Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 15 glasov Ocenite to novico!
false
Svečinsko srce velja za enega od najpopularnejših simbolov vinorodne Slovenije in slovenskega turizma. Foto: BoBo
srce
Sporna publikacija, s katero Francozi turiste vabijo v Alzacijo. Foto: RTV SLO

Po Avstrijcih so si slovensko znamenitost prisvojili še Francozi

Strasbourška turistična organizacija se je že opravičila
1. september 2017 ob 15:58,
zadnji poseg: 1. september 2017 ob 20:02
Ljubljana - MMC RTV SLO

Na družbenem omrežju je Štajerce vznemirila fotografija francoske turistične publikacije. Francozi so k obisku vinorodnega okoliša v Alzaciji namreč vabili kar z znamenito svečinsko potjo med vinogradi v obliki srca.

Sliko so sicer nekoliko prikrojili (beri: fotošopirali med alzaške vasi), a dejstvo je, da so si Francozi v promocijske namene prisvojili eno najbolj prepoznavnih slovenskih vinskih znamenitosti.

Okoliške vinorodne družine kot tudi slovenske turistične agencije so zgrožene. Kot je povedal vinogradnik Alojz Gaube, je vsaka blagovna znamka težko prigarana, zato bi morali po njegovo svečinsko srce zaščititi. "Glede na to, da je ta cesta občinska, mislim, da je edina možnost, da to zaščiti občina," je povedal.

Župan občine Kungota Igor Stropnik priznava, da so o zaščiti sicer že razmišljali, da pa bi bil to za občino prevelik finančni zalogaj.

Kakšni bodo nadaljnji ukrepi?
Nad dogodkom so zgroženi tudi pri Slovenski turistični organizaciji. Obljubljajo, da se bodo o vsem podrobneje pozanimali in nato podali ustrezne zahteve. "Zagotovo bomo to izkoristili za svojo nadaljnjo promocijo," je dodala direktorica organizacije Maja Pak.

Sicer ne gre za prvi primer prilaščanja edinstvenega motiva s cesto v obliki srca. Pred petimi leti so legendarno srce iz Svečinskih goric podobno kot Francozi izkoristili tudi Avstrijci, ki so prizor vključili v promocijski videospot o Avstriji kot vinorodni deželi (posnetek spodaj).

Aleš Gačnik, predstojnik Katedre za kulturni turizem in kulturno dediščino Fakultete za turistične študije – Turistice Univerze na Primorskem, krajo srčka označuje za "vinološki eksces ali vinskoturistično predrznost". "To, da se promocijski videospot o Avstriji kot vinorodni deželi končuje z legendarnim srcem iz Svečinskih goric, enim od najpopularnejših simbolov vinorodne Slovenije in slovenskega turizma. Res predrzno! V obliki montaže so ga uporabili tudi za promocijo Alzacije, pa še za kakšne druge marketinške akcije večjih slovenskih podjetij. Kje je Ministrstvo za kmetijstvo, Ministrstvo za gospodarstvo, STO in še kdo? Zame takšni ekscesi niso nič manj alarmantni kot hrvaški ribiči, ki lovijo v naših teritorialnih vodah! Morda pa mi vse skupaj razumemo narobe in bi morali biti hvaležni za to, da nas vinorodni velesili, kot sta Francija in Avstrija, tržita 'brezplačno'!?" se na Facebooku sprašuje Gačnik.

Francozi so se že opravičili
Predstavniki turistične organizacije francoskega mesta Strasbourg so se sicer za uporabo fotografije znamenite svečínske poti že opravičili. Razburjenim slovenskim uporabnikom na Facebooku so ob tem sporočili, da bo katalog z njihove spletne strani umaknjen.

VIDEO
Francozi ukradli fotografije Slovenije

M. Z., Saška Jazbec, Seku M. Conde
Prijavi napako
Komentarji
Nemo
# 01.09.2017 ob 16:57
Da pa v širni Franciji oz. Alzaciji ne morejo najti enega lepega vinograda, je pa res malo žalostno.
RoSeR
# 01.09.2017 ob 16:11
Kje pa je tukaj AAG? :)
21.12.2012
# 01.09.2017 ob 16:57
mene pa zanima, kje lahko to vidim v Avstriji in Franciji.
kar reklamoraš, to dostavi!
pace
# 01.09.2017 ob 16:58
"Francozi so k obisku vinorodnega okoliša v Alzaciji namreč vabili kar z znamenito svečinsko potjo med vinogradi v obliki srca."

