kot 15 minut, pa prevoz iz Stansteda v London na Baker street me je v četrtek stal samo 2€...ni ravno veliko.
Kolikor mi je znano, je naše turistično gospodarstvo gluho za sofinanciranje letov nikocenovnikov v Slovenijo, pa potem Casinoji financirajo prihode ( Angleških ) turistov v Celovec, recimo.
Pa tudi letališča so draga. Ryainair pač ne plačuje letaliških avtobusov in ne velike režije , kot jo ponujajo naša letališča.
Imajo pa zato precej novo floto ( pred mesecem dni sem letel s čisto novim letalom na Malto ).
Tisti, ki pogosto letimo z njim, pa smo si organizirali tudi kreditne kartice, s katerimi ni provizije pri plačilu letov in torej ni treba plačati tistih 10 €, zgoraj omenjenih. Provizije sicer zaračunavajo tudi ostale družbe, samo očitno avtor zelo dobrega članka ni nikoli poskušal s prijavo za let do konca.
@ A6: lani sem letel morda 10x. Običajno me je let z vsemi taksami in provizijami vred stal recimo v London in nazaj po 1 ( en ) €. Pa iz Londona v Oslo in nazaj sem plačal z vsemi taksami in provizijami vred skupaj 2 ( dva ) €. Torej takse in provizije ne nanesejo kmalu toliko kot let z "navadnimi " prevozniki. Letos so prevozi dražji. Pa kljub temu lahko letiš v iz Celovca v London in nazaj tudi za 20 € ( povratna karta ). Z vsemi taksami vred. Včasih mi je resnično žal, da se je Ryainair umaknil iz Maribora.
slassi
# 09.05.2010 ob 19:02
CaEdMoN

Seveda da so stroški relativni in niso vsi leti zelo ugodni. najde pa se dovolj kombinacij, ki so ugodne.
Evo naprimer treviso-bruselj 13.6 nazaj 23.6. z Ryanairom cca 160 eur za dve osebi(plačilo z kartico) vzamem tvoj izračun stroškov 100eur za dva. Torej 260 za dva.
Če greš v Bruselj iz Bruseljskega letališča (Charleroi) in nazaj je avtobusna karta cca 22eur

Adria enak datum 505eur za dva.
Se najde tudi ugodne lete iz Brnika ne rečem ali srugih letališč.

A6
Kar se pa tiče letenja na polja. Iz vseh teh polj so organizirani prevozi v bližnja mesta. Bruselj ima Charleroi in iz tam kot sem že napisal je karta 22eur. Avtobusi so seveda naštimani na lete tako da ne čakaš kaj več kot 30min.

Glede na to kar si napisal lahko sklepam, da je tebi bolj všeč stil potovanja: Piridem na Brnik najdem skupino, me odklukajo primejo za roko v avion iz aviona za roko v hotel in tam še na kak izlet za katerega je potrebno zgodaj ustati.Je pa res potrebno v moji verziji se postavit v vrsto za check in in najti avtobus do mesta in nazaj, se na vsake tolko celo pomatrat s kakšnim italijanom, ki slabo govori angleško.
A6
# 09.05.2010 ob 19:00
@ melanholik

se strinjam, s tega vidika so nizkocenovniki dobra izbira.

sicer js sem jih primerjal z ostalimi obicajnimi letalskimi druzbami. (mimogrede en let za ryanair te z letalisko takso, takso za kovcek, dolgim prevozom do letalisca pride hitro stat toliko kot let z obicajno letalsko druzbo)

sicer je pa vse odvisno o tega kaj pricakujes od potovanja. nekdo ki je vedno navajen na osebni prevoz recimo, in vzame letalo zato ker destinacija z osebnim prevozom ni dosegljiva verjetno letal ne bo primerjal z tezavnim avtobusnim prevozom...
Peacemaker
# 09.05.2010 ob 18:47
@ Renchek...
Seveda obstajajo izjeme, je pa načeloma kar dražje čez vikende ;)

Tisti ki pravite da je do benetk ne vem kakšen strošek:

Gorica-Benetke stane vlak 9 evrov (traja 2h) + 1 evro za trolo da pridete do Marca Pola. Do Trevisa mislim da je še ceneje... Je pa res malo bolj zakomplicirana pot in ponavadi traja cel dan da prideš iz Ljubljane de Barcelone...ampak če ti 100 evrov pomeni veliko to ni ne vem kak problem...

