Ture avanture
turizem
Slovenija postaja vse bolj priljubljena med turisti, tudi zaradi visoke stopnje varnosti. Po podatkih poročila Svetovne turistične organizacije smo v Sloveniji v letu 2017 našteli nekaj več kot 3,5 milijona prihodov tujih gostov. Foto: Reuters

Dodaj v

Naj(ne)varnejše države: Slovenija v sedmerici z najnižjo stopnjo tveganja za turiste

Interaktivni zemljevid stopenj tveganja
17. november 2018 ob 15:59
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Po podatkih mednarodnih organizacij Slovenija sodi med sedmerico za potovanja najvarnejših držav. Na popotnike naj bi v letu 2019 največ nevarnosti prežalo v Siriji, Libiji, Afganistanu in Somaliji.

Z zemljevida tveganj, ki sta ga objavili organizaciji International SOS in Control Risks, je moč razbrati, da se Slovenija ob Danski, Finski, Norveški, Švici, Islandiji in Luksemburgu uvršča med za potovanja najvarnejše države.

Zemljevid razvršča države glede na stopnjo tveganja, ki popotnike čaka v določenem delu sveta. Za sedem najvarnejših velja, da je to tveganje neznatno. V preostali Evropi je, z izjemo Ukrajine, Rusije in Kosova, tveganje nizko. Enaka stopnja varnosti velja tudi za Kanado, ZDA in Avstralijo.

Srednje tveganje za turiste predstavlja denimo obisk Rusije, Turčije, Savdske Arabije in Brazilije, visoko tveganje pa obisk Mehike, Venezuele in DR Konga. Med države z najvišjo, ekstremno stopnjo tveganja pa po izsledkih organizacij poleg Sirije, Libije, Afganistana in Somalije sodijo še Južni Sudan, Mali in Jemen.

Interaktivni zemljevid držav sveta pokaže tudi tveganje za zdravje. Tudi v tem pogledu je med tistimi z najvišjim tveganjem več afriških držav, med njimi Južni Sudan, Slonokoščena obala in Niger, od preostalih pa denimo Irak, Afganistan in Venezuela. Slovenija sodi med države z nizkim tveganjem.

Nekoliko slabše od najboljših se naša država odreže le pri prometni varnosti. Ta Slovenijo sicer uvršča med države z nizkim tveganjem, vendar pa je v nekaterih državah to tveganje še nižje oz. zelo nizko. Med prometno najmanj tveganimi je večji del evropskih držav zahodno in severno od Slovenije, med njimi tudi sosednja Avstrija. Tudi v tem pogledu je stanje najmanj zavidljivo v pretežnem delu črne celine.

Celoten zemljevid s stopnjami tveganj si lahko ogledate spodaj.

M. Z.
Prijavi napako
Komentarji
feribert
# 17.11.2018 ob 16:27
Aja, med 7 najvarnejših?!
Če prebiraš določene člamke in komentarje, 'določene' struje, pa zgleda, da zaradi
migrantov še komaj hodimo po ulicah..LOL
Hijena
# 17.11.2018 ob 17:11
@feribert

Ker bi se s prihodom večjega števila migrantov varnost v Sloveniji poslabšala, prebivalce upravičeno skrbi. Ne zavedamo se kaj imamo, dokler tega ne bomo izgubili!
henodarling
# 17.11.2018 ob 17:22
Bravo Slovenija!
Ko so naredili poizkus s 30-timi "izgubljenimi" telefoni, se jih je v SLO "vrnilo"
28!!!
V Slovaški na primer le 18.
Dajmo se kdaj pa kdaj tudi pohvalit.

Hijena
Strah je človekov sovražnik št.1. Spčoh pa tak, ki ga še ni...
Wasabi
# 17.11.2018 ob 19:25
Ker bi se s prihodom večjega števila migrantov varnost v Sloveniji poslabšala, prebivalce upravičeno skrbi. Ne zavedamo se kaj imamo, dokler tega ne bomo izgubili!