Kaj pa vabljeni obiskovalci v Alzacijo potem, ko bodo ugotovili, da te poti med vinogradi v obliki srca sploh ni v Alzaciji?
To spada pod lažnivo oglaševanje, ko tega, s čimer se privablja, tam sploh ni.
por
# 01.09.2017 ob 17:36
Wow, francozi mislijo, da so prinas vinogradi lepši in da se naše livade bolš prodajajo haha
AliREs
# 01.09.2017 ob 16:13
Jah en oblikovalec je dal eno lepo sliko iz interneta na brošuro. Važn da je lepa, ne pa s kej je. Naročnik se pa tudi ni spraševal oz. ga ni zanimalo kje je to slikano....
velenjcan
# 01.09.2017 ob 17:43
cepci bi lahko zdaj pritisnili na Francoze in Avstrijce in njihovo reklamo izkoristili zase
zogg
# 01.09.2017 ob 18:55
In na koncu se bodo delali Francoze :)
pikam_dopust
# 01.09.2017 ob 19:17
"Med slovenskimi turisti je sicer to srce postalo hit, a med tujimi sem prepričan, da jih velika večina še vedno ne pozna slovenskih znamenitosti v vzhodni Sloveniji oz. se nekako večinoma omejijo na Bled, Ljubljano, Postojnsko jamo in Piran."

Točno!
Če bi MI poskrbeli za to, da bi vsak govoril o tej cesti (kot se npr. govori o nizozemskih tulipanih), potem teh plagiatov ne bi bilo, ker bi vsak splošno razgledan zemljan vedel, da je to v Sloveniji (kot danes vsi vemo, da je Eiffel v Parizu).

Ker tega nismo naredili, lahko to vsak vzame in dela kar hoče.
Ker ni moč preveriti.
Vsi, ki pametujete "slikal si, zdaj pa dostavi"....
Moram priznati, da tokrat prvič berem, da obstaja folk, ki nosi okoli fotografije nekih vinogradov/gozdov, potem pa teži, da hoče "točno teh 5 smrek videti".
Ker dosedaj nisem videl niti enega turista, ki bi to počel.

Skratka - move on!
Nihče ni opazil, nihče se ne sekira, samo par Slovencev nekaj paničari.
zajlazajla
# 01.09.2017 ob 17:53
Francoski in švicarski vinogradi so verjetno najlepši na svetu - čudno da morajo krasti slike iz tujine za promocijo, pri vseh lepotah, ki jih sami premorejo.
pikam_dopust
# 01.09.2017 ob 16:38
Eh...
Danes vsak dela kar hoče.
Itak je vseeno.
Včasih si moral vsaj peš v knjižnico, danes pa par klikov, c/p in imaš kar hočeš.

Konec koncev, saj tudi sami kopirate druge, ko pišete razne seminarske naloge. In hkrati blefirate, da ste naredili sami. To je čist ista zadeva. Dokler to odpuščate sami sebi, se ni treba zgražati, da to delajo drugi. Ker je to hinavsko.
politik kritik
# 01.09.2017 ob 21:10
Eh ja Francozi in vina.... Smo bili enkrat doli na Italijanskem škornju na eni poslovni gostiji z Evropsko zasedbo. Pa so bili zraven tudi fini Francozi. Kakorkoli, bilo je peklensko vroče tisti dan, na mizi pa gazirana voda in buteljka vina za 10€.

Vina je zmanjkovalo, jaz pa seveda po obilni vroči večerji neznansko žejen. Pa vzamem tisto mrzlo radensko, natočim v kozarec, čez pa še vino, da se odžejam s Špricerjem. Ko že nesem kozarec k ustom, dvignem pogled in zagledam kako me vsa zaprepadeno gleda Francosko / Belgijska srenja na drugem koncu mize. Vprašam kaj je? In mi pravi Francoz, ali mi "barbari" Slovenci vedno tako uničimo vino ko ga pijemo. Pa doda še, da v Franciji si oni nebi nikoli privoščili kaj takega da bi uničili dobro vino s tem da bi ga zmešali z vodo. Nastane krut nekajsekundni premor, tišina, pogledam levo desno, sedaj me gledajo še Nizozemci, celo Nemci, ki tudi radi pogledajo za Špricerjem. Za trenutek so me dejansko imeli, da sem res mislil da sem naredil kaj narobe.

