Kulinarika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.5 od 24 glasov Ocenite to novico!
false
Pelegrini je lociran tik ob katedrali Sv. Jakova, ki je pod Unescovo zaščito. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Degustacijski meni v Pelegriniju. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Za restavracijo Monte, najboljšo restavracijo Istre, je zaslužen zakonski par Đekić - ona je Nizozemka, on Hrvat. Foto: Dean Dubokovič
Hrvaške restavracije so v zadnjem času naredile korak naprej, a jih, zlasti v Dalmaciji, krepko ovira birokracija. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Najboljše restavracije Hrvaške - na vrhu ponovno Pelegrini

Edina hrvaška michelinka se vzpela na tretje mesto
24. maj 2017 ob 07:53
Zagreb - MMC RTV SLO

Hrvaški časnik Jutarnji list je že tradicionalno razglasil najboljše restavracije pri naših južnih sosedih. Absolutni zmagovalec je že tretje leto zapored postal šibeniški Pelegrini - čeprav je Hrvaški letos prvo (in edino) Michelinovo zvezdico priborila istrska restavracija Monte. Ta se je sicer letos strmo povzpela na tretje mesto.

Vsakoletni izbor "Dobrih restavracij" (Dobri restorani) je letos potekal že šestič, seznam pa velja za najpomembnejši na hrvaškem gastronomskem področju. Glasovanje je tajno, žirijo pa sestavlja 500 anonimnih glasovalcev, sestavljenih iz kuharskih mojstrov, lastnikov restavracij, enoloških in gastronomskih novinarjev, blogerjev, poslovnežev, turističnih delavcev in vinarjev.

Nagrade podeljujejo za posamezne regije, za skupnega nacionalnega zmagovalca, za restavracijo "prijatelj vina" in za chefa leta po izboru stanovskih kolegov. Absolutni zmagovalec je že tretje leto zapored postala šibeniška restavracija Pelegrini, njen lastnik in chef Rudolf Štefan pa, drugo leto zapored, chef leta.

Suverena prevlada
O Pelegriniju smo na naših straneh že pisali, prav tako smo imeli pogovor s Štefanom, ki se je v zadnjih letih strmo povzpel na prestol hrvaške kulinarike. Pelegrini se za nameček ponaša še z res izvrstno strežbo, kakršno ji lahko zavida marsikatera slovenska restavracija, zato ni čudno, da ji je združenje mladih gostincev Evrope (JRE) letos celo podelilo nagrado za najboljšo strežbo.

Štefan, ki je ljubezen do dobre jedače razvil že kot otrok, ko je opazoval babico pri pripravi tradicionalnih šibeniških jedi, je prostor v stari Pelegrinijevi palači tik ob katedrali sv. Jakova, kupil leta 2006, se prva leta nato boril za stranke, v zadnjem času pa mu gre, tudi zavoljo odličij in priznanj kolegov, tako dobro, da je lahko menije svoje "konobe", kot ostaja oznaka Pelegrinija, tudi občutno podražil - tako boste za večerjo za pethodni meni odšteli 550 kun (74 evrov), za šesthodnega 650 (87 evrov), za osemhodnega pa 865 (116).

Za primerjavo: Ana Roš, letos izbrana za najboljšo kuharsko mojstrico na svetu, je v Hiši Franko letos cene degustacijskih menijev dvignila na 85 evrov za šest hodov, 95 evrov za osem in 120 za 12.

Vzpon michelinarja
Ampak ostajamo pri Hrvatih. Tik pod vrhom je pristal Dubravkin put iz Zagreba, v katerem ustvarja švicarsko-kanadska kuharica Priska Thuring, nekdanja vodja kuhinje v rovinjskem hotelu Lone. Restavracija je tudi odnesla titulo prijateljev vina.

Na tretje mesto se je kar krepko zavihtela rovinjska restavracija Monte, ki je bila letos - malce presenetljivo - nagrajena s prvo hrvaško Michelinovo zvezdico. Monte, restavracija na idilični lokaciji tik pod rovinjsko cerkvijo, je v lasti hrvaško-nizozemskega zakonskega para Đekić, ki sta v zadnjem času kar krepko dvignila raven restavracije.

