Z začetkom novega poletnega urnika konec marca 2015 bo Adria Airways letela na šestih novih rednih linijah – iz Ljubljane v Berlin in Stockholm, iz Maribora na letališče London Southend, iz Tirane v Pariz in Bruselj ter iz Lodža v Amsterdam. Foto: BoBo
Z začetkom novega poletnega urnika konec marca 2015 bo Adria Airways letela na šestih novih rednih linijah – iz Ljubljane v Berlin in Stockholm, iz Maribora na letališče London Southend, iz Tirane v Pariz in Bruselj ter iz Lodža v Amsterdam. Foto: BoBo
Na lepše
Ob prvem letu Adrie Airways so na slovenskem Veleposlaništvu v Berlinu pripravili sprejem, ki se ga je med drugimi udeležil tudi ljubljanski župan Zoran Janković, slovenska veleposlanica Marta Kos Marko pa je obljubila uspešno sodelovanje z Adrio Airways. Ljubljana si od nove povezave obeta tudi povečano število nočitev. Foto: Na lepše
Na lepše
Ob največjem slovenskem poslovno-turističnem dogodku so organizatorji pripravili tudi različne študijske ture, namenjene tujim turističnim agentom. S tem so jih želeli seznaniti z možnostmi aktivnega in zelenega oddiha pri nas. Splošna študijska tura je predstavila največje znamenitosti pri nas; od Postojnske jame do Pirana in Bleda. Aktivna tura pa je udeležencem predstavila športno plat Slovenije s pridihom adrenalina. Vključili so tudi slovensko podeželje z idrijsko kulturno dediščino in cerkljanskimi domačijami. Foto: Spirit
Na lepše
Oddaja Na lepše je na sporedu ob 21.30 na TV Slovenija 1. Foto: Na lepše

Tokratna oddaja Na lepše bo posvečena novim letalskim povezavam, ki jih je pred kratkim vzpostavil naš državni operater Adria Airways. Redne letalske povezave so namreč ključnega pomena tako za večji pritok turistov kot tudi za organizacijo različnih kongresov in drugih poslovnih srečanj. Z novimi povezavami se nam obeta večje število nemških in skandinavskih gostov, ki v Sloveniji že pregovorno iščejo aktiven oddih v naravi, so ljubitelji kampiranja, cenijo ekološko ozaveščenost destinacije in dobro kuhinjo. Vse tisto, kar simbolizira turistični slogan Slovenije »Zelena. Aktivna. Zdrava«. Nemški turisti so za Italijani in Avstrijci tretji najpomembnejši tuji obiskovalci Slovenije ter tudi turizmu najbolj zavezani prebivalci tega planeta, zato je slovenska vlada letos potrojila sredstva za promocijo v tej državi, večji del z denarjem EU.

Po lanski vzpostavitvi povezav s Prago in Varšavo je Adria Airways v okviru spomladansko-poletnega voznega reda Ljubljano povezala še s Stockholmom in Berlinom. V švedsko prestolnico letijo dvakrat tedensko: ob torkih in četrtkih, v Berlin pa lahko iz Ljubljane letite trikrat tedensko: ob ponedeljkih, sredah in petkih. Novi redni letalski povezavi bosta tudi pomembno prispevali k promociji Slovenije kot turistične dežele in njene prepoznavnosti. Hkrati pa so tudi priložnost za krepitev sodelovanja na poslovnem, turističnem in kulturnem področju.

Poletni vozni red Adrie Airways, ki vključuje tudi redne linije iz Prištine v Frankfurt in München, povezavo s švedskim Malmöjem, Tirano in Frankfurtom, bo veljal do 25. oktobra 2015. Iz Ljubljane bo tako mogoče poleteti v 21 mest, nova redna linija pa bo s 1. junijem odprta tudi med Mariborom in Londonom. Londonsko letališče Southend bo v juniju in juliju Adriinim potnikom ponudilo tudi brezplačno enosmerno vozovnico za vlak do postaje Liverpool Street Station v središču Londona.

Poleti je Ljubljana s čarterskimi poleti, ki jih Adria izvaja v sodelovanju s potovalnimi agencijami, povezana tudi s številnimi počitniškimi kraji, zlasti v Sredozemlju. Adria bo vsak teden letela iz Ljubljane v Grčijo, in sicer: Heraklion, Solun, Rodos, Kos, Kios, Samos, Santorini, Karpatos, Kefalonija, Zakintos, Skiatos, Lesbos in Lefkada/Preveza. Leteti bo mogoče tudi v turško Antalijo ter v egiptovski Šarm el Šejk in Hurgado.

V oddaji Na lepše pa posebej omenjamo tudi 18. borzo SIW (Slovenin Incoming Workshop), ki velja za najpomembnejši poslovni dogodek v turizmu pri nas. Na račun SIW-a je Ljubljana gostila kar 31 držav in 134 predstavnikov tujih turističnih agencij, organizatorjev potovanj in drugih turistično naravnanih podjetij. Na borzi so iskali priložnosti za utrjevanje obstoječih in vzpostavitev novih poslovnih turističnih navezav med slovenskimi ponudniki in tujimi partnerji. SIW je tudi priložnost za analizo trenutnega stanja v turizmu. V zadnjem četrtletju opažamo povečano število nam zelo dragocenih italijanskih gostov, na drugi strani pa je zaradi gospodarskega in političnega položaja ter padca rublja kar 40 % upad ruskih gostov. Rusko tržišče se skuša nadomestiti z gosti iz bivših sovjetskih držav, Azerbajdžana in Kazahstana.

Trenutno pa se promocija Slovenije s televizijskim oglaševanjem osredotoča predvsem na Avstrijo in Nemčijo. Prisotni smo na britanskem BBC-ju. V Italiji poteka oglaševanje na tramvajih in plakatih, s tem skušajo pritegniti pozornost tudi pri obiskovalcih Expa. Junija pa se bo začela tudi digitalna kampanja vredna, 1,4 milijona evrov.

Marjana Grčman, turistična oddaja Na lepše