Zakaj Lj nima več poletov? Jah 90% krivde je velikost trga in tu se dosti ne da narediti...koliko ima aerodrom drage najemnine v primerjavi z ostalimi ne vem...najbrž pa tudi to vpliva na izbiro letalskih družb... Smo pa tu totalno zaspali na celi črti in glede na to da je v krogu 100 km že kar nekaj letališč jaz nisem nek optimist... Škoda!
melanholik
# 09.05.2010 ob 18:04
A6
9. maj 2010 ob 17:30
Prijavi neprimerno vsebino
zakaj: -zato ker za vsako stvar zaracunajo,
-ryanair leti na polja,
-za prevoz do sredisc placas,
-za kovcke so blazne omejitve za kilazo,
-vrste na letaliscih so pri okencih za check in za lete nizkocenovnikov blazno dolge,
-pa se s tabo ravnajo kot z zivino.

Glej, jaz ti predlagam, da na stvar pogledaš s tega vidika: mislim da so ti, če potuješ z avtobusom, čisto vse te stvari samoumevne. Vedno prideš na neko avtobusno postajo, prevoz naprej pa plačaš sam. Prtljago se vedno doplačuje. Nikjer ni posebne prijaznosti. Če greš ob rush hourih, moraš stat v vrsti (ali bog ne daj, stat tudi na avtobusu - se mi je že zgodilo, ne samo na mestnem).
Takoj ko pa se človek enkrat odloči za avion, pa bi naenkrat rad, da bi vse to zginlo. To je samo relikt iz tistih časov, ko je bil avion samo za izbrance in nima danes nobene teže. Mislim, da je tu vendarle najbolj pomembno, da te prevoznik za čim nižjo ceno točno in zanesljivo pripelje do želene destinacije in nazaj. In tukaj, to se moraš strinjat, se niti ryanair ne odreže tako slabo.
A6
# 09.05.2010 ob 17:31
ps. vueling je najboljsi nizkocenovnik.
A6
# 09.05.2010 ob 17:30
zakaj: -zato ker za vsako stvar zaracunajo,
-ryanair leti na polja,
-za prevoz do sredisc placas,
-za kovcke so blazne omejitve za kilazo,
-vrste na letaliscih so pri okencih za check in za lete nizkocenovnikov blazno dolge,
-pa se s tabo ravnajo kot z zivino.
NoClue
# 09.05.2010 ob 16:42
Po dolgem času, zares uporaben in kvaliteten članek.

Pohvalno.

Hvala lepa.
CaEdMoN
# 09.05.2010 ob 16:05
Renchek, slassi:
hja drago parkiranje ali ne, to je relativno, kakor za koga odvisno kako se stroški delijo. Morda za vikend niti ni drago. Ampak recimo za 10 dni nanese 50€ (če ni kakih ugodnosti nad 7 dni??). Stroški prevoza od Lj. do Trevisa so: 240km v eno smer = recimo 7€ na 100km = cca. 17€ + cestnina 8€ = 25€ v eno smer = 50€ v obe smeri.
Skupno = 10dni = 100€ / če sta 2 osebi je strošek glede na ceno leta visok = 50€ / če so 4 osebe se že bolj splača = 25€.
Seveda so tud drugi načini prevoza, to so primer stroškov prevoza z lastnim avtomobilom iz Lj.