Na četrtem mestu je pristal novinec Noel iz Zagreba, ki tako nadaljuje svoj suvereni pohod na vrh, na petem pa institucija iz opatijskih koncev, Plavi podrum (Volosko).

Seznam najboljših hrvaških restavracij:

Komentarji
Nekdo88
# 24.05.2017 ob 08:16
Podunavlje se pri nas v Sloveniji piše Podonavje!
lojzeL
# 24.05.2017 ob 11:01
Če bi se hrvaški mediji toliko ukvarjali z oglaševanjem slovenskega turizma kot se to naši (taveliki) mediji bi mogoče tudi kak hrvaški turist več prišel v Slovenijo.
aaa
# 24.05.2017 ob 09:13
Hrvaške restavracije so v zadnjem času naredile korak naprej

Ja seveda. Stanje je enako kot pri nas. Odprli so enih par fancy hipsterskih restavracij in to je to. V ostalih kamor zahaja 99% navadnih smrtnikov pa je stanje še vedno isto kot pred 30 leti.
Springbok
# 24.05.2017 ob 08:47
Te restavracije ne potrebujejo reklame. Iz osebne izkušnje vem, da so Plavi podrum, Bevanda, Laganini in Batelina vredni tistih 700 kun za degustacijski menu. Batelina je malo cenejša. Paziti je potrebno pri vinu. Če naročiš buteljko vrhunskega hrvaškega vina za cel večer, bo račun relativno zmeren. Zelo drago postane, ko naročaš penino za aperitiv, in ob vsakem hodu drugo vino, namenjeno tistemu hodu.
# 25.05.2017 ob 15:08

Definitivno pa nisem tako nizki, da bi sel ljudi pod clankom oznacevat za seljake ali loleke ;)

Pointa mojega prispevka (in se katerega drugega uporabnika pod to novico) pa vec kot ocitno nisi razumel in ni vezan na socialni polozaj ljudi.

Po tvojem je tisti, ki pod clankom o "Najboljsih restavracijah na Hrvaskem" pise o svojih izkusnjah v teh restavracijah posh in zvisen, nekdo, ki pa je prisel pod clanek kritizirat te restavracije in obiskovalce pa normalen, a ne?
# 24.05.2017 ob 15:05
Ne razumem komentarjev tipa "zakaj se pise o hrvaskih restavracijah in hrvaskem turizmu na tej strani". Morda zato, ker bo vecina Slovencev letos spet dopustovala tam?
Jajaja
# 25.05.2017 ob 12:24
Upam da je MMC dovolj pameten da za takšen oglasni članek dobi plačilo
# 25.05.2017 ob 17:21
sandi4

Z veseljem se opravičim, ko mi skopiraš en sam citat, kjer sem kogarkoli podcenjeval. Pišeš in obsojaš nekaj na pamet.
# 25.05.2017 ob 16:17
seeblue123

Dragi moj "moralnež", a se ti ne zdi, da si pa nekako ravno ti pričel deliti "oznake"?

Škoda, da so s strani administratorja brisani komentarji, objavljeni pred mojim. Morda bi potem lažje in bolje razumel moj komentar. Ne razumem, od kod ti ideja, da blatim ljudi, ki uživajo v čevapih in pizzah? Kaj takšnega mi ne pade na pamet, od nekdaj sem zagovarjal stališče, da se o okusih ne sodi.
Bistvo mojega odziva je zgolj kup "gnojnice", zlite na članek in avtorja, ker opisuje ponudbo še česa več, kot pa v mojem komentarju omenjene hrane (in seveda, bog pomagaj, še en članek o Hrvaški, ki jo, pomisli, celo med vrsticami pohvali...grrrr...).

btw, verjetno sem bil (tudi) v Peruju večkrat in dlje časa kot ti...

lp
# 25.05.2017 ob 16:10
Me veseli, da si si shranil. Pa ne pozabit napisat vtisov po obisku restavracije; to si namrec zelimo brati pod taksnimi clanki, ne pa vpisov, kakrsni so se pojavljali tukaj (na sreco je bila vecina pobrisana vceraj).