Kdo ti je pa to povedal. Očitno še nisi bil na Norveškem, Danskem, Švici, Luksemburgu...skratka državah, s katerimi si delimo najvišja mesta. Tam je veliko več migrantov kot v Sloveniji in je še za odtenek varneje. Ne smeš samo Janšeja poslušat, on je znan po tem, da rad zavaja in straši. Ljudje, ki so že kje bili mu ne verjamejo.
čezplotnik
# 17.11.2018 ob 22:21
Vsem mladim: ljudje, pojdite v svet! Naberite si izkušenj, naberite si znanja in povezav, potem pa nazaj domov, v Slovenijo, kjer je najlepše. Po izkušnji iz Slovenije boste še bolj cenili domovino, kako dobro se imamo, kako dobro (v povprečju) živimo. Med nami ni hudih razlik, socialna mobilnost je odlična, izobraževalni sistem med najboljšimi in vsem dostopen, manjši problemi so v zdravstvu.
Še vsak nestrpnež iz najbolj zakotnih slovenskih dolin se je po popotovanju po svetu vrnil odprt, strpen in razsvetljen. Poleg sebe poznam še kar nekaj takih! Na svojih prvih volitvah sem volil Jelinčiča - takrat mi je bil všeč v debati o ciganih, danes ga preziram.

Pustite Janšo. Njega bo (naj se sliši še tako grdo) pokopala demografija volivcev. Volijo ga starejši, ki so doživeli vojne in povojne krivice in ne zmorejo odpustiti. Ter zaplankanci, ki pa jih je tako vedno manj. Ne pustite se strašiti - povsod so dobri in slabi ljudje. Če imajo nekateri Slovenci za manjvredne Albance, Turke in vse južneje, verjemite, da imajo tudi nas nekateri zaplankani Germani za manjvredne.
conanbarbarian
# 17.11.2018 ob 18:37
Naredite multi kulti državo, podpišite marakeško deklaracijo in adijo varnost v Sloveniji, adijo turizem !
K_ris
# 17.11.2018 ob 19:21
@conanbarbarian

Aha, zato turisti več ne hodijo v London, Pariz in New York, ampak so vsi v Ljubljani.
Joodlek
# 17.11.2018 ob 22:09
Te pa ni Libija po revoluciji in odstranitvi Gadafija varna drzava. Clovek bi mislil da so ZDA in evropski zavezniki vzpostavili demokracijo, red in mir...
rooster
# 18.11.2018 ob 09:53
Slovenija ob Danski, Finski, Norveški, Švici, Islandiji in Luksemburgu uvršča med za potovanja najvarnejše države.

Skandinavske Danska, Finska, Norveška so tukaj, Švedske pa nikjer...
Hrk hrk
# 17.11.2018 ob 21:40
Daleč najbolj varni smo bili v socializmu.
deželan
# 18.11.2018 ob 08:37
Hrk hrk
Daleč najbolj varni smo bili v socializmu.

----

Drži, bili smo varni pred tujimi napadi, ker reveža nima nihče motiva ogrožati.

V socializmu smo bili ogroženi od znotraj, saj smo se morali paziti kaj razmišljamo še bolj kaj govorimo v krogu neznanih, da nebi postali " narodni " sovražnik. Vsak, ki je razmišljal s svojo glavo je bil potencialni nasprotnik nad katerim so morali bdeti organi.
DEJSTVA
# 17.11.2018 ob 19:44
Kmalu bo leva politična opcija uničila tudi ta največji adut ki ga ima slovenija... VARNOST!
En islamo džihadistični napad in je konec, velik udarec za TURIZEM!
brehme
# 18.11.2018 ob 10:08
Kje so Švedska, Niozozemska, Belgija, Francija, Nemčija....s polno priseljenci.
Hijena
# 18.11.2018 ob 06:47
@Wasabi
"Kdo ti je pa to povedal. Očitno še nisi bil na Norveškem, Danskem, Švici, Luksemburgu...skratka državah, s katerimi si delimo najvišja mesta. Tam je veliko več migrantov kot v Sloveniji in je še za odtenek varneje. Ne smeš samo Janšeja poslušat, on je znan po tem, da rad zavaja in straši. Ljudje, ki so že kje bili mu ne verjamejo."