Tako letenje vedno prinese kar nekaj kalkulacij, ker če letiš z nizkocenovnikom v večini primerov gledaš na najbolj ekonomično potovanje.
Renchek
# 09.05.2010 ob 15:51
slassi: No, še nekdo, ki je podobnega mnenja kot jaz. :-D
Renchek
# 09.05.2010 ob 15:48
A6: Za mene nikoli niso bili. :-) Tudi mene zanima zakaj tako misliš. :-o
Lyn19: Ni čisto res. Jaz sem tudi že letela z Ryanairom v Dublin (iz Trevisa seveda), pa karte nisem rezervirala par mesecev prej. Kupila sem jo nekje 2-3 tedne prej in sem zelo ugodno letela tja in nazaj. :-D
Podobna stvar se mi je zgodila tudi, ko sem letela v Barcelono. Jaz sem hotela iti konec meseca marca v Barcelono. Vendar, ker sem se obotavljala s plačilom, je bila karta naslednji dan dražja. Sem pa potem našla bolj ugodno karto en teden prej. Torej sem šla v Barcelono en teden prej od prvotne načrtovanosti. :-)
Peacemaker: Se delno strinjam s tabo. Za vikende se ne strinjam. Sem že letela ob vikendih in to zelo ugodno. ;-)
CaEdMoN: Tudi res in se strinjam s tabo. Drugače pa ima Ryanair v Trevisu parkirišče, kjer je parkirnina 5€/dan. To se mi ne zdi tako drago?
mm4: Meni je takšna stvar irelavantna. Meni pa je pomembno, da so dobro vzdrževani, da ravno nimajo polomljenih sedežev, da ni groznih zamujanj, da pridem seveda nazaj, ... :-D Veš na kaj ciljam? :-)
mobydik: Zanimivo. Nisem še z njimi letela in si je fajn tole zapomniti. :-)
Poanta je v tem (vsaj jaz sem ugotovila), da je treba tudi večkrat spremljati njihove spletne strani, ker se cene lahko spreminjajo iz danes na jutri. ;-) Glede na to, da leti niso ne vem koliko dolgi, mi je bilo vedno čisto vseeno ali dobim hrano ali ne.
Tudi z Ryanairom sem letela že večkrat in sem bila tudi zelo zadovoljna. Nisem človek, ki bi za nizkoletalsko družbo pričakovala preveč. Škoda, ker ne leti iz Slovenije. Sem prepričana, da bi bilo vseeno veliko potnikov. Ali pa kakšna druga letalska družba, da ne bo pomote.
Mi je prijatelj povedal, da je menda na letališču Adria Airways draga najemnina (če veste o čem mislim)?!? Mogoče je pa tudi to problem med drugim. :-o
slassi
# 09.05.2010 ob 15:46
@petmat
hehehe veš ni potebno brat izjav dobesedno.

V Slovenije je tako malo nizkocenovnih preveznikov, ker je Brnik kot letališče drago, Maribor pa je vprašanje kako lahko sploh deluje. ja sedaj je veliko vprašnje kako to obrniti saj so leti marsikam skoraj na naših mejah, Skratka lep dokaz, da je naša javna uprava dobesedno lena in nesposobna.
sharapova
# 09.05.2010 ob 15:43
Lep pozdrav

malo sem pogledala internetno stran Vueling in če sem dobro videla sta za letenje iz LJU-BCN in BCN-LJU določena dva dneva in sicer TOREK in PETEK.
slassi
# 09.05.2010 ob 15:36
Treviso Airport ima parkiranje po 5eur na dan. Tako, da stroški niso toko veliki.
ponudnik
# 09.05.2010 ob 15:27
Odličen pregleden članek in dobre poante glede nepovezanosti Slovenije v poceni zračne povezave.
mobydik
# 09.05.2010 ob 15:24
@mobydik

in pozabil sem še omeniti zanesljivost letal. airberlin in v evropi eno najmlajših flot in kar se tiče vzdrževanja sam veliko bolj zaupam nemcem kot pa nekomu iz wizzaira.
mobydik
# 09.05.2010 ob 15:23
sam sem najbolj navdušen nad prevoznikom AirBerlin... izjemno kvalitetna storitev.

let recimo od celovca ali gradca do berlina stane od 29€ (če se rezervira par mesecev naprej), pri čemer je v ceno že všteto do 20kg prtljage, pijača, prigrizek (na krajših letih, na daljših je pravi obrok), sladkarije (bomboni) in brezplačen časopis (seveda nemški) :)

poleg tega dobiš ob prvem letu z njimi kartico, na kateri zbiraš prepotovane milje in na vsakih toliko milj imaš potem zastonj let.
R2D2
# 09.05.2010 ob 15:19
ponudba - POVPRAŠEVANJE

tudi JJ tukaj nič ne more je še skenslal donosno hitro pošto z Saab 340 in vse prodal ...