Pa pazi na kak nacin pises vtise, da te ne oznaci nekdo za hipsterja ;)
aaa
# 25.05.2017 ob 07:03
@Guinness
Ker seveda poleg ponudbe teh fancy restavracij ne obstaja nič drugega kot dunajc, a ne? Včeraj sem zmazal brodet. Jasno, da sem si ga skuhal sam. Ker ga ne v naših in ne v hrvaških restavracijah še nisem videl. Videl in jedel pa sem ga v rerstavracijah v Španiji, Portugalski. In to v navadnih, kamor zahaja 99% navadnih smrtnikov.
# 24.05.2017 ob 14:32
Dejstvo je, da na Hrvaškem Slovenci letno "opravimo" več 100.000 nočitev. In dejstvo je, da se vsi ne prehranjujemo zgolj s čevapi, pizzami in "makaronflajšem"... Torej ja, meni se zdi članek povsem ok. V bistvu me že zaradi omenjenega dejstva veliko bolj zanimajo dobre restavracije pri sosedih, kot pa, recimo v Peruju.
Gepard007
# 26.05.2017 ob 07:16
Kdaj boste takšno lestvico naredili še za Slovenijo?!?
sandi4
# 25.05.2017 ob 17:07
nemoremsespomnit

btw, verjetno sem bil (tudi) v Peruju večkrat in dlje časa kot ti...

Po moje si zamenjal hruške in jabolke.V Peruju sigurno nisi bil,po vsej verjetnosti v Peroju, tebi zelo ljubi Hrvaški Istri.Glede podcenjevanja ljudi pa si pravi mojster.
# 25.05.2017 ob 14:14

Ce pogledas par clankov na to temo na tem portalu bos videl, da je stanje ravno obratno. Jaz si z veseljem preberem clanek o kaksni restavraciji ali kulinaricnem dogodku, ampak ponavadi ze ob prebiranju naslova vem, da bo 90% komentarjev v stilu: "Ni sans, da toliko placam za ta mini obrok", "ce grem v restavracijo v sosednjo vas dobim 3x vecjo porcijo za isti denar", "to je za hipsterje", "to je za pozerje", "to je za folk, ki se ima za nekaj vec, da se lahko hvali po fb", "to ni za nas navadne smrtnike".

Potem ni nic nenavadnega, da pride tudi do kaksnega kontra komentarja. Ce to za nekoga ni, pac ni, idi dalje.
FrancL
# 24.05.2017 ob 13:02
Jih imam še kar nekaj za prečekirat. :-)

Plavi podrum mene ni prepričal, res pa sem bil samo enkrat.

V Bevandi sem bil večkrat in sem jih moral vedno pohvaliti (pustimo ceno ob strani :-)), zadnjič, ko sem bil lani poleti, pa so me razočarali. Postrežba je bila izpod vsakega nivoja (opravljiva natakarica, s tabo skoraj na Ti, večkratna in daljša odsotnost (ob praznem kozarcu vina),...) in tudi hrana je tisti dan bila na zelo nizkem nivoju (prazna, slab aranžma,...)... kot v tretjerazredni konobi. Ne vem, ali je bil to zgolj slučaj. Imajo pa fanstastičen ambijent.
fago
# 25.05.2017 ob 12:28
Nekajkrat sem že podlegel hohštaplerjem in se šel hode, ampak jadranskih lignjev s prilogo v Haciendi (Sv.Juraj) ne zamenjam za noben degustacijski menu. Pa zeloooooo svežo malvazijo imajo za zraven.
# 25.05.2017 ob 11:46
@nemoremsespomnit

Joj kako zelo si posh. Ampak veličina človeka se pokaže takrat, ko ne gledaš zviška / posmehljivo na ljudi, ki morda na morju jejo čevape, pizze in makaronflajš.