Potem pa se spomnim, da ko smo naročali, sem pogledal na meni in je to vino koštalo 10 € (sicer nisem poznavalec, vem pa da liter vina za 10 € v oštariji pod nobenim pogojem ni kvalitetno). Sem Francosko / Belgijski delegaciji hitro objasnil koliko je tole "super dobro" vino vredno. V glavnem tip se je skoraj pogreznil v tla. haha, revež. Sem mu potem rekel, da sem verjetno res naredil napako, ko sem mešal, ker tako vino je najbrž že v originalu mešano z vodo in cukrom, zakaj bi mešal še dodatno haha.
zelda
# 01.09.2017 ob 20:45
Ja, če bi se tile naši znali it, bi lahko iz tega naredili odlično reklamo zase. Namesto, da so zgroženi, naj raje stopijo v akcijo in naredijo galamo po celem svetu, zahtevajo odškodnino, povabijo goste, da se pridejo sami prepričat. Skratka, bika je treba prijet za roge, ker za tako dobro reklamo dolgo več ne bo priložnosti. Tole cmizdrenje je pa še najbolj brezvezno od vsega.
uiophjk
# 01.09.2017 ob 18:29
Slika je simbolična.
frozen pingvin 2
# 02.09.2017 ob 02:43
Predlagam, da si izberemo eno sliko avstrijske alpske vasice, nanjo nalimamo logo i feel slovenia in obesimo par jumbo plakatov po avstriji. Tak isto za Francijo.
dory
# 01.09.2017 ob 18:49
Packi. Idemo dalje. Čakte se, ko bo Cerarja minlo potrpljenje!
kapljač
# 01.09.2017 ob 20:57
Ne se sekirat!
Zdej je treba iz tega napravit pravo promocijo.
Bodimo raje takšnih kiksov, sploh če prihajajo iz tujin, naravnost veseli.
Če sami ne vidimo svojih lepot in jih ne znamo prav reprezentirat, se veselmo da vsaj drugi to opazijo.
Kemik
# 01.09.2017 ob 20:39
Francozi so se torej že opravičili in bodo katalog s svoje spletne strani umaknili. Lastniki srčastega vinograda bodo pa sigurno morali (bodisi s pomočjo občine, STO ali drugih državnih institucij) znamenitost zaščititi kot blagovno znamko (vključno z vsemi podatki o lokaciji in podobnem) ter to predstaviti kot neke vrste patent (prvo idejo svoje vrste), ker drugače bo nemogoče onemogočiti nastajanje identičnih replik oz. plagiatov po svetu ali pa takšno oglaševanje, ker za pritožbe tu (razen avtorjeve za avtorske pravice pri fotografijI) sicer sploh ni nekih pravnih podlag. Nisem pa prepričan, da nikjer drugje na svetu še ni bilo česa podobnega pred tem oz. ali gre tu res za patent. Potem je pa seveda še to oglaševanje, ki ga je omenil/-a pikam_dopust, ker verjetno se je to sliko kataloga opazilo nekje po naključju s strani kakšnega Slovenca oz. tujci zagotovo ne bi prepoznali, da gre za komponiranje turistične znamenitosti neke druge države v sliko za oglaševanje Alzaške vinske poti. Verjetno je bilo še več takšnih primerov, ki pa niso bili tako opaženi.
infostriker
# 01.09.2017 ob 17:31
A zdej bodo še štajerski Teran prodal?
Miham
# 01.09.2017 ob 16:39
a bo EU kaj ukrepala, aja ne, majo druge prioritete (našo zamenjavo)
Kemik
# 01.09.2017 ob 19:14
zogg, odvisno od tega, koliko je Francozov v njih. :) Sami se imajo bolj za Alzačane kot Francoze. Alzacija je sicer zgodovinsko gledano precejkrat menjala gospodarje in je bila kulturno gledano praviloma skoraj celih zadnjih 1000 let v nemškem kulturnem okolju in tudi alzaščina kot jezik je v bistvu nemški dialekt, prav tako so stari deli mest in vasi v veliki večini v popolnoma nemških arhitekturnih slogih. Francoščina je tam v porastu sicer predvsem od II. svetovne vojne naprej, tako da ima danes samo še tretjina mladih prebivalcev nemščino za materni jezik oz. govorijo francosko, medtem ko jo vsi starejši ljudje znajo še dobro (tudi Arsene Wenger, nogometni trener Arsenala, ki je otroštvo preživel v okolici Strasbourga). Drugače pa res območje, ki se ga splača obiskati, kadarkoli v letu (pri čemer so mesta in vasi čarobna predvsem v predbožičnem času).











kasajabi
# 02.09.2017 ob 09:01
''Na družbenem omrežju je Štajerce vznemirila fotografija francoske turistične publikacije.''