Nič nimam proti migrantom, dokler pridejo legalno z vizo in vemo kdo in kaj je!
Očitno se ne zavedaš, da se tile, ki zdaj hodijo gor, povečini ne bodo integrirali. So v glavnem neizobraženi in prihajajo iz držav, kjer niso vajeni reda in zakona. Upam, da si že slišal za rek "Kar se Janezek nauči, to Janezek zna".
Pusti JJ in njegove pravljice. Enkrat govori tako, drugič spet drugače.

Tudi v sloveniji je migrantov kolikor hočeš, še več kot v zgoraj naštetih državah. Samo ti so povečini že integrirani in jih imamo za svoje. Govorim o priseljencih iz bivše SFRJ!
bunta
# 18.11.2018 ob 10:31
Se strinjam z dolicenimi komentarji. Zivim v nemciji in glede na slovenske komentarje je tukaj ze seriatsko pravo in đamije vsepovsod. Resnica je dalec od tega. Tukaj so najbolj nevarni enaki ljudje kot v ljubljani. Veliki, nakokerani, ponavadi s crnimi c63 amg ali bmw m5 in nobenega spostovanja do ljudi in zakonov. Takih se ljudje tukaj bojimo in takih se morate bati doma be pa ahmeda, ki vam bo spekel najboljso pico in vas vcasih presenetil tudi s kaksnim tiramisujem.
samy joe
# 19.11.2018 ob 11:54
A prav vidim? Južnoafriška republika je v isti barvi kot recimo Kanada. Ahahahahaha in tem podatkom naj verjamemo. Dejte nehat srat MMC in predhodno preverite, kaj je vredno objave.
johann
# 18.11.2018 ob 17:08
No, povem vam, da po polnoči ni ravno varno hoditi po Mariboru, kar pa se tiče ilegalnih imigrantov, pa sem imel kar nekaj stikov z njimi in lahko samo rečem: ne, hvala, čimprej spakirajte in domov.
bunta
# 18.11.2018 ob 12:17
@brehme

Ja iz slovenije, hrvaske in bosne.
henodarling
# 18.11.2018 ob 09:01
čezplotnik

Hvala ti, si mi polepšal dan.
Gremo naprej vsi, "ki v srcu dobro mislimo!" itd...
lumpacius
# 18.11.2018 ob 17:53
@čezplotnik in @bunta
Se strinjam. Živim na Norveškem v mestu velikosti Kopra. Migrantov precej, muslimanov in drugih, pa me ponoči ni strah hoditi po mestu, kriminala skoraj ni. Največja zgodba je, trenutno, sojenje moškemu, ki je umoril svojo ženo. Oba Norvežana, po državljanstvu in narodnosti. Novice o migrantih, hmmm, bolj malo jih je. Predvsem so pozitivne.
In pogled na Slovenijo se ti v tujini spremeni. Že prej me je vedno vleklo bolj v levo, sedaj, ko berem komentarje pod novicami, se leva usmerjenost le krepi. Ravno zaradi tega me prav nič ne vleče nazaj v Slovenijo. Da ne bo pomote, sem zelo ponosna Slovenka, vedno poudarim svojo narodnost, nisem pa ponosna na politično kulturo in trenutno "ozračje" v Sloveniji.
firbec111
# 18.11.2018 ob 13:56
brehme

Kje so Švedska, Niozozemska, Belgija, Francija, Nemčija....s polno priseljenci.

tam kjer sta Mađarska in Češka z 0 priseljenci. čudno a ne?
brehme
# 18.11.2018 ob 10:49
@bunta, in tudi ti so priseljenci, ane.
zapravico
# 18.11.2018 ob 06:58
Mladina pojdite v svet,boste videli da tam ni tako hudo kot vam natolcujejo tile “novinarji“,ki se držijo samo lastnega plota
slovenkaaaa
# 18.11.2018 ob 18:49
ZDA med najbolj varnimi? Koga so podkupili, da je to napisal?