to so komercialni leti !!!
petmat
# 09.05.2010 ob 15:13
Kaj tolk kritizirate Slovenijo.
Seksajte in plodite otroke in ko nas bo 4 milijone bomo kar naenkrat velik trg.
Preberite cel članek, potem pa kritizirajte.

In kaj o tem pravijo na ljubljanskem letališču? “
Odločitev o letenju sprejema letalski prevoznik. Vsak potniški letalski prevoznik se za vzpostavitev povezave odloča glede na tržni potencial in poslovno tveganje, da bo napolnil potniško kabino in ustvaril zadostne prihodke za pokrivanje stroškov letenja. Poslovno tveganje pri letenjih na večje trge je manjše kot poslovno tveganje pri letenju na manjše trge.”
PeterR
# 09.05.2010 ob 15:12
mm4: 10eur znese strošek na osebo pri povratnem letu, sicer je 5eur ;)

Iz Trsta leti tudi Belle Air in sicer v Prištino in Tirano (od 80eur dalje).
gerza
# 09.05.2010 ob 14:58
Sramota in katastrofa za Slovenijo, da moramo hodit v druge države na letališča. Še hrvati nas totalno povozijo.... ne razumem kako je to mogoče in da nobena vlada nič ne ukrene?!
mm4
# 09.05.2010 ob 14:56
Sicer pa priporočam polete z Germanwings, ker se občutno razlikuje kvaliteta od te ki jo ima npr. Wizzair. Od usnjenih sedežev z Lcd zasloni, zastonjskih sladakrij, ter stevardov in stevardes, ki dejansko znajo govoriti angleško:).
mm4
# 09.05.2010 ob 14:53
Khm...pri Ryanairu so spremenili pogoje: Pri plačilu s kreditno katrico znese strošek 10 € na osebo.
CaEdMoN
# 09.05.2010 ob 14:45
tuki se je že za vprašat ali se ti splača ali ne. Ker prevoz do teh letališč je nek strošek, vprašanje če ni prevelik. sploh pa če svoj avto pustiš na letališču (parkirnina).
+dodatna izguba časa zaradi oddaljenosti.

vse odvisno od posameznika
cajna
# 09.05.2010 ob 14:39
Pol pa ko se je treba nazaj vrnit 'preseneti' oblak vulkanskega pepela in živiš na letališču par dni al pa ustvariš še za n x več stroškov potovanja.
Peacemaker
# 09.05.2010 ob 14:34
Glede cen je itak težko določit neko pravilo pri nizkocenovnih... Jaz ponavadi gledam da ne plačam več kot 70 evrov v eno smer... Je pa itak odvisno od dneva v tednu (vikendi dražji), sezone (poletje, božič, velika noč dražji), akcij, časa nakupa...

@Blaž: Vueling sigurno nima zastonj prtljage....
Mateo
# 09.05.2010 ob 14:32
Dober pregled, uporabno!
Lyn19
# 09.05.2010 ob 14:25
teli podatki ne držijo lih najbolš... :P cene se vsaj pri easy jatu in ryan airu gibljejo med 10 in 100 evri odvisno kdaj kupiš karte... imajo neke ugodnosti na začetku... bolj ko se let bliža dražje so karte... na začetku pa lahko plačaš tudi samo 10€ po osebi ali pa še manj...
Peacemaker
# 09.05.2010 ob 14:20
Super članek...grem sicer na zrak...se bom pa še razpisal o temi ;)

A6 - Zakaj?
A6
# 09.05.2010 ob 14:16
nizkocenovniki so sranje.
domobrán
# 09.05.2010 ob 14:15
Sramota za Slovenijo! Naj že država proda tega komunističnega dinozavra Adrio in omogoči konkurenco v letalskih prevozih!
Kazalo