Zakaj pa samo Štajerce? A ostala Slovenija ne sme biti vznemirjena? Spet ta proštajerska retorika...
oliva
# 01.09.2017 ob 22:19
Pih, kakšen kompliment, v bistvu! :)
Francozi (!) da se morajo pri vinorodnem okolišu šlepat na nas! ;)

@zelda:
"Ja, če bi se tile naši znali it, bi lahko iz tega naredili odlično reklamo zase. Namesto, da so zgroženi, naj raje stopijo v akcijo in naredijo galamo po celem svetu, zahtevajo odškodnino, povabijo goste, da se pridejo sami prepričat. Skratka, bika je treba prijet za roge, ker za tako dobro reklamo dolgo več ne bo priložnosti. Tole cmizdrenje je pa še najbolj brezvezno od vsega."

Se strinjam.
Kemik
# 01.09.2017 ob 18:27
Torej, se strinjam z velenjcanom, da bi lahko ta "spodrsljaj" svetovno znane alzaške vinske ceste (ki je sicer zaradi zelo lepih oz. prečudovitih vasi s predalčnimi hišami, med katerimi izstopata najbolj Riquewihr in Ribeauvillé, vsekakor morda celo najlepša na svetu) izkoristili v Svečini, če bi pritisnili na njih, da morajo v takšnih objavah vsaj napisati, od kod je bilo to srce vzeto.
pikam_dopust
# 01.09.2017 ob 16:41
BTW Tudi protestira se na kilometre po raznih družbenih omrežjih, zato tudi nima več smisla pisariti in protestirati. Itak tega nihče ne bo prebral.
gejzir
# 02.09.2017 ob 20:06
Slovenska turistična organizacija bi morala začeti v reklamah in brošurah oglaševati vzhodno Slovenijo kot tako lepo vinogradniško pokrajino, da se z njo promovirata celo Avstrija in Alzacija. Poleg originalne prikažejo še fotografijo iz francoske brošure in zadnjo sliko iz avstrijskega oglasa, pa je.
Celt
# 01.09.2017 ob 20:02
Avtor fotografije naj jih iztoži za 50k eur... nikoli več ne bodo ponovili napake.
slovenecnadunaju
# 02.09.2017 ob 12:27
dober glas seže v deveto vas ;)
Miner
# 02.09.2017 ob 11:35
Ben, ben, saj ni greh, če se Francoz naredi francoza...
Haloo
# 02.09.2017 ob 06:08
Srčkano
galoper
# 15.09.2017 ob 20:15
Podobno so si naši vinarji prisvojili francoska imena vin
u qratz
# 02.09.2017 ob 07:14
hitro tožit in advokate futrat
mmeeddoo
# 01.09.2017 ob 22:51
Take stvari se dogajajo, ko je pomembno samo, da je najceneje. Katera agencija ali fotograf, ki dela na rezimeju, bi si pa privoščil tako blamažo?
kapljač
# 01.09.2017 ob 20:59
Naši pametni turisti ne hodijo po teh poteh.
Vidijo, kot "fijakerski konji", samo še hrvaško obalo.
los-t
# 01.09.2017 ob 20:42
Ah pa kaj pol, a nismo ena država brez mej in z isto valuto in skupno vojsko, slavna EU? Aja, neki so ograje in kontrole mej povsod...
GeorgeB
# 01.09.2017 ob 18:49
@miranpohar138

Le kaj si bodo prisvojili Hrvatje?


Pol Piranskega zaliva... :)
miranpohar138
# 01.09.2017 ob 18:38
Le kaj si bodo prisvojili Hrvatje?
Kemik
# 01.09.2017 ob 18:06
Iskreno povedano je vse razen prilepljene srčaste ceste spredaj na fotografiji alzaško (še celo siceršnjo hišo ob srčasti cesti so preuredili v dve tipični alzaški hiši). Sicer pa je srce tudi v simbolu alzaške turistične organizacije že precej časa. Se pa ne bi čudil, če po svetu že ne bi obstajalo kaj replik srčaste ceste med vinogradi, ker je v splošnem ni težko ustvariti. Najbolj fer bi sicer bilo, da bi se vsaj pri opisu slike nekako napisalo, od kod je original. Med slovenskimi turisti je sicer to srce postalo hit, a med tujimi sem prepričan, da jih velika večina še vedno ne pozna slovenskih znamenitosti v vzhodni Sloveniji oz. se nekako večinoma omejijo na Bled, Ljubljano, Postojnsko jamo in Piran.
Kazalo