Pa Brazilija kar varna???
bleeeee
# 18.11.2018 ob 17:19
je pa res varno pri nas....ja pa ja de...vpraste koliko ljudi si upa sami hoditi po Ljubljani v temnem obdobju dneva....mogoce je vsaj deset ljudi dnevno napadenih in okradenih....

Heheh. Oja, tule trepetamo za življenje. Tisti, ki zvečer včasih tečemo naokrog (živim v Mostah), res izzivamo srečo. Pa moja tudi, ker se nonstop vozi z biciklom, tudi ko sonce že zaide. In to sama!
NoriGoban
# 17.11.2018 ob 21:18
" visoko tveganje pa obisk Mehike"

Ce natancno pogledate je visoko tvegan samo obisk severa Mehike, obisk juznega dela pa medium risk
ishgilliath
# 22.11.2018 ob 14:16
samy joe

Počasi začenjam tudi v tvojo splošno pismenost dvomit, lol... O kakšnem segmentu družbe ti govoriš, medicinska razdelitev na tej aplikaciji nima direktne povezave s tem, kako funkcionalno je splošno zdravstvo z družbenega vidika, ampak samo to, do kakšne mere je turist izpostavljen tveganju zaradi (ne)dostopnih zdravstvenih storitev.
Zdaj, če si ti kdaj bil v SA (v kar sicer dvomim) ti bo verjetno jasno, da je ponudba (zasebnih) zdravstvenih storitev tam v večji meri primerljiva z evropskimi standardi in ima daleč najkvalitetnejšo mrežo privatnih zdravstvenih ustanov v Afriki. V bistvu je ravno SA znana po t.i. surgery safarijih. Druga stvar je pa seveda to, da imajo zelo dobro razvito turistično infrastrukturo, kar seveda vključuje tudi kvalitetne zdravstvene storitve na turističnih lokacijah na licu mesta. Če si boš v SA zlomil nogo, te ne bodo naložili na nek vaški tovornjak in te vozili pol dneva daleč v neko vaško bolnico, kjer ne boš vedel, kaj vse boš še dodatno staknil med zdravljenjem. Če stakneš tifus ti ni treba skrbet, da te bo pobralo, ker imajo antibiotike povsod, ne samo v velemestih. Si bil kdaj v DR Kongu? Tako so take stvari fikcija recimo, pa v SA sosedih kot so Mozambik ali Zimbabve ni dosti bolje... Pač, stvari, ki so važne za turiste, valjda take raziskave ne bodo upoštevale čakalnih vrst v javnem zdravstvu za presaditev organov, učinkovitosti zdravljenja raka, psihiatričnih služb in podobnih zadev, ker se to turistov ravno ne tiče. Razumeš koncept?
Pa btw, če govorimo o statističnem pregledu stanja v državah je zaupanje v ugotovite pristojnih institucij precej bolj racionalen pristop, kot pa se po kmečko obešati na neke anekdotične izkušnje. To, da si ti bil enkrat s turistično agencijo na safariju v Krugerju ti pač ne daje ne vem kako dobrega vpogleda v stanje turistične zdravstvene infrastrukture, to upam da je jasno.
ElTorro
# 19.11.2018 ob 09:25
ZDA med najbolj varnimi? Koga so podkupili, da je to napisal?

Pa Brazilija kar varna???