Da se razumemo, članek je super, samo ta vzvišen attitude nekaterih seljakov med komentatorji me moti. OK, naroči 100 EUR 5 hodni meni v Poreču in misli da si nad folkom, ki jejo pizze. Wow, jaz grem v Poreč, pa nekaj dobrega pojem, ne pa ostali slovenci, ki jejo čevapčiče. Primitivno.

Kar se pa Perua tiče pa takole - ti si bil tam s prstom na zemljevidu, jaz pa v živo. Nisem jedel v nobel restavracijah ampak pri preprostih ljudeh. In verjemi, da je ta izkušnja več vredna, kot tvoj najboljši jadranski kalamar v enem izmed 5 hodnih menijev v Novalji. Evo, ti vrnem na isti način, kot si ti oblatil ljudi na čevapih in pizzah (ki si jih morda težko privoščijo).
# 24.05.2017 ob 15:09

Ja super. Ce se odpre nekaj novega malo drugacnega ali na malo visjem nivoju je to takoj nekaj hipstrskega, a ne?

Ce pa kot "99% smrtnikov" zahajas redno na dunajskega pa pomfri, pa se tudi ne prevec cudit, da je vse isto kot pred 30 leti; recept se ni kaj prevec spremenil.
# 25.05.2017 ob 18:28
@nemoremsespomnit
Torej si bil v Peruju (Peru - država v Južni Ameriki) včkrat kot jaz.... vaou... jaz sem bil samo 1x.

Hahahah, bravo @sandi4. Čudak @nemoremsespomnit sploh ne razume slovensko, čeprav očitno skoz bluzi na MMC-ju. Mislim da bo čas za prijavo varuhinji pravic gledateljev.

Je pa zanimivo, kako se gostinci iz Istre borijo za goste iz Slovenije. Reve...
# 25.05.2017 ob 15:35
"Ce bi se imel za visokega, sploh ne bi zapravljal casa za prebiranje komentarjev na tem portalu :)"
Ne, imaš samo preveč prostega časa in probleme z egom. Pa ne vstavljati "smile" tagov, razen če nisi star 15 let.

"Po tvojem je tisti, ki pod clankom o "Najboljsih restavracijah na Hrvaskem" pise o svojih izkusnjah v teh restavracijah posh in zvisen,"

Lej mali človek... Članek sem pohvalil, mi je OK. Osebne izkušnje komentatorjev so zelo zaželjene. Članek sem shranil pod zaznamke, ker še nikoli nisem bil v nobeni od omenjenih restavracij, ampak bom morda šel. Ker imam rad hrano... Tvoj "zavihan nos" attitude do "normalnih" ljudi ("dunajskega pa pomfri") pa se mi gnusi. Ampak če tega še nisi dojel, tudi ne boš. Uživaj v svojem milnem mehurčku.
# 25.05.2017 ob 14:34
@Guinness
Če bi bil res tako visok, kot se predstavljaš, bi komentarje v stilu: "Ni sans, da toliko placam za ta mini obrok" spregledal. Ker pa si en mali lolek, se spraviš na folk, ki si lahko na dopustu privošči le obrok v normalni restavraciji in hkrati sebe poveličaš, ker rad ješ malo drugačne stvari. Lahko obračaš besede "gor ali dol", izpadeš lolek, ker si downgreadal "male ljudi" (80 % Slovencev) - morda trgovko, kjer si danes kupil kruh, sestro v zdravstvenem domu, vodovodarja, ki ti je danes popravil pipo.
smita
# 25.05.2017 ob 08:33
fora la porte v Poreču!..
najboljša jadranska tuna, kar sem jih kdaj jedel...
napišite v googla fora la porte, pa si oglejte ocene, pa vam bo vse jasno!

pa še "svinjsko" drago ni!
crooooo
# 24.05.2017 ob 15:46
Ah moja Hrvatska..
Prelijepa kombinacija Mediterana i Srednje Europe..