ZDA so za popotnika varne, z izjemo določenih predelov največjih mest. Če greš recimo kolesarit od obale do obale, lahko pričakuješ enako stopnjo varnosti kot če greš pri nas "z Goričkega v Piran".
firbec111
# 18.11.2018 ob 13:55
čudno da Mađarska ni v vrhu, ki nima migrantov za razliko od nas? samo sedaj se bo to spremenilo, ker smo podpisali marakeško deklaracijo, ki nič ne spreminja
gre888
# 18.11.2018 ob 10:13
Ta debata je zelo zanimiva. Kaj dela državo varno in kako nanjo vplivajo migracije. Vsi se strinjamo, da je varnost odvisna od ljudi, ki živijo na določenem področju in ne od naključja. Torej, če migracije ne vplivajo na varnost, bi morala biti varnost v državah izvora enaka kot v državah kamor ti ljudje pridejo. Pa ni. Zakaj?
ishgilliath
# 21.11.2018 ob 15:09
samy joe
Jao meni, bi te pobralo, če bi priznal, da si se zmotil? Lahko si pa še naprej koplješ jamo z nabijanjem neumnosti: na istem linku najdeš tudi opis standardov, po katerem se kategorizira države. Sicer ti je pa že zozo razložil, gre za aplikacijo namnejeno hitremu vpogledu v varnostno stanje držav, kamor se potuje in to vključuje dostopnost do zdravstvenih storitev za povprečnega popotnika. To nima nobene veze s tem, kakšna je dostopnost do zdravstvenih storitev za splošno javnost, neodvisno od zavarovanja, cen in podobnega. Prav tako ne pomeni, da so v Južni Afriki zdravstvene storitve boljše ali enake, samo da zdravstveni sistem teh držav v nobenem primeru ne predstavlja pomembnega tveganja. Oz, kot pravi opis : Appropriate standard of care throughout the country. Most specialist care widely available. High-quality emergency and dental services and a wide range of quality prescription drugs available. Low risk of infectious diseases.
Kot pravim, funkcionalna nepismenost.
Btw, vsakdo, ki je dejansko že kdaj resno potoval bi ta zemljevid moral znat raztolmačit že sam po sebi, tako da me re zanima ta tvoja ekspertiza glede "področje potovanja po svetu in prebiranje resnih knjižnih gradiv", lol.
RJSlo
# 18.11.2018 ob 13:23
Naj(ne)varnejše države: Slovenija v sedmerici z najnižjo stopnjo tveganja za turiste
----------------------------------------------------------
No ja. Pozabili ste dodati ... najnižje tveganje za "tuje" turiste. Za domače turiste pa velja, primer Bled, da lahko prilezejo na plano, ko tuji odidejo domov.

Verjetno naslednje leto ne bo enakih rezultatov. "Pivčan", slovenski vojaki pa to. Takšnih primerov ni malo, so pa skriti očem turistov in tudi večini domače javnosti. Kajne MMC?
iboregua
# 18.11.2018 ob 10:50
Tudi v sloveniji je migrantov kolikor hočeš, še več kot v zgoraj naštetih državah. Samo ti so povečini že integrirani in jih imamo za svoje. Govorim o priseljencih iz bivše SFRJ!

Torej se jih da integrirati in je z njimi življenje očitno varno.
Tester123
# 18.11.2018 ob 09:08
tale zemljevid ni pravilen. japonska je veliko varnejša država kot slovenija (na japonskem te izgubljene stvari počakajo, pri nas dobijo noge).
če te nekdo oropa, to zame ni varno.
zapravico
# 18.11.2018 ob 06:56
Spet se hvalite,pol pa ko bo vse narobe pa v jok
samy joe
# 22.11.2018 ob 10:22
Še zadnjič, če prebereš prav, če ne tudi prav. Smešiš se ti, ko verjameš vsem kar internet ponuja. Nihče me ne bo prepričal, da je Južnoafriška republika primerljiva s Kanado, v katerem koli segmentu družbe, še najmanj pa v zdravstvu. Kot popotnik pojdi v JAR in Kanado in se spomni name.
Škrila1
# 21.11.2018 ob 14:16
@ čezplotnik,
Točno to je moje mišljenje. Največji nacionalisti so ljudje, ki v življenju niso imeli poguma iti dlje, kot do cerkve in vaške gostilne in zato vedno živijo v strahu pred svetom, ki ga ne poznajo, ker nasedejo raznim hujskačem, ki s pridom izkoriščajo njihovo nepoznavanje drugačnega.
samy joe
# 20.11.2018 ob 19:44
ishgilliath
Glej ga strica, iz katerega si pa ti vica? Torej ti tvoja funkcionalna pismenost narekuje, da je Južnoafriška republika enkovredna v dostopnosti in kvaliteti medicinskih storitev? Ahahahaha še tebi, na žalost. Svetujem ti, da svojo funkcionalno pismenost razširiš iz področja tapkanja po tipki, v področje potovanja po svetu ali vsaj prebiranja resnih knjižnih gradiv.
ishgilliath
# 20.11.2018 ob 17:32
samy joe
Si ti funkcionalno nepismen? Klikni na zemljevid, gre za spletno aplikacijo, ki ponuja več različnih indikatorjev za razdelitev držav. Ta, ki ga vidiš pod novico je vezan na dostopnost in kvaliteto medicinske storitve, kar se tiče varnosti je Južna Afrika eno stopnjo pod Kanado.
Hrk hrk
# 20.11.2018 ob 11:40
Kako,nisi zaščiten?
Saj imaš ograjo.
A bi rad dvojno ograjo?
kawboy
# 20.11.2018 ob 10:16
Saj ne vem več a živim v Sloveniji ali na Balkanu? Ali je moj jezik še slovenščina ali srbohrvaščina? Ker nismo omejili prihoda juge se nam dogaja, da slovenščine in slovenske kulture kmalu ne bo več, ker bo počasi izginila iz tega sveta in jo bodo nadomestila druga večja prihajajoča globalna migracija z svojo kulturo, navado in nenazadnje s svojimi pravili iz katere prihajajo. Najprej pride eden potem za njim še vsi ostali ožji družinski člani in tako naprej. Namesto, da bi zaščitili in obvarovali svoje domače ljudi ter avtohtoni narod.
ElTorro
# 19.11.2018 ob 09:31
Sicer pa nekoliko površen članek oziroma slabo štetje. Med najvarnejše spadajo v Evropi tudi Lihtenštajn, Andora, San Marino in Monako.
whiteswan
# 18.11.2018 ob 16:46
Bolj kot drzava ni ameriski vazal, bolj je nevarna in turistom neprijazna.

To so te zahodne fake raziskave.
windmaster
# 18.11.2018 ob 10:09
Vse civilizirane in revne države so varne za turiste. Tudi Slovenija!
zozozo
# 20.11.2018 ob 23:27
@samy_joe - Za turista z zahodnim, predvsem ameriškim, zavarovanjem, ker za to gre na tem zemljevidu, je Južna Afrika povsem varna država na medicinskem področju. Vsi govorijo angleško, bolnice in zobozdravniki so dovolj kvalitetni, če posege krije tvoje zavarovanje, ti ne manjka nič. Enako kot v Sloveniji, zato pa je ista ocena. Je pa pri osebni varnosti seveda Južna Afrika veliko bolj nevarna kot Slovenija, zato pa so označeni dve barvi slabše.
ElTorro
# 19.11.2018 ob 16:35
Južnoafriška republika je v isti barvi kot recimo Kanada. Ahahahahaha in tem podatkom naj verjamemo

Se vidi, da še te ni oropal oborožen los sredi Alberte...
Kekec99
# 18.11.2018 ob 18:55
Saj smo prijazni in za pogovor odprti ljudje, državo imamo lepo in po večini urejeno, to da smo med prvih 10 me ne čudi.
urosh444
# 18.11.2018 ob 10:04
no vsaj nekje smo dobri. zdaj moramo samo še iztisnit več € iz turistov kot to počnemo zdaj. ampak ne na tak način, da bomo npr. ljubljančani zaradi tega primorani se seliti. potrebno je za začetek dlje časa zadržati turiste v SLO in jih iz Lj, po tem ko se naužijejo lepot glavnega mesta, pošiljati tudi v kraje, kjer je kaj za doživet a niso zaenkrat tako turistično obiskani (Prekmurje, Dolenjska, itd.)
VITO
# 22.11.2018 ob 10:54
Včerajšnja izjava Brščiča na protestnem shodu pred parlamentom, da ne misli živeti v " TEJ USRANI LUKNJI, SLOVENISTAN. V bistvu ni več Princ teme ampak Princ iz teme, saj je prvič neko zadevo sprožil sam in ni v ogenj pošiljal svoje vojšake. Mogoče pa se bodo počasi le spametovali ?!?
Damir Dinc
# 21.11.2018 ob 19:31
Problem vecine je, da prevec zaupajo uradnim novicam. Cenzura in propaganda rulata.
Kazalo